Esikoista odottavat

Meilläkin suvussa sai viime vuonna serkkuni lapsen, minun ikäpolven ensimmäinen. Nyt kun suku tietää tästä meidän vauvauutisesta, meni toinen serkkuni muutama viikko sitten avokkinsa kanssa kihloihin. No siitäkös alkoi: Odottavatkohan hekin lasta kun kiloihin menivät..
Ärsyttävä kyllä, sikskään en tän raskauden aikana ehkä halua kihloja tai naimisiin, kun se heti yhdistetään raskauteen. Vaikka kaksi vuotta kihloista ollaan jo puhuttu. (Meillä vähän tuo mies hidas tässä hommassa, minusta se on miehen homma kosia :grin en näe pahaa siis jos nainen kosii, mut minä en kosi, jos mies ei sitä tee niin sit ei mennä naimisiin.)
 
Me itse asiassa päätettiin että mennään naimisiin aika lailla sillon kun saatiin tietää että lapsi tulossa... Tosin mennään naimisiin vasta lapsen syntymän jälkeen, ensi keväälle suunnitellaan häitä :) ollaan kyllä pidemmän aikaa puhuttu että mennään naimisiin mutta raskauden myötä saatiin päätettyä millon mennään kun itse haluan/koen tärkeäksi että koko perheellä sama sukunimi :)
 
Täälläkin naimaton ekan odottaja :) ollaan oltu 4 vuotta yhdessä. Meillä tärppäsi lähes heti, ja äitini ja varsinkin mummini ovat uutisten kuulemisen jälkeen jatkuvasti kyselleet kihloista ja patistaneet naimisiin. Olen tällä hetkellä hyvin väsynyt tähän. Mulla ei ole mitään vihkimistä vastaankaan, mutta juuri nyt ei ole voimavaroja/aikaa miettiä/järjestää jotain häitä, ja tämän lisäksi se suurin syy eli mies ei yksinkertaisesti ole saanut kosittua.
 
Täällä myös naimaton esikoista odottava 4 vuotta yhteistä taivalta takana. Kyllä ovat sukulaiset kyselleet naimisiin menosta ja varsinkin isovanhemmat, kun ei ennen ollu "suspareja". Ja olisin kyllä jo naimisiin halunnutkin ennen raskautta mutta ei ole kosintaa kuulunut Nyt ei jaksa enää asiasta murehtia, ajattelen että tällä hetkellä on pikkuiselle tärkeintä mahdollisimman stressitön kasvupaikka.
 
Täällä myös esikoista odottava ilmoittautuu! Minkä ikäisiä ensikertalaisia täältä löytyy? Itse olen 25-vuotias, onnellisesti naimisissa oleva, jo kahden mäyräkoiran äiti. :D Miehen kanssa yhteisiä vuosia takana kohta 8v, joista 3v. on oltu naimisissa. :)

Laskettu aika on 20.11., ja pahimmat olot tuntuvat jo jääneen taakse, kun toinen kolmannes on alkanut. Tänään siis rv 14+0.
Oireina minulla olivat 24/7 kestänyt etova olo, arat ja turvonneet rinnat, turvotus muutenkin sekä itkuherkkyys. Nyt oireina enää huono olohko iltaisin, turvotus, vatsavaivat ja lähes päivittäiset päänsäryt. Nämä oireet tuntuvat tosin jo lieviltä, sillä oli niin karsea se etova olo, kun mikään ruoka ei maistunut ja kaikki yökötti.

Minulla on vaikeuksia syömisen kanssa, olen aina ollut aika huono syöjä, tai siis oikeastaan olen aina syönyt epäsäännöllisesti. Kevennyskuureilla olen tottunut säännölliseen syömiseen ja samaan yritän pikku hiljaa taas tähdätä, kun olo tästä helpottuu. Eniten huolettaa juurikin se, että jos en syö tarpeeksi, niin mites tuo "masuasukki", (meillä puhutaan Nuutista) pärjäilee.
Koskahan sitä viimeistään pitäisi syödä säännöllisesti/terveellisesti ja kunnolla?
 
