Esikoinen toiveissa

Janni, kyllähän se raskaus oikeastaan on sen (noin) 9kk. Koska se 40 viikkoa lasketaan viimeisten kuukautisten ensimmäisestä päivästä, eikä kahtena ekana viikkona oikeasti ole vielä raskaana. Mutta turha ehkä sekottaa sun miehen päätä enää. :wink

lumihiutale, tervetuloa! Pahoittelut keskenmenosta, epätoivon tunteita iskee jo ilmankin, voin kuvitella että keskenmenon jälkeen jännittää vielä enemmän.

Pisama niinhän se olikin, olis pitänyt muistaa. Oon varma että teille vielä vauva tulee. Oon kuullut että useimmilla naisilla on jokin ovuloimaton kierto vuodessa, ehkä seuraavassa kuussa on parempi tuuri. Tää odottaminen on vaan niin ärsyttävää.

Terkku, hyvä jos mieskin on ottanut ite selvää. :) Ei sitten tuu niin yllätyksenä, jos kaikki ei mene kuten elokuvissa. Onnea yrityksen alkuun!

Catja85 tervetuloa tännekin! Tää on kyl hyvä paikka; vaikka mulla on naiskavereita niin yhtä lukuunottamatta ei muita jotka vauvakuumeilee. Ja se yks asuu vähän kauempana.

Sabetti jes, nyt pääset taas piinailemaan! :grin Plussatuulia! :wav

Sanos muuta lumihiutale, mäkin oon välillä vieläkin iloisesti ihmeissäni. Mullakin nainen kumppanina niin jänskätti kertoa siitä, ja täällä törmännyt ihmisiin jotka kuumeilee tosi nuorena, tai melko vanhana, tekee lasta yksinään, tai on tehnyt abortin joskus, tai tekee jo kuudetta lasta... eikä kukaan tule kuvainnollinen sormi pystyssä että soo soo, ei kyllä tänne tuollaisia.
En nyt tarkoita että kaikki olis välttämättä kaikesta samaa mieltä, mutta eri asia sanoa asiallisesti (niin kuin mullekin joku, en siitä yhtään pahastunut) kuin alkaa vaan haukkumaan. Tuskin tänne kukaan on tullut "käännyttämään" eri mieltä olevaa sakkia (sekin vois olla yhtä tökeröä kuin muiden lyttääminen) vaan kuumeilemaan muiden joukossa.

Beisla juurikin niin :)! Kaikkia kuitenkin yhdistää sama Asia. Mutta erilaisuus on rikkautta Ja on mielenkiintoista lueskella erilaisia tarinoita. Eikä kaikkien tarvitsekkaan olla samaa mieltä,mutta kaikki yrittää silti ymmärtää toisen ajatuksia ja tsempata :)

Nimenomaan Beisla! Ehkä se avoimuus ja hyvä henki johtuu siitä, että samassa veneessä ollaan kuitenkin. Ja ehkä jokaisella on joku syy välillä miettiä, onko oma kuumeilu yhtä oikeutettua kuin muilla. Yritystä takana vain hetki, lapsia jo entuudestaan, erilainen parisuhde kuin muilla tai vaikkapa yksin yrittäminen, you name it. Vaikka tosiasiahan taitaa kuitenkin olla se, että ihan jokaisella on oikeus toivoa vauvaa ja jokaisella vastuulliseksi vanhemmaksi haluavalla pitäisi myös sellaiseen olla mahdollisuus. Kaikkea hyvää ihan kaikille :) <3

Iltalenkki ystävän kanssa takana! Ihana kun on joku joka vähän potkii liikkeelle. Ei sinne ihan niin herkästi tulis yksin lähdettyä :grin

Beisla, mun pikkusiskoni on myös naisen kanssa asunut jo useamman vuoden ja olisi kiva kuulla teidän kokemuksia lasten hankkimisesta. :) Ehkä sitten ymmärtäisin paremmin vielä tätä byrokratiaa johon valitettavan monet naisparit varmasti perhettä perustaessa törmää. Siskollakin puolisonsa kanssa on kaiketi tarkoitus yrittää lasta sitten kun elämäntilanne heillä sen sallii.
Mies tosiaan laski sen raskauden keston jotenkin niin, että jos huhtikuussa tulisin raskaaksi niin joulukuussa lapsi syntyis, ja miehellä joku päähänpinttymä siitä että syntymäpäivä menis tammikuun puolelle. Kuitenkin ovulaatiolaskurin mukaan huhtikuun kierrosta la olis jossain tammikuun puolessavälissä. Mutta ei sitä nyt enää kannata sen enempää sekottaa! laughing1

