Esikoinen haaveissa 2016

Huomenta! Ajattelin minäkin liittyä keskusteluun. :) Olen 32v ja mies vuoden vanhempi. Söin e-pillereitä 15 vuotta, jätin ne pois toukokuussa ja silloin yritys aloitettu. Ekassa luomukierrossa ehdin saada kaikki mahdolliset raskausoireet. :D Tais ollakin vain hormonien sekoilua... Nyt lisäksi vielä tuntuu naama rasvoittuvan, kun aiemmin ollut enemmänkin kuiva iho. Eka luomu kierto oli 28 päivää, nyt menossa kp18. Nyt apuna foolihappo 1mg jo muutaman kuukauden ajan, koska joudun syömään lääkettä mikä saattaa aiheuttaa puutosta, sekä greippimehu ja mama vitskut. Tässä kierrossa otettu käyttöön myös ovistestit ja sainkin tikutettua parit viivat. Juhannuksen jälkeen testaillaa sitten seuraavan kerran. :) Onnea kaikille yritykseen! :)

Ei oo täälläkään mitään suunnitelmia, kuten ei yleensäkään. On niin maassa, ettei kiinnosta mitään tehdäkään. Lähinnä siksi, että mies voi suostua tulemaan mukaan jos jotain keksin ja järkkään. Hän ei ikinä vie miuta mihinkään eikä ehdota, joten en jaksa aina itse piristää itteeni. o_O

Tervetuloa mukaan Mimosa! :happy: Minä 23 v ja vuosi yritystä takana. Täällä käytössä mama vitskut, ovis tikut, vyöhyketerapiat ja kaikki maholliset. Pillereitä söin vajaa 10 vuotta ja kyllä oli helppoa. Nyt on kaikki huonommin :shifty: Elokuussa saadaan lähete tutkimuksiin, enempää ei vielä tiedetä.

Tervetuloa mimosa! :) täällä kans pillereitä ehittiin vajaa 10 vuotta syömään ja voi kun oli helppoa.

Tervetuloa Mimosa. Toivotaan pikaista vierailua, eli plussaonnea siis.
Eilen ajoin vahingossa pikku linnun poikasen päälle (jospa kerkesi alta pois kun en ole varma) ja säikähdin hirmuisesti ja jarruttelin.. heti sen jälkeen alkoi sellainen juilinta mahassa että huh huh.. jospa johtui vaan säikähdyksestä. Oireettomana mennään,autolla ajaessa pientä kuviteltua juilintaa vaan masussa.
-Helinä dpo 8.

Ääh,oon vissiin hätähousu ja kiusaan itseäni kun piti tehdä ovistesti josko näyttäisi raskauden,no negahan se...tuli vaan himmeä toinen viiva..
dpo.9

Mä kävin tänää kattoo kissavauvoja vähän piristykseks :) vauvan suhteen aika toivoton olo, vaikka joo tiiiän että moni on jo kauan yrittänyt ja ite vasta jonkun aikaa, mutta kun se vauva jo oli siellä.. noh ei auta valittaminen. Mutta tuntuu ainakin nyt ettei tässä kierrossa jaksa kyllä mitään yrittämällä yrittää. Katotaan. Kp6.

Myö ollaan koitettu sekin kikka, et otettiin kissa. Jotkut väittää, että sitä kun hoivailee ym niin vauva hommat unohtuu ja se tulee "vahingossa". Ei toiminut :grin

Täällä tuli käytyä eilen vähän nollaamassa päätä pitkästä aikaa. Eipähä tarvii taas seuraavaan kahteen vuoteen käydä, toivottavasti pitempään :wink

nega testattu,dpo.10..ja tuhrua havaittu..
tää lähtee tuulettaan päätä juoksulenkille..
vähähiilarisenlla muutens tippunut paino äitienpäivästä 4kg/ painan nyt 55kg, eli jtn positiivista edes jos koittaa kaivaa:)

Oho helinä! Oot siis oikeastikin keiju :angel4 Mie oon yrittäny tiputtaa painoa, mutta ei.onnistu millään. Yriryksen aikana tullut painoa ekaa kerraa elämässä liikaa. En tiedä johtuuko pillereiden lopetuksesta vai stressistä. Ainakin pillereiden.lopetuksesta tuli monta muuta negatiivista oiretta. Nyt sit tää paino asiakin nykysin masentaa vielä tähän päälle. :hungover: Juoksemistakin olen yrittänyt n 3 vuotta, mutta ilmeisesti ei miun juttu, koska ei lähde edelleenkääb onnistumaan.

