Esikoinen haaveissa 2016

Mä yleensä vastaan jos joku kysyy lapsista, että joskus sitten .. Tai et ei oo musta kiinni et viimeks ku zekkasin ni siihen tarvitaan kaks osapuolta.. Tai joskus saatan sanoa et sais joskus ees sitä seksiä mut sit pitäs olla kyl sellanen kaveri jolla on huumorintajua joka tajuaa nää letkautukset.

Hömpänpömpällä meinasin sitä et tutkin tietoo netistä mm. Mitä vitamiineja kannattaa syyä, hommasin kaikkii niit mitä luki siellä täällä, lopetin alkoholin käytön, lopetin kahvin jne mitä kaikkee voikaan keksii sillä verukkeella et JOS OON KOHTA.. Ei viitti alottaa uutta harrastusta jos vaikka.. Vitut vuos elämästä meni kutakuinki hukkaan. Älkää nyt käsittäkö väärin mut muistakaa elää samalla xD
Ja ollaan yritetty 1,5 vuotta lasta.

Tervetuloa Mimmi!

Nyt menossa kp 6/25-28. En nyt tiedä mitä pitäisi ajatella noista edellisistä melkoista. Kunnon vuotoa kesti päivän ja loppu kun seinään. Ei edes tuhrua tullut kun hiukan edellisenä päivänä... o_O Viime vuosina mulla on ollut niukat menkat, kestänyt yleensä pari päivää, pääasiassa pikkuhousunsuojilla pärjätty. Ehkä mulla on vaan hormonit vielä niin sekaisin pillereiden lopettamisen jälkeen että varmaan sen piikkiin vois mennä. Testinkin tein varalta ettei raskauskaan ole mahdollista.

Onneksi ei ole kukaan viime aikoina udellut vauva asioista. Työkaverit nyt läpällä heittää että Oon varmaan raskaana mutta se nyt on helppo kestää kun itsekin Heitän niille takas. :grin Mullakaan ei Oo ketään tuttua kenen kanssa voisi puhua tästä yrityksestä. Helpottaa kun Täällä edes saa purkautua. :p

Argh kun tää tabletti muokkaa itsekseen sanoja, ei jaksa olla koko ajan korjailemassa :smiley-angry016

Enni: Todella inhottavaa tuollainen vatsan kyttääminen! Vaikka eihän ne ihmiset sitä ilkeyttään tee, mutta silti!! Mulla lähti kilot aluksi aika helposti, kun aloin syömään virallisesti normi ruokasuosituksien mukaan. Eli kalorit oman kulutuksen mukaan aina -500kcal vajeella. Ja aamupala, välipala, lounas,välipala,päivällinen ja iltapala. Aina! Itse söin aikaisemmin harvoin mutta suuret oli annoskoot!! Nyt välipaloina on siis jtn pientä omena+näkkäri tms. Muuten ihan tavallista kotiruokaa ja herkuttelukin on ollut sallittu sillointällöin koko laihdutuksen ajan. Nyt tällä hetkellä on ihan retuperällä koko ruokavalio taas ja alkoholia mennyt. Siksi nyt ei ole pudottut kiloakaan hetkeen!!Loman jälkeen alan taas skarppaamaan!!! :D Pakko! Ja tuohon lapsikysymyksiin vastaus on kas yleensä, ehkä sitten joskus, mä vielä haluan rehata ja riehua. Yleensä jää kyselyt siihen, eipähän odota hetkeen tapahtuvan vaikka oikeasti on yritys ollu päällä jo kauan...

Mimmi; Mistä ihmeestä sie tiedät oman kulutuksen ja kalorit? :eek: Miulla ei tuommomen vastaus lapsiasiaan auta, kaikki kun tietää etten harrasta riehumista :grin

Tiiamariia; Onneks olkoon kouluun pääsystä :happy:

Enni kp 18/30, yk 12

Netistä löytää peruskulutuslaskurin googlettamalla. Siihen tulee just pituus, paino, ja sit arvioidaan oma "aktiivisuustaso" et liikkuko ollenkaan, vähän, jonkun verran, paljon yms. Voin laittaa linkkiä kun tullaan festareilta jos et löydä ennen sitä! :)

Muakin kiinnostaa tuo kulutuslaskuri. Varsinkin kun huomaa 30v täytettyään ettei voi syödä enää miten paljon ja mitä tahansa ilman että ylimääräistä kertyy. :rolleyes:

