Esikoinen toiveissa

Kiitti sannis tiedosta :) pitää katsoa nitä neuvolatäti sanoo, eka käynti on 4 viikon päästä!

Jemberry, mun kierrot on olleet niin vaihtelevan pituiset (21-36 pv), että sain lähetteen ar-ultraan. Itse asiassa neuvolan täti ei ole antanut mun varata aikaa ennen kuin käyn tarkastamassa, millä viikolla oikeasti olen. Plussasin monta päivää ennen kuin plussan olisi sen neuvolan laskentakiekon mukaan pitänyt näkyä, joten saatan olla pidemmällä kuin menkkojen alusta laskemalla voisi päätellä. Ei tässä opiskelijabudjetilla muuten olisi varaa ylimääräiseen ultraan :grin Nyt kun on lähete, saadaan se ihan polikliniikkamaksulla.

Sabetti, siinä on hieno ovisplussa! :grin Harmi sun miehen pissitulehdus, toivottavasti vielä pääsette tallettelemaan.

Terkku, tervetuloa! Toivottavasti menkat ei anna odottaa itseään kovin pitkään. Tää vauvakuume on kyllä tauti joka tuppaa vaan yltymään. :)

Jemberry, tsemppiä oviksen metsästykseen. Vaimo soitti eilen kolmelle klinikalle, nyt tehdään vähän hintavertailua ja pitää jutella luovuttajan kanssa miten toimitaan.

Sarina jes, on sulla viivat menneet just oikeaan suuntaan! :grin Toivottavasti säkin saisit lähetteen ar-ultraan.

Nannu, hienoa kun teillä on rohkeutta lähteä eri tielle kuin muu suku. Jokainen tekee omat ratkaisunsa tilanteen mukaan, teillä tuntuu olevan oikea hetki lapselle.
Se 6kk karenssi (nyt tulee taas pitkä juttu) tulee lahjoitetuille sukusoluille, ilmeisesti siksi että HIV voi näkyä verikokeessa vasta kuukausien päästä. Normaalisti jos henkilö haluaa luovuttaa esim. siittiöitä hedelmöityshoitokäyttöön, hän luovuttaa sperman ja antaa tautinäytteet. Sperma menee pakkaseen puoleksi vuodeksi, jonka jälkeen henkilö antaa uudet tautinäytteet. Näin varmistetaan ettei hoitoja saava voi saada mitään tauteja. Ymmärrän tämän kun solut menevät "yleiseen" käyttöön, mutta meistäkin tuntui hölmöltä meidän tapauksessa, kun on jo koti-insseilty monen kuukauden ajan. Ja vähän epäreilulta, koska mies-nais -parilta ei vaadita tätä karenssia. Nyt kuitenkin selvisi että kyseessä on Fimean ohjeistus kaikista lahjasoluista, eivätkä klinikat voi sille mitään. Selvisi myös, että karenssista voi päästä silti eroon. Klinikoilla on vaihtoehtona PCR (dna-sekvensointi)-analyysi tautien tunnistusta varten; jos käyttää sitä niin tulokset tulevat noin viikossa ja päästään hommiin. Klinikasta riippuen maksaa 600 - 1000€. Vielä ei olla keskusteltu luovuttajan kanssa, otetaanko karenssi vai maksammeko (minä ja vaimoni siis) summan.

On. Mä mietin vielä mun tiputtelua, haluaakohan lääkäri ottaa verikokeen selvittääkseen keltarauhasen toimintaa? Luulis että se varmaan pitää ottaa sitten ovulaation jälkeen, mutta mä oon reissussa koko loppukuun. Sit menis vasta toukokuun lopulle, mut ei voi mitään...
Vieläkin surumieli menkkojen alkamisesta. Tuntuu hassulta että se iskee niin, vaikka täällä on tosi monet yrittäneet paljon pidempääkin, ja kokeneet keskenmenoja mikä on niin paljon pahempaa. Meillä kuitenkin vasta yk4 takana.

Mä nyt vaan napailen kun en oo yhtään lukenu mitä teille kuuluu..

