Esikoista odottavat helmikuiset

Täällä sama juttu tuon tilan kanssa!Ei olla ostettu yhtään vaatetta mutta niitä riittä nyt ainakin sinne kokoon 80 cm asti ja reippaasti :) 
 
Meillä ei tilan puutetta mutta vaatteita en ole niin hirveesti ostellut, mutta niitä kyllä löytyy ensialkuun. En ole viitsinyt ostella niin paljon kun emme tiedä kumpi sieltä pulpahtaa ulos, ajattelin että voi myöhemmin ostella sitten lisää kun tietää kummanvärisiä täytyisi hankkia :) 

Vaippoja en ole vielä ostanut mutta muita pikkutavaroita ostin tänään, m.m liivinsuojukset, pari tuttipulloa ja tutteja, hoitoalustan hoitopöytään, kosteuspyyhkeitä. Lisää voi ostaa sitten kun tietää mitä oikeesti tarvii, mutta halusin jotain pientä mitä voi laittaa valmiiksi hoitopöydälle ja laatikoihin :)

 
Vielä yksi koneellinen vauvan pyykkiä pestävä ja sitten saa kaiken paikoilleen.(Jos ne vaan mahtuu). Ajattelin tällä viikolla pakata ta ainakin aloittaa sairaalakassin pakkaamisen ja sijata vauvalle sängyn valmiiksi ja sitä ennen siivota hänen huoneessaan kunnolla.Mies saa myös kiinnittää muutaman taulun seinälle ja sitten on valmista ja vaan odotellaan.

Pitää ostaa itselle vielä muutamat uudet alushousut ja parit imetysliivit ja vauvalle vanulappuja- puikkoja ja jotain pesuainetta ja nenäimuri.Muuten kaikki onkin jo ostettu tähän ensi alkuun.Vaippoja,siis kertiksiä, en ole ostanut yhtään kun ollaan saatu niitä tarpeeksi alkuun ja sittenhän kun kotiudutaan käytetään kestoja.

Miehen veljen lapselta saatiin myös hyvä ja vähän käytetty leikkimatto ja varmaan saadaan myös kantoreppu.

Jännittää kun ei tiedä milloin lähtö tulee.Kuukausi aikaa mutta sitä kun ei voi suunnitella valmiiksi.Itse synnytys alkaa jo jännittämään myös.Olo on hyvä mutta väsynyt ja selkä reistaa toisinaan ja parin päivän ajan on ollut etoavaa oloa aamuisin herättyä.Onko teitä muita alkanut nyt loppusuoralla etomaan?
 
Mua ei niinkään ole etonut, mut mulla ongelmana hartiat. Ne on koko ajan jumissa ja sit ku veri ei pääse päähän ni huimaa, mies hieroo kyllä ja se auttaa hetkeksi, mut sängyssä jumahtaa heti kun en pysty nukkuu selälläni. Panadolia olen syöny mut toisaalta kun se ei oikeestaan yhtään auta niin en viitti sitä sit jatkuvasti popsia. Siispä mies joutuu hieromaan jatkuvasti ja lisäks saunaa lämmitellään useasti. Mulla on kyllä vehnätyynykin, mut ei sekään kauheesti auta.

Oltiin muuten tänään perhevalmennuksessa ja torstaina toisen kerran ja ensi viikolla vielä yksi kokoontuminen. Ihan mukava oli kyllä ihan konkreettisesti nähdä muita odottajia ja jakaa ajatuksia ja kun neuvolan terkka osas niin hyvin kuvailla elämää vauvan kanssa sekä isien että äitien näkökulmasta. Ootteko muut ollu perhevalmennuksessa?
 
me mennään launataina siihen sairaalassa olevaan ns synnytysvalmennukseen :) niihin muihin en ole ajatellut mennä mut jos vähän sairaalaan kävis tutustuu ja synnytykseen lähdöhdöstä yms muustahan siel sit on juttelua :)
 
Mua on n. viikon ajan aamupäivisin etonut ja melkein oksentanutkin mutta mennyt ohi kun olen syönyt jotain suolaista. Yleensä aamupalan jälkeen on alkanut etomaan :/ Yhdellä tuttavalla oli sama juttu viimesillä viikoilla.

