Hölpön Pölpön-ketju

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja MariQ
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Bime, täällä oli sama tilanne viime jouluna... Joulukaloja en suostunut syömään, koska anopin mielestä +14 astetta oli muka ihan hyvä säilytyslämpötila. Oli myös tehnyt juustokakkua ( mm. raakaa kananmunaa ja tuorejuustoa, jonka päiväys vanhentunut ). Onneksi oli kinkkua ja miehen sisko, joka piti ruokien kanssa minun puoltani, tällä siskolla itsellään kun on myös lapsia ja äitinsä tuntee.

Oma äitini oli puhtaasti unohtanut, ettei graavikala ja erilaiset ulkomaiset juustot kuuluneet ruokavaliooni... Mutta tarjolla oli onneksi kaikenlaista muutakin.

Tänä jouluna saakin sitten syödä kaikkea hyvää, paitsi niitä valmiiksi tehtyjä kaloja, koska tuskinpa anoppi on tapojaan muuttanut

Meillä mies onneks lupas itse tehdä mulle graavikalaa.

Miten muuten savustettu kala jota ostaa kaupan irtopisteestä, eihän siinä mitään ole?

Huomenta huomenta!!
Mitäs mulle nyt kuuluisi loora...kaikenlaista :cat:
Hyvää ja huonoo,mistähän sitä aloittaisi.Ei kauheen laajaa referaattia viitsi kirjata,eiköhän ne kaikki tässä aikanaan tuu esiin...
Mutta noin niinkuin päällimmäiset virrat on niin että miehen kanssa on ollut reilun kuukauden yllättävän hyvää aikaa,paitsi no eilen sitten vähän levähti käsiin,ja minä hepaannuin hänelle.Vauvahaave ollaan kuopattu.Olen hänelle sanonut että hän on ihan vapaa lähtemään toteuttamaan haavettaan jonkun muun kanssa,minä en sitä pysty hänelle antaa,koska ikä ,sairaudet ja läskit.No hän nyt ainakin tässä hetkessä sanoo ettei haittaa,mutta en oo oikeen koskaan luottanut siihen mitä hän sanoo,siis sillä lailla että hän ei ole maailman edes keskiskertaisimpia ihmisiä itsetutkiskelussa taikka asioiden rehellisesti esiin tuomisessa.

:wtf:

Mutta minä päätin tänne tehdä comebackin,koskapa kaipaan juttuseuraa kovasti.Kauheesti muita ketjuja ei ole mitkä mua koskisi,koska en kuumeile,mulla eioo vauvaa jne.Noi kuukausiketjut vauvojen äideille onkin varmaan tosi vilkkaita ja sieltä saa sosiaalisen tarpeensa helposti tyydytettyä.
Minä oon nyt vähän pudnnut kelkasta,tai voihan sen sanoa niinkin etten älynnyt hypätä bussiin ajoissa,ja nyt kökötän tässä tilassa: minun pikkulapsivaihe alkaa olla takana lopullisesti kun perheen nuorimmat ovat nyt 6 ja 3v,ja uusia ei tule.Pitäisi päättää mitä sitä isona tekisi,mutta nyt sitten monet terveydelliset ongelmat luo varjojaan.Onhan minulla se mun oma "taipumus" mitä nyt olen saanut monelta taholta kuulla,että pitäisi sitä alkaa kehittää ja luoda sen kautta "ura".Mutta turhan arka olen sen suhteen.Claudia Evekin paloi niissä hommissa loppuun.
Katsellaan.
:happy:

Kiva kuulla että teillä menee miehen kanssa paremmin mutta harmi juttu et ootte joutunut heittämään kuoppaan vauva haaveet..Kurja juttu että sinne on tullu terveys ongelmiakin... Toivottavasti ei mtään kovin pahaa.. :)

Mulla vähän sama juttu et entiedä mitä haluisin tehdä ja sitä oon tässä jo miettiny yli kymmenen vuotta...Menin mun nykyseen työpaikkaan töihin et saan miettii mitä haluaisin tehä ja siitä tuli tänä vuonna kymmenen vuotta täyteen kun menin tonne töihin..No nyt jään pian pois töistä kun toisen lapsemme laskettuaika on 23.5 et jatketaan mietintää :)

Tietääkö joku oikeasti mitä haluaa / haluaisi tehdä " isona " ?
Itse päädyin nykyiseen työpaikkaan jotenkin ajautumalla, jos sitä työpaikkaa nyt kesän jälkeen sitten on... Vaikuttaa siltä, että sijaiseksi on otettu joku pomon kaveri, supersosiaalinen huipputyyppi. Jos vakinaistetaan, niin tiedä sitten mitä kukkia itse joutuu tekemään kun palaa.

