Höpöttelyjä ja "tyhmiä" kysymyksiä

Misa: Toivon tosiaan että saat kuuluttaa kaikille että nää oli vaan raskausoireita, ja saat kertoa kaikille että näinkin voi käydä ja kaikki silti ok :red-heart:

Lepus timidus: En usko että on hätää. Keskenmenoa et ainakaan pysty aiheuttamaan liikunnalla/fyysisellä rasituksella :smiling-eyes: Ennemmin se on kroppa joka kärsii, ja sitä on hyvä kuunnella. Isommilla viikolla liikunta saattaa aiheuttaa supistelua/
kipua, ja silloin kannattaa myös pysähtyä kuuntelemaan omaa kroppaa ja vointia.

Teen ite semi fyysistä hommaa sosiaalialalla jossa nostelen ja kannan. Ekassa raskaudessa nostelut loppu siinä rv 25 kun sattu selkään. Mutta, vauvalle tästä ei aiheutunut mitään eikä supistelu ollut ajankohtaista.

Neuvola osaa varmaan kertoa yksityiskohtaisemmin. Tai työterveyshuolto. Ja TTL:llä on tietoa raskaudesta sekä työoloista ja yleisellä tasolla riskitekijöistä eri ammateissa, jos mietityttää.
 
Muokattu viimeksi:
Mulla työ ei oo fyysisesti raskasta , istuma toimistotyötä. Mutta huomaan että mulla päivän istuminen aiheuttaa sellaista paineentuntua/lievää jomotusta alavatsalla. Pitäis pyrkiä vaihtelee työasentoja ja seisomaan enemmän.

mutta samaa mitä muut sanoivat, näin alussa ei fyysisellä toiminnalla alkiolle voi saada tehtyä hallaa. Sama kun et voi vaikuttaa esim. Keskenmenoon näillä viikoilla.
 
Huojentavaa kuulla, että ei työllä ole vaikutusta ainakaan näin alussa. Lienee ihan vain sattumaa sitten, että just silloin kun on töissä, niin nippailuja ja tuikkasuja riittää vaikka muille jakaa. Mun työssä tulee tosiaan + 14000 askelta joka kerta ja siihen vielä jatkuva fyysinen kuormitus päälle, joka kuulema vastaa tuntia salilla tai esim. 20km hiihtolenkkiä. Työterveyshuoltoa ei kuulu tähän nykyiseen soppariin, kun olen tarvittaessa töihin kiutsuttava, mutta yleensä tunteja viiikkoa kohti 15-30. Voi olla että kiinnittääkö niihin tuntemuksiin vain enemmän huomiota kun on aikaa ajatella työskennellessä, en tiedä.
Mut on tää piru kyllä stressaavaa aikaa, ei voi muuta sanoa :tears:
 
Huojentavaa kuulla, että ei työllä ole vaikutusta ainakaan näin alussa. Lienee ihan vain sattumaa sitten, että just silloin kun on töissä, niin nippailuja ja tuikkasuja riittää vaikka muille jakaa. Mun työssä tulee tosiaan + 14000 askelta joka kerta ja siihen vielä jatkuva fyysinen kuormitus päälle, joka kuulema vastaa tuntia salilla tai esim. 20km hiihtolenkkiä. Työterveyshuoltoa ei kuulu tähän nykyiseen soppariin, kun olen tarvittaessa töihin kiutsuttava, mutta yleensä tunteja viiikkoa kohti 15-30. Voi olla että kiinnittääkö niihin tuntemuksiin vain enemmän huomiota kun on aikaa ajatella työskennellessä, en tiedä.
Mut on tää piru kyllä stressaavaa aikaa, ei voi muuta sanoa :tears:

Sano muuta. Koko ajan tarkkailee jokaista repäisyä, kipua ja nippaisua tyyliin apua mikä tääkin nyt sitten oli :rolling: Ei oo tämmösen heikkohermoisen hommaa tämä raskausaika. Voi kun pääsisi jo turvallisille viikoille ja sitten synnyttämään :rolling:

Mulla joka tapauksessa tota nostelua, olin sitten kotona tai töissä. Taaperoa täytyy nostella välillä, ja ei hän enää mikään 3kg vauva ole. Jos menee tukalaksi niin täytyy pyytää että hän tulee itse syliin, tosin tahtoikä on kova ja nostelua ei voi välttää kun juoksee tollasen vauhtimimmin perässä :rolling:
 
Täällä nyt vuoto yltynyt ihan menkkoja vastaavaksi, joten eiköhän tää ollut mun osalta tässä. Kai vielä on joku pieni mahdollisuus että kaikki olisikin hyvin, mutta todennäköisesti ei. :sad-face:
 
Täällä nyt vuoto yltynyt ihan menkkoja vastaavaksi, joten eiköhän tää ollut mun osalta tässä. Kai vielä on joku pieni mahdollisuus että kaikki olisikin hyvin, mutta todennäköisesti ei. :sad-face:
Voi ei :Broken Heart: mut pienikin mahdollisuus on silti mahdollisuus !
 
