Esikoinen haaveissa 2016

Terkkui italiasta! Otettiin äkkilähtö ku oli niin paskaa ilmaa luvattu tuleville päiville!
Mä elän "normaalii" elämää ni et en kyllä ees usein mieti vauvajuttuja.. Mut nyt vaan vituttaa suorastaan koska mun kierto on venyny aivan saatanan pitkäks. Anteeks kiroilu. Näin kyl viimeyönä unta et mankat alko et varmaan olis just mun tuurii jos tääl alkais.

Oi olen kade! Sydän jäi vuos sitten Italiaan!! :) ymmärrän, muaki ärsyttää kierron venyminen vaikka oli vaan 4 päivää.

Aika hienosti osaatte ajatuksia harhauttaa! :) Mä en pääse näistä vauva odotuksista millään eroon! Täytyisi keksiä kyllä nyt jotakin virikettä. Ei silti mitään kauhean radikaalia! ;) Me ei olla naimisissa ja kohta tulee kolme vuotta yhdessäoloa täyteen. Ei olla kyllä puhuttukkaan siitä mitään muuta kun että jos sitten joskus mekin mennään naimisiin ym. Mutta luulen, että se ei ole ajankohtainen tapahtuma, vaikka vauvaa jo toivotaankin. Mä sain viime vuonna vakipaikan normi työaikojen sisään. Siitä todellakin oon erittäin onnellinen!

Asiasta ihan toiseen.. Olin eilen istumassa iltaa siskoni tykönä ja hän kysyi oikeastaan ihan suoraan ollaanko ajateltu hommaavamme lapsia tai puhuttu ylipäänsä, että kuuluuko ne molempien tulevaisuuden suunnitelmiin. Siinä sitten menkkojen sekoittamana tunnesekopäänä oli lähellä ettei itku tullut. Enkä alkanut sitten valehtelmaankaan, kun kumminkin olen jo aikaisemmin monessa epäonnistuneessa kierrossa miettinyt kaipaavani siskoni tukea. Kerroin hälle sitten, että joulusta asti on yritystä ollut, mutta mitään ei tapahdu ja kuinka epävarma+kurja+masentunut olo tällä hetkellä on. Kuinka ollakkaan. Oli hän todella iloinen puolestamme että on yritys päällä ja alkoi heti kertomaan omista samoista ajatuksista, kun olivat esikoista tehneet ja jossa oli mennyt 9kk. Seuraava lapsi plussattiinkin jo 3kk päästä. Meinasi, että ekasta yrityksestä oli niin kovat paineet ja stressi, niin kesti kauan. Plussakierrossa hän oli myös alkanut juomaan sitä greippimehua, niin nyt mäkin alan ihan tosissaan sitä harkitsemaan!! laughing7 Nyt alkaa oma olokin helpottumaan. Kyllä se jaettu suru vie omilta harteilta aikalailla painolastia pois! <3

Mimmi ihanaa että kerroit siskolle ja sanoit noin hyvää tukea sieltä <3 Oikein liikutuin sun kirjoituksesta! Varmasti sekin jo helpottaa että saa jonkun kanssa oikeasti puhua näistä murheista, ja varsinkin kun siskosi on vielä samojen ongelmien kanssa paininut - ja että heillekin on lapsi (ja useampikin) tullut, vaikka aluksi on epävarmalta näyttänyt :)
Mä olen syönyt puolikkaan verigreipin aina silloin tällöin, en siis ole sen aktiivisemmin (vielä) lähtenyt tuohon greippijuttuun - aika paljon positiivista sen vaikutuksesta raskautumiseen voi kyllä netistä lukea, eli kannattaa ehdottomasti kokeilla :)

Hyvä juttu Mimmi että sait siskollesi kerrottua. Kyllä se kummasti helpottaa kun saa jollekin jakaa tärkeitä asioita. :)

Mä olen jo toista kiertoa nauttinut greippimehua, tässä kierrossa päivittäin. :) olen jo oppinut tykkäämään mausta. Herättää mukavasti kun aamun sillä aloittaa. :p

Mimmi; Hieno juttu, että jollekin auttaa kertominen :) Ja on joku,jolle kertoa! Mie kertoisin siskolle viimeisenä maailmassa o_O

Enni kp 27/30, dpo 9, yk 12

Kp1. Nähtävästi kellontarkka kehoni on jälleen kunnossa viime kierron kemiallisen jälkeen eli kierto 28 päivää.

