Esikoista odottavat

Mulla kans eka lääkärineuvola oli viikolla 10 :) jännä miten erilailla ne menee eri kunnissa ja kaupungeissa..kuvittelin jotenki et joka puolella ihan samat :)

Ääh, en mää kestä! Noille pikkuisille on niin valtavasti valtavan ihania vaatteita! Onhan noita kiva kattoo, mutta hirveesti ei mitään viitsi ostaa vielä ja tuun saamaan paljon tutuilta ja sukulaisilta vaatteita niin ennen ku niitä on käyny läpi ei hirveesti varmaan kannata ostella ettei sitten oo vaikka tietyn tyyppisiä vaatteita ihan hitosti ja sit jotain muuta tarpeellista vähän. :)

Mun tekis kans ihan hirveesti mieli ostella kaikkea, mut yritän vähän rauhotella itteeni :D meillä muutenkin varmaan hankinnat menee aika viime tinkaan. Meidän asunto on niin pieni, että tästä on pakko muuttaa. Tänne ei vauva mahdu tai joutuu nukkumaan vähän turhan kauan äitiyspakkauksen laatikossa olohuoneen lattialla...joten muutto edessä. Ja omien työjuttujen ym. takia, alustava muutto johokin osoitteeseen vasta huhtikuun aikana. Mä tietysti haluisin muuttaa heti nyt pian :D onneks on toi mies mikä vähän rauhottaa, etten jo pakkaa laatikoita :D

täällä myös jo selailtu kaikki vauvantarvike nettisivut läpi :D mut ei tosiaan vielä viitti ainakaan mitään isompaa ostaa. muutto olis kanssa edessä jossain vaiheessa, mutta vauva aika taidetaan kyllä tässä nykyisessä pärjätä :)

Mulla oli tänään 10+6 lääkärineuvola. Ja ens viikolla nt ultra.
Sokerirasitukseenki varattiin aika :p

Täälläki odotellaan ihka ensimmäistä vauvelia. Lastenhoitoa on harjoiteltu lähinnä vasikoiden kanssa maitotilalla, eihän se niin erilaista voi olla...? :wink

Jätettiin ehkäisy pois joskus kesällä, ja ajateltiin että tulkoon jos on tullakseen, ei ole maailmanloppu jos ei koskaan tulekkaan. Oli mahdollisuus että en edes pystyisi tulemaan raskaaksi, joten kuitenkin iloinen yllätys oli mulle tämä. Avomiehelle uutinen tais olla enemmän järkytys aluksi, mutta hienosti seki on siitä jo toipunut. Nyt jänskättää ja hirvittää sekä hymyilyttää ja riemastuttaa, saapi nähä mitä tästä kehkeytyy, toivottavasti se nyt pysyis kyydissä. Anoppi ainakin tulee olemaan riemuissaan kun on lapsenlasta toivonut jo pidemmän aikaa, ja me nyt ollaan ainut vaihtoehto että hän sellaista lähivuosina saisi. :)

Me oltiin tooosi pitkään oltu ilman minkäänlaista ehkäisyä, lopetin tupakoinnin elokuun lopussa ja heti seuraavasta kierrosta tulin raskaaksi. Sattumaako? Tainnut minun tupakan poltto toimia meillä ehkäsynä. Mies oli enemmän kuin haltioissaan kun kerroin raskaudesta. Hirmu toivottu siis on. :) Vaikka minä olen tässä käynyt kaikki tunneskaalat läpi tulevasta vauvasta, nyt kun eilen varhais ultrassa käytiin ja se oikeesti jo muistutti vauvaa, alkoi koko raskaus iskostua munkin päähän.

Ultras eka vattan päältä, kun viikkoja jo sen verran, mä en siinä monitoria nähnyt kunnolla ja olin jännityksestä sekasin etten uskaltanu ees kurkkia, katoin miestä ja ku näin sillä hymyn huulilla tiesin siellä jotain olevan. :) Ultras vielä alakautta niin sai selvempää kuvaa. Meillä on kyllä mies varmaan enemmän täpinöissään ku minä vaikka minäkin onnellinen olen, jotenkin vain tuntuu niin uskomattomalta, että mitä, minäkö, raskaana?

