Höpöttelyjä ja "tyhmiä" kysymyksiä

Ahdistaa ja pelottaa :sad-face: Tein viikkodigin, jonka oletin olevan 3+ viikkoa, mutta edelleen vain 2-3.

Näettekö tässä vielä toivoa?

Edelliset kk alkoi 8.1.
Ovulaatio kp 10 eli 17.1.
Viikkodigi 1-2viikkoa 31.1.
Viikkodigi 2-3viikkoa 7.2.
Viikkodigi 2-3viikkoa 14.2.

Vuotoja tai kipuja ei ole vielä ollut.

Jos muita oireita ei ole, en olisi tuosta vielä niin kovin huolissani. Kokemuksen mukaan viikkodigi tekee joskus tuollaista, vaikka kaikki olisi oikeasti kunnossa. Ne hormonitasot voi nousta jokaisella vähän erilailla jne.
 
Mulla repäisykivut oli ensimmäinen raskausoire josta arvasin että raskaana ollaan. :smiling-eyes: Ne osaa olla kyllä tosi kivuliaita.
 
Johanna40, en olisi huolissani! :) Oon ymmärtänyt että monilla näkyy digissä 3+ vasta joskus rv6+ tai myöhemmin, vaikka kaikki olisi hyvin.

Täällä vuoto lakkasi tänään aamulla. Missään vaiheessa ei tarvinnut vaihtaa pikkuhousunsuojasta siteeseen, ja lähinnä verta tuli vessassa pönttöön… Pikkuhousunsuojaan tuli vain satunnaisesti joku tippa. En edelleen ole kovin toiveikas, mutta tänään testiviiva oli vahvempi kuin viime keskiviikkona jolloin viimeksi testasin. Testaan kuitenkin ke tai to uudelleen, niin näen mihin suuntaan ollaan menossa. Ja joka tapauksessa meen varhaisultraan 24.2. Jos raskaus nyt tosiaan keskeytyi, niin näkee ainakin sitten, että onko kaikki tullut ulos. Mitä on kyllä vaikea uskoa, kun vuoto tosiaan ei lopulta ollut kovin runsasta.

Mielessä kyllä on käynyt, että toivottavasti ei ole kohdun ulkopuolinen :Grimacing Face:
 
Muokattu viimeksi:
@Misa onpa hyvä kuulla edes aavistuksen positiivisia uutisia, että vuoto on loppunut!

Kai se minäkin yritän sinnitellä mukana. Mieli on hyvin malttamaton ja keskittymiskyky nollissa, mutta kai se viimestään ens viikolla varhaisultrassa selviää mikä tilanne. Olo on aika surkea, mutta en ole totaalisesti luopunut toivosta.
Hyvä kuulla, että noissa digeissä voi olla hieman heittoa ja että hcg nousee kuitenkin hyvin yksilöllisesti. Pidän näistä oljenkorsista kiinni :folded:
 
Mulla ei esikoisesta tullut missään vaiheessa niitä ns. leffaviivoja vaan aika haaleana pysyivät vaikka kuinka testailin. :) Kuopuksesta tuli taas sekunnissa ne leffaviivat, että hirmu paljon saattaa vaihdella eri raskauksissakin nämä. Ja mulla on ollut aina noissa digitesteissä heittoja. :smiling-eyes:
 
Mulla ei esikoisesta tullut missään vaiheessa niitä ns. leffaviivoja vaan aika haaleana pysyivät vaikka kuinka testailin. :) Kuopuksesta tuli taas sekunnissa ne leffaviivat, että hirmu paljon saattaa vaihdella eri raskauksissakin nämä. Ja mulla on ollut aina noissa digitesteissä heittoja. :smiling-eyes:
Tää on varmasti huojentava tieto monelle, kiitos! Itse koitan nyt varoa ettei toivo herää liikaa uudelleen, kun lauantai oli jo henkisesti niin raskas, etten jaksa vastaavaa uudelleen ihan heti. Olishan se ihan maailman paras yllätys kuitenkin, jos tää raskaus ei olisikaan keskeytynyt.
 
Tsemppiä hirmuisesti:red-heart: Ymmärrän hyvin. Toivottavasti siellä kuitenkin on kaikki mallillaan.
 
