Esikoista odottavat

Eka neuvola takana, paljon lippulappuja ja puolet asiasta ohi korvien :D mut viikon päästä eka lääkäri ja ultra, näkee onko kyydissä ketään :woot:

Muoks. Ja nyt 8+0, olin viikon tai näin jäljessä :D

Kuunneltiinko sydänääniä doplerilla tai muuta? Olen ihan pihalla mitä ensikäynnillä tehdään. Kantsiiko miehen tulla mukaan?
 
Täällä myös ensikertalainen, neuvolan mukaan 4 +5 menossa :Heartred Tätä plussaa oli kyllä niin jo odoteltu, kun liki vuosi sitten jo pillerit jätetty pois. Toivottavasti kaikki sujuu hyvin kaikilla plussan saaneilla :) Itse ainakin sain puhelimitse neuvolasta juuri ohjausta, että mies saa jokaiselle neuvolakerralle ehdottomasti tulla. Ensimmäisellä kerralla ei kuitenkin kuunnella sydänääniä eikä muutenkaan oikeen mitään järin jännää. Lähinnä kuulemma vaan erilaisten lomakkeiden täyttöä ja keskustelua tulevista tutkimuksista/mahdollisuuksista.
 
Kuunneltiinko sydänääniä doplerilla tai muuta? Olen ihan pihalla mitä ensikäynnillä tehdään. Kantsiiko miehen tulla mukaan?

Ei ollut mitään vauvaan liittyen, pissanäyte piti antaa ja hemoglobiini katsottiin sormenpäästä. Sitten oli just näitä pituus paino blaablaa. Miehen mukaantuloa meilläkin suositeltiin, puhuttiin parisuhteesta, kavereista, ruokailutottumuksista, sukurasitteista, perheistä, sairauksista, alkoholin käytöstä, normielämästä ja noin yleisesti että miltä nyt tuntuu :D Meillä ainakin mieheltä kysyttiin lähes yhtä paljon asioita kun minulta. Täti täytteli äitiyskorttia ja kirjasi koneelle.
 
Vitsit te ootte jo niin pitkällä :Heartred Tänään oli parilla muullaki neuvola? Täällä vasta 4+2 ja LA olis 27.3. Voi olla että kuuluisin huhtikuisiin odottajiin, mutta en jaksa vielä miettiä asiaa liikoja.
 
Mullakin Taiga vasta 4+3 ja la sen mukaan 26.3. Ajattelin että soittelen neuvolaan ens viikolla jossakin vaiheessa.
 
Me käytiin tänä aamuna neuvolassa. Jutustelua ja tulevien ultrien ja muiden tutkimusten läpikäyntiä. Hemoglobiinin, verenpaineen ja painon mittaus. Ei mitään ihmeellistä, mutta silti tuntuu, etten muista kaikkea mitä puhuttiin. :grin Mies oli onneks mukana, niin ehkä sille tallentui myös jotain asioita mieleen.
 
Neuvolassa käytiin tällä viikolla ja mieskin oli mukana; lähinnä siellä käytiin läpi keskustellen asioita (olin täyttänyt ennakkoon alkukyselyn, jonka perusteella asioista keskusteltiin) minkä lisäksi mitattiin hemoglobiini, verenpaine ja paino (missä ihmettelen kyllä hieman kun painoksi laitetaan tosiaankin se mitä mittari vaatteineen sun muineen näyttää, mulla oli vielä painavahko paita päällä, harmi kun ei tullut sitä heitettyä pois).. Toinen asia mitä jäin pohtimaan oli se ettei neuvolassa kai vielä laskettua aikaa muutettu vaikka varhaisultran mukaan ei ollakaan vielä niin pitkällä menossa kuin kuukautisten mukaan - taidan kuitenkin seuloissa käydä varhaisultran viikkojen mukaan.. Ensi kerralla kai sitten jo sydänääniä kuunnellaan, joten sinnekin varmaan mies lähtee mukaan..
 