Moikka ! Täälläkin seurailee esikoista odottava :) laskettu aika 30.11 mutta tiistain ultra kertoo enemmän :)

Olen 26- vuotias ja asustamme uusimaan alueella miehen kanssa. Lisäksi perheestä löytyy kaksi kissaa , kääpiö mäyris ja staffi :)

Aika saman kuulosta ollut meininki nyt kun ccrystalilla, olo paljon helpompi mutta turvotus , pääkipu ja masu vihlontoja on.

Eikö nyt jo pitäisi syödä mahd. monipuolisesti? Itse olen hieman yrittänyt katsella mitä suuhun laittaa ja toki noi mamma vitamiinit löytyy kaapista. :)

Mistä edulliset mamma vaatteet ? Masu alkaa jo vaatia isompia kokoja. Nyt menty ostamalla isompia paitoja. Muttei kauaa enään tämäkään toimi.
 
Esikoista odotellaan täälläkin, ikää 30v. ja parisuhde suhteellisen (lue. todella :smug:) tuore. Lasta ei ollut suunnitelmissa ehkä ikinä, mutta kuten arvata saattaa, tilanteet muuttuu ja tällä mennään. Enkä vaihtaisi päivääkään pois!

Mistä edulliset mamma vaatteet ? Masu alkaa jo vaatia isompia kokoja. Nyt menty ostamalla isompia paitoja. Muttei kauaa enään tämäkään toimi.

Pitäis itsekkin metsästää edes yhdet farkut ja jotkut toiset housut sekä järkevämpiä alusvaatteita, mutta pelottaa, kun ei tiedä paljonko tässä vielä turpoaa, ettei tarvitsisi monia mammavaatteita ostella. Onneksi näin kesäaikaan voi käyttää kaikenmaailman kolttuja, jotka kyllä antaa periksi ja lapsellisen ylpeänä pääsen esittelemään kasvavaa vauvamasuani. :happy: Mutta H&M:ltä oon katsellut näin alustavasti, pitää joku päivä lähteä sovittamaan, ettei tule ostettua sikaa säkissä.
 
Mä oon 28-vuotias ja asustelen avomieheni kanssa Jyväskylässä.

Mulla kans ollu etovaa oloo eikä ruoka oo kunnolla maistunu. Pakko yrittää jotai syyä kuitenki,mut tiiän et jos alan pakottaa itteeni ni se vähäki ruoka tulee ulos.. mul on ollu joitaki semmosia päiviä et mikään ei pysy sisällä.. ja ne on aika väsyttäviä päiviä ne..

Myös pääkipua on ollu hirveesti,ja välil mahasta nippailee nii ettei tiiä mite päin olis..en kuitenka huolestu niistä enää nii,nii kauan ku ei verta tuu..

Meilä tänää ultran mukaa rv14+3
 
Me ollaan nelikymppinen pari. Meillä ei mennyt niinkuin strömsössä, eli esikoinen on saanut alkunsa hiukan ennen 10-vuotishääpäiväämme. Kovat keinot olleet käytössä noin 7 vuotta. Viime vuonna 2 epäonnista IVF-raskautta, ja nyt sitten vaikuttaa lupaavalta :) toivottavasti saadaan syliin asti, sillä meillä tulee jo ikä vastaan, ei monesti enää ehtisi epäonnistua. Meillä on kolme koiraa, ja minusta tulee kesäkuun alussa myös mummu beaglen pennuille :)
Katjusha ja Pikku-Iippo rv. 14+3
 
Täällä myös esikoista odottava ilmoittautuu! Minkä ikäisiä ensikertalaisia täältä löytyy? Itse olen 25-vuotias, onnellisesti naimisissa oleva, jo kahden mäyräkoiran äiti. :D Miehen kanssa yhteisiä vuosia takana kohta 8v, joista 3v. on oltu naimisissa. :)

