Esikoista odottavat

Oijoi. Nytkö alkaa se alitajuntainen stressi.. näin viime yönä unta että pieni oli syntyny,eikä mulla ollu sille sopivia vaatteita! Toki niitä vaatteita sit löyty porukoiden makuuhuoneen nurkasta,mut ne oli kaikki likasia.. tulis nyt se äitiyspakkaus ni vois ruveta pesemää vaatteita valmiiks ettei käy noin :D

Nempsu 24+4

Mä oon pessyt pari koneellista jo pyykkiä, ja odotan kans äitiyspakkausta että pääsee pesemään lisää :D
 
Mä en oo vielä pessy ku mulla ei oo viel mitää paikkaa mihi laittaisin puhtaat vaatteet.. ehkä viikonloppuna saan hoitopöydän jonka laatikoihin sit saan vaatteita.. ja kai sinne äitiyspakkauslaatikkoonki voi alkuun jotain pestyjä jemmata.. ku tulis se laatikko! Oon malttamaton,oon nyt vasta 2vk oottanu :D
 
Mä en oo vielä pessy ku mulla ei oo viel mitää paikkaa mihi laittaisin puhtaat vaatteet.. ehkä viikonloppuna saan hoitopöydän jonka laatikoihin sit saan vaatteita.. ja kai sinne äitiyspakkauslaatikkoonki voi alkuun jotain pestyjä jemmata.. ku tulis se laatikko! Oon malttamaton,oon nyt vasta 2vk oottanu :D

Sama juttu, oon moneen kertaan Kelan sivuilta katellut mitä laatikkoon sisältyy mutta silti! :D
 
Äitiyspakkauksesta puheen ollen: meinaatteko nukuttaa siinä pahvilaatikossa ensimmäisinä päivinä kotona? Mä meinasin. Perinteen vuoksi ja arvelen myös, että on turvallisempi "pesä" kuin avara pinnasänky :) että senkin puolesta tulis ihan se laatikko, niin pääsis fiilistelemään. Mä oon keskosena syntynyt kaksonen ja minua on nukutettu 5-vuotiaan isosiskon nuken vaunuissa. Mulla on nyt nämä kyseiset vaunut ja ne on pienet! Korjausta vaatii, mutta annan miehelleni vastuun siitä. Luulen että ne on jostain 1971 tai 1972 vuodelta ja aika on jo hapristanut.
Täällä kans iloitaan potkuista, mieskin tuntee niitä. Mä aina raportoin, kun haluaisin että mieskin olis enempi innoissaan. Tähän asti sitä on pääsääntöisesti jännittänyt, kun on niin pitkään tätä ihmettä odotettu.
Katjusha rv. 24+4
 
Äitiyspakkauksesta puheen ollen: meinaatteko nukuttaa siinä pahvilaatikossa ensimmäisinä päivinä kotona? Mä meinasin. Perinteen vuoksi ja arvelen myös, että on turvallisempi "pesä" kuin avara pinnasänky :) että senkin puolesta tulis ihan se laatikko, niin pääsis fiilistelemään. Mä oon keskosena syntynyt kaksonen ja minua on nukutettu 5-vuotiaan isosiskon nuken vaunuissa. Mulla on nyt nämä kyseiset vaunut ja ne on pienet! Korjausta vaatii, mutta annan miehelleni vastuun siitä. Luulen että ne on jostain 1971 tai 1972 vuodelta ja aika on jo hapristanut.
Täällä kans iloitaan potkuista, mieskin tuntee niitä. Mä aina raportoin, kun haluaisin että mieskin olis enempi innoissaan. Tähän asti sitä on pääsääntöisesti jännittänyt, kun on niin pitkään tätä ihmettä odotettu.
Katjusha rv. 24+4

Kyllä mä varmaankin käytän laatikkoa eräänlaisen unipesänä. Meillä on tuutu ensisänkynä, joten siinä ei hirveästi ole avaraa tilaa. Mutta uskoisin että laatikkoa jollain tapaa hyödynnän :) kauankohan äitiyspakkauksen tulemisessa kestää? Siis laskettuna siitä päivästä milloin hakemuksen teki. T: Malttamaton

Rv 24+2
 
Odotan myös jotenkin kummallisen paljon että pääsen pesemään pieniä vaatteita :happy: Vielä en viitsi, mutta jos vaikka jo lokakuussa...