Ollut nyt vähän hämmentyneet fiilikset, saatiin miehen tulos ja diagnoosina teratozoospermia, eli vain 1% normaalin mallisia siittiöitä. Onneksi määrä oli tosi hyvä ja liikkuvuus niin ei oo mikään murskatuomio, mutta kyllä tässä on mietitty ja pohdittu. Kysytään ny vielä gynen näkemys keskiviikkona folliultrassa. Hämmentävää. Koeputkihommiin mä en lähde, että taitaa olla vitsit vähissä ja ainoa toivo on vaan että ajankanssa luomuihme osuis kohdalle. No, loppuupahan tämä kierron kyttääminen.. Taidan pitää nyt vähän taukoa. Tsemppiä kaikille, plussatkaa !! :)

hurjasti onnea sohwialle ja sarinalle!!:angel1:angel1
Myös kaikille muille ja plussatuulia!

Täällä ei niin hyviä uutisia,pikkunen ei pysynyt mukana ja näin ollen toinen keskenmeno. Kyllä sai vähän aikaa kerätä itteä kasaa jällein kerran.. Mutta uuteen yritykseen vaan.

Pakko kommentoida tännekin puolelle Jellikselle, enemmän pyörin tuolla 2015 puolella, lueskelen kyllä teidänkin juttuja kun esikoista myös yritetään... mutta siis älä Jellis vielä luovuta. Pepe sai myös aika karun ennusteen miehen simppojen takia. Aloittivat mehiläisen kakkapallerot :grin homeopatiaa ym ja kappas seuraavassa kierrossa plussasi. En nyt muista käytkö tuolla 2015 puolella mutta pepellähän on yritystä ollut myös todella pitkään.
Jos et halua rankkoja hoitoja, niin mites sitten inseminaatio? (Sori en muista ootteko jo käynyt) sehän on kuitenkin vielä suht kevyt hoitomuoto ja siinä myös kerätään hyvät siittiöt talteen... :)

Me alotettiin kanssa inssihoidot. Tutkimuksissa ei löytynyt meistä mitään vikaa, niin tuskastuttaa sekin kun ei tiedä mitä vois enää raskautumisen eteen tehdä niin että tapahtuisi luomusti. Ollaan yritys siis aloitettu 10/13, eikä haamun haamua ole rtestiin tullut tänä aikana.

Kiitos Pisama :) mä jo pepeltä reseptiä kysyinkin kun muistin lukeneeni mitä niillä kävi.

Ei täällä vielä ole kirves kaivossa, mutta varmaan pieni huilitauko nyt ainakin tän kierron jälkeen.. Syödään mehiläisenkakkaa ja nautitaan keväästä ja mietitään sitte miten jatketaan! :)

Jannahille pahoittelut <3

Huh, oon tosiaan melkoisen sinisilmäinen aloittelija, kun en ole tajunnutkaan miten yleisiä keskenmenot oikeasti ovat. Pahoittelut myös sulle jannah, ja parempaa onnea tulevaisuudessa.

Alan miettiä, oliko tänne foorumille liittyminen sittenkään niin hyvä idea, kun tulee niin paljon enemmän vertailtua ja ihmeteltyä ja luettua muiden kokemuksia, että aika hankala on päästää vauva-ajatuksista irti missään vaiheessa. :bored: Mutta uskon vertaistuen voimaan, ja täältä sitä varmasti löytyy. :)

Tänään kp 29 eikä menkkoja näy. Aamupäivällä jäi rusehtavaa vuotoa paperiin pyyhkiessä, mutta sen jälkeen ei mitään. Tämä ei sovi ollenkaan mun järjestelmälliselle luonteelleni: parasta pillereissä oli nimenomaan ne kellontarkat menkat. Nyt vaan ihmetellään ja odotellaan, alkaako ja milloin. Tuollainen tuhruvuoto on muutenkin mulle ihan vierasta, oon niin tottunut siihen että menkat tulee alusta lähtien "täysillä". :eek:

Vieläköhän mahtuu mukaan? Oon 32v esikoisen kuumeilija, mies 31. Yhdessä ollaan oltu kaks ja puol vuotta. Pillerit jätin pois elokuussa kaikenmaailman oireiden vuoksi. Nyt odotellaan menkkoja alkavaksi (jo pari päivää kierto TAAS venynyt) ja sitten alkais aktiivinen yritys! Ostin valmiiksi jo ovistestejäkin, mutta en vielä niitä uskaltanut tehdä :smiley-ashamed008