Muistatko helinä ku kerroin et ei tee mieli syyä mitään kierron alussa.. Ni kappas heti ku avasin täällä sanaisen arkkuni niin heti loppu ku seinään se homma. Oon mättäny naamaan herkkuja mennen tullen.

Mullekki tekis hyvää pudottaa painoa. En vaan tiedä miten sen tekisin.

Kiitos! :)

Joo lemmikit kyllä kummasti auttaa, saa vähän ajatuksia muualle niiden kanssa touhutessa. Meilläkin on koira. :)

Tuli vähän puhdistettua ilmaa riidan merkeissä viikonloppuna. Mies sano mulle aika pahasti etten harrasta riittävästi liikuntaa ja pahoitin siitä mieleni. Saatiin kyllä sovittua mutta tuntuu, että hormonit on ihan sekaisin kun välillä itken ihan mitättömistä syistä. :( Mulla kyllä on tullu painoa lisää, mutten mä mikään lihava oo, painoindeksi 20... Sanoo että nyt pitäs liikkua kun on aikaa eikä vielä oo lapsia ja että olis vanhana paremmassa kunnossa. Se tuntuu muutenkin ajattelevan että elämä loppuu jos ja kun lapsia tulee. Ihankun lasten kanssa ei vois tehdä lähes samoja juttuja kun kahdestaankin. No kylläpäs helpotti purkautua :D

Onneksi kohta on juhannus niin saa vähän huilattua. Meillä on töissä uusi työntekijä ja on vähän pinna kireällä myös sen takia, kun se ei viitsi kysyä jos ei jotain osaa. Saa sitten jälkeenpäin korjailla sen tekemisiä. Mitä juhannus suunnitelmia teillä on? Me ollaan vaan kotona, grillaillaan varmaan.

Muokattu viimeksi:
Höpönpöpö muistan kun kerroit,on se jännä juttu,alitajuntaan jäänyt varmaan kummittelemaan :wink
Mimosa,sinähän olet painoindeksin ihan siellä alapäässä jote itodellakaan sun pidä laihduttaa... voi miehet,ne on joskus niin ulkonäkökeskeisiä,minunkin miestä joskus huoletti että jos lihon kun saan lapsen... ihan kuin se ois jouk kovinkin iso ja tärkeä asia.
Enni: heh,kiitos,mut ei minusta vielä keijua saa :wink:grin
Tiiamariia: Olen aina ollut liikunnallinen,liikun arkisin 10km joka päivä työmatkat pyörällä,ja sit siihen lisäksi jonkun verran,salilla en oo nyt jaksanut käydä edes,mut oon tosi kova herkuttelemaan,viikonloppuisin saattaa hyvin mennä reilusti yli puoli kiloa irtonamuja ja muita herkkuja.. ja ne oon nyt karsinut kokonaan pois,ja lisännyt reilusti protskua,juon maitorahka/hedelmä/avokado tmv. smootieta,syön joka aamu puuron ja olen jättänyt kaikki herkut (jätskiä menee välillä) sekä vältän raskaita kastikeruokia... niillä ne lähti,minun ongelma on helposti se että syön liian vähän.. (mut toi kunnon aamupala on auttanut myös paljon), vielä kun oppis pitämään tuon painon ja oppis syömään herkkuja kohtuudella:grin olen vähän väliä samanlaisella totaaliherkkulakolla kun menee liiallisuuksiin... tällä kertaa en oo ihan totaali kieltäytynyt herkuista kuitenkaan ja näin yritän opetella uutta elämäntyyliä.. tartten aina hyvän motivaattoria,ja tämä vauva-asia oli nyt sellainen jonka takia yritän josko vaikuttaisi kiertojen epäsäännöllisyyteen. Monella pco.sta kärsivällä auttanut ja vaikkei sitä ole todettu niin siihen viittaavia piirteitä on löytynt munasarjoista hiukan.
ps. Maltoin olla testaamatta aamupissasta,jes!!

