Esikoinen toiveissa

Oon niin fiiliksissä Sarinan plussasta :smiley-bounce016
Ihan mahtavaa!!! Onnittelut vielä tähänki ketjuun.. :)

Iiliina,mulla alkoi kans tökkimään avokado km raskaudessa yhtäkkiä, paria viikkoa ennen (jolloin olin tietämättäni raskaana) söin taas sitä kuuluisaa avokadopastaa ekstra avokadolla päivittäin! :) jännää miten nuo mieliteot muuttuu :)

Täällä jo kp 22/28-37, mihin tää aika oikein on menny??!
Jos tietäisin kierron pituuden ni ois helpompi :) eli ei hajuakaan dpo:sta tai onko se ovis edes ollut vielä :)

Mukavaa päivää kaikille!

Muoks. Hyvä asenne Beisla :)

Kiitos kaikille lomatoivotuksista! Huomenna katoan viikonlopuksi täältä luonnon rauhaan! :)

Tervetuloa Rakel ja mindiS :welcome

Sarinalla hieno digitulos! Samaa mieltä Beislan kanssa, että ketjun aloittajana sun oli jo aikakin plussata!

Beisla, kiva kuulla, että olet ihan hyvillä mielin, vaikka yritykseen tuleekin nyt kuukauden verran taukoa. Olen sun kanssa ihan samaa mieltä, että tämä yrittäminen ja sykleissä eläminen on tosi kuluttavaa. Mä olen jo pystynyt päästämään irti vähän siitä kuukauden syklissä elämisestä, kun kierto toisensa jälkeen täti on pamahtanut paikalle. Mutta aiemmin se oli sitä parin, neljän viikon syklissä elämistä, ensin odotellaan ovista ja sitten plussaa kuin kuuta nousevaa. Elämä oli jotenkin katkolla ja ainut odotettava asia se kierron vaihde ja tuleeko täti vai plussa.

Mitä sanotte mun kp6 ovistestistä.. Kuva vähän sumea mutta no.. Värit pitäis näkyä..

Kipuja, limoja ja ruskeaa "valkkaria".. Voi keskiviikon folliultra olla liian myöhään. Tai mistä näistä tietää. Näkeehän sitte onko mitään tapahtunut vai vasta tulossa.

Liitteet

• WP_20150326_003.jpg
    WP_20150326_003.jpg
    250.7 KB · Katsottu: 111
Jellis ei tuosta kuvasta oikein saa selvää :D mutta toivottavasti vielä himpun tummenee myöhemmin kun tuolla toisessa ketjussa on ollut puhetta että oviksen pitäis tulla kp 10 tai sen jälkeen että ehtii munikset kypsyä tarpeeksi.

Joo aika suttu siitä tuli kun rajasin kuvaa että mahtui tänne.. Sais mielellään nyt tummua vielä viikon ainakin. Olin vaan ihan ihmeissäni illalla kun taas ihmiskokeen nimissä piti testata tilannetta. Oletin tyhjää mutta tulikin noin vahva. No, jatketaan harjoituksia :)

Noi ovistestit on multa ainaki vienyt lähestulkoon loputkin järjen hivenet.:shifty: Osittain syynä on kyllä se, et PCO:ssa ovistesti voi kuulemma antaa aika vahvoja viivoja mihin aikaan kierrosta tahansa. Plus että mun mun kokemus David-liuskatesteistä on et ne on ihan hanurista (ehkä siksikin ku ne ei näytä mulle ovista :grin). Jotkut sanoo et ne ei saa tasavahvoja viivoja vaikka sitten tiettävästi olis ovuloinut, mut ohjeissa sitte sanotaa, et kaikki jotka ei ole tasavahvoja väriltään, on negatiivisia. Nyt tietty tilasin jotain törkeän hintaisia Clear Blue testejä joissa ei jää kuulemma tulkinnan varaa. Nyt sit ku ne saapui, kuulin tästä PCO:sta ja odotan toista lääkärikäyntiä niin en viitti niitä tuhlailla. Täytyy sit ottaa käyttöön jos tulee jotain lääkityksiä joiden jälkee pitää seurata sitä ovulointia.

