Esikoinen haaveissa 2016

Tervetuloa tännekin Enni, mehän jo tunnetaankin tuolta toiselta foorumilta,mutta siis ikää täällä tulee tänä vuonna täyteen 29v ja samoissa mennään sinun kanssa eli yritystä ensi kuussa takana vuosi... täällä ne kierrot temppulilleet mutta nyt tuli ovis suht aikaisin kp.26 viime kiertoon nähden ja talleteltu on 3 peräkkäisenä päivänä,nyt menossa dpo2. Saa nähdä mitä kesä tuo tullessaan,koitan olla stressaamatta nyt ainakin ja nauttia kesästä.

Mä oon Turust, ikää 24 ja miehelöä 25 täl hetkellä :) yritystä 12/15 takana jonka aikana jo 1 raskaus ja päättynyt keskeytyneeseen keskenmenoon rv12.

Mä oon itäiseltä Uudeltamaalta. Mulla on ikää 34, miehellä pari vuotta enemmän. Yritys aloitettu 11/2015, jolloin jätetty pois Nuvaring. Kierrot tuntui käynnistyvän ihan normaalisti ja kierron pituus ollut noin 28-30 päivää. Viime kierrossa oli kiinnittymisyritys, kun sain haamuviivan testiin, mut menkat alkoi sit kp 32. Viime kierrossa ovis oli tosi selkeä. Tässä kierrossa ei ollut niin selkeä, mutta sain tikkuun napattua parina päivänä hailakat viivat. Nyt on sit menossa kp 21 ja oletetusta oviksesta 3 päivää.

Itse oon kans huomannut tuon ajattelun, että jättää jotain tekemättä "koska jos se nyt tärppää". Viime menkat oli semmoinen pettymys, että aattelin yrittää nyt olla ajattelematta koko juttua sen enempää. (Arvatkaa vaan olenko kuitenkin viikon päästä malttamattomana r-testien kanssa :wink) Mutta tässä on nyt kesällä kaikenlaista puuhaa ja aloittelin pitkästä aikaa saliharrastustakin. Tekee hyvää tehdä asioita, joista tulee hyvä fiilis. Ja auttaa se vähän harhauttamaan ajatuksia muihinkin asioihin.

Aurinkoista viikon alkua kaikille!

Mie olen Etelä-Karjalasta. Oon 23, mies pari vuotta vanhempi. Sovittiin ennen kun mentiin kihloihin, että luonnollisesti naimisiinmenon jälkeen saa vauva vapaasti tulla. Ja nyt on vuosi yritystä takana. Miulla tehty alakautta ultraus ja normi gyne tarkatus tähän mennessä. Ei mitään vikaa löytynyt. Elokuussa soittelen lähetettä ja aukkari taitais olla seuraavana. Suvussakaan ei tietääkseni ole endoa tms.

Oon huomannu kanssa tekeväni tota jos tärppää nyt -hommaa. Ei kannata ostaa vaatteita,eikä aloittaa mitään harrastuksia eikä suunnitella ens kesää :grin Ja kaikille muille tulee vauvoja koko ajan, kun vaan housut laskee :dead:
Meillä on tosi pieni suku, ja kolme vauva uutista alle vuodessa :mad:

Mie en siis ole kertonut tästä yrityksestä kuin yhdelle kaverille, siitäkään ei miule minkäänlaista tukea ollut. Ei oo kovin mukavaa onnitella muita raskaudesta tässä tilanteessa, eikä ole ketään kenen kanssa vois näistä jutella :confused: Eli sen takia olen täällä :)

Mulla vähän samaa, vauvauutisia ympärillä ja parhaat tukijat mulla on sellasia joilla lapsi ei vielä eded ajatuksissa, joten paras vertaistuki on kuitenkin täällä :)

Viola me mennään sit samoilla dpo.lla jännittävää.. täälläkin 3 pv oviksesta. Olisipatämä meidän kiertomme :).
Minä olen kainuusta ja ei olla kerrottu kenellekkään yrityksestä, ettei niin ahdistaisi jos ei sit tuukkaan..ja nyt kun jo näin kauan mennykin ilman uutisia niin ei haluta yhtään kertoakkaan jos on jtn vikaa..itseään yritän ilmeisesti vaistomaisesti suojella.

Helinäkeiju; Ei miuta tuo ahdista. Enemmän se, että en voi luottaa ettei asia leviä tai jos en saa mitään tukea/hyötyä asiassa niin kertominenhan olis turhaa. Kellään ei kuitenkaan itellään oo samaa ongelmaa. En esim ole vielä kertaakaan vauva uteluihin vastannut mitään oikeeseen syyhyn viittaavaa, koska en tiedä miten selviäisin jatkokysymyksistä. 8 kk jälkeen on alkanut tehdä kipeempää tän asian kanssa. Haluaisin kuitenkin saada kysyjät häpeämään asiatonta kysymystä,mutta en uskallasanoa kuitenkaan mitään tarpeeksi ilkeää.

Enni kp 29/30, dpo 15, yk 11

Minulla kun on suvussa niin paljon tuota endoa niin siksi se lapsettomuus on pelottanut jo alusta asti ja varsinkin kun ei ole heti onnistanut.. siitä varmasti nuo omat pelot juontaa.

