Esikoisen odottajat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Santtu88
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Miten teille ei oo sisätutkimusta tehty?! Kyllä se olis pitäny jo olla ainakin kerran. Mulle on tehty kahdesti.

Meilläkin tehdään neuvolan puolesta kahdesti eli molemmilla neuvolalääkärikäynneillä, outoa ettei teille ole tehty kertaakaan! Lisäksi mulle on kerran tehty äitipolilla kasvukontrollin yhteydessä kun itseäni mietitytti kohdunsuun tilanne, ja tänään aion kysyä sitä taas.

No mä kysyin terveydenhoitajalta vikaa lääkärineuvolaa seuranneella kerralla, että minkähän takia mulle ei ole sisätutkimusta tehty. Se meinas, että lääkäri ilmeisesti unohti sen! Tosi turvallinen olo tässä, jos tollasenkin voi unohtaa...

Onkohan niillä neuvoloissa taukotiloissa jääkaappia, jonka oveen voisi laittaa söpöllä magneetilla kiinni listan asioista, jotka minkäkin viikkojen tarkastuksessa pitäisi muistaa hoitaa? Ja mielellään sama lista kaikkiin taukotilojen jääkaappeihin koko maassa. Vähän liian suurpiirteiseltä tuo välillä vaikuttaa :sad001

Mun kaaliin ei mitenkään mahdu se että miten lääkäri voi UNOHTAA sisätutkimuksen?! Sehän on koko käynnin oleellisin asia. Täytyy olla joku valehuuhaalääkäri kyseessä.

Heippa kaikille!

Esikoinen tulossa, viikkoja nyt 36+1.
Kovasti jännittää, mutta samalla tuntuu, että oon maailman onnellisin ihminen! :)
Nyt viimeiset viikot tosiaan käsillä ja oon päättänyt ottaa kaiken ilon irti rauhallisuudesta mitä kotona on. Lepään paljon, ulkoilen ja teen kotitöitä sen mukaan mitä huvittaa. Kiirettä ja väsymystä riittää sitten, kun vauva syntyy! ;)

Tänään meni ensimmäinen koneellinen pesuun vauvanvaatetta :) illalla niitä pääsee jo viikkailemaan kaappiin <3

Miehen kanssa ollaan melko tuore pari. Vuosi yhdessäoloa takana ja koko vuosi on ollut tutustumista sekä harjoittelua yhteiseen elämään. Molemmilla toisaalta paljon jo elämänkokemusta takana, joten perusarjen pyörittäminen on tuntunut sujuvan melko hyvin!

Tähän vauvan tuloon miestä olen ottanut mukaan niin, että oon koko raskauden aikana oon kertonut viikottain vauvan sen hetkisestä kehitysvaiheesta, pitäny miehen kättä vatsan päällä, kun vauva liikkuu ja yrittänyt muillakin vastaavilla keinoilla konkretisoida miehelle vauvan tuloa. Ja lisäksi on hyvä muistaa, että naisen vartalo muuttuu myös miehen silmissä!

Tuntuu, että mies tulee osallistumaan kotiaskareisiin ja vauvan hoitamiseen, mutta varmasti tarvitsee siihen kannustusta ja rohkaisua! :)

joo mäkin oon ihmetelly kun ei oo tehty sisätutkimusta :eek: Ei se "lääkäri" osannut edes sydänääniä kuunnella.. ja samat fiilikset kuin syysmorsiamella et alkaa pelottaa kun ei tiedä mistään mitään. Saa nyt nähdä tehdäänkö tällä tän viikon käynnillä mitään.

Mua tosiaan vaivaa sekin, ettei mulla oo tällä viikolla neuvolakäyntiä lainkaan. Luulin, että tässä vaiheessa olis viikon välein.

Miiumiu: tekikö lääkäri vai terkkari/kätilö synnytystapa-arvion?
Mulle sitä ei ole ainakaan vielä tehty, sama niin kuin en ole juurikaan lapsen painoarvioita kuullut :O
Tosiaan nyt rv 36+3.
Lääkäriä kävin tapaamassa viime viikon loppupuolella, siellä tehtiin sisätutkimus ja todettiin kaiken olevan ok.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

lääkäri teki. Toi sun viime viikon käynti on sit varmaan ollu se ns. synnytystapa-arvio, mut kummaa ettei oo mitään painoarviota sanottu. Noi käytännöt vaihtelee niin paljon eri paikkakunnilla, mikä on kyllä omituista.

Meilläkään ei neuvolasta taida varsinaista painoarviota saada,vaikuttaisikohan sekin onko ultraa käytössä?

Tehäänkös esikoisen saaneille oma ketju vielä vauvojen synnyttyä? :)

Itu1 ultralla multa ainakin niitä mittoja katottiin ja niitten mukaan arvioi painon.

voishan sen ketjun tehdä :)

Tänään sain painoarvion!
Epäilynä jopa 3500g, mutta 3300g saattaa olla myös :)
Ei siis pelkoa ihan pikkuisesta vauvasta :D

Onko muilla ollut etovaa oloa näin ihan loppu raskaudesta? Mulla menossa rv 38+2 ja nyt viimeiset kolme päivää ollut ajoittain todella ällöttävä olo, ylöskin tullut kerran... onko se normaalia vai ptiäisiköhän huolestua? Muuten raskaus sujunut normaalisti. Kivuttomia suppareita tullut jo pitkän aikaa, mutta nyt on alkanut ihan satunnaisesti nekin olemaan hieman pistävän tai vihlovan tuntuisia aivan alavatsalla.

On etovaa oloa ollut satunnaisesti jo viikon-pari, ymmärtääkseni ihan normaalia kun synnytys lähenee. Samoin ripuli tai ummetus ja muut monimuotoiset vatsavaivat ovat ihan perussettiä.

Mulla kanssa ollut pahoinvointia nyt pari viikkoa.
Mulla ongelmaan tuli helpotusta, kun aloin syömään tiheämmin ja pieniä annoksia. Ja pitää muistaa juoda paljon.

Joo, kyllä on ollu huonoa oloa täälläkin. Yleensä siihen auttanut kun jotain syö.

Mullakin tulee taas aamuöisin samanlainen kuvottava olo kuin alkuraskaudesta, lievempänä vain. Luulen kans että syöminen auttaisi, mutta kun paastosokerimittausten takia ei voi, niin sitten kärvistellään aamuun asti ja nukutaan huonosti... Tuskin niillä mittauksilla enää on edes mitään merkitystä, mutta eipä ole lopetuksestakaan erikseen mainittu.

Takaisin