Jossain muussakin ketjussa oli puhe siitä, miten raskausaikana ei olekaan ollut tarjolla sitä hoivaa ja huomiota, jota olisi toivonut. Itse taas olen tajunnut tässä viime päivinä, miten vaikea sitä hoivaa ja hössötystä on ottaa vastaan kun sitä olisi tarjolla... Etenkin äiti on ottanut asiakseen muistutella, ettei helteillä saisi tässä tilassa reuhtoa, ja jopa viikonlopun sukujuhlien jälkeen se kyseli, että en kai väsyttänyt itseäni liikaa... No, olihan se korkkareissa teputtelu ja ihmisten kanssa lörpöttely tosi rankkaa Itsestä tuntuu lähinnä, että jos en saisi tehdä asioita, tavata ihmisiä ja ohjata energiaa johonkin ns. hyödylliseen, eihän näitä viimeisiä paria kuukautta millään lusisi järjissään.
Muutkin hoivaajat ovat olleet päälle viisikymppisiä naisia, omalla ja nuoremmalla sukupolvella tuntuu olevan enemmänkin tuo "raskaus ei ole sairaus" -asenne. Epäilen noiden hoivaajien elämänhistoriat tuntien, etteivät ole omina raskausaikoinaan paljon sitä paapomista saaneet osakseen vaikka olisivat ehkä salaa toivoneet ja haluavat ettei mulla olisi samoin... Raskausaika pakottaa kyllä monessa asiassa pois mukavuusalueelta, ja ehkä tässä vain pitää opetella ottamaan hoiva kärsivällisesti vastaan. Pianhan sen pääsee laittamaan muksulle kiertoon :)
Muutkin hoivaajat ovat olleet päälle viisikymppisiä naisia, omalla ja nuoremmalla sukupolvella tuntuu olevan enemmänkin tuo "raskaus ei ole sairaus" -asenne. Epäilen noiden hoivaajien elämänhistoriat tuntien, etteivät ole omina raskausaikoinaan paljon sitä paapomista saaneet osakseen vaikka olisivat ehkä salaa toivoneet ja haluavat ettei mulla olisi samoin... Raskausaika pakottaa kyllä monessa asiassa pois mukavuusalueelta, ja ehkä tässä vain pitää opetella ottamaan hoiva kärsivällisesti vastaan. Pianhan sen pääsee laittamaan muksulle kiertoon :)