Esikoista odottavat

Onko ketään muuta ruvennu pelottamaan muiden arvostelu omasta äitiydestä? Miehen kanssa keskusteltiin joulusta, omat vanhemmat haluais olla meidän kanssa kun on ensimmäinen lapsenlapsi kyseessä, mutta olis miehen vanhempien "vuoro". Ja mä yritän kaikille vaan selittää, että mennään ihan täysin vauvan ehdoilla ja päätetään joulusta sit vasta pari päivää ennen. Todellisuudessa joo, mennään lapsen ehdoilla, mutta mua ahdistaa tällä hetkellä ajatus että mun vanhemmat olis meillä tai että mentäis miehen vanhemmille. Syynä on se, että pelkään sitä häsläämisen ja neuvomisen määrää. Vaadin normaalistikin itseltäni paljon, ja sain itkettyä eilen sitä asiaa jo yli tunnin että jos joku tulee mua arvioimaan. "Pahimmassa tapauksessa" lapsi on vasta kahden viikon ikäinen jouluna ja kaikki on muutenkin vasta opetteluvaihetta :sad001

Mä niin ymmärrän sua !! Mulla täysin sama joulun kanssa ja sama myös sairaalaan tulon kanssa.. haluan ensin itse tutustua lapseen ja olen sanonut että ollaan joulu kotona , eikä lähdetä mihinkään pienen vauvan kanssa!! Sit tullu et no vietetään joulu teillä.. NO EI !! Hyvänen aika ku tiedä edes mitä se vauva arki on , ottaa tähän samaan vielä ekan joulun järjestäminen suvulle , ruuat ja siivoukset ym. Olisihan se ihana joulu viettää perheen kanssa vaikka meijän luona ja tulen kaipaamaan perhe joulua, mutta silti haluan laittaa lapsen ensimmäiselle sijalle ja mennä sen mukaan miten me pärjätään.

Kyllä me miehen kanssa ollaan puhuttu että jos jouluna sujuu hyvin , sukulaiset terveitä , liikkuminen vauva kanssa sujuu ( minkä ikäinen ym ) , aina voi soittaa ja kysyä saadaanko tulla kylään. Mutta enemmän pahoitetaan muiden mielet jos sovitaan tulevamme ja perutaan.

Se ristiriita on kamala kun kaikki haluaisi nauttia vauvasta, ja haluisi sen suoda.. tuntuu että itse on se ilkeä joka vie ilon muilta. En siis kestä arvostelua näistä valinnoistani ja harmittaa riidellä muiden kanssa..

Lakritsi 37+4
 
Kirjotin tosta mun huonosta synnytystapa-arvioinnista, ni kätilö oli ihana ja varas mulle tälle päivälle toisen. Noh, tä lääkäri alotti sen niin et "lääkäri on kirjottanu tänne koneelle, että normaali lantio ja pienehkö vauva, normaalit edellytykset alatiesynnytykseen". Voiny ******! Olisko se lääkäri voinu sen mullekin sit kertoa?! Vähänkö tuntu tyhmältä mennä kuluttamaan ton lääkärin aikaa (vaikka olikin ihan supermukava)......
 
Sonic, outoja tuppisuita nuo lääkärit on! Eipä meilläkään mitään kommenttia tullut suuntaan eikä toiseen. Itse kysyin polilla tosiaan, että mitä se synnytystajuttu sitte niinku on. Lääkäri kysyi, mitä metodia olin ajatellut. Ja se siitä sitten :) hmm... Ensikertalaisena sitä on niin kummissaan näistä jutuista muutenkin, sit ite pitää kysellä kun on foorumilla kuullu erinäköisiä juttuja ..!
 
Minullahan oli myös se synnytystapa arvio mutta eihän siitä jäänyt mitään käteen. Nuori lääkäri, joka oli epävarman oloinen. Käynnistysaika sovittiin, vaikka sitä en niinkään olisi halunnut..suunnitellusta sektiosta ei edes puhuttu!
 
