Esikoista odottavat

Ultsi ihan totta kyllä (: olen kuullut että jopa neuvolassa saatetaan suositella colajuomia aspartaamiversioina, itse kyllä kartan makeutusaineita viimeiseen asti...

Mäkin meen kauppareissuilla ruoan kanssa ihan puhtaasti mielihalut edellä, lastenruokaosastolla myytävät 100% hedelmäsmoothiet on parhaita välipaloja! Hiukan nauratti kun mies oli piristykseksi ostanut mun lempparisalmiakkia kun ei tiennyt sen olevan vältettävien listalla. Tuli kyllä todella hyvä mieli tästä eleestä vaikka en siitä päässytkään itse nauttimaan :happy:
 
Cola toimii täälläkin. Vähän etonut viime päivinä, mutta hörppy cola zeroa on auttanut :)
 
Täällä kanssa yksi esikoistaan odottava:) Ite jätin pillerit pois jo lokakuussa, ja kärsinyt hyvin epäsäännöllisistä kuukautisista. Epäsäännöllinen kierto on johtunut kilpirauhasen vajaatoiminnan vaihtumisesta liikatoiminnan puolelle liiallisesta lääke annoksesta, jota on nyt koko tämä kevät korjailtu oikeeseen suuntaan. Näin jälkikäteen kun ajattelee niin mulla on ollu kyllä alkuraskauden oireita, mm. aristavat rinnat ja menkkamaisia alavatsa tuntemuksia, mutta tänään uskaltauduin tehdä testin kun en halunnut pettyä, niinkuin monesti tätä ennen. Maanantaina täytyy soitella neuvolaan:happy: Itelläni on muutama vaate jo pienokaiselle hankittuna, alennusmyynneistä ja kirpparilta:woot:
 
Muokattu viimeksi:
Nyt mä kyllä ihmettelen! Mulla ei oo kalenteriin merkattuna edellisten menkkojen alkua, koska olin silloin kuumeessa ja kipeä. Arvioidun alkamispäivän mukaan nyt ois viikko 5+6, mut arvioidun hedelmöittymisajankohdan mukaan 6+5! :eek:

Ihan hyvä varmaan että varasin yksityiseltä sen varhaisultran niin tulee tähänkin jotain tolkkua! :grin
 
Mä menisin sillä hedelmöittymisajankohdalla, jos sen tietää varmemmin :) Näin mä ite ainakin oon laskeskellu, ku en tost kierrost mee vannoo mitää :D
 
No sama mulla, kierto kun on mitä on. Nolottaa kun en muista menkkojen alkua enkä edes hedelmöittymistä tarkkaan, kun jotenkin olin luopunut km:n jälkeen toivosta että heti uudestaan tärppäis. Kuinkas sitten kävikään! :D Hedelmöittymisen sentään muistan 2 vrk:n tarkkuudella.
 
Minäkin olin jo luopunu toivosta, mutta tässä sen näkee ettei ois kannattanu :D Nyt mua ahistaa että mitä kaikkee toi kilpirauhasen vajaatoiminta voi saada pikkuselle aikaan! Että kun ollaa jo kuitenkii näin pitkällä eikä lääkitystä oo nostettu :sad001
 
Minäkin olin jo luopunu toivosta, mutta tässä sen näkee ettei ois kannattanu :D Nyt mua ahistaa että mitä kaikkee toi kilpirauhasen vajaatoiminta voi saada pikkuselle aikaan! Että kun ollaa jo kuitenkii näin pitkällä eikä lääkitystä oo nostettu :sad001

Ootko kysynyt siitä nostosta? Mulle laskettiin se nostomäärä jo ennakkoon ja otin sen käyttöön heti, kun plussa tuli. Verikoe vasta noin kuukauden päästä, 6+4 nyt.
 
Täällä kans ekaa odotellaan! :greet025
Takana alkuraskauden keskenmeno maaliskuussa, ja nyt tärppäsi uudelleen. Pelottaa kamalasti, että meneekö kaikki hyvin, toisaalta olo on luottavainen ja varmempi tällä kertaa.

