Esikoista odottavat helmikuiset

Mä en ymmärrä miks noi haalarit on niin isoja tossa pakkauksessa. 50-56cm vaatteita oon meinannu ite ostaa alkuun eli pakkohan se on ostaa toi haalarikin, kun vauvahan hukkuu 68-74 senttisiin...

Mulla on vihdoin ylihuomenna rakenneultra. Ollaan odotettu tulevan isin kanssa kovasti :) Mä oon päättäny et siinä vaiheessa saan sit alkaa ostaa vauvalle vaatteita ja tarvikkeita. Tähän mennessä oon vaan keränny isyyspakettia. Toivotaan kovasti et saatas tietää sukupuolikin. Isä toivoo poikaa, mulla ei oo mitään väliä.

Miten usein teillä on noita harjotussupistuksia? Mulla on alkanu tulee joka päivä 2-5 ja mietin et onko se jotenki liikaa?

Mulla on harjoitussupistuksia myös n. 5 päivässä, jos riehun  jotain ihmeellistä niin enempi, jos vain lököilen niin vähempi. Ilmeisesti on ihan normaalia jos pysyy alla 10 päivässä, eikä ole kivuliaita.

Multa lääkäri kysyi onko ollut supistuksia ja sanoin etten tiedä,ei kai.Olen nyt viikolla 23.Miltä ne tuntuu jos niitä on?Onko ne kivuliaita?

Tein eilen mobilen tai ne pehmolelut siihen, mies saa fixata loput :)
Kävin äsken kirppiksellä ja löysin edullisesti bodyja joista leikkelin ja ompelin bodyihin jatkopaloja.Ne on käteviä kuulemma sitten kestovaippojen kanssa käyttää ja pidentävät bodyn käyttöikää.Ne on kuitenkin yllättävän kalliita ostaa uutena ja siksi tein itse kun sain netistä tähän idean!Löydettiin myös ihana unipussi eurolla.Se on ehkä vähän liian tyttöjen värinen jos sitten saadaan poika mutta todettiin että eipä se haittaa!Onko teistä sininen poikien väri ja punainen tyttöjen vai voiko mielestänne sekoitella koko väribalettia kummallakin sukupuolella?

Ja mitä mieltä te olette kirppariostoksista vauvalle?Mä tykkään kierrättää ja olen ostanut myös muutaman kestovaipan nettikirppikseltä.Mua ei haittaa kun kaikki käytetty yleensä myydään pestyinä ja pestään vielä uudelleen ennen käyttöä.Mies on vähän epäilevä kirppiksiä kohtaan.

Minä saan oikeastaan kaiken käytettyinä kavereilta/puolitutuilta. Minä olen niin huono kirppisten kiertäjä että ei tulisi mitään jos pitäisi sinne lähteä, mutta siis käytettynä hommaan kaiken, esim huuto.netistä ja facebookin lastenkirppikseltä, sekä siis tietty kavereilta. Kestovaipat saan myös kavereilta lainaan, yhtäkää ei itse varmaan tarvi hankkia kun vaippoja on tulossa yhteensä jo lähemmäs 60kpl. Ihan kaikkea en kuitenkaa käytettynä osta, esim turvakaukaloa, sitä kun ei ikinä voi varmaksi tietää onko kolaroitu vai ei, ellei luota ihmisen sanaan.. itse en luota niin paljoa että vauvani turvallisuuden jättäisin sen huomaan. Mutta tuo onkin varmaan ainut minkä uutena ajattelin ostaa.

Minä inhoan sinistä väriä ja poika on tulossa, mutta ainakaan sinistä meille ei tule :D En kyllä aio vaaleanpunaistakaan ostaa, vaan luultavasti omia lempivärejäni eli ruskeaa, oranssia, punaista, vihreää. Muutenkin tykkään sellaisista kunnon väreistä enkä noista hailakoista ällötyksistä mitä vauvoille yleensä yritetään kaupitella.

Nuo harjoitussupistukset eivät ole kivuliaita, epämukavia kylläkin. Se mitä siinä tapahtuu ja kuinka sen huomaa, on, että kohtu supistuu, eli kovettuu. Koko kohdun alue menee ihan kovaksi ja itselläni ainakin tuntuu epämukavalta kun tulee paineen tuntua tietysti kohtuun sekä tuonne hieman alasuuntaankin. Minulla se kestää noin 30 sekuntia ja sitten hellittää, varsinkin jos lantiota alkaa heilutella että paikat rentoutuisi.

mulla kanssa pysynyt supistukset noin parissa kolmessa kerrassa/päivä..
minäkään en perus sinisestä ja armeijanvihreestä oikeestaan tykkää, tykkään kirkkaammista kuten turkoosi ja limen vihreä..:) kyllä mä ainakin aion pojalla punaista käyttää, ei nyt ihan pinkkiä ja vaaleenpunasta mutta kirkkaanpunanen yhdistettynä esin mustaan on mun mielestä aivan pojalle sopiva :)
jos joku haluaa ilmaseksi (postimaksun hinnalla) 2 äitiyspakkauksen käyttämätöntä kestovaippaa ni minulta saa.. viimevuoden paketista ja tämän vuoden kuhan se tulee :) 

sain muutama päivä sitten kaverilta muovikassillisen bodeja ja housuja ja karvahaalareita yms. mukavaan sopuhintaan.. kolmattakymmentä vaatetta jotka uutena kaupasta olis varmaan maksanut kolmatta sataa euroa :) kiitos siis kaverilleni :)