Me ollaan oltu perhevalmennuksessa mutta se loppui jo aikoja sitten. Tällä viikolla ollaan menossa tutustumiskäynnille synnärille :)

Huomenna neuvola + lääkäri :) Saas nähdä tehdäänkö synnytystapa-arvionti vai tehdäänkö se myöhemmin? 
 
valentina, huomasin että melkein päivälleen samoilla viikoilla mennään. Jänskättääkö jo?? :D Neuvolakuulumiset päivitetty, olen ollut hieman laiska päivittää niitä tietoja joka neuvolan jälkeen :P Ensi viikolla taas :)

Mulla on nyt ollut enemmän liitoskipuja ja öisin alkaa olee hankalaa kääntää kylkeä kun nivusissa vihloo niin että täytyy pysähtyä kesken kaiken :/ onneksi menee nopeasti ohi mutta kun siinä hetken aikaa äähkyy ja puuhkuu niin mies luulee että kohta koittaa lähtö :D ja mistä sitä tietää, voi se lähtö kohta koittaa! Ei sen puoleen, ei mulla mitään siihen viittaavia tuntemuksia ole ollut mutta kyllä se aika kohta tulee kun meidän pikkuinen syntyy <3 Kunpa sitä vaan tietäisi miten se synnytys lähtee omalla kohdallaan käyntiin...
 
Täällä ollaan valmiita lähtöön (en tiedä olenko valmis synnytykseen :) )tuli se sitten ykskaks yllättäen.4 viikkoa on kuitenkin vielä la:an.Nyt ei tätä suunnitelmallista ihmistä enää niin stressaa tämä tietämättömyys kun sain eilen viimeisteltyä vauvan huoneen,peti pedattu jne ja vauvan osalta sairaalakassi on valmis,multa puuttuu vielä muutama vaatekappale kassista.Mutta saahan mies sitten tuoda niitä mukanaan.Ja eihän sitä tiedä kun nyt ollaan jo kerta niin valmiita lähtöön miten pitkäksi aika alkaa loppua kohden käydä.Olen laittanut jemmaan miehen rikkinäisiä sukkia joita voin sitten aikanikuluksi korjata :) 

Olen nyt viimeaikoina tässä joutessani alkanut ajattelemaan enemmän yhtä typerää asiaa josta jo mieskin sanoi, että lopeta.Eli anoppi.Hän nimittäin änkää meille luultavasti silloin kun olen synnyttämässä ja en yhtään tykkää siitä, että täällä se häärää ja järjestelee kun en ole paikalla.(Apua mielestäni emme nimittäin tarvitse ja osaamme pyytää sitä jos tarve vaatii)Olen toivonut, että vieraita ei olisi silloin kun synnytän ja , että edes saisi olla viikon kotona rauhassa kolmestaan kun kotiin paluu koittaa mutta saa nähdä.Ja voi kai se niin olla lopulta, että itse synnyttäminen vie voiton kaikessa jännittävyydessään ja anoppi ja miehen muut sukulaiset on ykshailee sitten kun vauva on täällä.
 
Oi voi, meillä on vielä pinnasänky kasaamatta, hoitopöytä ei ole siellä missä sen pitäisi olla, jotain pientä tavaraa puuttuu vielä, sairaalakassia en ole vielä saanut pakattua vaikka vaatteet on kyllä esillä valmiina :D Jos sais kaikki laitettua valmiiksi vaikka viikonlopun aikana, eihän tässä silleen mikään kiire vielä vaikka la lähestyy ihan mieletöntä vauhtia :D ja voi se vauva syntyä aikaisemminkin mutta jotenkin se tuntuu epätodelliselta :) Kunhan toistaiseksi olen henkisesti valmistautunut niin enköhän sillä pärjää vähän aikaa :)

En ole edes tullut ajatelleeksi sitä että sukulaiset olis ryntäämässä tänne kunhan pääsee synnäriltä kotiin :) Olen kyllä sanonut että en välttis halua vieraita heti ekana päivänä mutta se jääköön nähtäväksi :)
 
mixuliini: jännittääkö? no JÄNNITTÄÄ!! Tänään on alkanut itseasiassa vasta jännittämään. Mulla kans kaikki järjestelyt vielä ihan kesken ja aika juoksee hurjaa vauhtia. Olin asennoitunut siihen, että muksu ois kuitenkin synytynyt 2vk lasketun jälkeen, mutta nyt ultrassa havaitun isopäisyyden vuoksi yliaikaisuus ei tule kyseeseen, niin vauvan tuloa aletaan käynnistelemään  sitten viimeistään laskettuna päivänä! Apuaa se on niin pian enkä oo asennoitunut siihen vielä! Toivottavasti sisäistän tämän uuden aikataulun tässä muutaman päivän sisään (: mutta ihanaaihanaaihanaa <3
 
Ootteko huomanneet ,että pinkeään vatsaan tulee ihan älyttömän helposti mustelmia.Mä totesin tämän kun raapaisin vatsaa katkenneella terävällä kynnellä.Heti tuli luumun värinen naarmu.Nyt se on muuttunu onneks vähän haaleammaksi.

