Esikoinen haaveissa 2016

Me mennää Ennin kaa melko samoissa, kp8 ja kierron keskiarvo nyt 30päivää sovelluksen mukaan :)

Me mennään porukoille syömään aattona ja veli tulee kans tyttöystävänsä kanssa, la mennään miehen vanhempien kanssa vähän risteilylle! Ihan kivaa tiedossa siis.

Mulla ois otollinen aika kuurille jos lapsen yrittämistä ei lasketa, vapaata tässä kun odottelen pääseekö kouluun vai ei. Jännittää! Ainut ongelma on raha ku ei ne kuurit yleensä mitää ilmasia ole. Syksyllä tein fit ohjelmaa ja ei lähteny ku 3 kiloa mutta fiilis oli kyllä hyvä. Ihannetavoite mulla ois joku 58kg, mutta oisin enemmä ku tyytyväinen jo 62kiloon. Tällä hetkellä paino pyörii siinä 67-68 välillä.

Viola ja Mimosa kunnon plussapuhallukset täältä teillekin tälle viikkoa,olishan se mahtavaa kun kolme juhannusplussaa pärähtäis tänne... Minä oon ihan hätähousu ja varmaan en jaksa odottaa perjantaihin niinkuin pitäis kyllä,tuhrua ei onneksi tullut kuin eilisilta ja sillonkin hyvin minimaallisesti.Oireita ei kyllä tälläkään oo minkäänlaisia,kaikki hävisi kerralla.
Tiiamariaa toivottavasti pääset kouluun =)
Enni: Mitäs sinne,onko yhtään paremmat fiilikset?

Meillä ei oo mitään juhannus suunnitelmia nyt,saa nähdä mitä sitä keksii.. maalla varmaan ainakin ollaan ja rentojuhannus ois kiva =)

Helinäkeiju; Eipä oikeestaan. Mieskin kiukuttelee kuin 3 v uhmis, tätä jatkunut jo pitempään. Eikä kuulemma vaivaa muu kuin väsymys. Ärsyttää vaan joka päivä kuunnella jatkuvaa valittamista ja äksyilyä. Ei uskalla mitään sanoakaan. Muutenkin itteä masentaa tää lapsettomuus ja paino ym.

Onkohan muuten mahdollista kasvaa aikuisena? En oo kasvanu ala-asteen jälkeen, mutta tuli tästä tän talvisesta painon noususta mieleen, että kaikki kengät on myös pieniä jotka talven jälkeen kaivoin :woot: Että oonko nyt vaan muuttunu jostain teinimoodista aikuis muotoon ja näin on tarkotettu vai mitä ihmettä :hilarious:

Voi onpa ikävää,meillä ainakin kun miehellä on työstressiä tmv. niin hän on kunnon mökö ja nyt vasta viime vuosina hän vihdoin hoksaa kertoa minulle missä mättää ja on säästytty useilta väärinkäsityksiltä..
Puhumalla asiat selviää monesti,kun ennen tosiaan luulin kaiken puhumattomuuden johtuvan minusta ja olin sitten juuri se inhottava joka vaan jankkasi ja ärsytti entisestään kun yritin kaivaa syytä esille...ja riita oli valmis,vaikkei alunperin syy ollut missään meihin liittyvässäkään.
Nyt on säästytty monilta väärinkäsityksiltä. Toivotaan että sielläkin miehen olotila helpottuisi ja ei purkaisi kuikkua sinuun,mutta niinhän sitä sanotaan että sille rakkaimmalle ne murheetkin kiukutaan.. tiedän turhauttavaa!!! Isosti tsemppiä sinne!!!
Tuohon kasvuasiaan ern osaa kyllä sanoa mitään,tosin raskauksissakinhan jalka voi leventyä paljonkin,niin miksei myös muuten. Oot ottanut kasvupyrähdyksen, ja kehittyyhän aivotkin oliko se 25-vuotiaakisi asti niin jos silleen miettii ni miks ei vois kasvaakin,mene ja tiedä:)

Enni: Voihan miestäkin lapsettomuus masentaa. Moni mies on sellanen ettei paljon tunteistaan puhu. Sitten vaan mökötetään ja kiukutellaan...

Pidetään peukkuja tiiamariia, että pääset kouluun :) ja se on kyllä totta, että usein tommoset erilaiset kuurit yms. maksaa. Itse en maksanut mistään ohjelmasta, mutta kyllä se "laihdutusruoka" tuli paljon kalliimmaksi. Jos ostaa lihat aina vähärasvaisinta ja paljon kasviksia, marjoja yms niin ei ollut kovin halpoja kauppareissuja. Tosin tähän aikaan vuodesta tuoreita kasviksia saa NIIN paljon halvemmalla, kun keskellä talvea.

Voi Enni, tuo on kyllä niin kurjaa, kun toinen kiukuttelee. Onneksi on sentään saanut sanottua, että johtuu väsymyksestä. Meillä on kans välillä tämmösiä väsymyskiukutteluja puolin ja toisin :oops:, mutta onneksi on selvitty niistä puhumalla ja pussaamalla.
Luulenpa, että se kasvaminen on ihan mahdollista :rolleyes: Itse taisin kasvaa lukion jälkeen pituuttakin pari senttiä :hilarious:

Helinäkeiju onko vielä tuhrun kanssa toivoa, että vaan tuhru?