Meilläkään ei muutettu laskettua aikaa, kun edellisten menkkojen ja varhaisultran perusteella lasketuissa ajoissa on joku 2-4 päivän heitto. Kuulemma sitten siinä nt-ultrassa säädetään laskettua aikaa, jos heittää kovin paljon alkuperäisestä.
 
Kiitos Soffii :Heartred Joo, olin siellä, muistelen et säki :) Ehdin olla myös helmikuisten ryhmässä. Alkaa mennä jo surkuhupaisan hullun puolelle... Kiitos samoin toivotuksista, toivon sitä samaa sulle oikein paljon. Nyt on meidän aika!

Ihanasti sanottu! Sais kyllä niin olla meidän aika nyt:) Mulla krampit onneksi loppuneet, niin heti levollisempi mieli.
 
On tää aika jännä miten ihmiset on täällä niiiin eri vaiheissa, vaikka kaikilla laskettuaika samassa kuussa. Tavallaan toivoisi että olisi itsekin pidemmällä, mutta toisaalta ihana kuulla muilta ensin kokemuksia, niin tietää vähän mitä milloinkin odottaa :happy:
 
On tää aika jännä miten ihmiset on täällä niiiin eri vaiheissa, vaikka kaikilla laskettuaika samassa kuussa. Tavallaan toivoisi että olisi itsekin pidemmällä, mutta toisaalta ihana kuulla muilta ensin kokemuksia, niin tietää vähän mitä milloinkin odottaa :happy:

Sama, "kateellisena" lueskelen niistä, jotka ovat jo käyneet ensikäynnillä neuvolassa :D Itse saa odotella sitäkin vielä pari viikkoa (ja aika kuluu niiin hitaasti).
 
Vainoharhapurkaus...
Rv 8 taitaa olla. Tämä oireettomuus on pelottavaa. Väsyttää pirusti, tissejä on särkenyt kohta kuukauden ja pieniä alavatsakipuja. Siinä pahimmillaan kaikki. Niin ja himoitsen sitä juustoa ja jaffaa kokoajan!
Melkein toivon, että olisi se pahoinvointi, että tuntuisi yhtään todemmalta. (Testasin toissapäivänä taas ja komeat viivat tuli!)
Onko meitä muita samassa veneessä? Ja anteeksi jos tämä viesti loukkaa teitä, joilla on pahoja oireita :Heartred
 
Melkein toivon, että olisi se pahoinvointi, että tuntuisi yhtään todemmalta.


Mulla pahoinvointi ilmenee vain yökkäilynä hampaita pestessä, muuten ei okseta. Tissitkään ei juuri oo kipeät. Jotenkin luulin että nää kaks oiretta ainakin tulis!
 
Vainoharhapurkaus...
Rv 8 taitaa olla. Tämä oireettomuus on pelottavaa. Väsyttää pirusti, tissejä on särkenyt kohta kuukauden ja pieniä alavatsakipuja. Siinä pahimmillaan kaikki. Niin ja himoitsen sitä juustoa ja jaffaa kokoajan!
Melkein toivon, että olisi se pahoinvointi, että tuntuisi yhtään todemmalta. (Testasin toissapäivänä taas ja komeat viivat tuli!)
Onko meitä muita samassa veneessä? Ja anteeksi jos tämä viesti loukkaa teitä, joilla on pahoja oireita :Heartred

Ei mullakaan oo pahoinvointia. Etovaa oloa oli jokin aika sit eikä sitä kestänyt (onneksi) kauaa :smug:
Eikä viime raskaudessakaan ollut kuin yksi oksennuskerta ja viikon olin oksennustaudissa mut muuten ei mitään pahoinvointeja! Oireina väsymys ja hirveä nälkä :shy: en muita oireita kyl kaipailekkaan :nailbiting:
 
