Esikoista odottavat helmikuiset

Nyt olen taas alkanut näkemään unia vauvasta pienen tauon jälkeen.Synnytyskin alkaa jo pyöriä jollain tapaa unissa.Olin nimittäin unessa juuri synnyttänyt mutta jo heti kotona ja missään ei tuntunut :)

Muuten tässä odotellaan joulua ja ,että saadaan kaikkein isoin,kallein,hankinta tehtyä nimittäin ne rattaat ja turvakaukalo siihen.Vaunukoppa onkin jo odottamassa kun saatiin se miehen veljen lapselta.Eli siihen sitten samaa merkkiä ne puuttuvat osat.Netistä löydettiin jo hyvään hintaan mutta tällä hetkellä ei vielä niitä voida ostaa/maksaa.Hermoilen jo toista viikkoa asian kanssa; jos tarjous ei olekaan enää voimassa kun voidaan ostaa!

Mäkin olen nyt vasta alkanu nähdä vauvasta unia. Yks jäi oikein hyvin mieleen koska oli niin outo. Olin vessassa ilman paitaa, rintaliivit päällä ja farkut jalassa. Katsoin peilistä mun mahaa mikä olikin vaan makkaroita täynä. Tajusin että olen synnyttänyt jo, menin pois vessasta (josta ilmeisesti olin hakemassa vaippaa) ja huomasin että oon sairaalassa, lähdin etsimään omaa huonetta, kurkin kaikista ovista sisään kunnes löytyi huone joka oli tyhjä. Menin sisään ja siellä oli vauva sängyllä ja se oli ihan hirveän iso. Jotain ihan merkillistä siinä vielä oli mutten yhtään muista. Välillä olis kiva tietää tarkottiko uni mitään. Mun unet on enimmäkseen just sellasia että niissä ei ole mitään järkeä ja kaikki on ihan outoa.

Mäkin olen viime aikoina nähnyt ihan järjettömän outoja unia mutta en muista mitään yksityiskohtia, joskus herään kesken unen ja tulee vaa semmonen WTF?? tunne kun ei unesta tajua yhtään mitään :D En kuitenkaan pysty mitenkään yhdistää niitä unia vauvaan tai raskauteen, mutta kummallisia ovat :)

Mä näin toissa yönä unta vauvasta, oli muutaman kuukauden ikäinen, nukkui vaunuissa ja kun heräsi niin ojensi kätensä mua kohti ja sanoi mamma ja alkoi itkeä kun hän ei ollut nähnyt mua pitkään aikaan. En tiedä oliko tyttö vai poika :D 

Laskettu aika lähestyy...aika kuluu ihan mieletöntä vauhtia...mä en pysy mukana :D Ei oo enää montaa viikkoa töitä niin alkaa äippäloma!!! Saa nähdä jos jaksaa olla töissä loppuun asti vai jääkö saikulle...

Vauva möyrii möyrimistään, potkii oikein kovaa välillä, vatsanahka pullistuu välillä niin että luulee alienin olevan siellä ja tulossa ulos :D ja löytää aina sopivan paikan kölliä just virtsarakon kohdalle :/ Olen tottunut siihen jo jonkin aikaa, riittää kunhan on vessa jossain lähettyvillä :D Mutta nautin joka ikisestä hetkestä <3 

Täällä kanssa sama juttu tuon virtsaamisen kanssa kun vauvapainaa virtsarakkoa.Yleensä tämä tapahtuu autoreissun aikana :) no ja muutenkin kyllä...

meillä huomenna ultra ja keskusteltiin illalla miehen kanssa vauvan painosta että paljonkohan mahtaa painoarvio olla..:) ja luin toissapäivänä vauva lehdestä jonkun kätilön kirjoittaman jutun että suurin hänen kohdalleen sattunut vauva oli painanut 6700g, niin näin sitten viime yönä unta että vauva oli syntynyt ja painoi syntyessään 6400g ja oli tosi pitkäkin. voi luoja, toivottavasti todellisuudessa ainakin puolet pienempi :) 

joo mulla kans töissä yleensä vauva päättää potkia juuri virtsarakkoon.. ei kiva :)
enää ois tän viikon jälkeen 3 viikkoa töitä jäljellä ja sitten lomalle.. ihanaa :) aika menee nopeeta mutta mun puolesta sais mennä vieläkin nopeempaa, ei millään malttas oottaa että saa pikkuisen syliin ja kotiin :)

Mäkään en jaksais odottaa. Todella ristiriitaset olotilat asian suhteem; välillä on olo että siihen on vaikka kunka pitkä aika ,3kk, ja toisaalta ajattelee että 30 viikkoa on just täynnä että pian joutuu synnyttämään.

Moi olette onneekkaat itellä ois jäljellä 3kk. Typykkä tykkää potkia mamia suoraan virtsarakkoon niin,et mami juoksee lähimpään vessaan mitä pikimmin.Bussimatka kotiin kestää tunnin ja matka on välilä tuskaa kun pikkanen tekee temppuja. mutta ei saisi valittaa kun muistaa kohta saa sen maailman ihanimman palkinnon vai mitä?

Saatiin viimeiseltä tilattua rattaat ja turvakaukalo netistä hyvän hintaan.Ja just nyt miehen veli ilmoittaa, että ne voi antaa turvakaukalon meille!No ei tilattu vielä sitä turvakaukalon isofix alustaa ja se otetaan sitten heiltä.Uskalletaan kun tiedetään sen käyttöhistoria ja ikä.

