Heippa kaikille!
Esikoinen tulossa, viikkoja nyt 36+1.
Kovasti jännittää, mutta samalla tuntuu, että oon maailman onnellisin ihminen! :)
Nyt viimeiset viikot tosiaan käsillä ja oon päättänyt ottaa kaiken ilon irti rauhallisuudesta mitä kotona on. Lepään paljon, ulkoilen ja teen kotitöitä sen mukaan mitä huvittaa. Kiirettä ja väsymystä riittää sitten, kun vauva syntyy!
Tänään meni ensimmäinen koneellinen pesuun vauvanvaatetta :) illalla niitä pääsee jo viikkailemaan kaappiin
Miehen kanssa ollaan melko tuore pari. Vuosi yhdessäoloa takana ja koko vuosi on ollut tutustumista sekä harjoittelua yhteiseen elämään. Molemmilla toisaalta paljon jo elämänkokemusta takana, joten perusarjen pyörittäminen on tuntunut sujuvan melko hyvin!
Tähän vauvan tuloon miestä olen ottanut mukaan niin, että oon koko raskauden aikana oon kertonut viikottain vauvan sen hetkisestä kehitysvaiheesta, pitäny miehen kättä vatsan päällä, kun vauva liikkuu ja yrittänyt muillakin vastaavilla keinoilla konkretisoida miehelle vauvan tuloa. Ja lisäksi on hyvä muistaa, että naisen vartalo muuttuu myös miehen silmissä!
Tuntuu, että mies tulee osallistumaan kotiaskareisiin ja vauvan hoitamiseen, mutta varmasti tarvitsee siihen kannustusta ja rohkaisua! :)