Höpöttelyjä ja "tyhmiä" kysymyksiä

@Misa mulla oli esikoista odottaessa vahvasti tunne että kaikki ei ole hyvin. Kerroin jopa muutamalle ystävälle, että nyt on km -tullut. Nyt tossa vieressä hengailee terve napero. Sulla on varmaan kaikki ihan hyvin ❤️ Ymmärrän hyvin kyllä tän stressin ja pelon❤️
Kiitos! :Heartred En tiedä voiko kaikki olla hyvin, kun tänäänkin vielä digi näytti 1-2 viikkoa, vaikka on jo 4+5. :/ Liuskakaan ei näytä vahventuvan... Ei tosin haalistukaan, mutta silti, miksei tuo hcg nouse ollenkaan? Ahdistavaa.
 
Onko kellään kokemusta, että terveyskeskus ja sitä kautta äitiysneuvola vaihtuu (kesken raskauden) ?

Haluaisin muuttaa oman kunnan terveyskeskuksesta naapurikunnan terveyskeskukselle asiakkaaksi, koska sinne on huomattavasti lyhyempi matka + ajan joka tapauksessa ohi siitä töihin. On käynyt mielessä jo pitkään vaihto, nyt tämä raskaus vauhditti ajatusta. Tällöin pääsisin tuon vaihdon myötä aina ultraan yms. siihen keskussairaalaan, jossa myös synnytys tulee tapahtumaan. Nyt kun olen vielä tässä asuinpaikkakunnan terveyskeskuksen asiakkaana, niin esim. ultraan joudun menemään toiseen keskussairaalaan 70km ihan päinvastaiseen suuntaan, kuin missä asun tai on työt. Ja itse synnytyssairaalakin on 100km päässä tästä keskussairaalasta. Ihan älyttömän hankalaa ajella aina täysin eri suuntiin. Synnytyssairaala (+miehen kotikunta) ja naapurikunnan terveyskeskus olisi ihan lähellä ja siksi se terkkakeskuksen vaihto nyt kiinnostaa erityisen paljon.

Tänään kävin kilpparikokeissa tuossa naapurikunnan terkkakeskuksessa ja täytin sinne jo omat tiedot, ensi viikon varhaisultran jälkeen vien oman kunnan terkkakeskukseen vaihtoilmoituksen. Liekö siirtyy tuo eka neuvolakäynti automaattisesti sitten tuohon uuteen terveyskeskukseen (siirtymäaika uuden terkkakeskuksen asiakkaaksi on kuulema 3vkoa), vai joudunkohan soittamaan sinne aikaa erikseen..?

Ainut hyvä puoli tuossa oman kunnan neuvolassa oli neuvolan täti, aivan ihana tapaus ♥ uuden neuvolan tädistä on todella huonoja kokemuksia myöhäisen keskenmenon myötä, vaikka tuskin minua muistaa ko. ihminen enää. Itse muistan kuitenkin turhankin hyvin hänen hällä väliä asenteen.. mutta kyllä tuo toisen terveyskeskuksen läheisyys painaa sen verran paljon, ettei voi pelkän neuvolan tädin takia jäädä kotikunnan terveyskeskuksen asiakkaaksi :/
 
Onko kellään kokemusta, että terveyskeskus ja sitä kautta äitiysneuvola vaihtuu (kesken raskauden) ?

Haluaisin muuttaa oman kunnan terveyskeskuksesta naapurikunnan terveyskeskukselle asiakkaaksi, koska sinne on huomattavasti lyhyempi matka + ajan joka tapauksessa ohi siitä töihin. On käynyt mielessä jo pitkään vaihto, nyt tämä raskaus vauhditti ajatusta. Tällöin pääsisin tuon vaihdon myötä aina ultraan yms. siihen keskussairaalaan, jossa myös synnytys tulee tapahtumaan. Nyt kun olen vielä tässä asuinpaikkakunnan terveyskeskuksen asiakkaana, niin esim. ultraan joudun menemään toiseen keskussairaalaan 70km ihan päinvastaiseen suuntaan, kuin missä asun tai on työt. Ja itse synnytyssairaalakin on 100km päässä tästä keskussairaalasta. Ihan älyttömän hankalaa ajella aina täysin eri suuntiin. Synnytyssairaala (+miehen kotikunta) ja naapurikunnan terveyskeskus olisi ihan lähellä ja siksi se terkkakeskuksen vaihto nyt kiinnostaa erityisen paljon.