Beisla, joo oon myös "vähän vanhempi", mä kyl täytän jo 33 kohta :nailbiting: Minkäs ikäistä porukkaa täällä on? En ole malttanu viel lukee koko viestiketjua, siellä tietty saattaa tämä info ollakin...

Ihan hullun hommaa noi ovistikut kyllä on. Ja just viime kierrossa digi hymyili kun liuska oli vielä tosi haalea.. Ota niistä selvää! Heitän kohta roskiin koko paskat!

Mä oon siis vissiin vanhin täällä, kesällä 34...

Taukokiertoa kohti, täällä kp1. :sad001
Tänään aletaan kyl soitella klinikoille, jos ne tosiaan pistää sen puolen vuoden karenssin luovuttajan spermalle ennen kuin pääsee käyttämään. Ja on mulla se lääkärinaika tulossa joka tapauksessa, kysyn siitä tiputtelusta.
Nyt vaan jännäilen, tuleeko samat järkyttävät kivut kun viimeksi kun oli etovaa oloa oireena, jos siellä on jotain yrittänyt kiinnittyä. Ainakin voi mainita lääkärille sitten.

Mä oon 22v, mä aloin liian myöhään tikutuksen (luultavasti), pakko oli kun kiinnosti niin paljon 2 päivää sit laitoin kuvan tonne raskaaksi 2015 puolelle ja se on siitä vaa haalistunut koko ajan.
Nyt pitäis odottaa niitä menkkoja jos sen alkaa mutta sen keskenmenon takia en tiiä millo alkaa :smiley-angry002.. mulla on alkanut parin päivän sisällä pistellä alavatsaan ja vähä oksettaa ja närästää.
Kp 20/31

Varmasti jellikselle tulossa superovis! ;)

Beisla pahoittelut menkoista ja rentoudu tauolla nyt♥ toivottavasti lääkärillä on keinot siihen tiputteluun.

Rakel minä olen 25. :)
kolme päivää tässä kierrossa ovista tikuttanu ja tummenevaan päin ollaan menossa. Ei vaan ole päästy tallettelemaan, kun miehellä ilmeisesti joku pissitulehdus :( toivottavasti päästään tässä viikonlopulla kuitenkin. Ärsyttävä ajoitus. >:/

Mä olen 23v. Tunnen oloni aika nuoreksi kuumeilijaksi, meidän suvussa ja tuttavapiirissä lapset hankitaan yleensä kolmenkympin tienoilla, en tunne ketään, joka olisi tämän ikäisenä samassa elämäntilanteessa. Mun kaikki ystävätkin ovat sinkkuja, kun taas itse olen ollut yli 4,5v saman miehen kanssa ja nyt jo useamman kuukauden naimisissakin. Tämä meidän mahdollinen tuleva lapsi olisikin molempien kaveripiirien ensimmäinen lapsi sekä meidän molempien vanhempien ensimmäinen lapsenlapsi. Varmaan saa sitten paljon huomiota osakseen :)

Mulla alkoi tänään neljäs luomukierto, edelliset kierrot olleet 35pv, 31pv ja tämä viimeisin 34pv. Ekassa ja tässä kolmannessa kierrossa todella kovat kuukautiskivut, toisessa ei tarvinnut edes ottaa särkylääkettä. Olikohan toi yk2 ovuloimaton? Ihmetyttää, kun se oli selkeästi lyhyempi ja kivuttomampi kuin nää kaksi muuta.