Joltain foorumilta luin että greippimehu (tai sitruuna) saattas lyhentää kiertoa ja huomiselle kauppareissulle laitoin sitä ostoslistaan, ihan varmuuden vuoksi :wink

Janni82 mahtuu tietysti mukaan ja tervetuloa! :)

Greippimehusta kierron lyhennyksessä en oo kuullut olevan vaikutusta, mutta säännöllinen juonti vaikuttaa ovislimoihin, pitäis runsastuttaa niitä :)

Sinänsähän se vois vaikuttaa kierron lyhenemiseen sillä tavalla, et kuten lauruskaah sanoi sen vahvistavan ovislimoja ja ylipäätään ovista ja sitä myöten ovis tulis ehkä aiemmin ja ainakin ylipäätään vahvistaa sen tulemista ehkä herkimmin (mikäli sellasta ongelmaa on). Ovuloimattomat kierrothan on yleensä niitä pitkiä. Mulla ei oo kokemusta greippimehusta kun en vaan saanu sitä kurkusta alas vaikka yritin! :D

Tervetuloa mukaan! :)

Muakin terkku on mietityttänyt noi keskenmenot! Niitä on liikaa.

Siks mä aattelin taas siirtyä pienelle paussille täältä ja nauttia tästä alkuraskaudesta ilman stressiä. Tai onhan sitä muutenkin kokoajan, mut täällä varsinkin kun tulee miettineeksi jokaista tänne ilmoitettua keskenmenoa tai jotain muuta ja oon huomannu olevani niin herkillä et pillahdan itkuun pienimmästäkin. Eilenki taisin itkeä joku 20 kertaa ja siit pelkästään yhen leffan aikana varmaan 7 :laughing021Käyn kyllä välillä lukemassa niitä positiivisiakin juttuja, onneks niitäkin täällä riittää! Niitä ei voita mikään <3

Tsemppiä ja plussatuulia ja oviksia ja kaikkea puhaltelen taas hetkeksi!!:greet025:sign17:sign19

:love7

Jellis, oon pahoillani teidän tuomiosta. :sad001 Hyvä kun kysyit jo Pepeltä, jos heilläkin onnisti, täytyy teillä olla vielä toivoa! Hedelmöityshoidot ei tietty ole kaikkia varten, mutta jos ilman ehkäisyä jatkaa, ehkä se ihme osuu kohdalle.

Jannah voi ei, oon tosi pahoillani! Yksi keskenmeno on jo tarpeeksi paha, mutta vielä toinen! Hurjasti voimia teille, en osaa kuvitella miltä tuntuu. :sad001 :hug013

Pisama, toivottavasti teidän pitkä taival saisi nyt odotetun päätöksen ja tärppi kävis pian. Ei varmasti tunnu kivalta kun kukaan ei osaa sanoa mistä vika johtuu. Onko teillä siis jo eka inssi takana? (sori kun en muista jos oot jo sanonut)

Terkku, mäkin välillä mietin että onko foorumin kautta ajatukset vielä enemmän kiinni vauvanteossa. Toisaalta en tiedä osaisinko ilman tätäkään olla asiaa ajattelematta, joten näillä mennään. Ja oon kyllä oppinut täällä hurjan paljon! Toivottavasti sun menkat nyt alkais pian.

Janni82, tervetuloa! Tsemppiä oviksen metsästykseen! Kuinka pitkä sun kierto onkaan nyt?

Sarina, johan siellä on herkkää! :grin Tule taas joskus moikkaamaan, toivon sulle nyt stressitöntä alkuraskautta.

Beisla taukokierto viikko1.

Ihanaa että täältä saa vertaistukea! :happy: Miehelle kun näitä asioita on melko turha selitää... Ei vaan ymmärrä vaikka kuinka yrittääkin :rolleyes: Viimeksi selitin hänelle että raskaus ei oikeastaan kestä 9kk vaikka niin aina sanotaan, vaan n 40 viikkoa, ja että se on enemmän kun 9kk. Käytiin siis tääkin läpi vissiin kolme kertaa...

