Hölpön Pölpön-ketju

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja MariQ
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mies teki meille aamiaiseksi kinkulla ja juustolla täytettyjä lettuja, ja hitsi kun oli hyviä pitkästä aikaa! :)
Myö otettiin koira mukaan kaupungille kun käytiin syömässä ulkona ja hienosti osasi olla, eikä ollut edes loikannut kuskin penkille, niinku normaalisti jos käyn edes maidon hakemassa kaupasta pikaseen :D
Pääsi herra myös tutustumaan kaupunkikoirien hajuihin kun käytiin pienellä lenkillä kun odoteltiin ystäviä kahvilaan :)
Meidän koiraherra siis tykkää tosi paljon olla autossa, paljon mieluummin lähtee kaikkialle mukaan kun olisi yksin kotona muutaman tunnin, vaikka hyvin kotonakin pärjää :)
Kaikinpuolin ihana päivä oli! :)

Tiistai aamuja akkelit :dead:

Eilen mä mietin että mitä puuttuu päivästä ja tajusin ettenhän mä joutanut koko vkl käydä täällä,on vasta niin uusi tää comebäkki.:wacky:

Mitäs tänne?
Mulla on armoton kämpän tyhjennys menossa,on vaatetta,huonekaluu,koriste-esineitä ja ja ja...voi jestas mutta on vaikeaa päästä eroon jopa ilmaisesta tavarasta!
Big citystä meille ajaa vartissa,mutta eihän sellata matkaa ny viitti.Tyhmää kun haluis vaan antaa kamansa vek,niin kukaan ei hae,oikeasti kysytään jopa voitko kuljettaa tänne big cityyn...siis ilmaista kamaa?No en kuljeta.Ihmeellisiä visioita ihmisillä,tuossakin joku pokkana kysyi tuotko yhden hyllyn niin ostan.Katsoin niin 50 kilsaa eestaas matka,en kysynyt että joo,maksatko kympin kuljetuksesta sitten.:wideyed: Ja sitten jos paikan päällä sanookin että joo en otakkaan niin jee.
Hyvä ajatus menee kyllä vaikeeksi.
No nyt mä tyhjän kaiken kun huhtikuun alussa on seuraava rekka minkä ne lastaa Karjalaan vietäväksi,niin sinne vaan.

Tänään mä lähden Ipanan kanssa Nissenille valitsemaan ne "ilmaiset" rillit kun mies osti rillit ja arskat,niin mä sain sen lahjakortin joka pitää käyttää torstaihin mennessä :pompus: Saas nähdä saanko rauhassa sovitella ees pokia kun on toi Ipana mukana.

Niin saman huomannu! Mitä ihmisten päässä liikkuu oikeesti.. itekin monta kertaa antanut ties mitä. Viime muutossa annettiin ei edes niin vanha pyykinpesukone, niin kysytään tuotko vaikka ilmotuksessa on, että ei kuljetusta! Tai sit pitäs olla järkkäämässä omia aikatauluja ja sopimassa treffejä vaikka asutaan muutaman kilsan päässä ko. paikasta, että varmasti voisi hakeakin tavaran. Oma lukunsa on nekin, jotka varaa jonkin eikä sit näykään sovittuna ajankohtana.. tai ne jotka pyytää lähettämään ilmaisen tavaran - joo-o en taida viitsiä nähdä vaivaa...argh, oon niin saanut tarpeekseni noista ihmisten luuloista. Mutta saahan niistä hyvät naurut ☺
Eri asia on kun annoin esim ison kasan vaatteita ja eräs rouva olisi tullut hakemaan niitä kolmella bussilla. Arvostin tätä ja ehdotin, että jos kuitenkin viemme vaatteet hänelle ☺ Tuli molemmille hyvä mieli ja vaikkei mitään pyydetty niistä, niin oli kiva yllätys saada kahvipaketti ja suklaarasia kiitoksena. Ite ainakin mieluummin annan ilmaiseksi tarpeeseen, kuin vonkuan muutamaa euroa jostain.
Vaan niinhän se sanotaan, ei se ole hullu joka kysyy ☺
Entäs sit ne jotka myy ihan suoraa roskiskamaa tai eivät kerro rehellisesti vioista... niin monta kertaa viilattu linssiin, etten tajua miten en oo vieläkää oppinut olemaan ostamatta käytettyä

Vaikeaahan ylimääräisen tavaran myyminen on - on yritetty. Ja todettu, että iso osa " kiinnostuneista " tekee lopulta oharit...
Itse en kyllä halua mitään käytettyä muilta kuin tutuilta, koska kaikki piiloviat eivät todellakaan näy päällepäin.

