Esikoista odottavat

Mullakin eka ultra takana. Tämä oli nyt se np-ultra, jota on niin odotettu kun varhaisultrassa en käynyt. Siellä se meidän pikkuinen nyttyrä köllötteli ja viuhtoi välillä semmoista vauhtia et vaikea oli saada kuvia :-) Mittaa vauvalla nyt 5,2cm ja raskausviikot 11+6. Niin huojentunut.ja onnellinen olo <3 Voi että :-)

Täällä myös yksi yli 30 vuotias joka odottaa ensimmäistä. Takana kaksi km joista viimeinen oli hyvin raskas kun kuulin, että odotin kaksosia. Nyt käyty kaksi viikkoa sitten varhaisultrassa ja siellä pieni sydän sykki. Itkuhan siinä pääsi...Mutta antoi uskoa parempaan :)

Täällä myös ensimmäistä odotellaan, kaikki niin uutta ja ihmeellistä. Koko ajan pieni jännitys päällä :) osallistun myös niihin seulontoihin, ekassa neuvolassa sain aikavälin johon pitää itse varata verikoe. Kävin siellä reilu viikko sitten, kokeen ottaja sanoi että ultrassa sitten kertovat tulokset. Ultra maanantaina, kääk! :D ihana lukea teidän ultrakuulumisia, en millään malttaisi odottaa viikonlopun yli.

En mä nyt tiiä oliko se mikään lääkärikäynti eilen. Kysy rv:t ja miten oon voinut. Tehtiin ultraus, ei katsonut alapäätä kun sen hetken kun tunki sen anturin sisälle ja kuvat käteen ja kaikki hyvin :D

Kuitenkin oli ystävällinen mut vähä ku liukuhihnalla oltiin ja kaikki oli äkkiä ohi.

Eli en tiedä koska lääkärineuvola :D

Mulla oli jo pari viikkoa sitten se neuvolan kautta järkätty lääkärin tarkistus. Hiukan kyseli ja teki pienen sisätutkimuksen, kohdun kokoa ei käsin tuntenut, kun on sen verran takana. Se lääkärintarkastushan pitää olla tehtynä tiettyyn viikkoon mennessä jotta kelasta saa niitä tukia.

Moonflower tiiätkö mihin viikoille? Mua rupes pelottaa ku mul on se vasta kun viikkoja 17+0. Nyt ruoes pelottaa

Eikös ainakin kelan tukien kohdalla vaadita, että on käynyt neuvolassa tai lääkärissä ennen 4. raskauskuukauden päättymistä? Eli kai se käynti neuvolassa terkkarillakin riittää eikä kai mitään lääkärintarkastusta vaadita?

Meillä on lääkärineuvola muistaakseni rv 15. Ensimmäinen neuvola oli rv 8 ja periaatteessa tässä välissä ei pitäisi olla kuin ultra, mutta minulle varattiin neuvola myös rv 12.

Voi jännä kuinka vaihtelee käytännöt! Meillä on terkan kanssa tapaaminen (eka neuvola), siellä tai aiemmin varataan lääkäri, missä ultra ja sen ultran jälkeen terkka tekee lähetteen sairaalaan jossa rv 12 (np) ultra, jos haluaa! Meille siis kuuluu kunnallinen alkuraskauden ultra, jotta saa la:n selville ja tietysti sen että onko siellä ketään :)

Joo, on kyl yllättävää miten erilailla jutut menee eri paikoissa. Oon aina kuvitellu et ne menis joka puolella ihan samalla tavalla :)

Täällä myös esikoista odottava, 10+3. Edellisessä suhteessa monta vuotta yritetty lasta tuloksetta, nyt uudessa suhteessa parin kk jälkeen plussa... Hieman yllätyttiin :)
Oireita ei kyl oo oikeestaan ku väsymystä ollu, mutta onneks on työsuhde etuna ultralaite, niin sen mukaan siellä joku köllii. Silti sitä jännityksellä odottaa ekaa oikeeta ultraa :)

Ei mulla ainakaan vielä mielestäni mitään raskausmahaa näy. Toki pientä pyöreyttä on mut ei kai sitä vielä voi edes näkyä :) Alavatsa kyl tuntuu vähän siltä et olis isompi kuin mitä normaalisti. Mut en tiedä onko kohtu noussu vaiko ei, en osaa sitä sanoa :D

eipä munkaan masua vielä ainakaan muut huomaa :D ite kyllä huomaan että on hieman pyöristynyt aj ei saa vedettyä enää niin sisään :D

Mul ei ainakaan oo mitää. Ja just juttelin yhe lääkärin kanssa ja ne jotka sanoo et näkyy mukamas jo alle 10 viikoilla nii se on pelkkää turvotusta. Se ei voi edes olla se vaavi xD

Ohan se nyt selvää, että se on pelkkää turvotusta ja varmasti jokainen sen myös itse tajuaa. Tänään olis taas itellä tarkotus ottaa masu kuva, sattumalta oon ottanu viimesimmät viikon välein niin jatketaan nyt niin näkee sit kasvua.

No sitähän mäkin :D

Mä siis jäin miettii kun lääkäri mainitsi et mun kohtu on vielä takana. Enkä mä voi millään käsittää et kui se vois jo olla edessä :D

Takaisin