Ollaan ajateltu että vauva nukkuu alusta asti pinnasängyssä, mutta siten että se on ns. sivuvaununa suoraan meidän sängyssä kiinni, ilman laitaa. Siihen sitten peitoilla tms. jotain pesämäistä ratkaisua. Eli me ei toistaiseksi ole ajateltu ottaa äp-laatikkoa sänkykäyttöön.
 
Mulla on kans tunne etten tuu käyttää äp-laatikkoa petinä.. tai täytyy nyt kahtoo kunhan se koko laatikko nyt eka tulis et kui pahalle se haisee.. oon nii jotenki herkkis noille hajuille..

Siitä tuliki mieleeni et millasilla pesuaineilla te pesette vauvan vaatteet? Et riittääkö pelkkä hajustamaton,mitä itseki käytetää vai tarviiko sen olla vielä jotai erikoisempaa ainetta? Itel täl hetkel siis käytös omon hajustamaton pyykinpesuneste ja comfortin sensitive huuhteluaine.. eli täysin hajusteettomat..
 
nempsu87
Itse olen pessyt vauvalle tulevia vaatteita zeoliitittomalla pesuaineella.
Tai näin olen kuullut että tuo zeoliitti on se ainesosa joka voi aiheuttaa allergiaa.
Tiedä nyt sitten kun ei vielä käytännön kokemusta. :)
 
Varpahat ei sieltä kovin tarkkaa tietoa tullut, milloin pakkaus saapuu. Mulle tuli äitiysavustuspäätös päivättynä 6 päivää jälkeen hakemuksen. Luvattiin olevan Matkahuollosta noudettavissa 2 viikon kuluessa päätöksestä. Mulla tulee tänään viikko päätöksen päivämäärästä, eikä ole saapumisilmoitusta tullut.
 
Täällä kanssa malttamattomana jo odotellaan äitiyspakkausta, toivottavasti hakemus meni oikein kun Kelan sivut näyttää jotenkin omituisesti että vaatii liitteitä mutta liite sivulta se löytyy kyllä. Toivotaan että on siis tallentunut sinne oikein!

Jotenkin odotan jo että "uskaltais" alkaa pestä vaatteita pienelle ja tuoda kotiin jollain tapaa näkyviin että täällä asuu kohta yks ihminen lisää. Tällä hetkellä kaikki ostokset kaapeissa piilossa ja vaunut&turvakaukalo vielä laatikoissaan. Jonkinnäköstä "esiinkaivamisaikarajaa" oon pitäny siinä, että kunhan äp-pakkaus saapuu ni kaikki muukin saa näkyä... :D
 
Mä pesin aiemman vaatesatsin omon sensitive pesuaineella, ja seuraavat lv:n hajusteettomalla pesuaineella. Huuhteluainetta en käyttänyt ja 60 asteessa pesin.
 
Mie voisin käyttää sitä äp laatikkoa hetken aikaa unipesänä, mutta se ei mahdu meillä mihinkään.. Paitsi jos sen laittaisi pinnasänkyyn. Mut ajaako sit samaa asiaa kun meinasin ostaa unipussin, jossa saa nukkua sit pinniksessä. Mieshän ei ainakaan vauvaa laita "mihinkään pahvilaatikkoon" nukkumaan..
 
Meillä on jo pari vuotta käytetty hyvä pyykki -pesuainetta, jossa ei oo zeoliittia, fosfaattia tai hajusteita. Ajattelin pestä sillä myös lapsen vaatteet. Alkujaanki ostin sitä kaverin suosituksesta (sitä ei siis saa marketista, vaan tyyliin maalikaupoista), niillä pestään sillä myös kestovaipat. Eli uskaltanee käyttää muihinkin vauvan vaatteisiin :)
 
Nii ja laatikkoa haluisin kans jotenkin hyödyntää, mutta taitaa mennä hankalaksi, kun asutaan niin pienessä asunnossa. Tarkotuksena on anyways vuokrata vaavisänky alkuun. Oon kuullu siitä niin monelta niin hyviä käyttökokemuksia.
 
