Esikoista odottavat helmikuiset

unihelmi, mulla myös ollut neuvola vähintään kerran kuukaudessa, ehkä se sitte seuraavan kerran jälkeen tiheentyy :) Ajattelin myös sitä että on varmaan paikkakuntakohtaista. 

cryptic, mun pakkauksessa aika samantapainen sisältö kuin unihelmellä, sikareita ja konjakkipullo ajattelin vielä laittaa mukaan :) Huomasin toissapäivänä että on pakkaus vähän kesken vielä, en ole nyt jaksanut väsätä sitä sen kummempaa kun väsyttää aina töitten jälkeen ja vapaapäivinä on aina jotain muuta tekemistä, mutta jos en saa sitä valmiiksi isänpäivään mennessä niin annan sen myöhemmin. 

Täällä on pari yötä nukuttu huonosti kun myllerrystä on mahassa yöaikaan :D ja oikein kunnon potkuja satelee kun makaa kyljellään, ei väliä kummalla ja heti kun kääntyy selälleen niin silloin rauhoittuu hetkeksi :) Ei kiva kun joutuu herää aikaisin aamulla ja mennä töihin, tänään onneksi vapaapäivä niin voi vaan laiskotella :D 

Näyttää siltä että me otetaan lapsivakuutus myöhemmin kun vauva on 2 kk ikäinen.

Täällä on myös viime ajat myllätty oikein kunnolla mahassa kun meen nukkumaan.. Potkuja satelee joka paikkaan ja tuntuu että ninja heittelee kuperkeikkaakin välillä. Ihan kauhea mylläys, yritä siinä sitten nyt nukkua! Mutta kai siihen on vain totuttava... :) ja onhan se mylläys ihanaa <3

joo mäkin tässä vaiheessa ainakin vielä vaan nautin vauvan myllerryksestä :) tietää ainakin että pikkuisella on kaikki hyvin, mä kun meinaan huolestua joka kerta kun se ei hetkeen liikukaan.

löysin tänään Jack&Jonesista vielä yhden paidan mun isyyspakkaukseen :) siinä lukee Daddy ja on semmoset hauskat viikset kuvana. nyt alkaa olemaan paketti valmiina odottamassa isänpäivää :)

On se kyllä ihanaa kun vauva möyrii ja myllää, eikä se silleen pahasti ole haitannut unia muuten kuin että kun aikaisin täytyy herätä niin on kamala väsy aamulla jos on nukkunut huonosti. Ja kyllä se kroppa taitaa valmistautua tuleviin valvomisiin :)

Sain äippäpakkauksen perjantaina :) sisältö on tutkittu ja vois varmaan kohta alkaa pesee kaikki vaatteet valmiiksi ja laittaa hoitopöydän laatikoihin odottamaan käyttäjäänsä <3 tai jos säästää sen vielä vähän myöhempään mutta ei kuitenkaan niin myöhään että tulee kiire :)

mixuliini miten iso se harmaa ulkohaalari on? tai kokohan on 68-74cm, ni onko mitään toivoa, että vastasyntyneen vois pukea siihen, vai jääkö se odottelemaan ensi talvea?

Jos vauva ei ihan minimini ole syntyessään niin kyl mun mielestä voi tohon laittaa, onhan se sillai vähän iso mut vauva nyt ei kuitenkaan tee muutakun möllötä siinä ni ihan hyvin se varmasti toimii...

unihelmi kyllä se ulkohaalari mun mielestä näytti isolta, itse ajattelin säästää sen ensi syksyyn-talveen, mutta eiköhän vastasyntynytkin vois siinä kölliä. Riippuu ehkä vähän vauvan koosta kun syntyy :)

Meillä käytetään nyt sitä äp:n haalaria ja tyttö on 8kk, menee varmaan koko talven. Sen saa kyllä huomattavasti pienemmäks kun kääntää ne hihat ja lahkeet sellasiks pusseiksi. Koska sellaselle vastasyntyneelle on ihan turha koittaa niitä töppösiä ja tumppuja saada päälle.