Kiitos :Heartred Oon kyllä menettänyt toivoni jo, kun tää vaan yltyy ja on perus menkkakivut ja selkäsärky. Oon vaan pillittänyt tän koko aamun.

Käyn silti maanantaina mittauttamassa hcg:n omakustanteisesti, kun sinne ei saa HUS:lta lähetettä. Soittelin tästä naikkarin päivystykseen ja sieltäkin vaan kehotettiin seuraamaan tilannetta ja ottamaan panadolia.

Haluan että tää silti jää raskaus-merkintänä mun tietoihin tulevien hoitojen takia, ja pelkän kotitestin perusteella ei ilmeisesti merkitä raskautta. Pitää olla ultrattu tai verestä mitattu hcg ja kumpaakaan ei saa HUS:lta nyt.
 
Voimia Misa! Ja vaikka pieni toivo vielä onkin niin ymmärrän kyllä fiilikset.
 
Kiitos :Heartred Oon kyllä menettänyt toivoni jo, kun tää vaan yltyy ja on perus menkkakivut ja selkäsärky. Oon vaan pillittänyt tän koko aamun.

Käyn silti maanantaina mittauttamassa hcg:n omakustanteisesti, kun sinne ei saa HUS:lta lähetettä. Soittelin tästä naikkarin päivystykseen ja sieltäkin vaan kehotettiin seuraamaan tilannetta ja ottamaan panadolia.

Haluan että tää silti jää raskaus-merkintänä mun tietoihin tulevien hoitojen takia, ja pelkän kotitestin perusteella ei ilmeisesti merkitä raskautta. Pitää olla ultrattu tai verestä mitattu hcg ja kumpaakaan ei saa HUS:lta nyt.

:Broken Heart::Heavy Black Heart: :Hugging Face:
Ootko ollut yhteydessä neuvolaan vielä ensikäyntiä varten? Mietin jos sitä kautta olisi päässyt lähetteellä Naikkarille kontrolliin.
 
:Broken Heart::Heavy Black Heart: :Hugging Face:
Ootko ollut yhteydessä neuvolaan vielä ensikäyntiä varten? Mietin jos sitä kautta olisi päässyt lähetteellä Naikkarille kontrolliin.
En, varhaisultra on lapsettomuuspolilla 24.2. mutta täytyy sieltä kysellä, että mitäs nyt sitten…
 
Täällä nyt vuoto yltynyt ihan menkkoja vastaavaksi, joten eiköhän tää ollut mun osalta tässä. Kai vielä on joku pieni mahdollisuus että kaikki olisikin hyvin, mutta todennäköisesti ei. :sad-face:
Tsemppiä!! ❣️
 
Ahdistaa ja pelottaa :sad-face: Tein viikkodigin, jonka oletin olevan 3+ viikkoa, mutta edelleen vain 2-3.

Näettekö tässä vielä toivoa?

Edelliset kk alkoi 8.1.
Ovulaatio kp 10 eli 17.1.
Viikkodigi 1-2viikkoa 31.1.
Viikkodigi 2-3viikkoa 7.2.
Viikkodigi 2-3viikkoa 14.2.

Vuotoja tai kipuja ei ole vielä ollut.
 
Mulla on kans huolia raskauden jatkumisen kanssa. Näköjään on muillakin :sad-face: Mulla ollut alusta asti menkkakipuja, mahakipuja, selkäkipua. Nyt oksetus on kokonaan lähtenyt pois ja jäljellä vain nämä mahakivut.

Tänään varasin ajan neuvolaan ja jotenkin menin niin lukkoon etten sanonut näistä kivuista ja huolista mitään. Ensimmäinen neuvolakin meni vasta yli maaliskuun puolen välin ja tuskin siellä ultrataan:Grimacing Face:
 
En osaa minä ainakaan sanoa noista digin tuloksista, että miten kannataa niiden perusteella tulkintoja tehdä :/ Onko Johannalla mahdollista mennä varhaisultraan tsekkaamaan tilanne? Tai mittauttamaan hCG:n taso? Mikä rv siulla on? Nyt en muista tähän hätään, olitko maininnut näistä jotain jossain keskustelussa. Missä vaiheessa päivää olet testannut? Vaikka aamua kai ne aina suosittelee testaamiseen, niin itselläni kaikista vahvimmat viivat/plussat on aina tulleet iltapäivästä.

Kun puhutte menkka- ja mahakivuista, millaisia ne oikeastaan on? Jotain semmosta juilimista, kramppaamista?