Eilen koottiin paketissaan jo 2kk odottanut sänky.Sen koko kyllä yllätti vaikka oltiinhan me se tietenkin nähty kaupassakin.Minne te aioitte laittaa vastasyntyneen nukkumaan.Mä joko vaunukoppaan tai sitten pinnasänkyyn jos saan tehtyä sinne turvallisen "pesän".

Ihanan jännittävää ja välillä kärsimätöntä odotusta on täälläkin.Olisi niin ihanaa jo saada vauva kotiin :) Nimiä taas ollaan mietitty urakalla ja mulle on selvää jo mutta mies ei ole vielä oikein tyytyväinen,varsinkaan siihen pojan nimeen.Me mietittän siis molemmat vaihtoehdot valmiiksi kun ei tiedetä vauvan sukupuolta.Työlle on niin paljon helpompi löytää nimi kuin pojalle.Joko te olette päättäneet nimet?

täälläkin melko selvillä vesillä mennään nimen suhteen :) etunimeen täytyy miestä vielä vähän totutella, mutta muista ollaan samaa mieltä :) totta, tytölle olis ollut niiiiiin paljon helpompi keksiä ihana nimi.. :)

Nimi on valmiina, ainakin ensimmäinen. NImetään esikoisen mukaan.
Meillä nukuttiin viimeks vaunun kantokopassa ekat pari kuukautta, tuolien päällä sängyn vieressä. Nyt nukutaan äp:n laatikossa johon isäntä rakentaa jalat (niin on ku oikea pikkusänky) ja sängyn vieressä tälläkin kertaa. Siitä on niin kätevä nostaa viereen ku ei tarvi nousta ja ylettyy muutenkin tekemään kaikkea jos tarvis.

Meilläkin on poika tulossa ja nimi valmiina. Listattiin miehen kanssa nimiä paperille ja sit verrattiin molempien listoja, samoja nimiä löyty niin oli helppo valita :)

Milläköhän sais kätevimmin pinnasängyn pienennettyä niin et vauvan vois siinä nukuttaa alusta asti? Äitiyspakettia ei otettu, sen laatikko olis ollu kätevä..

Ja miten te muut joilla on kissoja, millanen kissaverkko pinnasängyn suojaksi olis paras?

Ootteko jo vauvalle sisustaneet huoneen? Me saatiin just valmiiksi, vaikka vauva tuleekin nukkumaan mein huoneessa niin haluttiin tehdä ylimääräisestä makkarista hoito- ja leikkihuone valmiiksi :)

Meillä ei ole nimestä vielä mitään hajua! Tytölle on etunimi ehkä olemassa, mutta sekään ei ole lukkoon lyöty. Pitäisi ruveta listaamaan niitä ehkä nimiä niin saataisiin joskus valittuakin se :D

Pitäisiköhän miun laittaa se äitiyspakkauksen laatikko pinnasänkyyn? En miä ollu tajunnu, että pinnasänky on liian iso aluksi. Mitä jos lasta nukuttaa kapalossa? Pitääkö silti rakentaa pesä?

Me ostettiin juuri asunto ja oltiin viikonloppuna sitä remppaamassa ja saatiin Pähkinän huone kokonaan valmiiksi. Tarkoitus on kyllä sisustaa sitä valmiiksi osittain lastenhuoneeksi ja osittain vierashuoneeksi :) Meilläkin aluksi Pähkinä nukkuu meidän makkarissa, mutta suht nopeasti on tarkoitus siirtää omaan huoneeseen.

Meillä on kissa ja sen meno pinnikseen on estetty sellasella Ikeasta ostetulla hyöteis/prinsessa verholla/katoksella. Mun mielestä sitä pinnistä ei tarvi mitään "pienentää" jos ei ole tarpeellista, jos nyt näyttää siltä että ei tykkää nukkua siinä niin sitte kokeilee. Ja jos on kapalossa niin ei varmaan tarvi enää erikseen mitään. Pinna/reunasuojus tuo jo vähän apua kun ei ihan niin avoimelta tunnu.

Mikäköhän kestäis tuon ragdollin painon.. On niin kauheen utelias et varmasti sinne vauvan viereen pyrkii :(

Sit vaan pinnis tarpeerks ajoissa esille ja eikun suihkepullon kanssa opettamaan että sinne ei mennä, meiän kissalle on riittäny se että se näkee ety siinä on jotain edessä.

Me tehtiin esikoiselle kissaverkko pinnasänkyyn kanaverkosta ja reunat ihan puurimasta. Se verkko oli semmonen, että sen sai aina nostaa pois ja paikalleen, ei siis kiinnittynyt mitenkään itse pinnasänkyyn. Samaa viritelmää käytetään tälle toisellekin.

Kerran joku kissoista yritti mennä sänkyyn kun verkko oli päällä, mutta kerrasta tosiaan oppivat eivätkä toista kertaa yrittäneet edes. Poistettiin verkko käytöstä tytön ollessa muistaakseni noin puolivuotias.

Pitää varmaan hommata tarvikkeet ja alkaa askarrella :)
 Varmasti toimii tuo suhkepullokin, mut en silti luota noihin kissoihin kun  ei oo vahtimassa

Takaisin