Tänään kävin kilpparikokeissa tuossa naapurikunnan terkkakeskuksessa ja täytin sinne jo omat tiedot, ensi viikon varhaisultran jälkeen vien oman kunnan terkkakeskukseen vaihtoilmoituksen. Liekö siirtyy tuo eka neuvolakäynti automaattisesti sitten tuohon uuteen terveyskeskukseen (siirtymäaika uuden terkkakeskuksen asiakkaaksi on kuulema 3vkoa), vai joudunkohan soittamaan sinne aikaa erikseen..?

Ainut hyvä puoli tuossa oman kunnan neuvolassa oli neuvolan täti, aivan ihana tapaus ♥ uuden neuvolan tädistä on todella huonoja kokemuksia myöhäisen keskenmenon myötä, vaikka tuskin minua muistaa ko. ihminen enää. Itse muistan kuitenkin turhankin hyvin hänen hällä väliä asenteen.. mutta kyllä tuo toisen terveyskeskuksen läheisyys painaa sen verran paljon, ettei voi pelkän neuvolan tädin takia jäädä kotikunnan terveyskeskuksen asiakkaaksi :/

Mulla keskeytyi tuo aikaisempi raskaus ja silloin oltiin just muuttamassa saman kunnan sisällä uudelle asuinalueelle, joten terveyskeskuksen vaihdoin samalla. Neuvolakäynti ei olisi siirtynyt automaattisesti kun selvittelin asiaa, meni sitten tosiaan kesken niin ei ollut ajankohtaista siirtää. Mä soittaisin neuvolaan ja kysyisin miten teilläpäin menee kun tuossa kunnan vaihto kyseessä kuitenkin :thumbs-up: Ihan ymmärettävää että haluaa palvelut lähemmäs kotia. Niin ja terkkarin saa vaihtaa jos tahtoo ja on useampi vaihtoehto, mikäli on huono kokemus aikaisemmasta. Mä oon vaihtanut kun esikoisen kohdalla sattui eläköitymistä lähentelevä muinaisjäänne, jota ei tainnut työ pahemmin kiinnostaa :Grinning Face With Smiling Eyes: Vaihto kannatti :thumbs-up:
 
Mulla tuli eilen pyyhkiessä rusehtavaa verta paperiin. Nyt tunnen kokoajan sellasta pahaenteistä menkkajuilimista vatsassa ja pelottaa tietysti ihan hirveästi kun on noita keskenmenoja ollut.. Onko teillä muilla kokemusta alkuraskauden vuodoista?
 
Mulla tuli eilen pyyhkiessä rusehtavaa verta paperiin. Nyt tunnen kokoajan sellasta pahaenteistä menkkajuilimista vatsassa ja pelottaa tietysti ihan hirveästi kun on noita keskenmenoja ollut.. Onko teillä muilla kokemusta alkuraskauden vuodoista?
Mulla täysin sama juttu… Tänään ollut tätä rusehtavaa vuotoa. Polilta sanoivat että voi olla ihan normaalia. Eli en usko että vielä tarvitsee panikoida!

Mutta oon kyllä silti huolissani. Vaikea olla olematta huolissaan, kun eteen tulee kaikenlaisia uusia huolestumisen syitä koko ajan :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
 
Mulla ois tänään 4+6.

Vähän punaisempaa tuo vuoto nyt on, ei enää niin rusehtavaa. Ei ainakaan vielä siis tule sen enempää kuin paperiin vähän pyyhittäessä, mutta kyllähän tää vähän huonolta vaikuttaa.
 
Varmasti huolettaa :folded: Saatan nyt vain kuvitella mitä käytte mielessänne. Pelkään itsekin keskenmenoa, kun ikää on 40 niin miten iso se keskenmenoprosentti onkaan,,en uskalla edes googlettaa :disappointed-face:
Mutta eikö alkuraskauden vuodot ole kuitenkin hyvin yleisiä ja vaarattomia. Ei pelätä vielä pahinta - tiedän, että helpommin sanottu kuin tehty.
 