Mulla pahoinvointi ilmenee vain yökkäilynä hampaita pestessä, muuten ei okseta.
Muakin välillä etoo jos en syö tarpeeksi usein.Ja joskus kyökin banaanille tai hammasharjalle, mutta aika vähän. En ole osannut ajatella, että se voisikin olla pahoinvointia :dead:
 
Dreamy18 oot ihana! Tuli heti jotenkin parempi mieli :shy: Jotenkin sitä on mielessään ajatellut, että vain viikko tolkulla pää pöntössä, on oikeaa pahoinvointia :woot: 1,5 vkoa ensimmäiseen neuvolaan ja sen jälkeen kerrotaan läheisille. Vihdoin uskallan kysyä äidiltä, että oliko silläkin näin oireetonta...
 
Kyllähän sitä itsekin varmasti stressaisi mikäli ei oireita lainkaan olisi vaikka nyt kiroaakin tätä järkyttävää pahoinvointia (en ole onneksi vielä kertaakaan kyllä oksentanut..) ja väsymystä, mitään ei saa aikaiseksi, joten kesäloma taitaa mennä vaan sohvalle maaten ;P
 
Vainoharhapurkaus...
Rv 8 taitaa olla. Tämä oireettomuus on pelottavaa. Väsyttää pirusti, tissejä on särkenyt kohta kuukauden ja pieniä alavatsakipuja. Siinä pahimmillaan kaikki. Niin ja himoitsen sitä juustoa ja jaffaa kokoajan!
Melkein toivon, että olisi se pahoinvointi, että tuntuisi yhtään todemmalta. (Testasin toissapäivänä taas ja komeat viivat tuli!)
Onko meitä muita samassa veneessä? Ja anteeksi jos tämä viesti loukkaa teitä, joilla on pahoja oireita :Heartred

Tunnistan itseni tästä eli ilmoittaudun! :grin Ainoita oireita juurikin nuo kuvailemasi: tissien koko tuplaantui ja ovat arat, väsyttää pirusti (hemoglobiini oli kylläkin 114 eli voi tehdä osansa) ja vatsaan sattuu välillä (melko napakastikin hetkittäin). Mitään erityisiä melitekoja ei oo vielä. Makeat ällöttää hiukan ja se on outoa, kun on yleensä ollut herkuttelija. :joyful:

Kovat oireet tai oireettomuus - kumpikin näköjään aiheuttaa harmaita hiuksia meille odottajille. :angelic:
 
Mä ehdin jo toivoa perheessä kulkevaa oireettomuutta kunnes etominen tuli... en ole oksentanut mutta aamusta iltaan kuvottaa, varsinkin jos syöminen meinaa unohtua. Mä vihaan oksentamista joten tämä etova olo on sellaista pelko perseessä -meininkiä. Ärsyttävintä on se että on pakko syödä vaikkei yhtään tekisi mieli :dead:

Colajuomat olen todennut tehokkaimmaksi kuvotuksen estäjäksi mutta en viittis tuhota hampaita heti tässä alkuraskauden aikana... tänään kyllä ostin rankan työviikon päätteeksi perjantaitölkin :wink
 
Toisaalta tää alkuraskaus on aika lyhyt, jos saa colalla pidettyy oksennuksen kurissa ni siitä vaan, toiset joutuu oksentelee eikä sekään mikään kovin hyvä juttu hampaille oo :) mä oon vähä tämmönen et alkuraskaudessa on ihan mikä vaan syöminen sallittuu mikä pysyy sisällä jos on pahoinvointia, ei nyt mitään överiä silti tartte olla mut kuitenki :) sit ku pahoinvointi hellittää ni sitten alkaa enemmä ajattelee sitä terveellisyyttä. En minäkään nyt oikeesti pullokaupalla alkais cocista juomaan mut jos pahalla hetkellä siitä on apua ni ei se lasillien sillontällön tee mittään :)
 
Takaisin
Top