En kestänyt enää epävarmaa oloa. Pääsin tänään käymään Kaunis odotuksen ultrassa, näin lyhyellä varoitusajalla. Tiesin ettei välttämättä mitään selviä, kun ollaan niin alussa, mutta oli hyvällä tuurilla mahdollista jo nähdä edes jotain. Halusin ottaa riskin ja menin ultraan.
Mikä helpotuksen tunne. Raskaus on oikeassa paikassa ja me nähtiin syke :loudlycrying::smiling face with heart-eyes::loudlycrying: Sykkeen täytyi olla hyvin hyvin tuore kuulemma. Luoja kun putosi kivi sydämeltä. Toistaiseksi kaikki siis hyvin täällä :folded:
 
En kestänyt enää epävarmaa oloa. Pääsin tänään käymään Kaunis odotuksen ultrassa, näin lyhyellä varoitusajalla. Tiesin ettei välttämättä mitään selviä, kun ollaan niin alussa, mutta oli hyvällä tuurilla mahdollista jo nähdä edes jotain. Halusin ottaa riskin ja menin ultraan.
Mikä helpotuksen tunne. Raskaus on oikeassa paikassa ja me nähtiin syke :loudlycrying::smiling face with heart-eyes::loudlycrying: Sykkeen täytyi olla hyvin hyvin tuore kuulemma. Luoja kun putosi kivi sydämeltä. Toistaiseksi kaikki siis hyvin täällä :folded:
Ihanaa, onnea!! :Two-hearts:
 
En kestänyt enää epävarmaa oloa. Pääsin tänään käymään Kaunis odotuksen ultrassa, näin lyhyellä varoitusajalla. Tiesin ettei välttämättä mitään selviä, kun ollaan niin alussa, mutta oli hyvällä tuurilla mahdollista jo nähdä edes jotain. Halusin ottaa riskin ja menin ultraan.
Mikä helpotuksen tunne. Raskaus on oikeassa paikassa ja me nähtiin syke :loudlycrying::smiling face with heart-eyes::loudlycrying: Sykkeen täytyi olla hyvin hyvin tuore kuulemma. Luoja kun putosi kivi sydämeltä. Toistaiseksi kaikki siis hyvin täällä :folded:


Ihanaa! :red-heart:
 
En kestänyt enää epävarmaa oloa. Pääsin tänään käymään Kaunis odotuksen ultrassa, näin lyhyellä varoitusajalla. Tiesin ettei välttämättä mitään selviä, kun ollaan niin alussa, mutta oli hyvällä tuurilla mahdollista jo nähdä edes jotain. Halusin ottaa riskin ja menin ultraan.
Mikä helpotuksen tunne. Raskaus on oikeassa paikassa ja me nähtiin syke :loudlycrying::smiling face with heart-eyes::loudlycrying: Sykkeen täytyi olla hyvin hyvin tuore kuulemma. Luoja kun putosi kivi sydämeltä. Toistaiseksi kaikki siis hyvin täällä :folded:

Ihanaa! Lämpimät onnittelut :red-heart: Nyt voit hieman rennommin nauttia raskaudesta. Stressin vähentämisestä kannattaa vähän vaikka maksaakin :smiling-eyes:
 
Mulla viime raskaudessa josta syntyi terve tyttö niin oli ensimmäiset 3kk verenvuotoa, kerran jouduin kauheiden vatsakipujen takia sairaalaan ja kun siellä menin vessaan niin veritulppa vaan läsähti pönttöön ja se kipu hellitti.. Seuraavana päivänä sitten ultraan niin siellä sykki pieni sydän edelleen onnellisesti :Two-hearts: Verenvuoto on suhteellisen yleistä alkuraskauksissa, mutta taas asia mistä ei kauheasti puhuta..

Pidän siis peukkuja Misa että siellä olisi kaikki hyvin :red-heart:
 
Mulla viime raskaudessa josta syntyi terve tyttö niin oli ensimmäiset 3kk verenvuotoa, kerran jouduin kauheiden vatsakipujen takia sairaalaan ja kun siellä menin vessaan niin veritulppa vaan läsähti pönttöön ja se kipu hellitti.. Seuraavana päivänä sitten ultraan niin siellä sykki pieni sydän edelleen onnellisesti :Two-hearts: Verenvuoto on suhteellisen yleistä alkuraskauksissa, mutta taas asia mistä ei kauheasti puhuta..

Pidän siis peukkuja Misa että siellä olisi kaikki hyvin :red-heart:
Kiitos! :Heartred Voin kuvitella että on ollut stressaavaa, hyvä että kaikki meni kuitenkin lopulta hyvin! :)

Eipä tässä voi muuta kuin odotella ja katsoa. Tein tänään testin, mutta viiva oli saman vahvuinen kuin maanantaina. Vuotokin jatkui taas eilen illalla ja jatkuu yhä. Sellaista niukkaa verenvuotoa, joka tulee vessassa käydessä, muttei siteeseen asti. Joten teen taas uuden testin joskus pe/la, jos sitten olisi johonkin suuntaan muutosta. Luulisi että keskenmenossa viikon aikana viimeistään viiva lähtisi haalistumaan.