Janni, joo noi laskurit on käteviä ja mäkin luottaisin niihin mieluummin. Meilläkin meni metsään kun vaimo yritti laskea kalenterista milloin pitää taukokierto, kun toivomus oli ettei ihan jouluaaton tienoilla syntyisi.
Kiva kuulla sun siskosta. Täällä ihmiset välillä kyselee eri asioista meidän lapsentekoon liittyen, ja mä koitan parhaani mukaan vastata (yleensä innostun ja tulee pitkä viesti). Joku kysyi aiemmin klinikoista ja tasa-arvosta, löysin mun vanhan viestin http://forum.vau.fi/threads/raskaaksi-2015.1582174/page-339#post-1023879

Suurin byrokratia on varmaan se perheen sisäinen adoptio. Muuten ei-synnyttäneellä äidillä ei ole juridista suhdetta lapseensa. Vaikka lapsi olis tehty klinikalla, hommaan voi silti mennä monta kuukautta. Se rassaa tosi paljon. Jos nais-mies-pari menee klinikalla ja joutuu käyttämään lahjasoluja, ei kukaan vaadi heiltä perheen sisäistä adoptiota, vaikka siinäkin perheessä lapsella on vain toisen vanhemman geenejä. Sekin harmittaa, että eri kunnilla on eri käytäntöjä. Isommilla kunnilla (esim. Helsingillä) on oma, öh, onko se nyt adoptiotoimi. Helsingissä ei naispareille vaadita kotikäyntejä ja prosessi on kuulemma melko nopea. Useimmat kunnat taas ostavat palvelun Pelastakaa lapset ry:ltä, ja siellä voi tulla ennen perheen sisäistä adoptiota kaksikin kotikäyntiä ja kotitehtäviä vielä. Päätökseen voi mennä puoli vuotta. Tuntuu siltä, etteivät he lainkaan ole käsittäneet ulkoisen adoption ja perheen sisäisen adoption eroa. Mikähän äläkkä siitä nousisi, jos vaikka avopareille vaadittaisiin kotikäynti ennen isyyden vahvistamista? No, ehkä lait muuttuvat vielä.

Moikkamoi teille ihanille! ❤ Mun piti siis viime viikolla tulla tänne kirjoittelee ihan kunnolla, kun mulla oli loma ja olisin voinut kerrankin selailla tätä keskustelua taaksepäin ja katsoa mitä kaikkea täällä on tapahtunutkaan. Mutta viime viikolla alkoikin nämä "ihanat" pahoinvoinnit ja olo oli sen mukainen. Täällä siis viikkoja kasassa 7+1 ja viikon päästä tiistaina olisi eka neuvola. Olotila vaihtelee, välillä on ihan ok olo, mutta aamut on suoraan sanottuna kauheita, kun olisi kauhea nälkä, mutta mikään ruoka ei meinaa maistua ja oksettaa. Mutta josko tää tästä helpottuu. ;)

Tänne oli tullut plussauutisia ainakin Sarinalle? Siispä onnea sinulle! ❤

Beislalle pahoittelut tädin tulosta ja mä oikeasti toivon, että tekin saisitte ihania plussauutisia! Olet aina ollut ihanan tsemppava ja sellainen joka huomio muut, että sä kyllä ansaitsisit plussan! ❤

Pahoittelut jannah keskenmenosta! :( Ja toivon kovasti jaksamisia sinulle! ❤

Täällä on paljon uusia nimiä, joten toivon plussatuulia myös teille! Ja unohtamatta niitä, jotka ovat tuttuja minulle, niin minä puhallan plussatuulia teille kovasti! TSEMPPIÄ kaikille piinaluun/ kuumeiluun! ❤

Eli siis, laitin jo tonne toiseen ryhmään kuvaa mun eilisistä testeistä, kp21/28, koska me miehen kassa oltiin näkevinämme kaukaatakin jo paljaalla silmällä testissä haamulainen testiajan ulkopuolella, niin haluan jakaa kuvat myös teille, että näkeekö joku muu niissä myös jotain.

