Esikoista odottavat

Tä on tosi hämärää!! Siis mä oon muutaman kerran tuntenu liikkeet (18+6) vatsassa, mutta mies tuntee liikkeitä kädellään vatsan päällä! Ja siis semmosia mitä mä en vatsan sisällä edes tunne. No tänään mä päätin sit ite kokeilla tosta vatsan päältä ja ihan selkeen potkasun tunsin, MUTTA en edelleenkään mitään vatsan sisällä! Normaalia??
 
Meilä oli tänää rakenneultra. Voi kuinka taas jännitin! Kaikki oli kuitenki hyvin, kaikki näytti olevan kunnossa. Sydän pumputti kovasti,ja peukku oli hyvää. Pientä tyttöö meille lupailtiin. <3

Liikkeet on alkanu tuntuu selvemmin, välil käy semmone myllääminen masussa ettei minkää. Mieski on jotain pientä jo tuntenu.

Nempsu 20+4
 
Ihania uutisia Nempsulla! Onnea tyttölupauksesta :)!
Täällä, niin kuin on moneen kertaan todettu, on ollut vaikea tunnistaa vauvan liikkeitä. Eilen mies kuitenkin kokeillessaan tunsi "kalan potkaisevan" mahan päältä, aika somaa :)
Huomenna rakenneultra, toivotaan, että kaikki on hyvin ja toivotaan, että tyttöoloni on totta! Samapa tuo kumpi, kunhan terve, mutta ikäni olen kuvitellut että tytön saan! Näillä kilsoilla ja tällä hedelmättömyydellä toivon, että se olisi sitten tässä ja totta :)
Katjusha rv. 20+4
 
Liitynpä minäkin tänne ensiodottajien ketjuun vihdoin ja viimein.
Tähän asti kaikki on mennyt todella hyvin, ei juurikaan minkäänlaisia oireita koko raskausaikana, jonka takia ehkä koko raskaus on tuntunut jotenkin epätodelliselta, vaikka tietääkin, että tuolla se pikkuinen kasvaa. Viime viikolla kävimme rakenneultrassa ja siellä meidän poikamme köllötteli tyytyväisenä <3 . Nyt alkaa pikkuhiljaa myös vatsa näyttämään "vauva masulta", tähän asti ollut alusta asti järjetön turvotus ja pöhöttönyt olo.
Pari viikkoa sitten tunsin ensimmäiset liikkeet ja nyt me joka ilta miehen kanssa ennen nukkumaanmenoa niitä tunnustelemme. Jotenkin liikkeiden tunteminen teki tästä heti paljon todellisempaa ja on aina yhtä liikuttavaa kokea ne!

Esperanza Rv 21+4.
 
Onnea katjusha tyttöarvauksesta/lupauksesta. :wink
Ite olin ensiksi vähän asennoitunut jotenkin poikaan, mut nyt tää tyttöajatus tuntuu kyllä niin omalta, kun viikon saanut jo asiaa mielessään hautoa :Heartpink
 
Mä oon tuntenu vauvan liikkeitä noin parin viikon ajan, nyt 19+3, onhan se hellyttävä tunne ❤️ Varsinkin illalla nukkumaan mennessä vähän härnään mahan päältä että baby toivottaa mulle hyvät yöt potkuillaan. :)
Mulla on niin poika-olo, johtuu varmaan osittain myös siitä että mies toivoo kovasti poikaa (hänellä ennestään 3 tyttöä). Viikon päästä ru, saa nähdä selviääkö siellä. Mies tosin kerto että hänen tällä hetkellä nuorimmasta tytöstä sanottiin vielä päivää ennen synnytystä, että poika on, ja niin vaan tyttö syntyi, että ei se niin varmaa aina ole.. Oli ilmeisesti häpyhuulet niin turvoksissa että oli kiveksiltä näyttäny.
Tällä 20. viikolla on alkanu tulee mulleki raskausoireita, tähän asti niitä ei juurikaan oo ollu. Eilen närästi elämäni ensimmäistä kertaa ja tänä aamuna heräsin alavatsakipuihin, oletettavasti jotai liitoskipuja tms. Ja töissä kivisti kans välillä mahaa, toivon vaan kovasti ettei vielä pitkään aikaan haittasi työn tekoa tää mahan kasvu, mutta veikkaanpa että saikulle joudun jossai vaiheessa, on sen verran fyysinen työ. Öisin joudun tunkee jotain tyynyn tynkää mahan alle kun nukun kyljellään, muuten ei tunnu hyvältä. Ja hartiat on jumissa niin että kädet puutuu nukkuessa. Pitäis hierojalla käydä, mut ei taho saaha aikaiseksi. Neuvolan täti suositteli yhtä tiettyä hierojaa joka on erikoistunut raskaana olevien hierontaan, mutta näytti olevan vielä ainaki ens viikon lomalla..
 