Oon lukuisia negatiivisia testejä tehnyt ja nyt ku se positiivinen tuli ja pieni ihminen kasvaa sisälläni, tuntuu niin uskomattomalta. :)

Meillä sit taas on mun käsittääkseni noi seulonnat samassa np-ultran kanssa. :)

Mikä seulontaultra? :D Mä meen maanantaina verikokeeseen ja sen tuloksia sit verrataan np ultrassa onko riskiä down syndroomaan..

No siis käytin sanaa seulontaultra, koska: mä sain valita et haluanko ihan perus np ultran vai ns. seulontaultran eli verikoe ennen ultraa+ np ultra+ riskikartoitus downim syndroomaa varten tai muita kromosomipoikkeavuuksia :) perus np ultrassakin tietysto katotaan niskaturvotukset jne. mut "seulontaultra" on tarkempi :) tai näin neuvolatäti selitti :) kuinkahan monta kirjotusvirhettä taas tuli kun kirjotti kauheeta vauhtia :D

Aha, mä käyn reilua viikkoa ennen ottamassa ne verikokeet, eli just kans noist kromosimipoikkeavuuksist ym. :) Eli samasta asiasta molemmilla kyse, täällä vaan verikokeissa käydään ennen ultraa.

Mä tässä yön pimeinä tunteina olen miettinyt et olisko mun pitänyt se ilmottaa jo ajanvarausta tehdessä et haluan sen seulonnan. Toisaalta, ei se kysynyt ja koska en oo ikinä ollut moisessa tilanteessa ni mistä mä olisin sen voinut tietää.

Ja sit mä oon sitä miettinyt et ku mies sanoo tätä alivuokralaiseksi ni eihän se voi mennä niin koska ei mekään olla vuokralaisia. Meinasin sen jo herättää, mut ajattelin ettei hän ole kovin tyytyväinen jos tuommosen asian tähden häirittee :D

Mulla ainakin aiheesta puhuttiin ja kysyttiin jo heti ekalla neuvolla käynnillä ja samalla ku tuli laput äippäpolilta ultraan niin oli ohjeistukset tästä seulonnasta et varaa ite verikokeisiin ajan. Oletan, että näkevät tulokset jo ultrassa ja vertaavat siellä jo. Toivotaav että kaikki ok. :)

Meillä vaan sanottiin sillon et se on sit samalla. Mut muutenkaan, enhän mä ole mitään ohjeistusta saanut koko ultraan et täys/tyhjä rakko vai mitä häh :D no täs sitä odotellaan pääsyä "sisälle" et se on nyt myöhäistä murehtia

Mul on lääkärineuvola vast vk 17+0 ja nyt on ollu yks neuvola jo ja sit on toinen neuvola ennen joulua. Tosi outoo. Miks mun lääkörineuvola on vast noin myöhää?

Mullakin lääkärineuvola vasta myöhään... Ja toinen neuvola just ennen joulua....Täällä tuo seulonta homma menee niin et jos sen haluaa niin käy ennen ultraa verikokeissa,jos ei niin ei käy :) mää meen maanantaina verikokeisiin ja 3.12 on ultra, semmosen jonku tietojen siirtolomakkeen sain että saavat Hyvinkäällä katsoa tiedot verikokeista jne :)

ja sain ohjeeks "rakko tyhjänä"ultraan, Mitenkä muuten on,kun luki että joko sisäkautta tutkien tai vatsanpeitteiden päältä ultraten. Milloin tehdään mitäkin :D Tai siis millä perusteella?

Yksityisellä ultras ensin vatsan päältä, mutta sit lopuks vielä alakautta ku sitä kautta sai tarkempaa kuvaa. Mulla lääkärin tarkastuksessa sanoi, että kohtu on takana, mikä vissii vähän hankaloittaa vatsan päältä ultrata. Kyllä mulla tossa ku vatsan päältä ultras tuli heti näkyviin, mutta ei ollu nii tarkka. Vatsan päältä ultrattuna vastas viikkoja 10+5 ja alakautta 10+1, np ultrassa sen sit näkee kumpi on todellinen.

Meilläkin eka vatsan päältä ja sit alakautta. Menin 15min sitten pissanneena eikä sanottu mitään suuntaan tai toiseen.

Meillä lääkäri laitto lähetteen verikokeisiin joissa kävin heti ultran jälkeen. Vastaukset tulee parissa viikossa kotiin postissa :)

Takaisin