On mullakin sitten ollut supistuksia muutama päivässä jo varmaan parin viikon ajan. :) Normaaliahan se on, että harjoituttaa.Eli vatsaa kivistää hetken ja tuntuu,että on päästävä pissalle heti ja samalla tunne häviää yhtä nopeasti kuin tulikin.Nämä sitten lienee ne supistukset?  :)

Juu kyllä ne taitaa harjoitussupistuksia olla =) Mä niin rakastan niitä <3 Oikeet onki sit vähän erin tuntusia :D

heippa! Minä mielelläni liittyisin faceen myös, kun siellä tulee päivittäin käytyä, niin pääsis olemaan paremmin mukana keskusteluissa.. Jos joku vain voisi kertoa, kuinka siihen ryhmään pääsen :)) 

Mä en mielestäni oo tuntenut harjoitussupistuksia :O tai sitten en vaan tajua miltä ne tuntuu jos niitä on ollut. Nyt on jo rv 23 tasan et kai niitä sitten pitäs jo tuntea?. En oikeen tiedä kun neuvolassakaan ei kyselty eikä mitään uutta ja erikoista ole tuntunut... Vauvan potkut vaan <3 Vatsa on kyllä kasvanut hurjasti, ei oo napakuoppaakaan enää ku on jo ihan piukee tasasesti levinnyt napa =D Mut kyllä tätä selkeesti näkyvää vauvavatsaa on jo odotettu =)

ei kaikille tule harjotussupistuksia :) ja joillekkin tulee viikolla 20 joillekkin 30 ja joillekkin ei tule :)

Mulla kans viikkoja tasan 23 tänään, enkä mielestäni oo tuntenu harjoitussupistuksia vielä. Maha voi kylllä joskus olla sellanen kova, että ehkä se on sitten sitä supistelua, tai sitten on muuten vaan pinkeempi välillä . Liikkeet tuntuu kyllä jo paljon vahvemmin ku aikaisemmin ja varsinki ku istuu tai menee maate niin alkaa melkonen disko tuolla yksiössä :) Aiks jännän näköinen tuo maha kyllä, kun napa ei olekaan enää kuoppa..

laittakaa ihmeessä kuvia masuistanne.. ite otin eilen kans kuvia. koitan tänään illalla yrittää josko onnistuisin kuvan lisäämään..

Täällä tasan viikko 22 menossa, viikoilla 20-21 tuntu outoa, hentoa supistelua alamahassa, joten kai ne on just näitä harjotussupistuksia :) en ollu kuullukaan moisista, neuvolasta saaduista oppaista sitten lukaisin että näillä viikoilla sellaista voi tapahtua. Sukulaiset jo ihailee kasvavaa vauvamassua, on se vaan suloisen näkönen!

Onko kellään muulla ollut kivuliaita supistuksia vielä tässä vaiheessa? Mulla ollut nyt vko verran 1-2 päivässä todella kivuliaita supistuksia levossa ja nyt laitettiin viikonsairaslomalle ja liikkua ei saa juuri ollenkaan.

Kaikki kuitenkin vauvalla kunnossa, mutta olisi kiva tietää onko muilla ollut ja miten ootte pärjänneet niiden kanssa?

Mulla oli tuossa n.3-4 viikkoa sitten sellainen 3tunnin periodi kivuliaita supistuksia, onneksi sitten loppui. Olin viikon vuodelevossa, en siis ihan oikeasti tehnyt mitään muuta makasin. Nousin ylös ainoastaan käydäkseni vessassa. Sisko kävi kaupassa ja elin sitten mikroruoilla sen viikon.. Yök. Mutta lepo auttoi, minulla ei sen jälkeen ole ollut kivuliaita supistuksia kun ihan pari kertaa; kun olin kaupungilla ja kävellyt nopsaa vauhtia monta tuntia sekä nyt tänään kun pakkasin vähän vauhdikkaasti (olen siis muuttamassa). Olen kyllä pärjännyt niiden kanssa, jos on tullut kipeä supistus niin menen heti vaaakatasoon mahd. pitkäksi aikaa niin ne minulla ainakin pysyy poissa (toistaiseksi).. Ei ne kyllä kivoja oo ja huolestuttaa kamalasti kun niitä tulee!

Nyt on alkanut selkäkivut vaivaamaan muutenkin kuin vain aamuöisin.Istuessa vaivaa kanssa.Asennon vaihto ja hierominen ja pitkällään olo tietyssä asennossa auttaa onneksi.Myös toisinaan tunnen käsivarsissa ja ranteissa särkyä ja voimattomuutta.Mutta luin,että sekin on tavallista.

Mitä mieltä olette matkustamisesta lentämällä (lyhyet lennot Euroopassa) viikoilla 34 ja 35?Lentäisittekö jos raskaus on edennyt normaalisti ongelmitta?Luin,että 4h bussimatka voi olla haitallisempi kuin 2h lentomatka kun liikkumaan ei pääse niin helposti matkan aikana ja veritulppa riski jaloissa kasvaa.

Sain miehen veljen lapselta vaunukopan ja vaatteita.Ne vaan haiskahtaa ikävästi röökille eli pesuun vaan kaikki.Onneksi vaunukopasta sai hyvin kaiken kankaisen irti.Enää ei siis tarvita kuin saman merkin rattaat ja turvakaukalo (jotka anoppi lupasi kustantaa :) ) ja kaikki alkaa olla koossa.Mitä nyt vielä tutteja ja tuttipulloja ja rasvaa ja pesuainetta ja muuta pientä mitä saa sitten lähimarketista.

Mukavaa viikkoa kaikille!!

Takaisin