Täällä kans 25-vuotias, mutta mäykkyjen sijasta kahden kääpiöpinserin äiti, heh :grin
 
Hauskaa, että täällä on muitakin koirallisia odottajia! Mitenhän luulette koirienne suhtautuvan tulokkaaseen? Me jännitetään, kun tuo vanhempi mäykky on hirveä jörö, ei pidä tuntemattomista, eikä tuntemattomat saa siihen oman turvallisuutensa takia koskea. Toivomme kovasti, että tulisi vauvan kanssa toimeen, kun alusta asti pääsee totuttelemaan. Nuorempi mäykky, kääpiömäykky, pitää kaikista, joten sen kanssa ei tule ongelmaa, paitsi pitää varoa, ettei tukehduta vauvaa nuolemisella. Välillä on oma tukehtuminenkin lähellä :D

Minä kanssa varmaan H&M:ltä ostelen sitten tarpeen tullen mammavaatteita. Leggingssien ja treggingsien käyttäjänä housuja tuskin tarvitsee hetkeen ostella, ja paitojakin minulla on löysähköjä, joten niitäkään ei tarvi ostella. SItten kun masu alkaa näkyä kunnolla, niin haluan varmaan ostella kireämpiä mammapaitoja :)

Lisäys vielä: Täytyy yrittää nyt alkaa syömään paremmin, eli enemmän ja monipuolisemmin..
 
Minä luulen, että meillä vanhempi koira (7v) ihmettelee muutaman viikon, että mikä tuo huutava ja kakalta haiseva möykky oikeen on, ja miksi sen päälle ei saa sohvalla/lattialla/sitterissä mennä nukkumaan.
Nuorempi (1v) todnäk ihmettelee, että miksi ei saa nuolla sieraimia, silmiä, korvia, pukluja.. Ja varmaan samaa, miksi ei saa mennä päälle nukkumaan.
Oletan siis, että meillä otetaan tulokas hyvin vastaan. Pelkäävän vähän sellaisia vauhtiviikari-iässä olevia lapsia, juuri vauhdin takia. Eivät näyki tai muuta, mutta perääntyy ja haukahtelee. Hetken kun isomman lapsen kanssa ovat, haluavat jo hillumaan mukaan. Varmasti kuitenkin vauvasta asti kun saavat pieneen tottua, kaikki menee hyvin.
Meillä on koirilla aika kova kuri, joten alusta asti tehdään selväksi, että uutta koiraa meille ei tullut, vaan uusi pomo heille :grin
 
Mä kans uskon, että ihan hyvin menee. Kaksi koiristamme on jo iäkkäitä, että eihän ole varmaa edes ketä perheeseemme marraskuussa kuuluu. Nuorin koira (5v.) synnyttää kahden viikon sisään. Hän luultavasti ottaa kontaktia tassulla, tapa jota olemme koittaneet vuosia karsia - ei kynsiä!! Meillä on ulkotarha koirille, joten jos ei sisällä suju, niin ovat sitten ulkona enemmän :)
 
Meilläkin on toisella paha tapa kutsua leikkiin tassua huitomalla. (Tätä tekee vanhempieni kissojen kanssa, ja jostain syystä kissat ei sitten yhtään tajua, että pitäs leikkiä eikä räpsiä takas :grin:grin) Pitää se sitten kieltää, jos näyttää sille, että yrittää vauvan kanssa käydä liikaa leikkimään ja huitoo tassulla. En kyllä usko näin käyvän, mutta eihän tuota tiedä kun ei kokemusta niin pienistä vauvoista. Veikkaan, että vauvan lelut on meillä koirien mielestä aika in, niiden kanssa saadaan tapella sitten, kuka leikkii ja millä.. Tai kuka rikkoo ja mitä, lähinnä..
 
Mua kyllä vähän hirvittää miten meijän koirat suhtautuu. Kääpiömäykky varmaan vaan nuolisi ja hääräisi ( äiti ainesta) ja luulen että ongelma on enemmän että kun vauva itkee - myös koira itkee :wink

Staffin kanssa hieman pelottaa kun on niin innokas ja hyppii vaikka minne. On niin huonion haluinen kaveri että ottaa kyllä paikkansa , keinolla millä hyvänsä.