Täällä ei ole vielä näkynyt tuhrua, mutta ei ole kyllä juurikaan mitään tuntemuksiakaan. Eilen tuntui vähän alavatsajomotusta ja nyt sama juttu. Pelkään, että enteilee menkkoja nää fiilikset. Sen takia en oo uskaltanut testatakaan, kun sitä testiä tehdessä kuitenkin antaa itselleen toivoa, että "jospa siinä nyt ois ne kaksi viivaa". Ja sit kun onkin nega, niin tulee pahaa mieli. Jotenkin helpompi tuudittautua näköjään tässä kierrossa tämmöseen ajatukseen, että menkat alkaa millä hetkellä vaan. Edellisessä kierrossa testailin jo 3 päivää ennen menkkojen oletettua alkamispäivää ja sittenhän sainkin kp29 sen haamuviivan. Sit meni pari päivää ja tuli aivan karmeet kivut ja menkat.. Olin niin surullinen, että nyt on jotenkin helpompi ollut näin. Edellisessä kierrossa oli myös kaikki mahdolliset oireet, oli alavatsan nippailua, aivastelua, palelua, kuvottavaa oloa ja tunne, että jotain on meneillään. Jos ei tänään ala tuhrut ja menkat, niin testaan huomenna. Tietää sit, että ostaako juhannukseksi mehua vai viiniä.

Mimosa sullakin alkaa kohta olla jännät päivät kohdilla :)

Toivotaan plussapuhuria tänne!

Mimosa; Ei hän kuulemma ole siitä huolissaan. Senkin takia välillä tuntuu, että olen yksin tän asian kanssa. Se on kyllä muuten totta, että miehet ei halua puhua ikinä mistään eikä kuunnella meitäkään :cool:

Viola; Peukut pystyssä! Niin.onkin kiukuttelu kurjaa, etenkin kun tietää ite tehneensä parhaansa asioiden eteen. Miestä tosin ei vaivaa mikään toisin kuin miuta, joten hän unohtaa eripurat helpommin. Mie en voi anraa olla ennen kuin asiat on selvitetty, mies ei halua selvittää. Kahden viikon mykkäkoulu valmis! :mad:

Viola: nooo,tota noin, tuhruu on tullu ihan olematon määrä mut silti en halua enää yhtään kuvitella liikoja tai yhtään mitään kun petyn niin kovin sitten. Joten otan saman asenteen kuin sinulla ja en turhia kuvittele. Jännä miten tähän kerta toisensa jälkeen sortuu:)
Alan jo itsekin miettiä mitä sidukkaa ostaisin perjantaille :wink
Plussaonnea muille piinailijoille :)

Mä en ala.. Niin hienosti meni tähän päivään asti, ettei elättele suuremmin toiveita.. Ja nyt kun ne menkan pirulaiset kehtaa antaa odottaa itseään, niin ylläri pylläri täällä alkaa pilvilinnojen rakentelu :wacky: Ei taida olla mahdollista, että ottais vaan ihan rennosti ja testailee sitten, kun on muutaman päivän myöhässä. Tänään on ollut aika selkeitä alamahajomotteluja, jotka voi hyvinkin kieliä niistä alkavista menkoista, mutta mitään ei vielä näy. Nehän voi kyllä hyvin alkaa vasta huomenna tai ihanasti just juhannuksena.. Eli täällä ilmoittautuu yksi hullu kuumeilija, jolla ei näköjään kestä ote rentona kovasta uhosta huolimatta :laughing001
Ja arvaatte varmaan mitä tästä seuraa sitten, kun täti päräyttää paikalle... Eli täällä eletään kp30/27-30.

Toivotaan Viola että huomenna saat sen plussan!!!:) ja täti pysyy kaukana seuraavan vuoden melkeen..

Pakko avautua: lähdin töistä ja ajelin apteekkiin ostaan raskaustestiä varalle jos juhannuksena kävisi ihme ja menkat ei saapuisi,niin olisi mistä testata... elättelen siis kaikesta huolimatta alitajunnassa pilvilinnoja... huoh.. no lähdin siitä sit juhannusruuhkaan ostoksille prismaan kunnes vastaan tuli nainen pienen muksun kanssa ja tervehti iloisesti ja alkoi kyelemään mitä kuuluu. Hetken mietittyäni mistä ihmeestä tuon tunnen, hoksasin että hän oli moonta vuotta sitten meillä jollain hararahalla töissä, hän esitteli 2-vuotiaan ja kertoi että hällä on 4kk poika myös, ja sit tulee se iki-ihana kysymys isosti kailottaen että kaikki kuulee: montakos lasta sinulla jo on????....:smiley-angry026
No siihen sitten yritin pirteänä sopertaa jotain takaisin (raskaustestit laukussa)... ja ajatukset harhaili vaikka ja missä, kun hän kehui elämäänsä maasta taivaaseen ja itse mietin vaan, että voi miksi tämä menee näin...huoh... kyseli missä asutaan ja kerroin rivarista,no hän asuu omakotitalossa ja ei vaihtais mistään hinnasta, ja sitten tuli se söpö pieni vauva hänen miehen kanssa jota sitten ihasteltiin... jne.. tuli olo että itse olen jumnnannut monta vuotta ihan samassa tilanteessa...:sad001
Anteeksi avautuminen muuta oli pakko purkautua. ja eihän hän pahaa tarkoittanut mutta kovin oli ihmeissään etteikö vieläkään ole lapsia..niin in... no ei ole.

