Esikoinen haaveissa 2016

Mullaki ollu todella niukat kuukautiset siit asti ku lopetin ehkäsyrenkaan. Hyvä vai huono asia? Muistan yläasteel ku istuin yhen tunnin paikoillaan ni heti ku nousin ylös oli pakko juosta vessaan tai se olis ollu heti läpi. En ees osannu sillon käyttää tamppoonii. Eikä se olis kyl mitään auttanu!! Kerran lähin koulust himaa kävelee ni puolesvälis tuli läpi ja huolel! Äkkii sit takin sidoin vyötärölle peittää perseen ku muuten olis näkyny sellanen punanen läikkä! NOLOA! XD hirveet traumat..

Mulla on sellanen käsitys että lasten saannin kannalta niukat menkat olis huonot kun sillon kohdun limakalvo olis ohut jos ei kunnon menkkoja tuu. Mulla on kyllä aina ollut niukat menkat, myös teininä ennen mitään hormonaalisia ehkäisyjä. Mulla on menkat alkanu muistaakseni 10 vuotiaana. Pillerit alotin 17 vuotiaana ja lopetin nyt keväällä... Joku pieni tauko oli ekan vuoden jälkeen.

Mulla osasyy pillereiden aloittamiseen 14v oli se kun niiiin runsaat menkat. Pillereiden kanssa oli varmaan suht normaalit, nyt on alkanu runsastumaan taas..

Miulla oli syynä ehkäisyn tarve. Kivut oli kyllä kovat, mutta vuoto ei ollut runsasta. En edes silloin tiennyt, että pillerit auttais kipuihin. Eikä niitä tarjottu missään. Ja tietysti luulin,että kaikilla kovat kivut, jokaiselle oma on normaali! Eikä silloin nuorena menkoista tai ehkäisystä tms kenenkään kanssa puhuttu.

Mulle tarjottiin ne kipuihin ja osaksi just runsaisiin menkkoihin. Ei ollu sillon tarvetta ehkäisylle vielä. :)

Hyvä sanottu Enni tuo "jokaiselle oma on normaali"!!!!

Täällä on ollut ihan epämääräisiä alavatsa kipuja parina päivänä. Muistuttaa todella kovia menkkajomoja. Ja on mennyt ohi sitten n.10minuutissa...Toivottavasti ei enteile umpisuolentulehdusta tms! Todella outoa ja kun ei voi liittyä nyt mihkää ovis-menkkajuttuihin ku ollaan näin alkussa kiertoa.! :O

Niin ja ensimmäinen greippimehu lasillinen kumottu. Hyi olkoon. Lonkeronhuuruiset krapula teinimuistot vyöryvät mieleen. On toi kyllä ihan kamalaa. Hyhyh. Eihän tota tarvinnu juoda sit enää oviksen jälkeen vai koko kierto??

Niin ja nega ovistestikin tehty. (sellanen raskauskeijun halpis liuska.) Säästän nuo clearbluen digitestit varmistukseks sit ku tuo halpis näyttää ees jotain viivaa! Aloitin nyt sitten kunnolla ajoissa. Ei jää ainakaan epävarmuutta, että olis ovis ollu alkukierrossa. Toivottavasti saan sen tällä kertaa napattua. Ei jäisi niin epävarma olo, niinko viimeks..

Enni mä jotenki arvasin! Oon seurannu muitaki keskusteluita joissa oot höpötelly!! :) ihanaa! Onnea! :) toivotaan että pysyy mukana ja kaikki menee hyvin <3

Ihanaa! Onnea Enni! :talk017 Tarrasukkia matkaan että pysyy kyydissä :Heartred

Mimmi; Mulla noi oviskivut on alussa kans epämääräisiä toispuoleisia. Mulla testit näyttää tosi myöhään mitään. Vaikka kipuja ja limoja on useita päiviä ennenkuin testeissä mitään näkyy. Ihan just ennen ovista ihan hailakoita viivoja, sit vasta kun ovis niin selkeä viiva ja sitä seuraavana päivänä taas haaleat. Se on niin yksilöllistä kuinka kenelläkin näkyy. Munasarjat on tosi alhaalla, en aiemmin edes ajatellut kuinka alhaalla. Mulla ainakin suolistokivut tuntuu ylempänä.

Vau, onnea Enni plussasta!!! :) Varmasti mahtava fiilis noin pitkän yrittämisen jälkeen!

Labratulokset saapuivat. Eli.. Sokeriarvot ok. Mutta kilppariarvoissa jotain häikkää. TSH 4.9. Raja-arvot vissiin 0,3-4.5 luokkaa. Eli ilmeisesti hieman tuonne vajaatoiminnan puoleen menee. Thyroxin 25mg määrättiin kokeiluun kuukaudeksi ja sitten taas verikokeisiin. Oon ollut kyllä niin skeptinen aina kilppariongelmien suhteen, kun tuntuu, että niitä on kaikilla ja kaikki ongelmat johtuvat muka niistä vaikka arvot olisivat suht normaalit. Vähän mietityttää aloitanko tuon lääkityksen.. Mutta nyt, kun olen lukenut, että vaikuttavat hedelmällisyyteen ja ovulaatioon, niin pakosti miettii että onkohan tässä nyt se lapsettomuuteni syy...Onko kellään muulla kokemusta kilpirauhasen vajaatoiminnasta, lääkityksestä (sivuvaikutuksista tms)??

Takaisin