Jee, sain FB kirppikseltä ostettua Brion pinnasängyn 40e:lla, sis. patjan :)
Laita lähtee irti ja säätyy 3 korkeuteen. Mii häpi. :P
 
LareS: mulla kans luki tuo että lisää liite koko sen kaks viikkoa mitä hakemus oli käsittelyssä vaikka siellä se kyllä oli...kävin lopulta paikan päällä ihmettelemässä ja ei ollut ongelmaa, ilmoitus poistui kun päätös tuli :rolleyes: mutta kyllä kesti, päätöksessä yli kaksi viikkoa ja saa nähdä kauanko toimituksessa o_O

Niin hei vaan kaikki, liityn porukkaan tässä vaiheessa :) ensimmäinen hartaasti toivottu nyytti tulossa, lapsettomuustutkimukset oli tehty ja hoidot suunnitteilla kun hän päättikin ihmeen kautta lähteä kasvamaan luomusti vaikka mun ei pitänyt osata ovuloida :Heartred pikku poikanen kasvaa hyvin ja potkuttaa hurjasti, mun lantio sanoi kävelysopimuksen irti jo kuukausi sitten mutta onneksi pyöräily sujuu yhä eli pääsen ulos kodista edes välillä :grin töistä jäin tuon lantion vuoksi pois jo heinäkuun alussa, eli nyt ois vaan oleilua vauvan syntymään saakka...hirveen vaikea osata pysähtyä ja ren-tou-tua luvan kanssa, valmistuin just ja vuosi oli niin hektinen että on unohtanut miten käytetään "aikaa vain latautua" :oops:

Nyt on kuitenkin rento olo, mies lähti reissuun ja oon yksin kotona, se tuntuu välillä ihan tosi kivalta puuhata omiaan. Jaksoin polkea kunnon lenkkisenkin kerrankin, siitä taputan itseäni olkapäälle :happy:

Rauhaisaa yötä kaikille!
 
Äh. Mä en ollu laskenu ollenkaan kelan käsittelyaikaa mukaan. Höh. Menee siis varmaan vielä tovi, ennen ku saadaan pakkaus kotiin ja vaatteet pesuun.
 
Mä laitoin hakemuksen 2vk sitte perjantaina.. tänää olivat vasta ottanu sen käsittelyyn.. mulla luki koko 2vk et lähetä liite vaikka laitoin sen samantein matkaan.. ja ku käsittelyaika on n.2vk ni varmaa viel sen aikaa saan laatikkooni odottaa.. iha tyhmää!!
 
Mä hain sitä äp:tä heinäkuun 9. päivä (muistaakseni) ja viime ke (27.) tuli viesti, että voi käydä noutamassa - nyt tosin vasta on aikaa käydä hakemassa se laatikko, nuo Neste Rallit vähän sekoitti elämää täällä keski-Suomessa. :rolleyes:

Mä meinasin alkaa vaatteita pesemään sit kun jään äippälomalle, ehtii tuusailemaan rauhassa ja oikeasti nauttimaan siitä sekä valmistautumaan rauhassa vauvan tuloon - reilu kuukausi enää loman alkuun! :nailbiting:

Tulin just hammaslääkäristä, kymmenen vuotta edellisesti käynnistä ja kauhulla odotin tuomiota - onneksi turhaan: 2 reikää, joista toinen paikattiin heti ja toinen sijaitsee viidaudenhampaassa, joka päätettiin poistaa sit keväällä. 9 kuukauden jonoista huolimatta sain ens viikon maanantaille ajan suuhygienistille, loistavaa palvelua näin raskaana oleville. :smug:

Nyt puolestaan istun verotoimistossa selvittelemässä muutamaa asiaa.. meneehän ne vapaapäivät näinkin. :wideyed: Maanantain vapaa kuluukin hammashoitolassa ja lääkärineuvolassa..
 
Mä tilasin itselleni Amazonista äitiysvaatteita (tähän asti löytynyt yksi paita ja yhdet housut :D). Saas nähdä millasta laatua ja minkä kokosia tuotteet on oikeesti. Jännityksellä odotan :D
 
Takaisin
Top