Höpöttelyjä ja "tyhmiä" kysymyksiä

Hyvä @Misa oikea asenne! Olen samaa mieltä.
Labra lienee se varmin ja toivottavasti pääset sinne ihan vaan oman mielenrauhan takia :Relieved Face:
 
Nyt kyllä sen verran aiheesta netissä lukeneena (jää ihan työt taka-alalle :D) totean, ettei tästä kannata murehtia. Digitestin perusteella ei voi ihan kauheasti mitään päätellä, joillain myös testien viivat ei koskaan vahvistu kontrolliviivan vahvuiseksi vaikka raskaus menisi ihan ongelmitta loppuun asti.

Eli itse yritän nyt lopettaa murehtimisen ja odottelen vastausta polilta. Jos en saa lähetettä labraan, niin pitää sitten mennä yksityiselle mittauttamaan hcg.


Kyllä, ei ne testiviivojen vahvistumiset tai digitulokset kuitenkaan täysin tarkkoja ole. Mä kamppailen saman asian kanssa että olis kiva nähdä viivojen tummenemista, mutta en esikoisesta saanut ikinä mitään kontrolliviivan kanssa samoja vahvuuksia ja tuossa tuo tättähäärä pian 6v porskuttaa.

hcg kannattaa sit myös vähintään pariin kolmeen kertaan katsoa että on noususuuntainen. Sinänsä siis yksittäinen arvo ei kerro mitään.

toivotaan kovasti että kaikki on Misa hyvin siellä ja toki kaikilla muillakin:Two-hearts:
 
Oletteko testanneet cb viikkodigillä viikkojen nousua ihan alkuraskaudessa?

Mulla oli tarkotus niin tehdä, mutta nyt sekin vähän hirvittää. Entä jos ne ei näytäkään niitä viikkoja, mitä kuvittelisin että pitäisi näyttää... Onko se suoraan merkki siitä, että jotain on pielessä...


Mä tein ekan digin viikonloppuna ja meinasin ehkä toisen tehdä reilu viikko ekan jälkeen ihan vaan mielenkiinnosta ja kun kaapissa sellainen on (vaikka ei pitäis vertailla niitä viikkoja tai viivan vahvuuksiaaaaaa)
Muuten tuntuu tää aika niin matelevan että noilla ehkä yritän itselleni jotain väliaikatietoja antaa.
Ei siinä varmaan järkeä oo, mutta jos sitä vähän hölmö olis.
 
Kyllä, ei ne testiviivojen vahvistumiset tai digitulokset kuitenkaan täysin tarkkoja ole. Mä kamppailen saman asian kanssa että olis kiva nähdä viivojen tummenemista, mutta en esikoisesta saanut ikinä mitään kontrolliviivan kanssa samoja vahvuuksia ja tuossa tuo tättähäärä pian 6v porskuttaa.

hcg kannattaa sit myös vähintään pariin kolmeen kertaan katsoa että on noususuuntainen. Sinänsä siis yksittäinen arvo ei kerro mitään.

toivotaan kovasti että kaikki on Misa hyvin siellä ja toki kaikilla muillakin:Two-hearts:
Varmasti olisi parempi, jos ei joka päivä testaisi. Aamulla sitä kiusausta on vain niin vaikea vastustaa! Ja kyllä, ajattelin tuota myös että toivottavasti saisin sitten myös parin päivän päähän uuden lähetteen labraan, että näkisi nouseeko hormonin määrä vai ei. Tänään ei tullut Omapolulle vastausta, toivottavasti sitten huomenna.

Aika todella kuluu nyt hitaasti…
 
Varmasti olisi parempi, jos ei joka päivä testaisi. Aamulla sitä kiusausta on vain niin vaikea vastustaa! Ja kyllä, ajattelin tuota myös että toivottavasti saisin sitten myös parin päivän päähän uuden lähetteen labraan, että näkisi nouseeko hormonin määrä vai ei. Tänään ei tullut Omapolulle vastausta, toivottavasti sitten huomenna.

Aika todella kuluu nyt hitaasti…
Tiedän tunteen, kun on takana pettymys niin sitä pelkää tottakai että jotain menee pieleen. Itse koitin viime raskaudessa ja nyt tässä uusimmassa vain ns.pelata aikaa, että pääsisi niille paremmille viikoille. Vaikka ei se helppoa ole nytkään! Tsemppiä!
 