Yritän pysyä positiivisena - kyllä kaikki järjestyy. Jotenkin :)
 
Mä täytän kohta 29 vuotta ja Porista olen. Meillä on myös koira, 7,5-vuotias chow chow, aivan ihana nallekarhu :Heartbigred

Mulla oli pari päivää tosi hyvä olo mutta tänään taas ällötys palasi plus aivan jäätävä väsy on. Harmittaa tää olo, kun ulkona olis mitä mahtavin ilma, enkä yhtään jaksa lähteä nauttimaan siitä...

13+1
 
Minä olen 25 vuotias, aivan pian 26 ensiodottaja savosta. Meillä on kaksi kissaa :)
 
Minä oon 31 v. ja Turusta :)

Ratkaisin tuon vaatekysymyksen kesäksi niin, että hain H&M:stä normaalit mutta reilukokoiset haaremihousut ja yhdet perus äitiyshousut. Tosin niihin en ehkä olekaan ollut niin tyytyväinen, kun ne tuppaavat valahtamaan kun ei ole vielä kunnon mahaa mikä pitäisi tuubiosaa ylhäällä :) sitten muuten ihan kesämekoilla ajattelin pärjätä. Reilun kokoisia t-paitoja ja muuta yläosaa löytyy muutenkin. Oon huomannut, että tyköistuvat vaatteet ei tunnu kauhean kivoilta juuri nyt, turvotuksenkin takia.

Syksyksi joutuu varmaan vielä tekemään jotain vaatehankintoja...
 
Täällä 24v, koti Uudellamaalla ja kotona miehen lisäks kaks miukujaa eli siis kisuja :grin

Nyt tuntuu että alkaa alamaha vähän pömpöttää mutta jotenkin ei vielä kehtais/raaskis mitään varsinaisia äitiysvaatteita ostaa tai edes vähän normaalia isompaa kokoa. Toisaalta möhömahaa löytyy jo ennestään eli ei tätä muut vielä varmastikkaan hetkeen huomaa.. Yritän pysytellä kesäloman loppuun asti raskauskaapissa, sit ollaanki jo puolessa välissä ja kaikki toivottavasti menee hyvin ja sitä sitten jaksaa olla jo näkyvästikin julkisesti raskaana.
 
Mekin on arvuuteltu etukäteen miten koirat tulee vauvaan reagoimaan. Kaksi vanhinta tykkää lapsista, nuorin ei niin kovin. Toki vauva tulee perheeseen ihan pienenä vrt. leikki-ikäinen joten uskon että nuorinkin sitä kautta sopeutuu ajan kanssa. Jos ei niin muuttanee pysyvästi sängyn alle :wink . Vanhin on jo reilusti yli 10v, en tiedä miten jaksaa enää vauvasta innostua, vaikka tosi reipaskuntoinen vielä onkin. Nuorempana ainakin olisi lapsesta innostunut kovastikin. Keskimmäinen on siinä mielessä vähän kysymysmerkki että saa nähdä millaisella intensiteetillä alkaa vauvaa kaitsemaan, hyvässä mielessä siis. Meillä koirat on suht kookkaita joten siinä mielessä täytyy panostaa vauvan tullessa, että varmasti esim. väistävät kunnolla lattialla köllöttelevän pienen vauvan. Muutoin nuo on kaikki fiksuja, kilttejä ja hyvin koulutettuja ja me ihmiset osaamme lukea koirimme eleitä ja ilmeitä jne. ja kykenemme jo ennakoimaan mahdollisia haasteita joten uskon että lapsen tulo sujunee suuremmitta ongelmitta. Myös lapsi tullaan opettamaan koirien kauniiseen käsittelyyn ja tilanteita valvotaan toki muutenkin. Toivottavasti näillä eväillä selvitään :)
 
Takaisin
Top