Mulla tuli eilen pyyhkiessä rusehtavaa verta paperiin. Nyt tunnen kokoajan sellasta pahaenteistä menkkajuilimista vatsassa ja pelottaa tietysti ihan hirveästi kun on noita keskenmenoja ollut.. Onko teillä muilla kokemusta alkuraskauden vuodoista?

mulla oli esikoisesta rusehtavaa vuotoa alussa ja H15 ihan kunnon verivuotoa yhden yön aikana. Kaikki meni hyvin.

joulukuussa keskenmenneestä alkoi pian plussan jälkeen vuoto/tuhruttelu. En mieltänyt heti että menisi kesken kun määrältään oli niin vähäistä.
Eli voi olla vaaratonta tai voi enteillä jotain. Vaikeita asioita. Ja epäselviä. Aika näyttää. Toivotaan parasta :folded:
 
Mulla on ollut aikaisemmissa raskauksissa Viikolla 5 punaista vuotoa jatkui ruskeana tuhrutteluna aina viikolle 7 . Toinen meni kesken ja toinen ei, vuodot olivat ihan identtiset. Voitte kuvitella että ekan keskenmenneen raskauden jälkeen ei usko ollut kovin korkealla kun vuoto oli tismalleen samanlaista.
Toivottavasti teillä kaikki hyvin vuodoista huolimatta:red-heart:
 
Mulla on ollut aikaisemmissa raskauksissa Viikolla 5 punaista vuotoa jatkui ruskeana tuhrutteluna aina viikolle 7 . Toinen meni kesken ja toinen ei, vuodot olivat ihan identtiset. Voitte kuvitella että ekan keskenmenneen raskauden jälkeen ei usko ollut kovin korkealla kun vuoto oli tismalleen samanlaista.
Toivottavasti teillä kaikki hyvin vuodoista huolimatta:red-heart:
Voin vaan kuvitella, miltä on tuntunut, kun samanlainen vuoto alkoi mikä aiemmin johti keskenmenoon! Onneks kaikki meni kuitenkin lopulta hyvin :Heartred

Kiitos kun jaatte teidän kokemuksia!

Mulla ei onneksi ainakaan vielä ole lisääntynyt vuoto, ja nyt en äsken havainnut mitään väriä vessakäynnillä. Toivottavasti pysyykin poissa. Toivon että tää päänsärky ja krapulainen olo mikä tänään on, tarkoittaisi sitä että hormonimäärät olisi nousussa ja kaikki olisi hyvin. Parina päivänä tuossa oli hirveitä alaselkäkipuja, mutta ne loppui eilen illalla. Nyt ei ole hetkeen (eilisillan jälkeen) tuntunut mitään alavatsassakaan, mikä myös vähän mietityttää. Mutta päivä kerrallaan! :smiling-eyes:
 
Muokattu viimeksi:
Johannan tavoin täällä ikä lisää keskenmenoriskiä ja mietityttäähän se. Tämä on todennäköisesti meidän viimeinen mahdollisuus saada lapsi, eikä välillä edellisiä raskauksia voimakkaammat alkuraskauden kivut auta pelkoon. Yksi uhkaava keskenmeno aikoinaan koettuna eli aina se vuoto ei kuitenkaan todistetusti keskenmenoa tarkoita.
 
Mulla on myös ollut vuotoja alkuraskaudessa, sen olematta vakavampaa. Kerran oon jopa löytänyt ruskean 1cm x 1cm hyytymän ihan alussa kun menkkojen piti tulla ja olin varma että tämä oli tässä. Ei ollut, raskaus jatkui.

Litenmy, toivon että on harmiton vuoto kyseessä, mutta itsekin keskenmenoja kokeneena tiedän, että pelot helposti valtaa mielen näin herkkänä odotusaikana jos jotain epäilyttävää tapahtuu:red-heart:
 
Sain äsken mahtavan älynväläyksen tehdä Rfsu:n testipuikon päiväpissasta, kun muistin että sellanen oli vielä kaapissa. En ymmärrä miksi sen tein, koska nyt vaan ahdistaa taas, kun aika hailakka viiva siihenkin testiin tuli. Tai no, jotenkin epätoivoisesti toivoin että ehkä nyt siellä olisi vahvempi viiva... Muistuttelen itselleni että päivällä voikin tulla haaleampaa tulosta ja ehkä mulla vaan nousee hcg hitaasti. Mutta silti tuntuu, että pitäisi jo 5+0 tulla selkeä tumma toinen viiva ajankohdasta riippumatta. Tähän ei kyllä ole nyt vertailukohdetta, kun aiemmat testit tein Pregcheckin liuskoilla.