Varmasti olisi parempi, jos ei joka päivä testaisi. Aamulla sitä kiusausta on vain niin vaikea vastustaa! Ja kyllä, ajattelin tuota myös että toivottavasti saisin sitten myös parin päivän päähän uuden lähetteen labraan, että näkisi nouseeko hormonin määrä vai ei. Tänään ei tullut Omapolulle vastausta, toivottavasti sitten huomenna.

Aika todella kuluu nyt hitaasti…

Kyllä, pitäisi vaan heittää kaikki tikut roskiin ettei vahingossakaan testaile koko ajan :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Mulla kävi yhdessä raskaudessa niin, että testasin useamman kerran päivässä onko kyydissä vielä joku. Eihän se välttämättä kerro vielä muuta, paitsi sen että kehosta löytyy raskaushormonia. Siinä kun huomasi että viiva voi olla laimeampi monestakin syystä saman päivän aikana (esim eri testiajankohdat, juonut runsaasti ennen testiä yms) niin en enää ole jaksanut vaivata päätäni testeillä. Mutta joo, helpommin sanottu kun tehty. Esikoisesta tein 18 raskaustestiä :Face With Tears Of Joy:
 
Kyllä, pitäisi vaan heittää kaikki tikut roskiin ettei vahingossakaan testaile koko ajan :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Mulla kävi yhdessä raskaudessa niin, että testasin useamman kerran päivässä onko kyydissä vielä joku. Eihän se välttämättä kerro vielä muuta, paitsi sen että kehosta löytyy raskaushormonia. Siinä kun huomasi että viiva voi olla laimeampi monestakin syystä saman päivän aikana (esim eri testiajankohdat, juonut runsaasti ennen testiä yms) niin en enää ole jaksanut vaivata päätäni testeillä. Mutta joo, helpommin sanottu kun tehty. Esikoisesta tein 18 raskaustestiä :Face With Tears Of Joy:
Pitäisi kyllä! Mulla onneksi enää yksi Pregcheck-liuska jäljellä, ja koitan olla käymättä ostamassa enempää. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: En sentään testaa kuin kerran päivässä, ja vain aamulla, mutta silti turhaanhan tällä stressaa itseään...

En siis tänäänkään pystynyt olla testaamatta, ja ei ollut viiva tänäänkään sen vahvempi kuin eilen tai toissapäivänä. Odottelen vieläkin vastausta lapsettomuuspolilta, mennyt jo yli 24h kysymyksestä. Yleensä ovat vastanneet sieltä samana päivänä tai viimeistään seuraavana, toivottavasti siis tänään tulisi vastaus ja lähete labraan.

Jotenkin fiilis, että kaikki ei ole hyvin. Toivottavasti oon ihan väärässä!
 
Pitäisi kyllä! Mulla onneksi enää yksi Pregcheck-liuska jäljellä, ja koitan olla käymättä ostamassa enempää. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: En sentään testaa kuin kerran päivässä, ja vain aamulla, mutta silti turhaanhan tällä stressaa itseään...

En siis tänäänkään pystynyt olla testaamatta, ja ei ollut viiva tänäänkään sen vahvempi kuin eilen tai toissapäivänä. Odottelen vieläkin vastausta lapsettomuuspolilta, mennyt jo yli 24h kysymyksestä. Yleensä ovat vastanneet sieltä samana päivänä tai viimeistään seuraavana, toivottavasti siis tänään tulisi vastaus ja lähete labraan.

Jotenkin fiilis, että kaikki ei ole hyvin. Toivottavasti oon ihan väärässä!


Paljon tsemppiä:red-heart: :Hugging Face: Toivon että saat vastauksia pian. Tosi turhauttavaa vaan odottaa kun ehtii käymään läpi niitä pahimpia pelkoja.
 
Kiitos Starlight-! :red-heart:

Sain viestin Omapolulle, mutta eivät vastanneet yhteenkään kysymykseeni! Onnittelivat vain raskaudesta ja varasivat varhaisultran 24.2. Lähetin uudelleen viestin jossa kysyin, voisinko päästä verikokeeseen parina päivänä mittauttamaan hcg:n. Nyt odotellaan taas sitten pari päivää uutta vastausta.

Edit / Kysyin Terveystalolta paljonko maksaisi hcg:n mittaus. 93,50e, joten taidan kuitenkin odotella jos joskus vastaisivat sieltä HUS:lta.
 
Muokattu viimeksi:
Kiitos Starlight-! :red-heart:

Sain viestin Omapolulle, mutta eivät vastanneet yhteenkään kysymykseeni! Onnittelivat vain raskaudesta ja varasivat varhaisultran 24.2. Lähetin uudelleen viestin jossa kysyin, voisinko päästä verikokeeseen parina päivänä mittauttamaan hcg:n. Nyt odotellaan taas sitten pari päivää uutta vastausta.