Voi ei! Noi on kyllä kamalimpia kohtaamisia. Haluis iloita toisen puolesta ja sit yrittää olla iloisena siinä mut mieli on juurikin niinkuin kuvailit. Tsemppiä :Heartred

Helinä: Toi on törkeää kysyä että montako lasta! Olis ees kysynyt että onko lapsia. Ei sun moka vaan hänen. Mä tuun niin vihaiseksi kun joku puoli tuttu utelee... Mistä sitä tietää onko vaikeuksia saada lapsia tai onko vaikka vapaaehtoisesti lapseton. Ei pitäis kuulua kenellekään, ellei itse halua ottaa puheeksi.

Meillä tää lapsi projekti on aika tuore juttu. Pitkään ajattelin että en koskaan halua lapsia. Sitten joku kaukainen sukulaissetä kyselee aina kun ollaan samassa paikassa, että koskas teille tulee lapsia, tai kun tein ompelukoneella jotain korjauksia vaatteisiin ruokailun jälkeen, että täytyykö tehdä vauvamahalle tilaa... Utelut loppu siihen kun sanoin että eiköhän se oo mun ja miehen välinen asia... Ihmetteli sitten muille että ai suuttukohan se... Varsinkaan kun paljon läheisemmät isovanhemmat mm ei kehtaa kysyä suoraan. Mikä käy mulle hyvin. Siskolta on kuulemma kysyny että onkohan Mimosa raskaana kun ei oo vähään aikaan käynyt kylässä... :D

Samaa mieltä,varsinkin kun alkaa ollaaikas kipeä asia,nyt viime kuukausina kun tajuaa että vuosi mennyt ja mitään ei tapahdu,pelottaa ettei saadakkaan..
Tuli joku totaali itku nyt,äh, oon koittanu pysyy vahvana tän asian kanssa.. tää foorumi on kyllä ihana kun saa tukea ja ymmärrystä, kiitos!!!
Meillä alkaa nyt uusinta kierros kyselyissä,vuosi olitaukoa kun luulivat että häiden jälkeen tehdään mut hellittivät kun sanoin ettei. Pahin oli kun sisko kyseli viime vkloppuna ja en uskalla kellekkään puhua tästä haaveesta kun se satuttaa niin jos ei saada... huomaa että menkat alkamassa kun herkkuöverit ja itku herkässä..

Voi helinä <3 tää on kyllä ihan paras paikka vertaistuelle! Piilotin iteltäni somesta vauva-aiheiset jutut kun niistä tuli vaan paha mieli mutta tää on ihan eri asia, saa tukea kun sitä kaipaa :)

Voi Helinäkeiju! Täältä halaus. Ei tommoset ihmiset taida itse edes tajuta, miten pahalta tuommonen kysely voi toisesta tuntua. Itse on aika varovainen kommentoimaan/kyselemään muiden lapsitoiveista tai vauvoista. Kyllä ihmiset yleensä itse ottaa puheeksi, jos haluavat. Se vaan jotenkin satuttaa niin kovasti, kun itsekin haluaisi oman lapsen ja pelkää samalla, ettei se ole mahdollista. Mun oma kummitäti kommentoi joskus viisi vuotta sitten, että "sinulla se ei ole edes miestä, saati lapsia.. alkaa kyllä tulla kiire, ellet meinaa ihan yksin elää". Minusta oli aika ilkeesti sanottu. Olin silloin joku aika ennen sitä eronnut entisestä seurustelusuhteesta ja itselläkin painoi mielessä aika rankasti, että en ikinä saa omaa perhettä. Hyvä jos herkkuöverit helpotti edes vähän olotilaa!

Hyvä Mimosa, kun oot saanut sanottua, että se on kyllä sun ja sun miehen välinen asia. Tuntuu, että itse välillä niin häkeltyy tommosista kyselyistä, että ei osaa sanoa oikein mitään.

Tiiamariian kanssa samaa mieltä, että tämä on hyvä paikka ja täältä saa tukea.

Mutta hei naiset.. täällä ei täti ole vielä kurvannut paikalle :nailbiting: tein testin aamulla ja mun mielestä siinä näkyi jotakin.... Yritän laittaa kuvan, niin kertokaa mitä mieltä ootte.

Mitä mieltä ootte? Oisko siinä jotain...

Liitteet

• image.jpeg
    image.jpeg
    326.7 KB · Katsottu: 147
Takaisin