Esikoista odottavat

Äitiyspakkaukseen liittyen vielä... Olen luonnollisesti kiitollinen yhteiskunnan tarjoamasta runsaasta lahjasta, mutta kyllähän tuossa vähän koordinoimista on :) Pakkauksen vaatekappaleet eivät oikeastaan sovi paljon mitenkään yhteen, joten itselle jää sitten se yhteen sovittelemisen vaiva. Toki, pitäisi pistää vaatteet kokoluokittain, onko siinä mitään järkeä ja ostaa täydentävät vaatekappaleet liimaten kokonaisuuden yhteen. Ehkäpä se punainen lanka sieltä vielä löytyy. Vaikka pienokainen ei ymmärrä asuyhdistelmistä mitään enkä minäkään hirveän tarkka ole, mutta mielellään jotain tolkkua meidän kaikkien pukeutumiseen.
Katjusha rv. 25+1
 
Lakritsi, sitten ei kyllä varmaan kannatakaan. Tulee muuten vaan kauhee määrä tavaraa.
Meille tuli päätös eilen, nyt ootan millon päästään lähtemään postiin :)

Näin me asiaa kanssa mietittiin. Ostettiin sillon aika alku vaiheessa netin kautta yhdeltä tytöltä kahden vanhemman äitiyspakkauksen vaatteet ja noi laatikot on jo aivan täynnä ,kun toki jotain uuttakin on pitänyt ostaa :wink
Sit toppavaatteet ja noita pehmohaalareita on ja nyt sit kaks eri vuoden äitiyspakkaus makuupusseja. Haluisin kyllä ehkä ulkokäyttöön vielä sen toppapussin. Sukkia , hattuja, tuttuja ja parit lelut.. ja mun ehdoton suosikki on noi henkseli housut ( oon alkanu hamstraa sellaisia .. :eek: )

kyllähän se äitiyspakkaus edullisempi on kun se 140€ mut ehkä meijän ei kannata turhaan ottaa :)
 
Eilen haettiin vihdoin äitiysboksi, oli siinä ihmettelemistä, ehkä vielä enemmän siinä itse ajatuksessa että me saatiin tällainen vaikka välillä jo luovuttiin toivosta:Heartred. Mut isyyspakkaus oli vielä onnistuneempi yllätys, kuulemma "ehkä hienointa mitä oon ikinä saanut" :grin arvasin että saattaapi tykätä kun aika paljon tuunasin ja askartelin itse ja jostain syystä sellaiset on miehestä aina sympaattisia :p

Olin oma-aloitteisessa "vauvaperhevalmennuksessa" kolme yötä ystävän luona jolla alle 1v poika, mukaan tuli kauhia määrä kaikenlaista tarpeellista tavaraa ja vaatetta, nyt kun saatiin tuo laatikkokin niin yhtäkkiä ongelma onkin säilytystila! Ihan mahtavaa kyllä meidän rahatilanteessa avulias ystävä ja Suomen kela:happy093

rv26+3
 
Pelagea, sä annoit isyyspakkauksen vähän niinku samaan syssyyn?
Mietin puolisoni tulevaa syntymäpäivää 27.10., mutta se on kyllä turhan lähellä laskettua aikaa :)
Ostin äskettäin Finlaysonin vauvojen Muumi-pussilakanasetin sekä Pikku-Myy -pyyhkeen (oranssi, tyttölupaus vain 98%). Nämä pääsee isyyslaatikkoon. Olis ollut kiva löytää joku söpö tekstibody tai muuta vastaavaa, vielä ei ole kävellyt vastaan.
Sama täällä, tarvikkeet ei mahdu mihinkään. Meillä on pahasti kesken miehen liiteriremontti. Tarvitaan lisää lämmintä varastotilaa, ja projekti etenee uurastuksesta huolimatta tuskastuttavan hitaasti :)

Katjusha rv. 25+4
 
Muokattu viimeksi:
Miekin oon miettinyt isyyspakkausta, mut vaikee tilata mitään ilman et mies sais tietää. Kaikki siihen tuleva pitäs löytää täältä tuppukylästä ja eihän täällä oo missään esim I :Heartred Dad -juttuja... :sad001
Jää varmaan toteuttamatta.. enkä tiedä tykkäiskö mies ees sellasesta paketista.. ei varmaan osais arvostaa, ois vaan silleen "jaa" ja sit ittee v*tuttas kun laittanut rahaa ja nähnyt vaivaa siihen..