Eli ei meillekään lisää vauvoja...

oi loora,nyt vasta hoksin että oot raskaana,onnea!!Joskus ollaan kuumeiluketjussa oltu yhtä aikaa :)

Lya,hyvä kysymys,ja kysyn vielä lisää,et kuka 16v tietää pk:n jälkeen mitä haluu isona tehdä.
Noh,onneksi nykyään on mentaliteetti muutenkin sellainen että opiskelu on hyvä,ja useampi ammatti myös.Ennen on ollut toisin.
Minä opiskelin sosiaalialalle nuorena,mutta päädyinkin kuumeissani pyörittämään kotia 20 vuodeksi,no toki siis pyörittämistä riittää vielä pitkään,koska siihen on 15 vuotta että nuorinkin täyttää 18, nykyisen pesueen vanhin täyttääkin 18 ihan ens kuussa jo,ja kaksihan niitä jo omillansa asuu.Että pyöritetty on.Mut ajatus,että itsekkäämmin voisi tehdä jotain työtä,enemmän "itselleen".sellaista mikä koskin eniten itseä ja sitä ammattia/duunia mitä tekee,kuin sitä perhettä,jota joutuu hoitaa joka tapauksessa.

Ajna. Kiitos ja juu samoissa kuumeilu ketjuissa pyörittiin.. :)

Toi on kyllä totta et varmaan harva tietää mitä haluaa tehdä..
Meillekkin tää masuasukki on viimänen vauveli... :)

Täällä ollaan aikas alakuloisin fiiliksin kun mun pappa nukkui tänään pois ja siitä kun ei oo kauaa kun mun rakas serkku nukkui joulukuussa yllättäen pois niin tuntuu aika raskaalta tää raskaus aika kun pitäis iloita samanaikaisesti..

voi loora,ei sitä raskausaikana haluisi tuollaisia suruja joutuu kantamaan,koska tulee melkein hävettävä olo omasta onnesta vauvan suhteen.Mutta pappasi oli varmasti jo täällä tehtäväänsä tehnyt.Serkkusi tilanne oli varmaan raskas,nuori ihminen oletan.Yllättävät pois menot on aina raskaita,vanhan ihmisen ymmärtää...

Mä oon jumittanut nyt koneella niin että niskaa jomottaa.Mies tulee kaupan kautta himaan,joten mun on parempi olla reippaana tyttönä duunaamassa jo jotain muuta kun e tulee :angelic:

Ajna. Kittos joo serkku oli 35-vuotias ja siitä kun hän meni sairaalaan hän kuoli viikonpäästä et oli täys yllätys..Hällä oli tulehtunut paksusuoli ja leikkauksen jälkeen tuli sisänen verenvuoto johon kuoli... :(

No saitkos jotain reippailtua vai jämähditkö vielä koneelle.. :grin

Ai kauheaa!!! Ihan hirveä tapa kuolla jos näin voi sanoa :-(

Kyllä mä pääsin ylös mutta sitten mä jämähtänyt myöhemmin koko illaksi kun meille tuli asuntotarjous jota jäin panikoimaan... Se on asunto jota hain mutta nyt hirvittää kun tajusin millainen koulumatka lapsille tulee...

Pitää kirjoitella lisää koneella istuen,tää luurinäpytys ei ole mun lempparia

no niin,päätin sitten laittaa oman ketjun tosta koulumatka-asiasta.Kauhee kun se häiritsee mua.Taidan olla ihan neuroottinen ton suhteen :shifty:

Loora,minkä ikäisiä lapsia sulla on ennestään?

Kauhee että on vasta keskiviikko!Tuntuu että ois kahdessa päivässä jo koko viikon eestä touhunnu ja ennenkaikkea stressaannut.Eilenkin meni myöhään,kun piti vaan pohtia ja pyörittää ja ja ja...

Heippahei vain kaikille :)

Ajattelin tulla kommentoimaan vielä tuohon kysymykseen "mitä haluat tehdä isona?"
Huh miten pelottava ja iso kysymys onkaan!