Miten mulla on mennyt kokonaan ohi nämä viestit o_O Pitää laittaa paremmin seurantaan.. Tervetuloa Mimosa!

Tuo vähähiilarinen on kyllä tehokas. Itse pudotin alkuvuodesta 10 kiloa kuudessa viikossa. Oli vähän tarttunut semmosia herkuttelukiloja edellisen vuoden aikana. Ensin mentiin kaksi viikkoa lähes täysin ilman hiilareita ja sit vähän hyviä hiilareita mukaan. Mulla on kans tuo juokseminen kyllä jäänyt todella vähiin. Sen sijaan on tullut kyllä käytyä kävelyllä ja työmatkat pyöräilen. Nyt viimeisen kuukauden aikana olen taas innostunut salilla käymisestä, joten siellä on tullut käytyä hikoilemassa pari kolme kertaa viikossa.

Helinä: Voi hitto mä niin toivon, että sinne pärähtäis plussa! Mulla ei ole ollut mitään tuntemuksia. Ehkä ihan vähän alavatsan nippailua, mutta sitä saattaa olla ennen menkkojakin ihan normaalisti. En ole vielä testannut. Aattelin ootella, että pääsis yli edes siitä oletetusta menkkojen alkamispäivästä.. Ja senhän pitäisi olla tuon kännykkäsovelluslaskurin mukaan huomenna (oman kirjanpidon mukaan kyllä jo tänään...). Jännät päivät siis menossa :nailbiting:

Mimosa: kotona grillailu kuulostaa kyllä hyvälle :) Meillä varmaan kans samanlainen suunnitelma. Aateltiin käydä jossain juhannuskokkoa katsomassa, jos keli on kiva. Muuten saunotaan kotona, lämmitellään saunaa ja grillataan, nautiskellaan hetki kiireettömästä menosta. Omasta mielestä juhannukseen kuuluisi kyllä mökki, sauna ja uinti, mutta nyt ei ole oikein sellaiseen mahdollisuutta.

Missäs vaiheessa muiden kierrot on menossa? Onko tällä viikolla muita jännän äärellä kun me Helinän kanssa? Eli täällä on menossa nyt kp29/dpo11.

Mulla on kp21/28, dpo 10? Pakko varmaan juhannusaattona testailla jos meinaa jotain ottaa vaikka tuskin vielä silloin näkyy. Mulla ovistestikin näytti jotain vaan kolmena peräkkäisenä päivänä. Ei kyllä mitään oloja oo, että tuskin tässä kierrossa tärppiä tulee

Mä aattelin kans perjantaina testailla, jos ei ole täti tullut ennen sitä. Tästä kierrosta ei ole kovin kovat toiveet, koska ovis tuntemukset oli aika vähäiset. En saanut siihen ovistestiinkään ihan selkeästi ovista napattu - parina päivän hailakat viivat ja se oli siinä. Mutta aina on toivoa niin kauan kun ei ole menkkoja :rolleyes:

Täällä kp 7/30. Mie en oikein nyt voi noudattaa mitään kuureja, kun pääsin takas töihin. On.niin surkeat ruokailumahdollisuudet. Ja niin pitkät matkat ettei voi kulke kuin autolla :grin Kokeilin aiemmin mm. puhdistuskuuria ja vehnän välttämistä, herkkulakkoja. Lopputulos puolessa vuodessa näistä kaikista 75 kg -> 75 kg. Olisin super tyytyväinen 65 kg.

Takaisin