Hölpön Pölpön-ketju

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja MariQ
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Miten noi kaikki joulusuklaa-kohvendit onkin niin äääääärettömän himottavia kun niitä saa nimenomaan konvehteina!? Noita mitä saa patukoinakin, ei tee mieli mut jumantsukka noita konvehteja tekee mieli. :happy119

Liitympä minäkin tähän ketjuun.. Plussannu oon ja varovainen arvio lasketusta ajasta tulis tuonne helluntain seutuville... Tulevana keskiviikkona ois np-ultra ja jännittää ihan hitusen vaikka mitä luultavimmin kaikki on ihan kunnossa :) en vaan malttas odottaa että saan taas kuulla ja nähdä masuasukin... Ukko-kullastaki on tullut ylihuolehtiva ku joka asiassa on varottamassa :p... Tuleva isoveli on niin tohkeissaan ja on jo kahtellu pikkusisarelle lelujakin valmiiks... Tää nyt oli tämmönen ällöonnellisuuspostaus... Mut niin minä olenkin ällöonnellinen :Heartbigred:Heartbigred:Heartbigred

Saa sitä ollakin ällöonnellinen, bime. Onnea odotukseen!

Suklaakonvehdit, jumantsukka. Ne on todellakin mun heikko kohta :) Joulun aikaan tulee vedettyä sellaiset suklaaöverit ettei ennen seuraavaa joulua tartte paljon suklaata maistella. Oon ihan heikkona erilaisiin nougat-suklaisiin. Nyt oon kyllä viikkotolkulla valittanut miehelle kun näin Fazerin Wiener-nougatin pakkauksen uuden ilmeen. Mulle se tanssiva pari oli yhtä kuin koko tuotemerkki, nykyinen pakkaus ei oo ollenkaan minun mieleen.

Joulusuklaat joo... Säännöllisesti saan niitä jouluna lahjaksi, ja yhtä säännöllisesti mies ne syö, kun ei minun isovanhempani koskaan muista mille kaikelle olen allerginen :)

Voi ei lya. Tympeetä kattoo vierestä jos on jotain tosi hyvää eikä saa syödä. Mun maha ei kestä maitoa, niin kaikki fazerin siniset ym hyvät pakko jättää syömättä ettei tule huono olo. Onneks julioita kestää :) edes jotain lohduketta :D

Sent from my GT-S5301 using Vau Foorumi mobile app

Vaikka suklaasta on aina tykännytkin, niin emmä kyllä ikinä oo pystyny vetään yli puolikasta levyä kerralla. Piti ruveta jo iha rajottaan että nyt hei, jätä huomisellekin! :D Kaupassa pitää kulkee aina silmät kiinni suklaa osaston ohite..

Suklaa-addikti ilmoittautuu! :P Olen neljässä päivässä vetänyt KAKSI rasiallista konvehteja :D Geishat ja youghurt-täytesuklaat on mun heikkous... just geisha laatikko tyhjeni ja podinkin, että lähtisinkö hakemaan lisää. Viime ultrassa kätilö sanoi, että oon niin pieni, että voin syödä ihan mitä huvittaa, etenkin kun pahoinvoinnit jatkuu vieläkin... otin sen sitten vissiin vähän liiankin tosissani :D vk 18+6, eikä painoa ole vieläkään tullut lisää... ehkä sen yhden laatikollisen vois vielä hakea. Vai tekiskö joulutorttuja... molempi parempi?

Maatunen, muistan ekasta raskaudestani tuon kun mikään ei mennyt alas. elin puoleenväliin raskautta appelsiineilla ja appelsiinimehulla ja hampurilaiset houkutti (olin silloin vielä kasvissyöjä). Tokassa raskaudessa pystyin kyllä syömään mutta oksentelin puoleenväliin raskautta.

Ahne, mulla on sama homma! Oon ollut vege jo 10 vuotta ja vähän väliä tekis mieli metukkaa, nakkia tai pekonia :D yks päivä kuolasin lehtipihviä.....ihmeellistä :D

Mulla loppui kolmen vuoden kasvissyönti siihen raskauteen. Sillä hetkellä vaan liha oli se mitä mun kehoni tarvitsi. Oon kolmen vuoden sisään kolmesti raskaana (nyt kotona siis 4 kk vanha neitokainen) niin en ole vielä palannut kasvissyöjäksi, mutta tarkoitus jossin vaiheessaa olisi.

Mä oon toistaiseksi saanut vastustettua kiusausta :D eikä se lihan syöminen oikeestaan olisi enää ees vaihtoehto, kroppa ei enää kestä. Kesällä yhessä ravintolassa mun täytetyn leivän sekaan oli mennyt kanaa, ja nielaistuani oli lähdettävä oksentamaan. Sama homma teinivuosien kännihampurilaisen kanssa aikoinaan. Enkä mä varmasti mitään saisi alas, vaikka yrittäisinkin. Mutta hassua kyllä, miten keho yrittää viestiä. Onneksi proteiinit saa muualtakin :) Täytyypä ihan tarkkailla ens kerralla kun himo iskee, että onko päivän protskut jäänyt saamatta.

Minä en teinivuosinani voinut syödä punaista lihaa, kalaa ja kanaa kyllä. Ei siis ollut mikään tietoinen valinta, kroppa ei vain huolinut. Aikuisena olen ollut kuitenkin täysin sekasyöjä eli silloisen poikaystävän joka nykyään on mieheni, varovainen siedätyshoito ilmeisesti toimi :) Muita allergoita sitten riittääkin ja toivon, ettei pikkutyttö peri niitä...

Pikkuveljellä on kasvissyöjä tyttöystävä, enkä keksi mitään tarjottavaa :/

mulla kävi niin, että raskaus vieroitti suklaasta lähe kokonaan. Noin kuukaus synnytyksestä vasta alkoi suklaa uudelleen maistua. Viime joulun konvehdit meni pääsiäisen jälkeen vanhentuneina roskiin... Ennen raskautta saatoin syödä suklaalevyä kuin näkkäriä, pureskella menemään (en kuitenkaan voita tms. päälle levittänyt :D :D)

Mie en saanut viime jouluna myöskään suklaata alas, enkä kyllä oikein mitään muutakaan (meillä kotona siis heinäkuussa syntynyt). Makea ei maistunut kummassakaan raskaudessa, ei varsinaista pahaa oloa tullut mutta kuitenkin jätin karkin syönnin muille.

Tuossa yksi päivä havahduin siihen kauhistuttavaan ajatukseen että mitäs minä syön jouluna?? Graavikala, sillit ja juustot on ollu aina mun suurinta jouluherkkua... Onneks kinkkua saa sentäs syödä :santa

Kyllä mä söin graavilohta vaikka olin raskaana :) ihan kai se kaupasta oli, anoppilassa siis söin jouluaterialla. Eikä siitä mitään tullu. Voi vähän syödä ilman haittaa, eihän sitä kilokaupalla syödä ja harvemmin muuten kuin jouluna :) ja juustoja samaten. Järki käteen vaan..vähän jos maistaa, niin tuskin ehtii mitään tapahtua :)

Graavilohesta varoitellaan niistä kaasuun pakatuista, itse suolattu graavilohi on sallittujen joukossa.

Takaisin