Itse jouduin päättämään 15-vuotiaana mitä elämältäni haluan. Noh ei ollut pienintäkään käryä asiasta joten hain summa mutikassa vähän kaikille aloille, koska pelkäsin etten pääse mihinkään kun olin yksi luokkani huonoimmista koulumenestykseltäni. Vähän reilu 8,5 keskiarvoni, eli todellisuudessa miulla ei ollut mitään hätää, mut ei sitä silloin ymmärtänyt kun oli niin isosta asiasta kyse :D
Opiskelin ammatin, jota en ole päivääkään tehnyt työkseni. Olen vaan hillunut ympäriinsä parissa työpaikassa, välillä tehden molemmissa samaa aikaa töitä (melkein 80tuntia viikossa) ja opiskellutkin ohessa toista ammattia, joka tyssäsi kun sain taas uuden pätkä-sopparin.
Nyt olen työssä josta en tykkää yhtään. Opiskelemaan on todella haastava enää päästä, koska uudistukset ajavat koulut ottamaan näitä pk.n päättäneitä ainoastaan (hyvä tietenkin, että kaikki pääsisivät kouluihin) ja meiltä, joilla jo yksi saman asteen kpulutus löytyy, evätään kaikki tuet :( ja olen vasta 20v, joten en pääse vielä aikuiskoulutuksenkaan puolelle..
En tosin vielä tiedä mitä tahtoisinkaan opiskella :D

Viimeinen vuosi ollaan kuumeiltu vauvasta, mutta eipä näytä sormia napsauttamalla tulevan :D saas nähdä mitä tässä elämässä vielä käy :)

Huh tulipas hurja romaani :) vähän vaan kaipaan juttuseuraa välillä :D

Ajna. Meillä on huhtikuussa 2-vuotta täyttävä poika ja nyt toukokuussa toinen tulossa.. :) Meiän lapsiluku vaan taitaa ola tässä kun alunperinkin puhuttiin 1-2 ja sain aikastavalla suostutella miestä tähän toiseen.. Joskus salaa haaveilen kolmannesta mut täytyy varmaaan kuopata tuo ajatus..Ikää mulla ois vielä kun täytän 31 tänä vuonna ja mies 38...
Teillä tais olla lapsia melkeen kymmenen vai muistanko väärin?? :)

nennaa.Toivottavasti teillä pian tärppää.. :) Meillä meni vuos kun tätä toista yritettiin..

Loora, ihanaa ett teille on tulossa jo toinen❤ :)
Kyl tää vuosi on meinaan pitkä aika :/ en jotenkin koskaan kuvitellut ett näin voi käydä omalla kohdalla, kun tuntuu ett "kaikilla muilla" tulee ehkäsystä huolimatta lapsia, mut noh. Tällästä tää on :)

Heissulivei akkelit!!

Minä olinkin vähän reissuilla tuolla kaupungissa kun ison likan kanssa käytiin katselee sohvaa sille.Muuti nyt jo vissiin neljänteen kämppään 3v aikana,jonka asunu pois kotoa :) Olipa vaihteeks kivaa tavata ihan rauhallisissa merkeissä,viimeks kun tavattiin- hän oli lähdössä just lappiin duuniin kuukaudeksi ja super stressaantunu- se käski mun häipyä kun neuvoin rahan käytössä ym :dead:
Tää tytär on 20v :cat:
Mutt juu siis oli kivaa nähdä.Viedää kuopus sille hoitoon lauantaina,kun mennään leffaan.

Loora joo,"liki kymmenen" no kahdeksaan se luku nyt jäi kun ei vaan natsannut niin ei natsannut.

Mitähän mun piti selittää...kuuntelen tässä musaa samalla kun kuopuskin on päiväkodissa ja kotiin on tullut vasta tokaluokkalainen.Käytän tasan tarkkaan oman aikani itseeni,en todellakaan kotitöihin uhraa tätä aikaa.Vähän sellaista tasapainoilua on tää elo toisinaan,että en sorru enää kuin harvoin "revittelyyn",ja sekin tapahtuu silloin kun on jossain xtra hyper powereissa ja hullun kiilto silmissä duunailee jotain :wtf:

Harvinaisen leppoisaa :)
Tällä viikolla kun neiti on ollut jotenkin esi-uhmaikäinen ( ei kai ole mahdollista ? ) eli tehnyt kaikki kielletyt temput mitä vain ikinä osaa. Tänään jostain syystä ollut neiti aurinkoinen, totteleminenkin sujunut enimmäkseen.

Käyntiin tänään syömässä ravintolassa hyvin kun vielä tarvis kaks työpäivää jaksaa... :) Sitten alkaa loma jonka jälkeen odotettu äippäloma... Ihanaa... :)

Takaisin