Alkaa yhä enemmän huolestuttamaan, onko kohdun ulkoinen, mutta onneksi sitten viimeistään 24.2. se selviää :)
 
Kiitos! :Heartred Voin kuvitella että on ollut stressaavaa, hyvä että kaikki meni kuitenkin lopulta hyvin! :)

Eipä tässä voi muuta kuin odotella ja katsoa. Tein tänään testin, mutta viiva oli saman vahvuinen kuin maanantaina. Vuotokin jatkui taas eilen illalla ja jatkuu yhä. Sellaista niukkaa verenvuotoa, joka tulee vessassa käydessä, muttei siteeseen asti. Joten teen taas uuden testin joskus pe/la, jos sitten olisi johonkin suuntaan muutosta. Luulisi että keskenmenossa viikon aikana viimeistään viiva lähtisi haalistumaan.

Alkaa yhä enemmän huolestuttamaan, onko kohdun ulkoinen, mutta onneksi sitten viimeistään 24.2. se selviää :)

Joo, kyllä siinä tuli monet itkut itkettyä. Mutta kummasti se tyttö kyydissä pysyi :red-heart: Toivottavasti sinulla myös. :red-heart::folded:

En kyllä hormonipitoisuuksista osaa sanoa, mutta kuvittelisi että viikossa jo jotain muuttuisi.. Tosin nuo testit ei mitään ihan huikeen tarkkoja ole.. Pidetään peukkuja, kyllä se 24. päivä nopeasti tulee :red-heart:
 
Olipa hyvä että löysin tän ketjun! Mä samaistun niin teihin kaikkiin ahdistuneisiin ja epävarmoihin :Heartred Mä en pysty edes enää ajattelemaan olevani oikeasti raskaana enää, ennenkuin saan todisteeksi kunnon hcg lukemat/kehityssuunnan ja ultran. Ultraakin jaksan odotella jos ees hormonit viittais että raskaus jatkuu.. Eli mun päässäni oon haalenneiden viivojeni perusteella saamassa just nyt keskenmenon, ellei toisin todisteta :/

Että ei tulis mieleenkään kertoa kellekään puolisoa lukuunottamatta.. Meidän lapset kyllä tietää tän salaisuuden kun tytär 4v osasi jostain syystä tulkita mun raskaustestiä minkä löysi. Selitin ettei siitä vielä saa kertoa kellekään, ja selitin lapsen tasoisesti alkuraskauden korkeasta keskenmenon riskistä..
 
Ja mä olen siis yötyössä, ei fyysistä rasitusta mutta valvominen on itsessään tietenkin rasite.. Ja nostaa kans keskenmenon riskiä oliko jopa 30% jonkun lukemani lähteen mukaan. Mutta mun työssä tää vuoro on ehd. kevyin, ja mulla on paljon vapaata. 5työyön perään aina 5vapaata. Koen etten ole yhtään niin väsynyt kuin aiemmin muita vuoroja tehdessäni.

Onks täällä muita yötyöläisiä?
 
Olipa hyvä että löysin tän ketjun! Mä samaistun niin teihin kaikkiin ahdistuneisiin ja epävarmoihin :Heartred Mä en pysty edes enää ajattelemaan olevani oikeasti raskaana enää, ennenkuin saan todisteeksi kunnon hcg lukemat/kehityssuunnan ja ultran. Ultraakin jaksan odotella jos ees hormonit viittais että raskaus jatkuu.. Eli mun päässäni oon haalenneiden viivojeni perusteella saamassa just nyt keskenmenon, ellei toisin todisteta :/

Että ei tulis mieleenkään kertoa kellekään puolisoa lukuunottamatta.. Meidän lapset kyllä tietää tän salaisuuden kun tytär 4v osasi jostain syystä tulkita mun raskaustestiä minkä löysi. Selitin ettei siitä vielä saa kertoa kellekään, ja selitin lapsen tasoisesti alkuraskauden korkeasta keskenmenon riskistä..

Minulla on vähän samankaltaisia tuntemuksia. Tavallaan tiedän, ettei tässä oikein voi nyt muuta kuin odottaa, kun ei ole rahaa lähteä varhaisultraan yksityiselle. Joka aamu kun herään mietin vain, että onko vielä oireita vai ovatko ne vähentyneet.

En ole enää edes uskaltanut tehdä testejä, kun tiedän, että sitten panikoin jos on vähänkin haaleampi, kuin edellinen. Olen ihan super kova stressaava muutenkin ja muistan, että esikoisesta oli ihan samat tuntemukset.