Mut joo, huoli on minullakin kyllä aika jatkuva. Nuo hyvin vaihtelevat oireet (saattaa aamun oireet olla eri kuin illan ja tosiinpäin) on itselläni se isoin kysymysmerkki. Ja ylipäätään se, sykkiikö kenenkään sydän. Seuraa huoli varmaan kyllä loppuun saakka, jos sinne asti pääsee, olen muutenkin tosi stressiherkkä ihminen.

Tänään toinen työkaveri pysäytti ohimennen, että juu se työkaveri x kertoi muuten uutisista ja onnea toivotteli. Suositteli kertomaan pomolle hyvissä ajoin ja ottamaan rennosti. Eli kohta tosiaan tietää kaikki ilman että tarvitsee sanoa mitään itse vaikka olen ajatellut pitää asian salassa vielä monta viikkoa :Upside Down Face:
 
Virallisesti olisin nyt kai 5+2. Mutta ovulaatio tosiaan jo kp10 eli hieman tyypillisiä päiviä aiemmin ja se sekottaa mun ajatusta.
Hedelmöittymisestä on nyt kuitenkin aikaa noin 28 päivää.

Varhaisultra tulossa felicitaksessa viikon päästä tiistaina. Mieli ei jaksa odottaa.
Hcgmittaukseen mulla olis yksi lähete felicitakseen. Se oli annettu alunperin siksi, jos haluan ihan alussa varmistaa haamuviivan verikokeella
 
En osaa minä ainakaan sanoa noista digin tuloksista, että miten kannataa niiden perusteella tulkintoja tehdä :/ Onko Johannalla mahdollista mennä varhaisultraan tsekkaamaan tilanne? Tai mittauttamaan hCG:n taso? Mikä rv siulla on? Nyt en muista tähän hätään, olitko maininnut näistä jotain jossain keskustelussa. Missä vaiheessa päivää olet testannut? Vaikka aamua kai ne aina suosittelee testaamiseen, niin itselläni kaikista vahvimmat viivat/plussat on aina tulleet iltapäivästä.

Kun puhutte menkka- ja mahakivuista, millaisia ne oikeastaan on? Jotain semmosta juilimista, kramppaamista?

Mut joo, huoli on minullakin kyllä aika jatkuva. Nuo hyvin vaihtelevat oireet (saattaa aamun oireet olla eri kuin illan ja tosiinpäin) on itselläni se isoin kysymysmerkki. Ja ylipäätään se, sykkiikö kenenkään sydän. Seuraa huoli varmaan kyllä loppuun saakka, jos sinne asti pääsee, olen muutenkin tosi stressiherkkä ihminen.

Tänään toinen työkaveri pysäytti ohimennen, että juu se työkaveri x kertoi muuten uutisista ja onnea toivotteli. Suositteli kertomaan pomolle hyvissä ajoin ja ottamaan rennosti. Eli kohta tosiaan tietää kaikki ilman että tarvitsee sanoa mitään itse vaikka olen ajatellut pitää asian salassa vielä monta viikkoa :Upside Down Face:

Mulla ainakin juilimista, jomotusta. Välillä noustessa ja äkkiliikkeissä kunnon repäisykipuja jotka sitten onneksi muutamassa sekuntissa helpottaa :Face Without Mouth:
 
Repäisykipuja nopeissa liikkeissä, hyvinkin teräviä tuikkasuja nuo. Lisäksi sellaista juilintaa / alavatsajomotusta. Samankaltaisia ehkä vähän lievempiä kun just sillon kun menkat alkaa.
Ei kannata liikaa niitä testejä tuijottaa (ymmärrän täysin että tuijottaa, niin mäkin tuijotan). Mutta kuitenkin varhaisuä on se kaikista kätevin ja varmin tapa saada selville että onko kaikki niinkuin pitääkin. Kovasti tsemppiä kaikille meille huolestuneille, malttamattomille :Two-hearts:
 
Repäisykipuja nopeissa liikkeissä, hyvinkin teräviä tuikkasuja nuo. Lisäksi sellaista juilintaa / alavatsajomotusta. Samankaltaisia ehkä vähän lievempiä kun just sillon kun menkat alkaa.
Ei kannata liikaa niitä testejä tuijottaa (ymmärrän täysin että tuijottaa, niin mäkin tuijotan). Mutta kuitenkin varhaisuä on se kaikista kätevin ja varmin tapa saada selville että onko kaikki niinkuin pitääkin. Kovasti tsemppiä kaikille meille huolestuneille, malttamattomille :Two-hearts:

Mulla on myös repäisykipuja. Aika pahoja vielä. Noustessa erityisesti tulee yhtäkkinen tosi kova kipu. Välillä olen ihan sitä mieltä, että nyt seuraavalla vessakäynnillä valuu jo punaista, mutta onneksi vielä ilman vuotoja :folded:
 
Takaisin
Top