Tuntuu et pikkukaveri potkii ihan taukoamatta. Missähän välissä tää hyrrä oikeen nukkuu.. Onkohan äitiinsä tullut :grin Ite siis olin pienenä huonouninen ekan vuoden (paitsi päivällä nukuin kyllä, yöllä en). Miehen vauvavuosista ei mitään hajua, mut nyt kun käy sänkyyn selälleen, menee sellanen 1,5 min niin mies jo kuorsaa.. Osaispa itekin.
 
Mun mies on vähän semmoinen "jäyhempi" suomalaismies, mutta kyllä huomasi arvostuksen isyyspakkaukseen vaikkei mitään kummempaa sanonutkaan.
Annoin sen hänen syntymäpäivänään muutama viikkoa sitten, ennen ku saatiin äitiyspakkausta (joka myös katsottiin läpi yhdessä)
 
Juu täällä kans "vähän jäyhempi" perus suomalainen mies.. hänen touhujaan kun on jo sen 6v katsellut ni aika varma oon arvostuksen puutteesta.. :grin mies sanoisi todnäk, että olisin senkin rahan voinut antaa hänelle käteisenä minkä tuhlasin isi-tilpehööriin ym. Tai sit ois sanonut, että kun autoon pitää jarrut vaihtaa ni ne ois voinu olla siellä paketissa.. En siks tiiä viitsiikö edes tehdä sitä pakkausta. :grin
 
Mä tein myös miehelle isyyspakkauksen ja annoin sen samalla kun oltiin haettu äitiyspakkaus kotiin :)
Mies oli super yllättynyt ja tykkäsi kyllä :joyful: kivoja tommoset pienet yllärit :Heartred
 
Juu annoin samalla kertaa kun sain valmiiksi, tuntui sopivalta saumalta (enkä malttanut odottaa :grin). Täälläkin kaitsu mies oli ihan häkeltynyt, paljastin kyllä etten minä ideaa ihan päästäni keksinyt, sisällön suurimmaksi osaksi kylläkin...

Mileim oon ihmetellyt samaa että eikö tää ikiliikkuja tarvitse koskaan lepoa, tänään ollu niin villiä meno et piti siskolle lähettää videokuvaa kun toinen yrittää päästä potkimalla mahasta läpi :eek: hyvä vaan että melskaa kun vähän huolettaa kurja alavatsakipu jota tuolla toisessa ketjussa ihmettelinkin....
 
Täälläkin alkanut ihmeellisiä kipuiluita tulla, esim lonkkaan/häntäluuhun ja sit navan vieressä pistää välillä.. pitänee mainita neuvolassa maanantaina, vaikks todnäk kuuluu asiaan, niin eiköhän se hoitsu johonkin miun tietoihin noi kirjota ylös JOS myöhemmin ois jotain isompaa.
Meijän äiti panikoi joka ikisestä kipuilusta jos sanon sille, raivostuttaa. Hällä siis kakkoslapsen aikana istukka irtos joskus rv35 ja sanoi, että ennen sitä vatsaa särki päivän verran. Ei muuta. En lähde kuitenkaan sairaalaan juoksemaan kun tunnen selkeästi vauvan liikkeet. Jotka on kokoaikaisia :grin

P.s. meinaa vissiin flunssaa puskea päälle. :sad001
 
Mä löysin H&M:stä 3-packin sukkaa ja 2-packin bodyn, näissä oli tekstit I:HeartredMum ja I:HeartredDad (yhteensä 20€)
joten paketti tuli valmiiksi, ja liikutuksen kyynelin annoin avattavaksi. Sain hellyyspuuskan ja rakkaudentunnustuksen tästä huomionosoituksesta :joyful:
Katjusha rv. 25+6
 
Onko kellekään ilmaantunut sitä, ettei jaksa enää syödä paljon mitään kerralla? Kuinka olette sopeuttaneet ateriarytmiä sen takia? Aiemmin raskaudessa en ollut kovinkaan usein nälkäinen, mutta syödessäni sitten normaali annoskokoni oli melkein tuplaantunut ja sillä sitten porskutettiin mennä. Nyt kun kohtu on kasvanut jo niin isoksi ja vissiin vie sitä tilaa mahalaukulta, niin en meinaa jaksaa syödä mitään ja sitten kun ei oikein tule nälkäkään enää! Mitähän tässä kannattaisi syödä, että saisi hyvin pienillä annoksilla sen päivittäisen energiatarpeen kuitenkin täytettyä?

Jenskis 27+4
 
Mulla on kokonaan kadonnu ylensyönnin taito, en mitenkään pysty syömään yhtä paljon kuin ennen. Jos syö liikaa niin se ähky ja vatsakipu on jotain ihan järkyttävää.. Oon vaan tyytyny siihen, että kokoajan pitää olla syömässä. Kolmen tunnin välein pieniä annoksia milloin mitäkin terveellistä.
 