Edit / Kysyin Terveystalolta paljonko maksaisi hcg:n mittaus. 93,50e, joten taidan kuitenkin odotella jos joskus vastaisivat sieltä HUS:lta.

Huhhuh noita hintoja.. Ei taida muut yksityiset olla hirveesti halvempiakaan. Nyt toivotaan tosiaan nopeaa yhteydenottoa HUS:lta.
 
Huhhuh noita hintoja.. Ei taida muut yksityiset olla hirveesti halvempiakaan. Nyt toivotaan tosiaan nopeaa yhteydenottoa HUS:lta.
Joo ei taida olla. Sain kyllä toisessa ketjussa tietää, ettei taida kovin herkästi tehdä lähetettä HCG:n mittaukseen tuolta Tilkasta. Eli en usko pääseväni verikokeeseen, mutta katsotaan mitä he vastaavat. Täytyy nyt sitten vaan odotella että mitä tapahtuu, kun ei voi mitään tehdäkään.
 
Joo ei taida olla. Sain kyllä toisessa ketjussa tietää, ettei taida kovin herkästi tehdä lähetettä HCG:n mittaukseen tuolta Tilkasta. Eli en usko pääseväni verikokeeseen, mutta katsotaan mitä he vastaavat. Täytyy nyt sitten vaan odotella että mitä tapahtuu, kun ei voi mitään tehdäkään.

Hyvä että oot kuitenkin yrittänyt saada lähetettä ja kysynyt asiasta. Tässäkin taitaa olla aika suuria aluekohtaisia eroja. Kaveri asuu pohjoisemmassa ja sai lähetteen just HCG:n mittausta varten kun oli km-taustaa.

Laiha lohtu tässä tilanteessa, mutta jotain positiivista siinä, että asuu täällä etelässä on se, että meillä hussilaisilla on synnärit taas suht lähellä siinä missä toiset joutuu ajamaan useamman tunnin synnyttämään.. :disappointed-face:
 
Että pysyn hereillä niin keksin teille nyt kysymyksiä:
-ootteko vielä kertonut monille raskaudesta ?
-Ootteko miettinyt/keksinyt miten aiotte kertoa tuleville mahdollisille sisaruksille /isovanhemmille?
-missä vaiheessa aiotte kertoa töissä?

ja jotta edelleen pysyisin hereillä niin vastaankin myös itse näihin.

- yhdelle kaverille kertonut tähän mennessä. Uä:n jälkeen varmaan muutamalle kaverille lisää
-oon miettinyt sisaruksille jotain pakettia jossa olis ultrakuva joko NT-uä:stä tai sit joskus 10vkon paikkeilla otettu, sit joku body tai muu vaate. Ja ne sais arvata sitten mistä on kyse. isovanhemmista en tiiä kans että kertooko jo pian vai yrittäisin aprillipilan tehdä kun NT-ultra aikalailla sille viikolle varmaan osuis.
- ja työasiasta ei mitään hajua. Toivon ettei tarttis aikaisin sanoa, riippuu varmaan vähän pahoinvoinnista jos/kun sitä tulee. Esikoisesta en ollut vielä työelämässä vaan just valmistunut niin ei tarvinnut tällaista miettiä.
 
Että pysyn hereillä niin keksin teille nyt kysymyksiä:
-ootteko vielä kertonut monille raskaudesta ?
-Ootteko miettinyt/keksinyt miten aiotte kertoa tuleville mahdollisille sisaruksille /isovanhemmille?
-missä vaiheessa aiotte kertoa töissä?

ja jotta edelleen pysyisin hereillä niin vastaankin myös itse näihin.

- yhdelle kaverille kertonut tähän mennessä. Uä:n jälkeen varmaan muutamalle kaverille lisää
-oon miettinyt sisaruksille jotain pakettia jossa olis ultrakuva joko NT-uä:stä tai sit joskus 10vkon paikkeilla otettu, sit joku body tai muu vaate. Ja ne sais arvata sitten mistä on kyse. isovanhemmista en tiiä kans että kertooko jo pian vai yrittäisin aprillipilan tehdä kun NT-ultra aikalailla sille viikolle varmaan osuis.
- ja työasiasta ei mitään hajua. Toivon ettei tarttis aikaisin sanoa, riippuu varmaan vähän pahoinvoinnista jos/kun sitä tulee. Esikoisesta en ollut vielä työelämässä vaan just valmistunut niin ei tarvinnut tällaista miettiä.