Beisla, kuulostaa kummalliselta tuo 6kk luovutuskielto klinikalla, mihinköhän perustuu? Pitää tutkia tautien yms varalta, mutta miksi siinä noin kauan kestää? Pahoittelut uuteen kiertoon joutumisesta :sad001

Uusi foorumilainen ilmoittautuu tännekin. :)

Lyhyt esittely: minä 30, mies pari vuotta vanhempi. Yhdessä jo 11 vuotta, mutta perheenlisäyksen suhteen päästiin samalle sivulle vasta nyt, kun elämä alkaa tasaantua opiskeluiden ja paikkakunnalta toiselle muuttamisten jälkeen. Pillerit jätetty pois helmikuussa ja nyt odotellaan ensimmäisiä menkkoja alkaviksi. Pillerit jätettiin pois sillä puheella, että "tulee jos on tullakseen", mutta ainakin mulla on kyllä jo kova vauvakuume eikä harmittaisi, jos tärppäisi pian! Mies on rauhallisempi ja jahkailevampi, eilen tosin kysyi vähän jännästi, että milloin ne menkat oikein pitäis alkaa.

Yritetään katsella rauhassa, mutta sepäs onkin helpommin sanottu kuin tehty.

Tervetuloa Terkku :) Toivottavasti kiertosi tasaantuvat nopeaa pillereiden jäljiltä, plussaonnea!

Pahoittelut uuteen kiertoon joutuneille, ainakin Beislalla oli edessä nyt taukokierto. Toivottavasti saat nautittua tulevasta reissusta ja unohdettua hetkeksi yrittämisen. Vaikka kyllähän tämä yrittäminen ja kierron mukainen "sykleissä eläminen" on aina jotenkin mielessä. Soititko klinikalle? :) Ja hyvä että lääkäriaika yksityiselle nyt varattuna.

Sabetti toivottavasti miehellä oireet helpottavat ja pääsette hyödyntämään lähestyvää ovista :)

liliina kiva kuulla miten siellä oireet etenee :) Varasitko ajan varhaisultraan yksityiselle? Tiedättekö onko nämä varhaisultrat kuinka yleisiä? Meinaako muut plussanneet mennä? Voi olla että itse tulisi myös mentyä, olisiko muutoin eka ultraääni vasta se np-ultra vko 11-12?

Muokattu viimeksi:
Niin ja jemberry, kyselit tuosta varhaisultrasta. Mua kovin kiinnostais mennä! Saa nähä kun juttelen tuon miehekkeen kanssa et mitä mieltä hän olis, olishan se ihanaa :excited001 <3

Mä oon jotenki ihan pihallla nyt näistä mun viikosta ja päivistä kun tää oli näin lyhyt kierto ettei oo koskaan ollu :D jos oon laskenu oikein ni nyt on vasta dpo14 ja 4+0 eli viides viikko lähti käyntiin. Ja sitä ihmettelen et miten digi näytti jo dpo12 raskaana 1-2? Ja kivasti on muutenkin toi liusatesti vahvistunu. Oli pakko testata tänä aamuna uudestaan et näkee sen konkreettisen kehityksen jos tän jossain vaiheessa uskois :grin

Liitteet

• 1427520515630.jpg
    1427520515630.jpg
    222.3 KB · Katsottu: 104
Sarina sulla kun on ollu pitkät kierrot, niin saattaisit saada ultran kunnalliseltakin tässä alkuvaiheessa. Ne tsekkais tarkat viikot ultralla.
Varmaks en toki tiedä käytäntöjä, mutta tuolla viikolla 7-8 moni syyskuinen sai ar-ultran just noista syistä. Toki siinä vaiheessa ei kannata neuvolassa sanoa, et ovikset on tikutettu vimosen päälle tarkasti ja tärppipäivät tiedossa :wink Samoin pääsee herkästi ultraan alussa jos vuotoja, kipuja tai muuta erikoista ilmenee.

Me ei käyty ar-ultraa. Mieli teki, mut sit se tuntui tyhmältä kuitenkin, et maksaa 150€ siitä pienen katsomisesta. Mulla oli sit 11+6 nt-ultra, ja silloin näkyy jo muutakin kuin katkarapu, että sinällään antoisampi mitä myöhempään käy. Mutta odottavan aika on pitkä, tiedän!! :)

Takaisin