Tämä lääkäri sano, että he pyrkii etsimään ne poikkeustapaukset joilla vois olla ongelmia. Että muuten niin sanotusti vaan antaa olla. Mulle olis tosiaan vaan riittäny se tieto, että on normaalit lähtökohdat alatiesynnytykseen :D toki oli ihan hauska tietää, että vauvan pää on viikkoa pienempi ja jalat vastaa 39+5 (kun nyt on 38+1) :D
 
Miten te joiden miehet käy töissä (ja joutuu heräämään suht aikasin) ootte sopinu yöheräämisistä? Miten heräämiset vapaapäivinä? Nukutteko samassa huoneessa jne?
 
Meillä minä ja vauva nukutaan makkarissa, kokeilen nyt että pieni nukkuisi äp-laatikossa. Ekat 8 viikkoa vieressä. Ekalla viikolla kotona mieheni auttoi öisin, kun tarvittiin lisämaitoa lämmitellä. Tällä hetkellä hoidan vauvan 100% öisin. "yötä" meillä eletään noin klo 21-09. Vauva herää tätä nykyä noin kahdesti syömään ja pari muuta kertaa muuten vain ähisemään ja piereskelemään.
Mieheni on neuroottisen huono-uninen ilman lastakin, joten hän nukkuu olohuoneessa. Kunhan yöt vauvan kanssa hiukan paranevat, eli ähinää ja syöttöjä ei ole niin paljon, tulemme yrittämään kaikki makuuhuoneessa nukkumista. Meillä mieheni nukkui olohuoneessa myös odotusaikana, koska minä pyöriskelin ja yksin hän mahdollisesti nukkuu paremmin. Olen itse varautunut siihen, että yhteiset lemmenhetket mieluummin olkkarissa. Tosin vielä ei olla sekstailtu, mutta jossain kohti varmaan koitetaan. Arjen ja vapaapäivien rytmi on sama ja hoidan vauvan öisin. Hyvin olen jaksanut, kun mennään ajoissa yöpuulle (itsekin viimeistään klo 22). Olen jo vanhempi äiti, mutta turhaan pelottelivat ettei vanhempana jaksa.
tyttö 8w3d
 
Niina, me nukutaan kaikki samassa huoneessa. Mies auttaa usein yöunille laittamisessa, minä hoidan arkisin yöt pääosin kokonaan. Kuuden seitsemän aikaan aamulla mies usein vaihtaa vaipan ja tuo sitten syömään. Joskus pyydän apua niistämiseen (vauvalla on takaisinvirtausta). Nyt kun oikein mietin, niin viikonloput taitaa mennä samalla tavalla. Paitsi jos vauva herää aikaisin, niin mies leikittää ja minä nukun. Illalla myös saatan mennä aiemmin nukkumaan, jos vauva on virkeä. Mies viihdyttää kunnes on valmis nukkumaan.
 
Meillä oikeistaan ihan sama kuin Katjushalla. Paitsi, että poika nukkuu vielä mun vieressä. Lemmiskelyt suoritetaan nopsaan vloppuna vauvan nukkuessa päikkäreitä ulkona. Tai siis nämä kaksi kertaa ollaan näin tehty kahden kk:n aikana... Vois sanoa, että on aika suoraviivaista toimintaa, kun koko ajan kuuntelee toisella korvalla itkuhälytintä :D

Kaisukkene ja poju 8w4d
 
Meillä vauva menee 22.30-24 välillä pinnasänkyyn mun sängyn vieressä ja nukkuu siellä ekaan syöttöön, joka on joskus neljän ja puoli kasin välillä. Sen jälkeen tulee mun viereen ja syö yleensä aamulla toisen kerran. Kellonaika riippuu aika paljon ekan syömisen ajasta.

Mies nukkuu huonounisena olkkarissa korvatulppien kanssa. Vauvan ähellys ei niin häiritse, vaan mun kuorsaaminen, joka paheni rakausaikana. Loppuraskaudesta mä nukuin olkkarissa, koska tiedettiin että vauvan kanssa mun on pakko olla makkarissa.

Arkena mä nukutan vauvan, vapaapäiviä edeltävinä iltoina mies. Ja lähes joka ilta mies antaa nukkumaan mennessä vauvalle pullosta korviketta, jonka avulla tuntuu nukkuvan pidempään. Muuten vauva syö vaan tissimaitoa.

emmahima ja tytsy 10w4d
 
Takaisin
Top