Miullakin on Kappahlista ostettu 56 senttinen toppapussi, se on niin ihana! Odotan niin innolla, että pääsen pikkuisen laittamaan siihen :)

Huomasin itsekin kun lähemmin tarkastelin sitä äp:n haalaria että hihat ja lahkeet saa hyvin käännettyä pusseiksi :) ja niitä töppösiä ja tumppuja en aio käyttää kuin vasta ensi vuoden loppupuolella kun ehkä ovat sopivamman kokoiset :D 

mä löysin sellasen reiman toppapussihaalariyhdistelmän.. ainoa minkä itse olen löytänyt kokoa 56. ja haalaria metsästänyt. kätevämpi auton turvaistuimessa kun pussi. mutta saa vainuihin mennessä sitten pussiksikin :)

Mullakin on jo pari erilaista haalaria ja yksi semmoinen minkä saa pussiksi. Koitan nyt vaan kovasti miettiä, että tarviinko sitä äitiyspakkausta oikeestaan ollenkaan, kun meillä jo kaikkea on niin paljon. Se haalari ois ollu kyllä söpö.

unihelmi me ei olla tarvittu siitä äitiyspakkauksesta muuta kun kosteussuojaa, vesilämpömittaria, kynsisaksia ja harjaa. Niin ja liukastetta :D Jotain viis vaatetta oon käytäny siitä ja tota haalaria mutta vaan siks ku ne oli. Jää se yli sadan euron haalarin ostaminen ens vuoteen.

Joo, mä luulen että me jätetään pakkaus ottamatta. Ennemmin ostetaan sillä 140€ jotain mitä oikeesti tarvitaan vauvalle, kun ei meiltä puutu kun just kynsisakset ja kosteuspyyhkeet.

Vaippojakin täytyy muistaa ostaa :D Semmoset "pikku" tavarat puuttu meiltä vielä, kuten just vaipat ja kosteuspyyhkeet mutta kyllä nekin tulee ajoissa hankittua ;) Mä yks päivä katoin kaupassa erilaisia vaippoja ja silmiin osui Liberon vaipat vastasyntyneelle, ja mietin että kun oli eri kokosia, 2-4kg ja 3-6 kg, niin ei varmaan hirveesti kannata ostaa niitä ihan pieniä? Kun eihän sitä tiedä minkäkokoinen vauveli syntyy mutta ajattelin että jos varmuuden vuoksi ostaa yhden paketin pienempiä ja loput niitä isompia :) siis noista vastasyntyneelle... Tai jos siinä lopussa menee painoarvion mukaan niin tietää vähän sinnepäin :)

Mä ajattelin ostaa just yhden paketin noita pienimpiä valmiiksi, en osta vielä muita. Oon ite ollu päiväkodissa töissä ja huomannu, että vaipoissa on tosi paljon eroa ja eri ihmiset tykkää erilaisista. Joillakin lapsilla oli semmosia esimerkiksi, missä ne tarrat ei meinannu ollenkaan pysyä kiinni. Ne oli just monesti jotain egologisempia mutta niin inhottava käyttää, että en kyllä omalle lapselle osta. Ja sitähän ei voi etukäteen tietää, että ärsyttääkö jonkun merkkiset vaipat oman vauvan ihoa. En siksi viitti ostaa niitä liikaa säästöön.

unihelmi se on kyllä totta, ei voi etukäteen tietää miten vauvan iho reagoi vaippohin. Jotkut suosittelee yhtä ja jotkut toista merkkiä mutta se täytyy itse kokeilla ja katsoa mikä sopii just omalle vauvalle :) Kunhan niitä vaippoja löytyy kotoa kun tulee sairaalasta kotiin :D Vaippaostoksille en ihan vielä mene, ehkä parin kk päästä, kunhan tulee ajoissa ostettua ;)

Sairaalasta saa muuten mukaan sellasen liberon hoitolaukun jossa on kahta eri vaippakokoa (2-4kg ja 3-6kg), kosteuspyyhkeitä, helistin, vauvaöljy ja jotain muuta vielä mutten muistsa mitä. Tai ainakin Turussa saa.

Takaisin