Mullahan on se sokeriseuranta, ja joka toinen viikko on yksi päivä, jolloin saan syödä vain 4 ateriaa koko päivänä. Normaalisti syön tiheämmin: aamupalan, lounaan ja päivällisen lisäksi kaksi pientä välipalaa ja iltapalan. Nuo sokeriseurantapäivät aiheuttavat ähkyn, koska edellisen aterian viimeisen suupalan ja seuraavan aterian ensimmäisen suupalan välillä pitää olla 4 tuntia (!). Aikamoinen homma meikäläiselle. Ahdan siis sallittuna ruokahetkenä sekä sen normaali aterian ja "jälkiruoaksi" seuraavan väliin jäävän välipalan, jotta jaksan sinne seuraavaan mittaukseen ja ateriaan. Hmmm... en tiedä, mitä järkeä sellaisessa toiminnassa on, mutta nämä ovat saamani ohjeet
Katjusha rv. 26+0
 
Mä en pysty kerralla syömään ihan kamalasti..ihan tukala olo tulee ja muutenkin on alkanut jotenkin vähän painamaan toi vatsa ylempääkin..hengästyttää helpommin ja on ähky olo:eek:
 
Mä en pysty kerralla syömään ihan kamalasti..ihan tukala olo tulee ja muutenkin on alkanut jotenkin vähän painamaan toi vatsa ylempääkin..hengästyttää helpommin ja on ähky olo:eek:

Sama juttu mulla. Mietin vaan miten sokerirasitus onnistuu kun pitäisi jaksaa olla niin kauan syömättä :/
 
Sama juttu mulla. Mietin vaan miten sokerirasitus onnistuu kun pitäisi jaksaa olla niin kauan syömättä :/

Tsemppiä siihen!:oops: Inhottavaa varmasti, mutta sitten se on ohi! :) Mä en ole vielä joutunut.. Saa nähdä joudunko:wideyed:

rv 27+4
 
Hei minulla myös on nyt lähiviikkoina tullut sama homma, eli maha täyttyy tosi nopeasti ja sitten kärsin hirveästä ähkystä! Ei auta muu, kuin syödä vähemmän kerralla ja useammin. Lisäksi viime viikolla saadun raskausdiabetesdiagnoosin takia piti muuttaa ruokailutottumuksia säännöllisemmiksi. Nyt syön siis 5-6 ateriaa päivässä, eli noin 3-4 tunnin välein. Välillä silti jokin täyttää mahan niin, että meinaan haljeta, vaikka yritän syödä "tarpeeksi vähän". Tämä hankaloittaa myös ulkona syömistä, kun ravintola-annoksestakin saattaa jäädä tämän takia puolet syömättä :D Onneksi mies yleensä jaksaa syödä loput, niin ei ainakaan hukkaan mene. :wink

Ja mainittakoon vielä vauvan liikkeistä, että aloin päivittäin tuntea liikkeitä vasta rv 24-25. Jos joku vaikka joskus pohtii, että kuinka myöhään se voi vasta tapahtua. :)
 
Ähkytunne täällä kans. Kauhee nälkä kaivaa, mut sit kun syöt ni tulee kauhee ähky ja meinaa tulla jo takas ylös päin.. Ja silti nälkä kaivaa.. :bored: En tiiä mitä pitäs oikein syödä, että tää nälkä joskus lähtis pois :grin
 
Multa on jo moni kysyny et jännittääkö synnytys.. en tiiä,pitäskö sitä jännittää vai ei.. en oo vielä ees ajatellu koko asiaa,koska sinne on vielä nii pitkä aika.. vaik eihä sinne loppupeleissä enää oo hirveesti aikaa..

Ei mua niinkää se synnytys jännitä,se on luonnollista ja täs maailmassa on naiset synnyttäny jo ties kui monia tuhansia vuosia..
Mut mua vähä hirvittää se synnytyksen jälkeinen elämä,kotiintulo vauvan kanssa! Just tänää kaverille panikoin et enhä mä tiiä vauvoista mitää; hyvä että erotan et kumpi pää huutaa ja kumpi kakkii.. miehen kaa naurettii et pitää varmaa kirjottaa vauvan otsaan"tämä puoli ylöspäin" (no joo,ihan vitsillä tottakai!)
Mies koittaa rohkasta et hyvin se sujuu, hän auttaa jne. Mut silti vähä hirvittää..hyvä et just ja just osaa itestää pitää huolta ja sit siihe tupsahtaa semmone n.puolen metrin paketti joka on pidettävä hengissä..
 
Takaisin
Top