Esikoista odottavat

Kaisukkene, taaksekallistunut kohtu kyllä salaa raskautta paljon pitemmälle.
Me asutaan ei ihan Raaseporissa, vaan Inkoon kunnassa maalla :)
 
Mä en oo tuntenut vielä liikkeitä. Viikkoja on ny 18+2. Neuvolassa kävin viime vkolla verikokeilla ja samal kuunneltiin sydänäänet, joten kaiken pitäisi olla ok. Mulla on myös taaksepäin kallistunut kohtu ja vatsa ei mullakaan mitenkään hirmu iso ole.

Mua on ny mietityttäny yöllä ja koko päivän tuntunu alavatsakipu. Yöllä se oli melko voimakasta ka valvoinki sen takia. Aamulla soitin neuvolaan ja terkkari käski ottaa kipulääkkettä ja soittaa uusiks jos ei mee ohi. Myös levätä piti. Venailen puolitoista tuntia ja soitin ettei lääke vaikuta. Sovittiin et meen huomenna käymään terkkarin luona ja katsotaan mitä tehää. Pitääkö men äitiyspolille tutkimuksiin.. Kävin jo ite ottaa itsestäni työpaikalla virtsasta stixin näytteen eikä ainakaan mitään pissatulehdusta pitäis olla.

Onko muil tämmösiä ihme vatsakipuja jotka o kestänyt pidempäänkin ko vaan hetke?
 
Mulla on ollu noita vatsa kipuja, ja vatsa menny kramppiin, jalat puutunu ja alkanu särkee selkää.

Ovat kuulemma supistuksia.

Mulle kehotettu vaan lepoa.. auttaa kyllä ja lämpö.

Ottivat ultran nyt viime kerran jälkeen , kaikki oli hyvin.. saattaa kestää useamman tunnin , välillä kipeämpi, etenkin kun liikkuu.
 
Mä kävin aamulla neuvolassa niiden vatsakipujen takia. Kaik oli hyvin, kohtu norm sydänäänet kuului. Mut kuitenkin terkkari meinas et tekee lähetteen äitiyspolille. No käytiin sit siel ja lääkäri teki kaik mahdolliset tutkimukset ja kaik oli hyvin, eikä mitään vakavaa löytyny.

Syy kipuihin on virtsarakko. Kuulemma se ei pääse tyhjentymään kunnolla ja saa kivun/poltteen aikaiseksi. Vissiin kohtu siihen painaa. Lääkäri sano et ihan normaalia näillä viikoilla ja sit viel ko mun kohtu on taaksepäin kallellaan ni vaikuttaa asiaan. Siinä tutkiessa mun rakko oli ihan täynnä vaik olin tunti sit käyny vessassa. Lääkäri sanos et pakko katetroida. En antanu, ja onneks en koska sanoin käyväni uusiks vessassa ja katotaa sen jälkeen tilanne. No rakko oli vessareissulla tyhjentyny normaalisti. Eli ihan turhaa olisivat katetroineet mut.
Perhana sentää x))) että tämmöstä
 
Mä kävin aamulla neuvolassa niiden vatsakipujen takia. Kaik oli hyvin, kohtu norm sydänäänet kuului. Mut kuitenkin terkkari meinas et tekee lähetteen äitiyspolille. No käytiin sit siel ja lääkäri teki kaik mahdolliset tutkimukset ja kaik oli hyvin, eikä mitään vakavaa löytyny.

Syy kipuihin on virtsarakko. Kuulemma se ei pääse tyhjentymään kunnolla ja saa kivun/poltteen aikaiseksi. Vissiin kohtu siihen painaa. Lääkäri sano et ihan normaalia näillä viikoilla ja sit viel ko mun kohtu on taaksepäin kallellaan ni vaikuttaa asiaan. Siinä tutkiessa mun rakko oli ihan täynnä vaik olin tunti sit käyny vessassa. Lääkäri sanos et pakko katetroida. En antanu, ja onneks en koska sanoin käyväni uusiks vessassa ja katotaa sen jälkeen tilanne. No rakko oli vessareissulla tyhjentyny normaalisti. Eli ihan turhaa olisivat katetroineet mut.
Perhana sentää x))) että tämmöstä

Mä luulen että mulla on vähän samaa ongelmaa! Mulla myös taaksepäin kallistunut kohtu, ja kävin kans tutkituttamassa vti:n mut mitään ei ollu. Jatkuvasti saa olla tyhjentämässä rakkoa. Joskus jos rakko on oikeasti täysi niin alavatsaan sattuu tosi paljon! Varsinkin sen jälkeen kun on saanut rakon tyhjäksi.

Rv 19+3
 
Täällä kans ongelmaa jatkuvan pissillä käymisen kanssa :facepalm: liian usein tuntuu että on hätä ja jatkuvasti saa ravata, varsinki mökillä inhottavaa juosta jatkuvasti ulkohuussissa. Välillä tuntuu ettei kaikkea saa millään tiristettyä, tulee vaan vähän ja puolen tunnin päästä saa käydä uudestaan että tulee loput. Ja välillä tuntuu, että joku painaa rakkoa ja siks tuntuu siltä kuin olis hätä. Nukkumaan mennessä kaikkein ärsyttävintä kun tietää jo etukäteen, että kohta saa taaaas juosta..
 
Minäkin joudun vessassa ramppaamaan jatkuvasti :sad001 Yölläkin herään vähintään sen kaksi kertaa käymään vessassa.

