Hölpön Pölpön-ketju

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja MariQ
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
jeeee :D siis oikeasti mahtavaa ♡ kyllä se meni vihdoin ja viimein ;)

mä koen jotenki oloni paremmaksi vähän vanhempien ihmisten seurassa mitä itse olen :) me ollaan jopa mun äidin kanssa tosi hyviä ystäviä :)

ahne et sä vanha ainakaan ole :) ;)

Nuorihan mie vielä oonkin, huomasin vaan, että oon ollut jo melkein koulussa, kun te ootte syntyneet :D Mies on pari vuotta minua vanhempi ja sillä on vissiin lapsesta asti ollut ikäkriisi ;D

aile, mie oon aina pitäny itteäni jotenkin "outona" sen takia kun nuorena menny naimisiin (varsinkin kun äitini ei ole koskaan ollut) niin kiva kuulla että löytyy näitä muitakin... :) meillä miehen kanssa yhteistä taivalta on 5½ vuotta, mutta ollaan tunnettu ala-aste ikäisistä asti (mies vuoden vanhempi kuin minä) kun naapuritaloissa asuttiin... :) ja teini-ikäisinä meillä ollut vielä sama kaveripiirikin... :)

lume, jeee!! syystäkin voittajaolo! täältä kanssa suurinosa kavereista muuttanut pois, loput, ketkä täällä asuu on sellaista baarityyppiä, osaa kavereista, joilla ikää 30+, en ole nähnyt kohta pariin vuoteen tarpeeksi ahkerasti kun kieltäytyi bilettämisestä niin näkeminen jäi...

anhe, et sie kyllä mikään vanha ole... :) on niin pieni ikäero ettei sitä edes huomaa... :) ja mulla vähän sama juttu lumen kanssa, että tulen toimeen ja tunnen oloni paremmaksi vähän vanhempien kanssa... :) tuntuu, että niiden kanssa on enemmän yhteistäkin, varsinkin silloin alle 20wnä kun haaveilin jo perheen perustamisesta ja olin naimisissa, ei oikein oman ikäisten kanssa löytynyt mitään yhteistä, eikä oikein löydy edelleenkään... :)

Mie rakastan molempia, mutta ruoanlaitossa oon enemmän sellainen "nopeaa ja näppärää"-tyyppi, mies sitten hifistelee enemmän. Leipomisessa oon pitkäjänteisempi, taidan olla sen verran herkkupeffa, että mielellään leivon herkkuja ;D

:grin aiheutin tänne vissii jonkuu sämpyläbuumin... :grin meillä ei ees syödä kaupasta ostettua leipää, mie aina leivon tarvittaessa, tulee niin paljon halvemmaksi ja on niin paljon parempaa... :grin samoin jos herkkuja tekee mieli niin yleensä leivon niitäkin (pannareita, mokkapaloja, pullaa......) :rolleyes: ja mie meillä kokkaan, miehellä on nimittäin kaksi bravuuria, ranskalaiset+uunilenkki ja pyttipannu pakastealtaasta... :p ite tykkään tehä esim. lasagnetkin itse, tosin kaupasta ostan pastalevyt, mut sitte taas sen juustokastikkeen teen ite... :)

Lasagnen teen miekin samalla tavalla, parempaa ei ookaan kuin itse tehty lasagne. Se kuuluu näihin mun helppoihin ruokiin, juustokastike on yksinkertainen juttu, samoin jauhelihakastike, kaikki vaan vuokaan ja uuniin. Yksinkertaista. :) Tein sämpylätaikinan joutessani kohoomaan.

itse tehty on vaan parasta! :) paitsi et nykyää jääny lasagnen tekeminen ku teet sitä uuniaikoineen n. 2h ja mies syö kerralla yli puolet vuuasta kun on kerta niin hyvää... :grin

snif, nyt o sormet ja ranteet ihan tohjona ku oon leikkiny melkein 2h paperisilppuria (koska maailman paras muistisena en ikinä muista ostaa sitä silppuria)... :sad001 täs meidän taloyhtiössä asuu sellain kyylämummo et se käy tonkimassa ihmisten roskia!! pakko silputa kaikki paperi niin pieneksi muruksi et niistä ei vahingossakaan voi saada mitään selvää (revityt paperit saattaa ottaa mukaan asuntoonsa ja teipata kasaan et tietää mitä niis on) :mad:

Kouvolan taloyhtiöt ja ihanat naapurit. Mulla asui alapuolella pappa, jolla oli ihan varmasti päänsisäisiäkin naapureita. Mulle piti puhetta, että et oo voinut olla missään matkoilla, kun hän on kuullut vaikka mitä ääniä mun asunnosta (olin ollut kolme viikkoa reissussa, ja asunto oli siis tyhjänä sen aikaa).Useamman kerran kun nousin portaat ylös omaan kerrokseen onnistuin saamaan sydänkohtauksen kun pappa seisoi kakkoskerroksessa pimeässä oman kotiovensa eessä, ihan muuten vaan. Mun ystävä asui ennen mua mun asunnossa, ja muutti takaisin kun mie muutin siitä pois, ja sai oikeasti siitä papasta stalkerin, ja hänelle oli myös pappa kertonut, että kuinka hyvä oli että viidennen kerroksen tyttö oli muuttanut pois, kun sillä oli aina niin sekainen kämppä, hän oli aina kattonut postiluukusta sisään sinne.