Oon kertonut viidelle ystävälle.

Lasten sisaruksille aiotaan kertoa varmaan NT-ultran jälkeen. Meillä on kyllä ollut tapana puhua perheessä ”jos vielä saatais vauva”. Kaikki lapset varmasti kyllä ilahtuvat. Se miten kerrotaan, ei tiedossa.

Isovanhemmille kerrotaan varmaan myös NT-ultran jälkeen. Oon aiemmin kertonut aikaisemmin, mutta nyt jotenkin jännittää enemmän ”onko tämä totta”. Ja se, että en usko isovanhempien odottavan enää meille lapsia kun on kolme lasta 9v, 7v ja kohta 5v. Omalle äidille meinasin jo puhelimessa kertoa..

Töihin en halua myöskään kertoa ennen kun ”pakko”. Esim. kun maha näkyy.

Mutta katsotaan miten nämä ajatukset toteutuvat..
 
-ootteko vielä kertonut monille raskaudesta ?

En kovin monelle. Yksi hyvä ystävä tietää, samoin esihenkilö ja työpari. Mun töihin liittyy riskejä, joten halusin kertoa jollekkin vaikka kävisikin huonosti.

-Ootteko miettinyt/keksinyt miten aiotte kertoa tuleville mahdollisille sisaruksille /isovanhemmille?

Varmaan joku kiva kuva laitetaan isovanhemmille ja muulle lähipiirille missä paljastuu että esikoisesta tulee isosisko. Esikoinen on reilu 2-vuotias, varmaan tulee konkreettisemmaksi kun saa nähdä vatsan kasvun, tuntea potkut. Vauvasta puhutaan avoimesti jo kotona joka tapauksessa.


-missä vaiheessa aiotte kertoa töissä?

Tosiaan pari henkilöä tietää koska vaikuttaa moneen asiaan käytännön juttujen suhteen. Muut saa huomata ajan kanssa.
 
Että pysyn hereillä niin keksin teille nyt kysymyksiä:
-ootteko vielä kertonut monille raskaudesta ?
-Ootteko miettinyt/keksinyt miten aiotte kertoa tuleville mahdollisille sisaruksille /isovanhemmille?
-missä vaiheessa aiotte kertoa töissä?

ja jotta edelleen pysyisin hereillä niin vastaankin myös itse näihin.

- yhdelle kaverille kertonut tähän mennessä. Uä:n jälkeen varmaan muutamalle kaverille lisää
-oon miettinyt sisaruksille jotain pakettia jossa olis ultrakuva joko NT-uä:stä tai sit joskus 10vkon paikkeilla otettu, sit joku body tai muu vaate. Ja ne sais arvata sitten mistä on kyse. isovanhemmista en tiiä kans että kertooko jo pian vai yrittäisin aprillipilan tehdä kun NT-ultra aikalailla sille viikolle varmaan osuis.
- ja työasiasta ei mitään hajua. Toivon ettei tarttis aikaisin sanoa, riippuu varmaan vähän pahoinvoinnista jos/kun sitä tulee. Esikoisesta en ollut vielä työelämässä vaan just valmistunut niin ei tarvinnut tällaista miettiä.


-ootteko vielä kertonut monille raskaudesta ?

Oon kertonut aika monelle. Kavereille, äidille veljelle ja töissä muutamalle. Ajattelin että tällä kertaa yritän nauttia raskaudesta heti alusta asti ja halusin jakaa sen tiedon nimenomaan sen takia koska edellisissä keskenmenoissa mulle todella raskasta on ollut se, että kukaan läheinen ei edes tiennyt mun olevan raskaana kun keskenmeno on jo tullut. Tuntui hirveän pahalta alkaa sitten kertomaan kaikki alusta asti.

-Ootteko miettinyt/keksinyt miten aiotte kertoa tuleville mahdollisille sisaruksille /isovanhemmille?

Mä oon vaan kertonut/näyttänyt raskaustestin nyt niille ketkä tietää. Miehen vanhemmille meinataan mennä varhaisultran jälkeen kahville ja viedään mukana neljä leivosta jossa lukee päällä mamma, pappa, farmor ja farfar. (joka leivoksen päällä eri titteli) Siinäpä saavat sitten miettiä. :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:

-missä vaiheessa aiotte kertoa töissä?
Sairastan tällä hetkellä koronaa kotona ja kerroin töissä sen takia koska en käynyt heti koronatestissä kun mulla oli outoja oireita. Halusin vaan selventää heille etten siis tahallaan ollut testaamatta, vaan ajattelin tosiaan kaikkien oireiden liittyvän raskauteen eikä koronaan.
 