Olin tänään sairaalassa, ystäväni sai eilen aamupäivällä vauvansa ja pääsin tänään jo katsomaan. Oli se niin ihana suloisuus :Heartred Ei auttanut kuumeeseen yhtään, ja synnytystarinakaan ei kauhistuttanut, päinvastoin. Kuulosti siltä että sellasen synnytyksen kun sais niin kelpais!

Tiiamariia, pahoittelut uudesta kierrosta :( Sulla näköjään ollut kemiallinen raskaus aikaisemmin, toivottavasti nyt kesällä tärppäisi ja aurinkoenergian voimalla pysyisi pieni kiinnikin :) Mä en olekaan päässyt hetkeen pikkuvauvoja ihastelemaan, oijoi <3

Toivottavasti tärppäisi kiinni asti :) sinänsähän toi kemiallinen oli hyvä, tietää ainakin että edelleen hedelmöittyy. Oon syöny royal geleetä kohta 3 kiertoa, ja purkki loppuu huomenna. En kyllä varmaan osta uutta koska rahatilanne huono ja eipä senkään avulla ole tärpännyt.. Muita mammavitamiineja jne riittää varmaan moneksi kuukaudeksi vielä.. :D

Join kans greippimehua muutaman kierron, mutta ei siitäkään tuntunut olevan apua. Ja nyt olen sokerittomalla niin en ole tuoremehuihin koskenut. Se perusgreippimehu on kyllä niin kitkerä että en tiedä onko siinä edes sokeria? :D

Mä en ole vieläkään hakenut sitä mehua. Koko greippi kauhistuttaa, hyi! :D Mutta kai se on pakko kokeilla, niin on ainakin sekin konsti yritetty! Oliko se niin että 1 lasillinen päivässä? Mulla menee jo kp 6, toivottavasti ehtii vielä "auttamaan".Menkat loppu aikalailla eilen.

Huomenna aamulla otetaan ne verikokeet. Menee varmaan ensi viikolle, että kuulee tulokset. Toivottavasti ei oo diabetesta tai mitään kilppariongelmia!

Tällee loman aikana on muuten kilojakin tullut...Semmoset +3kg.......Olispa ees puolet nesteitä!! :D Pöhpöh.....

Toivottavasti ei oo mitään verikokeissa! Mä otin ainakin sitä greippimehua lasillisen aamuisin, välillä kans iltaisin (oviksen aikaan). Mulla on tää herkuton heinäkuu ja on kyllä aivan tuskaa!

Mie en oo kokeillu kumpaakaan, oon aatellu et jos ei normi vitamiinit ym jutut riitä,niin ei mikään. Kysyin apteekista, et riittääkö pelkät mamma vitamiinit vai pitääkö ottaa lisäks pelkkää foolihappoo tai raskaus omegaa tms, ni sano et riittää. Oisha noita poppaskonsteja varmaan, mutta en jaksa uskoa mihkään "hömpötyksiin".

Alkais nyt ne menkat ni sais soittaa sinne neuvolaan! Alkaa taas ärsyttää, kun koittaa nää viimeiset päivät. Alkaa heti arvuuttelu ja toivominen, vaikkei mitään oireita olekaan.

Enni kp 29/30, dpo 11, yk 12

Mulla pillereiden lopettamisen jälkeen alkoi puskea näppyä naamaan. Nyt on vähän rauhoittunut mutta kyllä iho on edelleen rasvaisempi kun aiemmin. On pitänyt ihan vaihtaa putsari ja kasvovoide kevyempiin.

Mulla on nyt toista kiertoa greippimehu käytössä. Oon juonut n.2dl päivässä. Lisäksi kesken kiertoa aloitin vehnänalkioöljy kapselit. Sorruin ostamaan Royal geleetäkin kun oli tarjouksessa. Pistin miehenkin vetämään noita. Katotaan auttaako mitään. Ei ehkä tässä kierrossa mutta jos seuraavassa. Limoihin kaipaisin parannusta, kun olis hyvät paikat mihin kiinnittyä, kun mulla on niin niukat menkatkin, 1-2 päivää maks ja ihan pikkuhousunsuojilla pärjään... :sorry: Ainakin oviskrampit oli tässä kierrossa omaa luokkaansa. :rolleyes: Ei voinut olla tuntematta... Pakko yrittää ajatella positiivisesti ja olla stressaamatta vaikka perus pessimisti olenkin. :grin

Muokattu viimeksi:
Takaisin