Meiä vanhemmat on adoptoinu mut ja mun veljen lapsettomuuden takia. Ja itellä endoepäily. Ja biologinen äiti raskauden aikana käyttäny huumeita jne. Ja oon jostai syystä aina pelänny et mulle ei biologista lasta suoda.. vaikka oon miehelle sanonu että sitte adoptoidaan - tai että varmaan adoptoidaan joka tapauksessa koska on se niin hieno teko. Me päästii mum veljen kans sellasist oloista pois et hohoijaa.. anteeksi pieni avautuminen :D

Tiiamaria; Anna tulla vaan :) Sehän on hyvä, että siun omastakin mielestä tuo on hyvä juttu! Oot tyytyväinen omaan elämään ja haluat sitä jatkaa.

Mie taas olen aina aatellu, et sitten kun sitä tätä ja tota on niin sitten saa tulla lapsia. Eli nämä normaalit "puitteet", joku järkevä järjestys asioille. Olen myös aina ajatellu varmaan 5 v asti, että sitten aikuisena kun miulla on lapsia,ja kun olen iso niin miullakin on monta lasta ym. Se on ollut aina itsestään selvää. Sitten iski pelot kun oli normi 6 kk yritystä mennyt, eikä mitään ollut tapahtunut.

Tekisi niin mieli avautua näistä sukulaisista, kaikilla miulle opetettujen normien vastaiset elämäntilanteet ja silti tulee/tuli vauva. Ja mie olen kaikki suot tallonut läpi tähän tilanteeseen määrätietoisin askelin, että no nyt saa tulla! Ja ei tapahdukaan mitään. Sanon ihan suoraan, että vaikka ymmärrän, ettei ole miulta pois, oon tosi katkera näille ihmisille vauvoistaan. En siis ylipäätään kaikille ihmisille maailmassa. Mutta siis miksi miun piti tehdä kaikki tuo työ turhan takia ja toiset saa sormia napsauttamalla? Olisko miulla lapsi, jos olisin jonkun vaan kanssa saanu sen vahingossa kesken opiskelujen? :sour: En tiiä tajuuko kukaan näitä oloja o_O

Tajuun, mulla just hyvä ystävä tuli todella epävarmassa parisuhteessa vahingossa raskaaksi, mies ei hyväksy jne, nyt heillä kaikki hyvin. Me ollaan kihloissa ja naimisiin menossa ja kaikki ns kohillaan ni ei voi onnistua, tai heti eka tärppi ja sitte se meni kesken. Ei mee tasan onnen lahjat!

Siis se on NIIN epäreilua et kaikki muut saa + sit viel nää vahinkoraskaudet.. Voi voi.. Se on vaan niin vaikee selittää miltä itsestä tuntuu..

Mulla ollu aina semmonen tunne et en tuu saaman lapsia. Tietenkin toivoo että se on joku harhakuva ja keksitty juttu.. Mut kappas niin siitä tulikin totta. Sit mietin et eikö lasta suoda meille sen takia et ei olla valmiita tai ollaan mukams jotenki liian epävakaita.. Tai onks tää kosto siitä ku menin 15-vuotiaana pummilla junassa.. Yms..

Sellasia mieli alkaa helposti pohtimaan, vaikka tosiasiassa ei se niin voi mennä :D jos esim pummilla junassa menemisestä kostoksi ei saisi lasta, niin ois varmaan aika paljon vähemmän lapsia tässä maailmassa. Elämä vaan on niin epäreilua välillä.

Helinäkeiju <3 toivotaan, että tää on meidän kierto :) Toiveikkaana, mutta yritän silti pitää mielen jotenkin aisoissa.

HöpönPöpö käytin yleensä 3 rengasta putkeen ja sit tauko. Mulle tuli vähän migreeniä (oletetusti tuosta renkaasta), joten pitämällä vähemmän noita taukoja välissä helpotettiin tätä tilannetta.

Ja nuo ajatukset kuulostaa tutulta. Toisten vauvauutiset ei tietenkään ole itseltä pois, mutta ei voi mitään sille, että kaikesta ei osaa aidosti iloita. Mun ystävä tuli muutama vuosi sitten vahingossa raskaaksi. Oli kyllä kumi käytössä, mutta siitä huolimatta nasahti paksuksi. Ja melkein heti kun tämä vauva oli syntynyt, tuli uudestaan vahingossa raskaaksi. Että näköjään joihinkin tosiaan pätee se, että riittää kun housut laskee tai kohti katsoo.. Mut pitää yrittää vaan ajatella, että elämä kantaa ja omatkin unelmat toteutuisi. Tälle mun ystävälle olen maininnut meidän vauvahaaveista, mutta omien kokemustensa perusteella hän ei osaa nähdä, että toisella voi olla oikeasti pelko, ettei saisikaan lasta.

Vauvaunelmat on vaan sellaisia, että niihin voi kovin rajallisesti itse vaikuttaa. Kun ei sitä vauvaa saa väkisin tehtyä..

Toivotaan, että kesä toisi paljon plussia meille :)

Hieno kirjoitus Viola,olen niin samaa mieltä kanssasi!! Väkisin ei saa tehtyä vaikka kuin toivois,kuitenkin on yritettävä pitää mieli virkeänä,vaikka välillä onkin vaikeaa ja masentaa ainaiset pettymykset. Stressaaminen on kaikista pahinta,itselleen tekee vaan sillä pahaa.. Toivotaan että tämä kesä ja lämpö toisi meille kaikille paljon ihania uutisia :Heartred

Toivotaan tosiaan että kaikille tulisi hyviä uutisia kesän aikana <3 mulla alkoi kp1. :( veikkaan kemiallista, koska kiinnittymisen aikaan oli niin selkeät oireet, jotka olivat silloin kun viime kerralla tuli raskaaksi. ja menkat oli myöhässä 4 päivää, jota ei oo koskaan ennen tapahtunut.

Takaisin