Kohtalotoveri täällä! Meilläkin meni kesken maaliskuussa vko 11+3 ja nyt kyllä jännittää. On hankalaa iloita täysillä, mutta eiköhän viimeistään ensimmäisen ultran jäkeen uskalla hengähtää. Tuntuu vaan niin pitkältä ajalta odottaa! Menee varmaan elokuun lopulle, kun eivät suostuneet varhaisultraa tekemään. Nyt eletään vko 5+4. Malttia on valttia. :excited001
 
Jigi, ollaan näköjään saman ikäisiäkin!
Minä päätin ostaa itselleni mielenrauhaa, ja menen viikon päästä yksityiselle varhaisultraan. Jos pääsisi edes osittain tästä pelosta eroon!

Hirmuisesti tsemppiä sinullekin!:happy:
 
Jupiter, ymmärrän täysin! Menisin itsekin, mutta talous ei oikein anna myöten tällä hetkellä. Ajattelin, että koitan sinnitellä ja olla analysoimatta jokaista nipistelyä. :wink

Tsemppiä! Pidän peukkuja, että kaikki näyttää hyvältä ultrassa. :Heartpink
 
En ole vielä kysynyt :) Soitan huomenna neuvolaan. Luin jostain että se olis noin +25% nykyisestä annoksesta ennen raskautta. Tää kaikki tuli ehkä vähän yllätyksenä ku olin jo luopunu toivosta.
 
Ootko kysynyt siitä nostosta? Mulle laskettiin se nostomäärä jo ennakkoon ja otin sen käyttöön heti, kun plussa tuli. Verikoe vasta noin kuukauden päästä, 6+4 nyt.

Tänään soittelin neuvolaan ja rauhoittelivat mua. Sanoi konsultoivansa lääkäriä ja soittavansa minulle takaisin, mutta yleisen ohjeen mukaan päivittäistä annosta nostettaisiin 0.25 mikrogrammalla. Mulla kilppari arvot oli kuitenki viimeeksi otettujen kokeiden perusteella alarajoilla, ni ei haittaa jos vähän nousevatkin. Mutta saa nyt nähdä mitä lääkäri sanoo :) Sain kyllä tosi hyvää palvelua, että voin olla luottavaisin mielin :) Ensimmäinen neuvola ja ultra jo ensiviikolla, vähän jänskättää :D
 
Mulla nostettiin huomattavasti enemmän kuin 25 mikrog, mutta onkin aika korkea annos muutenkin ja ollut säätämistä noiden kanssa :)
 
Täällä myös ensikertalainen ja ihan pihalla kaikesta. :happy090 Helsingissä asun ja 30-v. Nyt kaiketi 6+2 ja silläpä olen ottanut vielä ihan lunkisti, ultran jälkeen voi sitten alkaa miettimään juttuja eteenpäin. Miestä pitää kyllä toppuutella kun olisi jo ryntäämässä lastentarvikeliikkeisiin ja nimiä keksimässä. Meillä myös kaikki kävi kovin äkkiä, toivottavasti kaikki menisi hyvin myös jatkossa. En oikein osaa (vielä) suunnitella mitään tai edes jännittää, oireitakaan ei ole kuin tissien arkuus ja silloin tällöin mahassa riipii. Neuvolaa kuitenkin odotan jo mielenkiinnolla, parin viikon päästä olisi aika. Mullakaan ei lähipiirissä ole kauheasti lapsia, ainakaan tässä 500 kilometrin säteellä, eikä mulla ole ollut pienempiä sisaruksia joten hyvin vähän kokemusta pienistä lapsista ja kaikki vauvajutut on ihan utopiaa. Kiva, kun löytyi tällainenkin ketju niin saa vähän vertaistukea :3some
 
Kiva, että on useampi kolmekymppinen (ja risat) täällä, itse siis 34 :)

Mulla eilen ja tänään kohtuullisen oireetonta, mutta on näitä oireettomia päiviä mahtunut näihin pariin viikkoon muutenkin (6+6). Sitä on vaan koko ajan kuulolla missä tuntuu mitäkin ja huolestuu väistämättä yhdestä, jos toisesta asiasta. Ei ole helppoa :D
 
Tervetuloa Japo! :)

Meillä käytiin jo tärkeimmät keskustelut eli se lisätäänkö lapsesta kuvia sosiaaliseen mediaan (ei) ja saako lapsi syödä karkkia kolmen ensimmäisen ikävuoden aikana (ei) :joyful:
 
Takaisin
Top