Eihän enään viikolla 20+ todettu tyttö voi millään kasvattaa pojan vehkeitä itelleen :grin:hilarious: ?! Mietin vaan noita mekko ja röyhelö ostoksia, että uskallanko ostella :nailbiting:
 
Senkun tietäis, luulishan ton että pääasiassa oikein sen kattovat. Mut eikai koskaan voi olla varma? Näytä sille mahdolliselle pojalle sit niitä hörhelöitä et jos oisit ollu tyttö ni sut ois puettu näihin. :D
 
Eihän enään viikolla 20+ todettu tyttö voi millään kasvattaa pojan vehkeitä itelleen :grin:hilarious: ?! Mietin vaan noita mekko ja röyhelö ostoksia, että uskallanko ostella :nailbiting:

Ei se enää niitä kasvata, mut saatto ne siellä piilossa olla jos kuvattava oli vaikeesti tulkittavassa asennossa. Enemmänhän näitä niin päin sattuu, että tyttölupaus muuttuu poitsuks kun että toiste päin. Kumpiakin kyllä tiedän tapahtuneen.
Ite luotan mitä ruudulta näin, ei näkynyt vehkeitä ja tajusin kyllä missä kohdin mennään milloinkin. Ja ultraaja toki oli samaa mieltä, ei ulokkeita. Jos muuttuu, niin sit vaaleenpunaset vaatteet, mekot ja röyhelöt kiertoon :grin
Meinasin kuitenkin ootella syntymään asti, että sen kummemmin mekkoja ja röyhelöitä ostan. Muutamat ehkä aiemmin. :p
 
Kyl minäkin luotan, ihan oon mieltänyt jo meidän tytöksi :joyful:
Mut silti en uskalla täysillä antaa palaa ja ostaa kauheesti kaikkee ihanaa tyttömäistä :grin
 
Minäkin olen epäileväinen saatuun tyttöarvioon, sen minkä tiedän on tyttö muuttunut pojaksi syntyessä useammin kuin toisin päin. Mutta tuskin sitä nyt hirveän usein sattuu :) aina voi myydä tai antaa eteenpäin jos mekot ei tulekaan käyttöön. Itse en niitä ole ostellut, ja muutenkin hiukan kierrän vaaleanpunaista. Saa olla kyllä. Mutta en halua koko lasta pukea vaaleanpunaiseen aina.

Epäilen itse että mekot on todella epäkäytännöllisiä vauva-arjessa, joten senkin takia en ole niitä hankkinut. Jouluksi olisi kiva joku löytää, jos ehtisi jonkun "edustavamman" kuvan napsaista se päällä :)
 
Mietin tuota kans ennen rakenneultraa, että jos sukupuoli ei siellä selviäkään tai jos olisi jotenkin epävarma tulkinta kuitenkin. Meidän kohdalla edes me maallikot ei voitu tulkita vauvan genitaaleja väärin, niin selkeästi on poika tulossa. Mutta vilpittömät sympatiat heille jotka olisi halunneet saada täysin luotettavan selvyyden asiaan eivätkä jostain syystä voi kuin odotella synnytykseen asti varmuutta asiaan... Onhan sitä toki isompiakin murheita elämässä, mutta joillekin tuokin on tosi tärkeä tieto, syystä taikka toisesta.
 
No kyllä mää ite muutaman kerran ihan varmasti "pikku hampparin" ultrassa näin ja aivan selvä näkyvyys oli jalkoväliin :hilarious: jotenki oli vaan kamalan nihkeä se ultraaja, muutenkin kun vaan sukupuolen katsomisen kanssa. Loppujen lopuksi kun tarpeeks intin ja kysyin niin sanoi että meleko varma tyttö!

