Täällä myös ensikertailainen liittyisi mukaan porukkaan.oon ihan pihalla kaikesta. Lähipiirissä on toki jonkun verran pieniä lapsia mutta emme mieheni kanssa kovin usein ole heidän kanssaan tekemisissä, koska välimatkat. Oma lastenhoito kokemus rajoittuu siskon lapsiin (4 ja 1v) sekä niihin muistoihin ja kokemuksiin mitä olen kolmea nuorempaa sisarustani joskus hoitanut. mun ja nuorimman sisaren ikäero 7 vuotta.
Oma raskaus sai melko lennokkaan lähdön alkuun. kuukautisten olis pitänyt alkaa kp 31. no,mulle on tavallista et kierto voi venyä 31-35 joskus jopa 37 päivään. mulla on aina ollut kovat menkkasäryt jotka alkaa jo päiviä ennen kuin menkat alkaa. endometrioosiepäily oli jossain vaiheessa, joka jäi elämään. Nyt oli menkkasäryt oikein erityispahat: hikikarpalot nous otsalle ja olin välillä lattialla kaksin kerroin. kun kp 38 ei menkat ollut alkaneet, kävin miehen kanssa ostamassa raskaustestin. olen tehnyt monta joskus aikaisemminkin ja kaikki ollu negatiivisia, joten niin oletin tämänkin olevan. Voitte kuvitella miten hämmästynyt olin, kun testi näytti plussaa. Piti mieheltäkin kysyä, et onko tossa sun mielestä kaksi viivaa? No sittempä tuli mieleen, et onkohan kaikki kunnossa, kun oli niin kovat kivut. soitin oman kunnan terveysneuvontaan, josta kehotettiin menemään nopeasti lääkäriin, koska kuulemma näin kovat kivut ei ole normaaleja. Vartti myöhemmin istuttiin mieheni (joka siis kesälomalla) kanssa terveyskeskuksessa ja päästiinkin melko nopeasti lääkärille. Lääkäri tutki ja tuli siihen tulokseen, et koska kivut niin kovat ja aristan, ois syytä käydä näytillä ihan gynekologilla sairaalassa.
no, lähete sinne. otettiin verikokeet ja pissaa purkkiin. pari tuntia odottelua, gynelle, ultra alakautta(joka sattu #@%×+&€, kun kieritteli sitä päätä tuolla alhaalla) , litalginit kaksin kappalein kankkuihin, kotia lepäilemään. keskiviikoksi uudet verikokeet ja siitä selviäisi jatko, jos raskaushormoniarvo nousee, toivoa on.jos ei, saan piikkit kankkuihin ja tämä raskaus "kuivatettaisiin".
Tänään oli aamusta labra ja iltapäivästä soitti hoitaja, että raskaus jatkuu ja kaikki arvot näyttää hyvältä. ensi viikolla olis uusi ultra naistentautien klinikalla. sitten selviää loput.
Että näin. Jos kaikki menee hyvin, niin näköjään voi raskaus alkaa tämmöisissäkin merkeissä.
Tässä nyt ootellaan ens viikkoon ja ihmetellään, jännätään ja totutellaan ajatukseen perheenlisäyksestä. Pitäkäähän peukkuja meille, että kaikki menee hyvin.