Toivon vaan, että ekassa neuvolassa (johon on siihenkin tosi pitkä aika) saa edes vähän jotain tietoa olisiko raskaus oikeassa paikassa. Mutta positiivista on, että vuotoa ei ole. Sinullakaan ei taida olla ollut vuotoja tai tosi kovia kipuja? :red-heart: Veikkaan, että kotitestit eivät ole luotettavia, niin niiden perusteella ei pitäisi arvioida raskauden jatkumista.

Minä olen kertonut raskaudesta parille läheisimmälle ystävälle, kelle varmasti kertoisin myös keskenmenosta. Kaikki ovat hyvin realistisesti ottaneet ilmoituksen, kun koskaan ei tiedä mitä tapahtuu.
 
Minulla on vähän samankaltaisia tuntemuksia. Tavallaan tiedän, ettei tässä oikein voi nyt muuta kuin odottaa, kun ei ole rahaa lähteä varhaisultraan yksityiselle. Joka aamu kun herään mietin vain, että onko vielä oireita vai ovatko ne vähentyneet.

En ole enää edes uskaltanut tehdä testejä, kun tiedän, että sitten panikoin jos on vähänkin haaleampi, kuin edellinen. Olen ihan super kova stressaava muutenkin ja muistan, että esikoisesta oli ihan samat tuntemukset.

Toivon vaan, että ekassa neuvolassa (johon on siihenkin tosi pitkä aika) saa edes vähän jotain tietoa olisiko raskaus oikeassa paikassa. Mutta positiivista on, että vuotoa ei ole. Sinullakaan ei taida olla ollut vuotoja tai tosi kovia kipuja? :red-heart: Veikkaan, että kotitestit eivät ole luotettavia, niin niiden perusteella ei pitäisi arvioida raskauden jatkumista.

Minä olen kertonut raskaudesta parille läheisimmälle ystävälle, kelle varmasti kertoisin myös keskenmenosta. Kaikki ovat hyvin realistisesti ottaneet ilmoituksen, kun koskaan ei tiedä mitä tapahtuu.
Ei ole ollut vuotoja, mutta jotenkin aika varma olo keskenmenosta. Koska niin haaleat viivat. Googletin tietenkin vielä kauanko testi näyttää plussaa km:n jälkeen ja ilmeisesti siis jopa viikkoja, kuukaudenkin voi näyttää vielä plussaa.. Miksi mä Googletin....... Ja anteeksi mä en varmasti helpota teidän muidenkaan panikointia yhtään :D :Heartred
 
Ei ole ollut vuotoja, mutta jotenkin aika varma olo keskenmenosta. Koska niin haaleat viivat. Googletin tietenkin vielä kauanko testi näyttää plussaa km:n jälkeen ja ilmeisesti siis jopa viikkoja, kuukaudenkin voi näyttää vielä plussaa.. Miksi mä Googletin....... Ja anteeksi mä en varmasti helpota teidän muidenkaan panikointia yhtään :D :Heartred

Eli testailu tässä vaiheessa on ilmeisesti melko turhaa? Ei kai se auta kuin odotella ultraa ja neuvoiloita :Face Without Mouth:
 
Ei ole ollut vuotoja, mutta jotenkin aika varma olo keskenmenosta. Koska niin haaleat viivat. Googletin tietenkin vielä kauanko testi näyttää plussaa km:n jälkeen ja ilmeisesti siis jopa viikkoja, kuukaudenkin voi näyttää vielä plussaa.. Miksi mä Googletin....... Ja anteeksi mä en varmasti helpota teidän muidenkaan panikointia yhtään :D :Heartred
Kotitestit on kyllä aika hanurista, kun sanotaan että viivan vahvuudesta voi päätellä hormonin määrän, mutta kuitenkaan ei pitäisi liikaa tulkita sitä. Parempi varmaan olla tekemättä mitään testejä, mutta testaamiskiusausta on välillä aamulla liian vaikea vastustaa!

Onneksi tosiaan on olemassa hcg-mittaus verestä, kun vaan ensin pääsee siihen tilanteeseen, että saa sinne lähetteen. Tuntui olevan mulla tiukassa, mutta vihdoin tk:sta lähete irtosi, kun ensin lapsettomuuspoli, naistenklinikan päivystys ja neuvola oli tästä kieltäytynyt. :D Tai tarkennuksena, ekat kaksi paikkaa kieltäytyivät kokonaan ja neuvolasta vaan ohjattiin soittamaan terveyskeskukseen.
 
Takaisin
Top