Tänään siis kp22/28, oviksen oletettu ajankohta kp8-15, en tikuttanut :)

Kp21/28 5min pissaamisen jälkeen.

Liitteet

• 1427709557806.jpg
    1427709557806.jpg
    40.8 KB · Katsottu: 116
Me nähtiin miehen kanssa myös juurikin testiajan ulkopuolisessa testissä haamu, ihan paljain silmin, tuli vaan huonosti tarrattua kameraan. Mä toivon myös että lähtis vahvistumaan ja kuten sanoitkin, onhan nyt vielä tosi aikaista sanoa yhtään mitään ! :)

Lauruskaah mäkin nään testiajan ulkopuolella kuvatussa haamun! En vielä tohdi onnitella, kun noi roskishaamut ei välttämättä ole ihan luotettavia, mutta hyvältä vaikuttaa! Vahvistumista haamuille! :)

Pitkästä aikaa taas täällä kirjottelemassa :) taustalta olen kyllä lukenut teidän kaikki viestit ja elänyt mukana mutta tahdon olla vähän laiska kirjottamaan :P

Ihan ensiksi kaikille plussanneille ihan hirmuisesti onnea ja paljon liimaa ja onnea matkaan, että pikkuiset pysyvät kyydissä loppuun asti <3
Seuraavaksi pahoittelut kaikille tädin kohdanneille! Reippaasti kohti uutta kiertoa vaan, uskon että kyllä me kaikki ne plussat vielä tikutetaan ;)

Yritän taas aktivoitua tässä kirjoittelussa niin on helpompi kommentoida jokaiselle erikseenkin jotain :)

Vähän omaa napaa vielä loppuun.. Tyhjennyksen jälkeinen kierto venähti 37 päivään ja uskon, että oli ovuloimaton. Seuraava kierto olikin sen normaalin 28pv mutta ei tärpännyt vielä vaikka kovasti yritettiin ovia hyödyntää... tähän kiertoon tilasin nyt ovistikkuja jotta saia varmistettua sen oikean ovis päivän ja noh ihan uteliasuudesta ja testaamista innosta :D tämän kierto menee nyt taukoillessa, kun ovis sattuu aika varmasti miehen reissun aikoihin mutta toukokuun alussa sit täysi tohina päälle ;)

Zanasa kp7/28 yk 3 km jälkeen

Lauruskaah, testaat parin päivän päästä uudestaan niin voisi paremmin näkyä jos on näkyäkseen :)

Plussatuulia kaikille muillekin :talk017:talk017

Tän verran vielä häiriköin teitä :D
Järjestyksessä ylhäältä alespäin
Kp20
Kp21
Kp22

Liitteet

• 1427722572352.jpg
    1427722572352.jpg
    53.2 KB · Katsottu: 95
Beisla, tästä perheen sisäisestä adoptiosta ja ei-synnyttäneen vanhemman oikeuksista ollaankin siskon kanssa juteltu, mutta toi Helsingin eri systeemi verraten muihin kaupunkeihin/kuntiin oli ihan uus juttu. Toivon kyllä että nyt kun avopareilla lapsen isyyden voi tunnustaa jo ennen lapsen syntymää neuvolassa (?) niin se siirtyisi samalla myös naispareille. En tiedä miten se sitten menisi miesparien kesken, kun kumpikaan ei voi olla raskaana. Mutta uskon ja toivon että tässäkin asiassa mentäisiin lähemmäs tasa-arvoista kohtelua! Voimia teille pitkään prosessiin :)

ON, edelleen odottelen menkkoja alkavaksi, taitaa olla jo 36? kp :mad: Ottaskohan ne terveyskeskuksessa vastaan jo pitkän ja epäsäännöllisen kierron perusteella? En jaksais kuukaustolkulla yrittää jos siitä ei sitten edes ovuloi!! Yksityiselle gynelle nyt varmaan pääsee kun menee vaan, mut on aika mukavat hinnottelutkin varmaan siellä...

Takaisin