-ootteko vielä kertonut monille raskaudesta ?

Oon kertonut aika monelle. Kavereille, äidille veljelle ja töissä muutamalle. Ajattelin että tällä kertaa yritän nauttia raskaudesta heti alusta asti ja halusin jakaa sen tiedon nimenomaan sen takia koska edellisissä keskenmenoissa mulle todella raskasta on ollut se, että kukaan läheinen ei edes tiennyt mun olevan raskaana kun keskenmeno on jo tullut. Tuntui hirveän pahalta alkaa sitten kertomaan kaikki alusta asti.

-Ootteko miettinyt/keksinyt miten aiotte kertoa tuleville mahdollisille sisaruksille /isovanhemmille?

Mä oon vaan kertonut/näyttänyt raskaustestin nyt niille ketkä tietää. Miehen vanhemmille meinataan mennä varhaisultran jälkeen kahville ja viedään mukana neljä leivosta jossa lukee päällä mamma, pappa, farmor ja farfar. (joka leivoksen päällä eri titteli) Siinäpä saavat sitten miettiä. :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:

-missä vaiheessa aiotte kertoa töissä?
Sairastan tällä hetkellä koronaa kotona ja kerroin töissä sen takia koska en käynyt heti koronatestissä kun mulla oli outoja oireita. Halusin vaan selventää heille etten siis tahallaan ollut testaamatta, vaan ajattelin tosiaan kaikkien oireiden liittyvän raskauteen eikä koronaan.

Ihana idea noi leivokset ❤️ Sielläkin ilmeisesti ruotsinkielinen/kaksikielinen perhe
 
- Ootteko vielä kertonut monille raskaudesta ?
Kaveri tietää, sekä työpari. Ja luultavasti kun työpari ei osaa olla hiljaa, niin useampi muukin tietää jo :D

- Ootteko miettinyt/keksinyt miten aiotte kertoa tuleville mahdollisille sisaruksille /isovanhemmille?
Ajattelin meidän "perhewhatsapp" ryhmässä jossain vaiheessa läväyttää vaan kaikille, mutta en ihan hetkeen vielä. Miehen vanhemmille kerrotaan varmaan sitten myös joskus 12 rv jälkeen kahvittelun merkeissä suoraan, sen verran varttuneempa väkeä, että tällaiset uutiset kerrottava kasvotusten.

- Missä vaiheessa aiotte kertoa töissä?
Mulla on pari työpaikkaa aina määräaikaisilla soppareilla, jossa toisessa olen talvet ja toisessa kesät. Talviajan työpaikassa työpari tosiaan tietää, pakko oli kertoa, kun tuputti tupakkaa ja piti tietty kieltäytyä.. ei malta tämä tyyppi aina olla salaisuuksista hiljaa, joten talviajan työpaikka varmasti jo tietää tilanteen ilman että minun itse pitää siitä koskaan kertoa :rolling: Kesällä sitten kesäajan työpaikalle kerron tai silloista työsopimusta tehdessä, että jään hieman aikaisemmin pois töistä kuin normaalisti.
 
Me ei olla vielä kerrottu kellekään , osittain johtuu koronasta kun en oikein ole nähnyt läheisimpiä ystäviäni pariin viikkoon. Yhtä ystävää olen nähnyt, mutta en ole saanut kerrottua kun luulen että herättää mahdollisesti kateuden tms tunteita.
Perheelle ehkä kerrotaan nt-ultran jälkeen.
Töissä ehkä aikaisintaan silloin. Viimeksi kerroin vissiin rakenne ultran aikaan.
Eniten jännittää esikoiselle kertominen, ehkä kerrotaan nt-ultran jälkeen ja varmaan voisi antaa jonkun vauvan lähettämän yllätyksen hänelle. Kyselen häneltä aina välillä mitä jos sulla olisi pikkusisarus/ haluaisitko pikkusisaruksen? Niin kuulemma ei halua /ei tarvitse. On muutenkin mua kohtaan aika omistushaluinen, saattaa vieläkin tulla mustasukkaiseksi kun pidän vauvaa sylissä. :Grimacing Face:
 
@Misa mulla oli esikoista odottaessa vahvasti tunne että kaikki ei ole hyvin. Kerroin jopa muutamalle ystävälle, että nyt on km -tullut. Nyt tossa vieressä hengailee terve napero. Sulla on varmaan kaikki ihan hyvin ❤️ Ymmärrän hyvin kyllä tän stressin ja pelon❤️
 
Takaisin
Top