Miehen sisko oli vuosia sitten saanut ovensa taakse naapurinmummon, jonka sanoma oli se, että hän oli taas kerran käynyt kälyni roskat läpi ja lehdet kuuluvat paperinkeräykseen.

Näitä ihania naapurivahteja siis löytyy valitettavasti vaikka mistä.

ääk miten paljon te ootta rupattanu sil välillä kun mä vietin vapaailtaa!!
Itse ilta menikin kivasti mutta kotimatkala menin avaamaan turpani koska kannatan avoimuutta et sanotaan asiat,JA myös tasa-arvoisuutta suhteessa,niin noo menin sit sanomaan että siksi mua veetuttaa ukon menot ja oon niistä nihkee,koska itse en pää mihinkään.Eihän hän oo kieltäny,sanoo.Joo ei kiellä,muttei myöskään tue mua siinä,vallankin kun mun mielestä hänenkin ois pitäny huomata ,etten mä käyy missään.Mut ei hän oo sellasesta piitannut,se on se on ..rse se lähin.

Asuin ennen aika liki kouvolaa,lahdessa.Sinne kouvolaan se mun eka ukko karkasikin uuden naisen tykö,ja jätti mut ja 3 lasta selviämään yksin.

Mitäs muuta jutskattu.Niin mie oon menny kouluun vuonna -79 jolloin työ ootta ollu vasta pilke isin silmäkulmas taikka syke äiten syrämmes.

Juuri nyt: oon onnellinen että ukko lähti hakee muksuu mummolasta."Oishan se ny ollu kivaa kun olisit lähtenyt mukaan",sanoi.Mie sanoin että nää ongelmat ei kuule mukaan lähdöllä auta.
Tuttu ahdistuksen tunne alkaa taas nousta.Mun pitäis tehdä päätöksiä jatkanko "toivossa elämistä" tässä myrkyllisessä suhteessa,jossa tajusin,että en tuu kuunaan saamaan mitään tukea paranemiseeni,päinvastoin hän ylläpitää mun ahdistusta noilla käytöksillään,joille ei kuulema itse mitään voi...ttu sanon minä.

Anteeks,tän pitäis ol kepee ketju,mutta ei tällä foorumilla ole läytynyt mitään sellastakaan ketjua jossa joku viittis peilailla näitä mun ajatuksia.Pääsispä pian sinne kallotohtorille,vaikka ei se meijän parisuhteeseen voi vaikuttaa.Lopetin meijän parikäynnitkin nyt penessä,koska jos mulla alkaa omat käynnit jossain,niin luulen et niissä ois riittävästi...

Mun puolesta tänne vain kaikki mikä syremmessä painaa ja haluaa itse kertoa iloa ja surua sehän on sitä elämää :) noihin naapureihin... entisessä talossa missä asuin oli sellanen vanha pariskunta jota sanoin "haalarimummoksi ja papaks" ne yritti kaikilla tavoilla saada mut ärsyyntymään esimerkiksi huomauttamalla miten auton lämpöjohto joka roikkuu tolpan päällä on estetiikka kysymys ja pitää ottaa pois. ostin uuden auton se ukko tuli töllistelemään ja osoitti ruostetäplää ja kysyi mitä tuo on ( ihan kuin ei tietäisi ) vastasin sille "oisko linnun paskaa" :D näitä riittäisi. täs talossa on yksi tosi mukava mummo mutta ukko olo vienyt meidän vanhan paistinpannun roskiin ni sano yks päivä että "minä vein sen teidän paistinpannun tuohon metallikeräykseen" ?!?!? mistä se ties et oli meidän ?? :O mut joo nää on näitä :)

Hitsi te olette nuoria - tässä tuntee olonsa ikälopuksi ( itsellä 30v lasissa )

Me asuttiin aikanaan talossa, jossa alakerran mummeli piti väkisin tuuletusparvekkeen ovea auki kesät talvet. Vissiin kyttäsi jostain postiluukusta, milloin ovi suljettiin, koska heti kun meidän ovi sulkeutui, kuulin kuinka mummeli lähti availemaan sitä ovea. Meille tuuletusparvekkeen auki pitäminen aiheutti sen, että postiluukusta veti todella pahasti. Yhden kerran mies jemmasi sen parvekkeen oven kahvan, mutta mummelilla taisi olla oma... Eikä sitä kahvaa voinut muilta asukkailta tietenkään piilottaa.

Onpas Kouvolanseutu yliedustettuna, kun oma mieskin on sieltä suunnalta kotoisin :)

Lya oot siis miun ikäluokkaa ;)

Aikamoisia naapureita on kyllä itse kullekin sattunut. Omat entiset mielenkiintoiset naapurit naurattavat tänä päivänä, mutta yöllä herääminen siihen, kun naapuri paukuttaa kattoon ei kyllä sillä hetkellä naurattanut.

Takaisin