Onneksi sentään kodinkoneliikkeet ovat nykyään velvollisia ottamaan vastaan vanhoja koneita, meillä kun ei kummassakaan autossa ole vetokoukkua.

Täällä kans kauhee kämpän tyhjennys menossa kun tarvis saada toi toinen makuuhuone esikoiselle kun on ollu viimeajat varastona toi huone...No ehkä noi kaikki roinat saadaan tästä piku hiljaa pois.. Tuntuu vaan et ne ei lopu vaikka tekis mitä..

Hyvää perjantai huomenta akkelit :3some

Tänään voisi olla vaikkapa hyvä päivä,jookos.Iloitsen nyt vielöä tällä hetkellä siitä,etten ole sokerihumalassa,kuten niin monena aamuna oon olut aamupalan jälkeen.Siis mullahan todettiin tammikuussa diabetes,josta on ollut enteitä jo kauan,ja dg olisi tippunut jo viime vuonna jos vaan olisin käynyt kokeissa silloin kun piti.Takana 4 raskausdiabetesta,joten riski oli suuri.No anyway.Lääkkeenä vain pilleri illalla,joka kyllä tasasi aamusokrut mutta taipumus nimenomaan aamulla sokerin nousuun,samoin oli raskausdiabeteksissa,nostaa nyt päätään.Syön aamupalan ja sitten menen ihan tillin tallin kun sokrut nousee.Mun elimistö kertoo kauheen nopeesti sekä nousut että laskut,laskuissa meen helposti sellaseen kankeaan tai tutisevaan olotilaan,joten on pakko muistaa syödä.

Ei pitänyt mitään sairaskertomusta kirjoittaa,mutta siis tällä hetkellä olo on viel ihan hyvä,melkein pirteä jne,söin juuri myslipuuroni raejuustolla ja mehukeitolla,ja toka kuppi kahvia menossa.

Hitaasti etenee mun kämpän tyhjäys.Mietin jopa sellaista että pakkaisin vaan kaikki ylimääräisen sälän mm koristeet ym,laatikoihin,ja laatikot tonne kodinhoitohuoneen vaatehuoneeseen,joka toimii sisävarastona.Siis pois silmistä,koko ajan liikaa kamaa pyörii täällä mun silmissä.Tottakai penskat kuljettaa kamaa,ja toisaalta ovat hyvin nihkeitä keräämään niitä,joten siitä tuskin pääsen niin kauan kun on pienii muksui- enää 6ja3veet tekee tätä.

Ollut kyl rankka viikko jotenkin.miehen työvuorot olleet kamalia ja hänkin ihan yliväsynyt.Vkl menee varmaan ihan vain elpyessä,on tääkin elämää.Lapsille pitää keksii viikonlopun iloksi ees jotain kivaa,muutakuin kotona kökkimistä.

Oli todella työn takana saada lapsen huone tyhjäksi kaikesta ylimääräisestä roinasta silloin ennen syntymää. No, nyt ne ylimääräiset kamat ovat "vaatehuoneessa" johon ei tällähetkellä mahdu sisään edes kävelemään. Ja johonkin pitäisi mahduttaa vaunukoppa (käytetään nykyään vain ratasosaa ) ja sitteri, johon tyttöä ei enää voi laittaa.

Silloin kun muutettiin kaksiosta tähän nykyiseen, niin tilaa tuntui olevan vaikka kuinka. Jotenkin kummasti se vain täyttyi :)

No me ollaan jo jouduttu miettiin et varmaan tarvii vuokrata joku varasto kun ei tuo ukkeli suostu luopumaan tavaroista ja niistä huonekaluista joita siellä huoneessa on kun tarkotus olis joskus muuttaa omakotitaloon niin hän tarvii niitä sitten siellä...:mad: Musta tuntuu et sitten joskus kun muutetaan niin toi on jo keränny senkin valmiiks täyteen.. AARGH...

Hei auttakaa..Ollaan huomenna menos veljen poikien synttäreille.. Toinen täyttää 4 ja toinen 6.. Mitä osten heille??
Siis oon niin huono keksimään lahjoja...

Meillä 4-vuotias kummipoika rakastaa legoja. Tosin niitä varmaan on monessa kodissa jo liikaa.
En tiedä missä asutte, mutta pojat voisivat tykätä myös " aineettomasta " lahjasta, eli reissusta jonnekin.
Me vietiin aikanaan 3,5 vuotias ja 1,5 vuotias Linnanmäen merimuseoon.

meillä kaikki pojat rakastaa legoja,3-6-10 veet.Ja meillä on niitä ihan tautisesti liikaa jo nyt.Duploja pitäis alkaa myymään,niitä on kaksi isoo laatikollista ja kolmas laatikko duplon junarataa.Raah!