Kuinka moni on tuntenut jo liikkeitä? Itse en ole ollenkaan, tai sitten en vaan osaa niitä tunnistaa. Kovasti aina iltaisin koitan tunnustella sängyssä joko tuntuisi, mutta vielä en ole mitään tuntenut. Olen kokeillut myös sitä, että syön tai juon jotain makeaa, mutta eipä ole auttanut. :nailbiting: Sykkeitä kuuntelen aina silloin tällöin ja ne ovat ihan normaalit. :happy: Ehkä meidän vauvelimme on sitten vähän rauhallisempaa sorttia? :grin

rv 17+5
 
Juu meillä tuntuu liikkeet, on tuntunut potkut nyt nelisen viikkoa. Pikkuhiljaa alkaa tuntua muutkin möyhimiset, kun pelkät potkut. Ja ulos päin näkyy kans.
Istukka takaseinässä pääosin, siksikin varmaan tuntunut alusta asti niin hyvin.

Mileim rv 21+1
 
Ei ole täällä liikkeitä vielä tuntunut, ainakaan silleen että olisin tajunnut niiden niitä olevan. Okei, pientä hivelyä on vatsassa tuntunut, sellaista kuplimista, mutta ei mitään suurempaa. Koskaan ei tiedä onko kyse ilmavaivoista vaiko liikkeistä :D Innolla kyllä odottelen vahvempia tuntemuksia <3
 
Liikkeitä tuntunut jo viikosta 14 ja nyt jo tuntuu tosi kovana rymyämisenä ja muksimisena :laughing002 juhannuksena sisko pari kertaa tunsi ihan kädelläkin liikkeet. Luulen että tunsin kyllä jo aiemminkin kun sillon viikolla 14, mutta en vain tiennyt että vaavihan se siellä pulputtaa! Ja siis nyt menossa 20+2..
 
Mä oon kans tuntenut liikkeet jo useamman viikon, tais olla 16+jotain kun ekan kerran hipsuttelut tunsin. Nyt ne on kyllä jo ihan selviä pikku potkuja, jotka tänään näin ensimmäisen kerran ihan vatsan läpi :) myös muut muljahtelut ja asennonvaihtelut olen tainnut ruveta tuntemaan! On ihana tunne, kun pikkunen painautuu ihan kohdun reunaan ja hänen muotoansa pystyy kädellä tunnustelemaan vatsan läpi <3 on tää vaan just niin ihanaa kun olin aina kuvitellutkin :)

20+5
 
Olen tuntenut potkut nyt parisen viikkoa eli ehkä jostain 18+ alkaen, sitä ennen en ollut varma mitä ne oli :grin Mies tunsi potkun vatsan päältä ensimmäistä kertaa viikko sitten.

20+1
 
Mä oon myös tuntenut potkut jo suunnilleen viikolta 17, vaikka mulla on istukka edessä. Toisaalta ne potkut tuntuukin vaan ihan alavatsassa ja sivuilla. Mies on myös tuntenut liikkeitä vatsan päältä jo pari viikkoa ja kovimmat potkut näkyykin jo selkeesti, vatsa vaan heilahtaa kun vauva potkasee lujaa :)

21+6
 
Mä edelleen ihmettelen, että miksi paljon mitään ei tunnu - välillä vilahtaa jotain, mikä voisi olla vauvan liikettä Istukka on edessä navan vasemmalla puolen, voimakkaasta viuhunasta päätellen (siitä ei vauvan syke kuulu läpi). Kuunnellaan siis toiselta puolen, ja kyllä se siellä pyörii, kun aina ei heti löydy ja sitten se jostain ponkaisee kuuluville. Näillä on menty pari viikkoa, epäillen, mutta eiköhän se siitä vahvistu. Nt-ultrassa nähtiin jalat ja kädet, joten pitäisi olla välineet millä potkia ja hutkia :)!
Katjusha rv. 19+6
 
Tällä myös tuntunut liikkeet n. 16 viikolta lähtien ♡ suurin mylläys tuntuu yleensä töissä kun istuu ja mammafarkut vähän puristaa alavatsaa tai jos makoilee selällään . Kaveri ei ilmeisesti tykkää kun elintilaa puristetaan kasaan :D Itse olen tuntenut nyt myös vatsan päältä muutaman pienen potkun mutta mies ei.

19+0
 
En oo iha varma et oonko tuntenu liikkeitä,välil tuntuu jotain. Yks päivä sain kunnon potkun(ainaki siltä tuntu) ku hetken aikaa pientä kiusasin :D mut ku ei tiiä et mitä pitäs kuulostella.. :(
Ens maanantaina ois rakenneultra,ni näkee et onko siellä masussa ees ketää...

Nempsu rv 19+6
 
Nempsu, eli meillä on samanlaiset tuntemukset, ensikertalaisena on aika kuutamolla. Ja jokainen tietysti tuntee eri tavalla. Meillä on rakenneultra ensi tiistaina, joten aika pianhan me päästään pikkuiset taas näkemään. Toivotaan hyviä näkymiä!!
Katjusha rv. 20+0
 
Hyvin vähän tuntemuksia täälläkin. Pari viikkoa sitten tunsin semmoisen pienen liikkeen, niin kuin torakka olis kääntynyt vatsanahan alla (ihana mielikuva) ja pari päivää sitten sohvalla potkumaisempi "tumps". Muuten ollut aika hiljaista, ehkä jotain pientä täppäystä kun lauloin Red Hot Chili Peppersiä autossa oikein tunteella. En tiedä jammailiko pieni mukana vai pyysikö lopettamaan kailotuksen. Green Daysta ei innostunut samalla tavalla enää.

Nyt rv 19+6
 
Eile just valittelin ettei mitään tunnu,tänä aamuna heräsin ku pieni monotti minuu oikee kunnolla. Nukuin kyljelläni ni Mini potki patjaa :D ja sen jälkeenki on tuntunu kaikenmaailman touhuilut. Jospa se onki aamuvirkku ja torkkuu sit päivän/illan..

Nempsu rv 20+0
 
Takaisin
Top