Kiitoksia! :) Mä aloitin herkuttoman heinäkuun, saa nähä kuinka hyvin sujuu. Pääpaino siis lisätyn sokerin poistamisessa, ja muutenkin sokerittomuus. Pitää oikeasti kyllä yrittää vähentää pitsan ja tämmösen syöntiä kanssa.. Oon aiemmin laskenu kaloreita, mutta päätin nyt että tässä kuussa en laske kun yritän syödä mahdollisimman terveellisesti. Sokerihimo on ihan jäätävä, vaikka on vasta kolmas päivä. :D

Mulla on joku ulostusongelma. En ees muista millon viimeks mul olis tullu kiinteetä kakkaa ( anteeks avautumien) xD pitäs varmuudenvuoka käydä tekee kakkatestit terkkarissa..

Höpönpöpö; Ootko jotenkin muuttanut ruokavaliota tms? En osaa neuvoa muuta kun syö luumuja ja osta apteekista imodiumia tms :rolleyes: Ei oo itellä onneks koskaan tollasta ongelmaa ollu,harmi vaan et se ei silti auta hoikkana pysymiseen, vaik olis kuinka läpipasko :grin

Meillä on aina ollu niin, että kerran viikossa herkkupäivä ja kerran kuussa saa syödä pitsaa tms herkkua. Eli ei varmaan herkkujen määrästä johdu tää kessi :angelic:

Mulla menee lääkkeiden takia tosi helposti vatsa löysälle. :rolleyes: Mulla auttaa maitohappobakteerit. Syön lähes päivittäin, lisäksi syön lähinnä ruis- tai kauraleipää. Välillä herkuttelen tuoreella pullamössö leivällä mutta sen jälkeen saa kärsiä :sorry: Myös luumut ja lakut saa vatsan sekaisin... Anteeksi tarkka selostus :grin

Yhtä terveellisesti / epäterveellisesti oon eläny. Ei oo mielestäni tullu ruokavalioon mitään muutosta.

Huh huh ku oli rankka viikonloppu. Miten meni noin niinku omasta mielestä? Hillitön hedari xD
Ps. Alkoholinkäyttö ja kakkaongelma ei tässä tapauksessa liity toisiinsa. XD

Käytiin siskojen kanssa tänään syömässä. He on nyt ainoat jotka tietää tätä meidän yrityksestä kun luotan siihen etteivät kerro eteenpäin. Äidille ei ainakaan voi kertoa, sen jälkeen tietää koko suku... :shifty: Sitten olisi kiusallista selitellä jos ei lasta ikinä kuuluisikaan...

Tietääkö teidän suku tai ystävät ja ootteko missä vaiheessa kertoneet? Jotenkin helpottaa kun joku muukin tietää, ettei tarvitse ainoastaan täällä foorumilla avautua :p

Mä oon kertonu 2 työkaverille ja yhelle kaverille. Samaa mäkin aattelin et mitä vähempi tietää sen parempi. En jaksa selitellä..

Höpönpöpö; En ole, kuka kirjoittanut? Täytyt hakea kirjastosta, jos kannattaa lukea. Olen lukenut lapsettomuuteen liittyen 4 muuta kirjaa.

Anna-Leena Härkönen - Heikosti positiivinen, kannattaa lukea, osuva ja hauska. Ei tietokirjamainen vaan kaunokirjallisuutta.

Linda P. Salzer - Lapsettomuus kriisinä, Tietokirjamaisempi, mutta ei mikään tylsä, hyvin kerrottu ihmisten omia näkemyksiä ja vinkkejä, ei pelkkää lääkärien tekstiä. Myös vinkkejä erilaisiin tilanteisiin mm ihmisten kyselyihin.

Judith Uyterlinde - Rakkaustesti, Enemmän parisuhteen kannalta lapsettomuudesta. Kaunokirjallisuus, ei tietokirja.

Terhi Kolumies - Vauvaa vailla, kaunokirjallisuus, saman tapainen kuin Heikosti positiivinen.

Heli Pruuki,Minna Tuominen, Raili Tiihonen - Toisenlainen tie, omakohtaisia kokemuksia ihmisiltä, sekä asiatietoa.

Voin suositella noista kaikkia :happy:

Takaisin