Kokeilin tänään kaupassa imetysliivejä mut en tykänny tarjonnasta.Joten kun nyt tiedän suunnilleen koon niin taidampa tilata netistä kun siellä valikoima on paljon laajempi.Tahtoo nätit ja käytännölliset samaan aikaan.
 
Tilasin carriwellin liivit kun niitä on kehuttu niin paljon ja kokokin on joustavan materiaalin puolesta helppo valita.
 
Ainiiin ne liivitkin olisi tosiaan ihan hyvä hommata. Ei hitto mun pitää muuten ostaa ihan "oikeita" pikkuhousujakin, kun tajusin just et eihän mulla oo mitään muita kuin näitä peppuvaonhinkkaaja-alkkareita eikä niihin kyllä siteitä kiinnitellä sitten millään ja tampooneja tuskin suosittelee kukaan synnytyksen jälkeen.
 
Aamula tuli ne carriwellin liivit ja hyvät on!Suosittelen!Nyt harmittaa kun en tilannut myös valkoisia samalla postimaksulla.
 
Pitäis itsekin  tilata varmaan kun niin pajon positiivista kyseisistä liiveistä kuullut! Ajattelin että on varmaan hirveän hintaiset kun kaikki niin kehuvat(olettaen että vain kalliit voivat olla hyvät) mutta yllätyin positiivisesti, kun eipä ollutkaan hinnalla pilattu! Mietin vain, että monetkohan olisi hyvä tilata.. vähintään kahdet, mutta pitäiskö kuitenkin kolmannet tai neljännetkin jopa samaan syssyyn pistää tilaukseen vai oisko neljät liivit jo liioittelua?.. Ja miten tuon koon kanssa? Kuinka kireä tuo rinnanympärys on? Vaihtelevasti olen kokoa S tai M, niin mietin vain että kumpaakohan olisi parempi tilata. jaiks. 
 
Mä tilasin m koon sen taulukon perusteella ja hyvin menee,ainakin nyt( 3 viikkoa la:n) ja on kasvun varaa ja siinä tuli mukana sellainen ylimääräinen hakas osa ,että saa tarvittaessa rinnanympäryksen kasvaessa suurennettua liivejä.Tai ainakin siinä mallissa minkä tilasin.
 
**Vinkvink!** Juurikin "helmiesikoisen" ennenaikaisesti synnyttäneenä en suosittelisi ostamaan liivejä etukäteen lainkaan... Oma kuppikokoni kasvoi maidon noustessa rintoihin 2:lla koolla ja nyt voisin ajatella liivien hankkimista. Yhdet olin ostanut ennen synnytystä ja ne olivat sopivat vielä 2 viikkoa sitten... nyt niillä ei tee mitään. Tsemppistä odotukseen kaikille! Tämä maailma on uusi ja ihmeellinen <3>
 
Joo olen kuullut ,että niinkin voi käydä rintojen koon suhteen.Enpä taida toistaiseksi tilata lisää.Toivon, että ne carriwellit venyy tarvittaessa hyvin ja sain myös ystävältä liivit jotka on isot mulle nyt.Ne on tosin kaarituelliset ja niitten käyttö arvelluttaa alussa rintatulehdus riskin takia.Mutta eiköhän tästä selvitä kun koko selkenee synnytyksen jälkeen :) ja netistä saa niin helposti tilattua.

Onnea sulle vauvasta.Myös entinen työkaverini synnytti täällä viikolla 1 kk etuajassa.Saa nähdä miten mulle käy kun aikaa on 2 viikkoa ja 4 päivää.Mulla on tunne,että yli saattaa mennä ja kärsimättömästi saa vaan odottaa kotona.Oon tosin hyvässä kunnossa eikä ole ahdistavaa vaan touhuilen rauhassa kotona.Vietän kyllä paljon aikaa sohvalla neuloen,lukien ja netissä ja torkkuen.

Huomenna on tutustuminen synnärille ja tiistaina taas valmennusta tiedossa.
 
Takaisin
Top