Jos kaikista näistä hailakoista vahvistumattomista viivoista, tuhruttelusta ja alaselkäsäryistä riippumatta jotenkin ihmeen kaupalla varhaisultrassa nähtäisiin elävä alkio, aion kyllä kuuluttaa kaikissa ketjuissa kaikilla foorumeilla, ettei kannata niiden perusteella tehdä mitään päätelmiä. Kivan stressin tällä vaan aiheuttaa itselleen :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
 
@Litenmy ja @Misa paljon tsemppiä, toivotaan kunnon tarrasukkia ♥

Ja Misa, mulla ei minkäänlaiset liuskatestit koskaan vahvistuneet oikein mihinkään, josta syystä asia pelotti ja ahdisti. Vaikka CB oli huomattavasti vahvistunut jo pari päivää siitä, kun tein ekan CB:n. Liuskojen edelleen ollessa hyvin hailakoita. Toisaalta tekisi mieli testata ietkin, saisko nyt kunnon leffaviivoja, mutta saan varmaan slaagin joten yritän malttaa ensi torstaihin varhaisultraan, jossa asia varmasti ratkeaa suuntan tai toiseen, mutta vältympähän ihan hirmuselta stressiltä ennen sitä.

@Starlight- Kiitos vastauksesta! Jätän oman kunnan terveyskeskukseen vaihtopaperit ensi torstaina samalla kun käyn tuolla kauempana varhaisultrassa, niin pitääpä kysyä miten heidän mielestään homma toimii.

Mua on nippailut/juilinut/tökkinyt/vihlaillut ihan kamalasti nimenomaan mun fyysisissä työtehtävissä ja vielä työpäivän jälkeen. Tämäkin tietysti selviää kysymällä sitten neuvolassa, mutta onko joku muu fyysisesti raskaassa työssä ja kokenut samanlaista? Vapaapäivinä ei ole kuin korkeintaan silloin tällöin nippailua, mutta varsinkin tänään on ollut aikamoista elämöintiä ja asia hieman - yllätys - huolettaa.. Eivät ole varsinaisesti kivuliaita, mutta ei voi olla huomaamatta.
 
@Litenmy ja @Misa paljon tsemppiä, toivotaan kunnon tarrasukkia ♥

Ja Misa, mulla ei minkäänlaiset liuskatestit koskaan vahvistuneet oikein mihinkään, josta syystä asia pelotti ja ahdisti. Vaikka CB oli huomattavasti vahvistunut jo pari päivää siitä, kun tein ekan CB:n. Liuskojen edelleen ollessa hyvin hailakoita. Toisaalta tekisi mieli testata ietkin, saisko nyt kunnon leffaviivoja, mutta saan varmaan slaagin joten yritän malttaa ensi torstaihin varhaisultraan, jossa asia varmasti ratkeaa suuntan tai toiseen, mutta vältympähän ihan hirmuselta stressiltä ennen sitä.

@Starlight- Kiitos vastauksesta! Jätän oman kunnan terveyskeskukseen vaihtopaperit ensi torstaina samalla kun käyn tuolla kauempana varhaisultrassa, niin pitääpä kysyä miten heidän mielestään homma toimii.

Mua on nippailut/juilinut/tökkinyt/vihlaillut ihan kamalasti nimenomaan mun fyysisissä työtehtävissä ja vielä työpäivän jälkeen. Tämäkin tietysti selviää kysymällä sitten neuvolassa, mutta onko joku muu fyysisesti raskaassa työssä ja kokenut samanlaista? Vapaapäivinä ei ole kuin korkeintaan silloin tällöin nippailua, mutta varsinkin tänään on ollut aikamoista elämöintiä ja asia hieman - yllätys - huolettaa.. Eivät ole varsinaisesti kivuliaita, mutta ei voi olla huomaamatta.
Joo, ei varmasti kannata nyt testata, parempi odotella sinne varhaisultraan. Niin mäkin nyt teen.

En osaa sanoa varmaksi, mutta en usko että on vaarallisia nuo tuntemukset! Tietty neuvolasta osaavat tosiaan varmasti sanoa paremmin, mutta voisin kuvitella, ettei näin alussa voi vielä fyysisellä rasituksella aiheuttaa mitään riskiä.
 
Takaisin
Top