Mut kaikki starwars ja turtles jutut on meillä kyl in noiden 2 nuorimman kanssa.

Mutta te olitte jo synttäreillä,mitä keksitte?

Kertokaahan ladyt, onko teillä päin tapana, että perhetyöntekijä käy kotikäynnillä ennen laskettua aikaa? Meillä odotetaan esikoista, viikkoja nyt 36, ja pe olisi tuo tantta tulossa käymään. Neuvolasta en saanut kysyessäni muuta vastausta, kuin että se on täällä tapana. Kaikilla ensimmäistä odottavilla käydään kotikäynti ennen laskettua. Jahas. Informatiivista...
Jotenkin mua ahdistaa ajatuskin... mitä se tänne tunkee tutkimaan? Ihan kuin meidän kykyyn olla vanhempia ei luotettaisi. Mulla on niin järkyttävät kivut, että mistään siivoomisesta on aivan turha ees puhua. Hirvee stressi vaan päällä tonkin takia. Ihan kuin ei olisi muutakin mietittävää....

Meillä oli kans, tosin me käytiin hänen juttusilla neuvolassa kun sanoin että se sopis mulle paremmin kuin kotikäynti. Ja siis ekaa odottelin.

Meillä ei ainakaan ollut mitään tuollaista. Neuvolassakaan ei kyllä ollut mitään perhetyöntekijää... Ihan vaan perus neuvolatäti. Tai no, perhevalmennuksissa oli erikseen joku isätyöntekijä vain miehille.

Varmaan on kuntakohtaista,tää on ns.ennaltaehkäisevää lastensuojelua,että arvioivat tavallaan perheen resursseja.Valitettavasti niin moni nuori ja tuore perhe tulee yllätetyiksi siitä todellisuudesta esikoisvauvan kanssa.
Älä ota siitä paineita,ihan rennosti vaan juttelette.Myöskin se voi olla takana,että kartoittavat uusia mahdollisia perheitä/asiakkaita,heidänkin on hyvä tietää millaisia uusia lapsipeheitä saattaa tulla apua pyytämään.Perhett kun tosiaan meilläpäin voi tilata auttamaan vaikka jos on väsyksissä ja ei jaksa oikeen mitään,tai jos on menoja ym.

Maatunen meillä sama homma. Kuulemma nyt tapana kaikilla ensisynnyttäjillä käydä n. Kuukausi ennen laskettua, että tulee kans kai sitten joskus rv 36 tienoilla

Juu synttäreillä oltiin ja ostin toiselle legoja ja toiselle jonkun muumi taikuri jutun josta tykkäsivät kovasti heiän kaikki muksut.. Heillä on siis neljä lasta.. :)

Maatunen. Täällä ei ollu esikoisesta eikä oo nytkään... Samaa mieltä oon muiden kans et varmaan paikkakunta kohtasta..Älä ota tressiä ja hyvin se menee.. :)

hei aggelit,melkeen kuukausi eikä kukaan oo HÖLPÖTTÄNY mitään.
Ei mulla näkynyt ees ilmoituksia enää ja kirjautuminen poistunut,vissiin 2vko en oo käynyt.

Hitsin takatalvi,eilenkin räntää paiskoi,rääh.Oli niin kivaa kun oli lämmintä.

Mikäs kevätvire kullakin?

Mä oon myyny kämpästä huonekaluja veks,ihan kuin varustautuisin johonkin,vaikkapä äkkilähtöön.Hassuu.

Tilaa tarvitaan joo kun ihmisiä on niin paljon ja kämpän neliöt puskee seininä vastaan (8 henkee 110 neliöö)

Mä hyppään ketjuun, kun en oikein tunne kuuluvani oikein mihinkään osastoon varsinaisesti. Esikoinen on haaveissa ja vauvahaaveet on kovia, mutta kun ei yritetä vielä.. Niin kelpaa ihan minkälainen jutustelu vaan tässä ekaa yrityskertaa ootellessa :)

joo Gatusa saanee tänään/huomenna viimeinkin netin takaisin ja pääsee ilahduttamaan meitä :)

Tervetuloo Terhinaattori,sellaiseen tarpeeseen mie tän laitoinkin pystyyn,kun en kuulu muuallekkaan,en kuumeile,ei oo vauvaa....mutta juttukaveria vailla kumminkin :)

Takaisin