Ite tykkään enemmänkin neutraaleista vaatteista, mutta en voinu olla ostamatta maailman söpöintä pikku farkkumekkoa kun ajattelin just että ens jouluna se olis niin söpö pienen päällä :greet008 ja tiedän että niitä hörhelöitä tulee kuitenkin vielä ostettua! Täytyy ehkä vielä malttaa mielensä ja yrittää edes pitäytyä niissä neutraaleissa...suurimmaks osin :love2
 
Ihana ku meillä on alkanu tuntuu noi liikkeet koko aja selvemmin. Juttelen pienelle paljon varsinki sillo ku se alkaa mylläämään. Pieni vastaa sitten potkulla tai parilla. Saatetaa käydä pitkätkin "jutustelutuokiot" sen kanssa :)
Ensimmäinen harjotussupistuskin tuli tossa lauantaina,se oli aika kamala tunne.. mietin vaa et kui mä tuun selviämää niistä oikeista ku tää harjotusversioki teki nii pahaa :D
Maidontuotantoki on jo käynnistyny.. tai no eihä se kai mitää oikeeta maitoo ole,vaa jotai sen tyylistä.. mut on se kyl aika jännää..

Nempsu rv 21+4
 
Jaaha, onko nyt se vaihe pikkuhiljaa, että sitä vaan oikeasti "odotellaan"? Mitään ei tapahdu sen kummempaa, kuin vauva kasvaa ja kehittyy tulevat viikot. Onneksi liikkeitä tuntuu pitkin päivää, ja voin kertoa, että jos tällaisia ovat liikeet - en ole niitä tuntenut ku pari viikkoa max. Neuvoloitakin on niin harvakseen, ettei ne oikein ohjelmanumerosta käy. Pitäiskö nyt alkaa vähän jo hössöttämään hankintoja? En ollut ajatellut paljon mitään hommata ennen rv. 30. Mun mies on päätellyt, että meille saa tulla vain Emmaljunga tai Stokke -merkkiset vaunut, koska vain nämä olivat läpäisseet jotkin kemikaalitestit. Saisimme puoli-ilmaiseksi vähän käytetyt Mutsyt... Rakenneultran perusteella odotamme tyttöä, mutta jos olisi poika - mieheni olisi vielä hysteerisempi. Nykyinen elämänmeno vaikuttaa erityisesti poikalapsiin esim. heidän tulevaa hedelmällisyyttään heikentämällä. Enpä kyllä äitinä haluaisi omalle lapselle steriiliyttä kehittää, että kai sitä voitavansa tekee lapsen hyvinvoinnin eteen.
Katjusha rv. 21+6
 
Rakenneultrassa eilen käyty. Huh, miten jännää se oikein oli, kun kätilö vaan etsi ja etsi jotain tiettyä vauvan sydämestä ja oli aivan hiljaa. Mä ajattelin et kuolen jännityksee, tai ainakin pyörryn, ko oli niin epävarmaa kaikki et onko jokin pahasti pielessä tms. Kutsu lääkärinki lopuksi paikalle katsomaan, kun ei löytänyt sitä mitä etsi. Mä siinä paniikissa en edes oikee kuullu mitä ne höpötti keskenään mut mies sanoi jälkeenpäin et ilmeisesti he näkivät et kaikki olis kunnossa mut silti haluavat tarkistaa uudestaan ensvkolla vauvan sydämen.

Niin ja sit vauvan aivoista löytyi kysta. Kätilö sanoi ettei se olis mitää vaarallista. Eikä lääkärikää ollu siitä mitenkää moksiskaan.

Sukupuolta ei saatu selville. Kätilö sanoi et hänelle on paljon tärkeämpää selvitettävää että hän näyttää meil vauvan haarovälin ja saadaan itse päätellä sit kumpi o tulos. Saatiin kuvakin mukaan haarovälistä. Jotenki siitä katsottuna poika olis tulossa.

Jäi vähä huono mieli ton ultran jälkeen mut kätilö sanoo ettei tartte yöunia menettää. Noh, ens keskiviikkona uusiks

20+4
 
Takaisin
Top