En tiedä onko tuota greippimehun vaikutusta tieteellisesti kierron kulkuun sen enempää tutkittukaan, mutta foorumeilla useampikin kertoi että jopa viidellä päivällä oli kierto lyhentynyt greippimehukierrossa! Päätin nyt ainakin kokeilla sitä, kun oma kierto on säännöllisen epäsäännöllinen. yleensä jossain 32-35kp, mutta pillereiden poisjättämisen jälkeen on ollut pari lähes 50 päivän kiertoa! Ovulaatiotestitkin ostin juuri siksi että saisin varmuuden että ylipäätään ovuloin. nyt menossa jo kp35... Mitäpä sitä ei tekis plussan eteen :wink

Taidan tulla myös tänne kuumeileen :)
Eli yritystä 10/14 ja takana yksi keskenmeno. Välillä iskee kyllä totaalinen epätoivo kun en ole voinut ennen ymmärtää että tää raskautuminen voi olla näin vaikeeta, saati se että sen oman lapsen saisi joskus syliin asti..

Beisla meillähän meni se eka inssi harakoille, kun ovis meni ohi. En saanut cb digiin hymynaamaa mutta liuskaan lähes tasavahvat viivat. Tällä viikolla piti inssin olla, mutta näköjään joku isompi tuolla jossain on erimieltä siitä että meille vauva tulisi o_O.

Janni82, mustakin tuntuu ettei mies ihan kaikkea ymmärrä. Silloin kun ehkäisyn lopettaminen tuli puheeksi, mies tuntui olevan kovasti siinä uskossa, että vauva ilmoittaa tulostaan suunnilleen saman tien kun viimeinen pilleri on otettu. Nyt on sekin ymmärrys onneksi korjaantunut oikeampaan suuntaan, kun riittävän monesti olen sanonut ettei se ihan niin helposti käy. Eilen ihan yllätyin, kun mies totesi, että kroppa voi varmasti olla pitkäänkin sekaisin pillereiden jälkeen. Hmm, onkohan se googletellut asioita...?

Terkku, ihana sun mies :) Kyllä mä ainakin uskon että toi mun siippani googlettelee asioita. vaikka välistä kyllä luulee ihan hassujakin asioita. Oli kans siinä luulossa (ja taitaa olla edelleen) että hänellä on jotain supersimppoja ja pistää mut paksuks heti ekassa kierrossa! :rolleyes: Ei sillä että se mua haittais...

Hehe, Google laulaa salassa :joyful: Ja tottakai jokainen mies varmaan haluaisi olla se supersiittiöiden kantaja, enkä usko että kenellekään on helppoa hyväksyä oma vajavaisuutensa (tai pikemminkin inhimillisyytensä) silläkään osastolla. Mutta jospa se haaste antais vähän lisämotivaatiota yrittämiseenkin! :wink

Muoks. Tänään kp1! Helpottavaa huomata, ettei ensimmäisiä menkkoja tarvinnut odotella pitkään. Jospa tämä kroppa palautuisi normaalitilaan kohtuullisessa ajassa.

Oon nyt taustajoukoissa seurannu teidän jutustelua ja muutaman kerran kirjotellu tonne raskaaksi 2015 puolelle :) ajattelin et jos sitä tännekin alkais kirjoittelemaan kun ensimmäinen olis toiveissa ja yk1 kurvas pari päivää sit liikkeelle :D

Sori omanapailu, jos sitä pikkuhiljaa pääsis sisälle tähän keskusteluun ku ei oo tottunu et saa haaveilusta puhua ;)
Kaikki kaverit tuppaa olemaan nykyään miehiä ja ainoa naispuolinen muutti muualle.. mut onneks puhelimet ja naamkirja o keksitty :)

Okei romaanin alku saa riittää nyt.. yleisesti kaikille.. onnea plussanneille, pahoittelut tädeistä ja hirveästi plussatuulia kaikille :)

3/27-32 yk1

Jellis ei mukavia uutisia, mutta ei kannata luopua toivosta. Tosiaan Gatusa ja Pepe täältä foorumilta on hyviä esimerkkejä, että kyllä niitä luomu ihmeitä tapahtuu♥

Jannah syvät pahoittelut keskenmenosta :( se on niin kova isku ja varmasti rankkaa kokea toisen kerran. Voimia♥

Janni82, Catja85 ja lumihiutale tervetuloa!

Sarina nauti nyt vaan ansaitusti raskaudesta! Leppoisaa odotus aikaa ja aurinkoista kevättä! :)

Sabetti kp 17/28-33
dpo 0 , yk 8

Takaisin