Sabetti, siinä on hieno ovisplussa!
Harmi sun miehen pissitulehdus, toivottavasti vielä pääsette tallettelemaan.
Terkku, tervetuloa! Toivottavasti menkat ei anna odottaa itseään kovin pitkään. Tää vauvakuume on kyllä tauti joka tuppaa vaan yltymään. :)
Jemberry, tsemppiä oviksen metsästykseen. Vaimo soitti eilen kolmelle klinikalle, nyt tehdään vähän hintavertailua ja pitää jutella luovuttajan kanssa miten toimitaan.
Sarina jes, on sulla viivat menneet just oikeaan suuntaan!
Toivottavasti säkin saisit lähetteen ar-ultraan.
Nannu, hienoa kun teillä on rohkeutta lähteä eri tielle kuin muu suku. Jokainen tekee omat ratkaisunsa tilanteen mukaan, teillä tuntuu olevan oikea hetki lapselle.
Se 6kk karenssi (nyt tulee taas pitkä juttu) tulee lahjoitetuille sukusoluille, ilmeisesti siksi että HIV voi näkyä verikokeessa vasta kuukausien päästä. Normaalisti jos henkilö haluaa luovuttaa esim. siittiöitä hedelmöityshoitokäyttöön, hän luovuttaa sperman ja antaa tautinäytteet. Sperma menee pakkaseen puoleksi vuodeksi, jonka jälkeen henkilö antaa uudet tautinäytteet. Näin varmistetaan ettei hoitoja saava voi saada mitään tauteja. Ymmärrän tämän kun solut menevät "yleiseen" käyttöön, mutta meistäkin tuntui hölmöltä meidän tapauksessa, kun on jo koti-insseilty monen kuukauden ajan. Ja vähän epäreilulta, koska mies-nais -parilta ei vaadita tätä karenssia. Nyt kuitenkin selvisi että kyseessä on Fimean ohjeistus kaikista lahjasoluista, eivätkä klinikat voi sille mitään. Selvisi myös, että karenssista voi päästä silti eroon. Klinikoilla on vaihtoehtona PCR (dna-sekvensointi)-analyysi tautien tunnistusta varten; jos käyttää sitä niin tulokset tulevat noin viikossa ja päästään hommiin. Klinikasta riippuen maksaa 600 - 1000€. Vielä ei olla keskusteltu luovuttajan kanssa, otetaanko karenssi vai maksammeko (minä ja vaimoni siis) summan.
On. Mä mietin vielä mun tiputtelua, haluaakohan lääkäri ottaa verikokeen selvittääkseen keltarauhasen toimintaa? Luulis että se varmaan pitää ottaa sitten ovulaation jälkeen, mutta mä oon reissussa koko loppukuun. Sit menis vasta toukokuun lopulle, mut ei voi mitään...
Vieläkin surumieli menkkojen alkamisesta. Tuntuu hassulta että se iskee niin, vaikka täällä on tosi monet yrittäneet paljon pidempääkin, ja kokeneet keskenmenoja mikä on niin paljon pahempaa. Meillä kuitenkin vasta yk4 takana.