Ensimmäisten yrittäjät

Kuin myös rosegold, tsemppiä kiertoon ja sulla jännät edessä vaikka ootkin jo rauhoittunut oirekyttäyksessä :grin

Citrus, juurikin näin. Lähipiiri ei uskalla pelätä läheskään yhtä paljon kuin itse. Mutta sina oppii, toivotaan että seuraavan kohdalla kaikki sujuu niinkuin pitää:-)

Karoliina, viivojen vahvistuminen vaihtelee tosi paljon varmaan virtsan laimeudesta ym mutta tuntuu että myös testierien mukaan. Mulla edellisessä raskaudessa vahvistui hiljalleen joka toinen päivä viivat ja alkuun hyyyvin haaleaa näytti. Siinä toki itse on malttamaton mutta uskon että kyllä se siitä voimistuu :angelic:

Kysymys ovistikuista: Onko lopputuloksen kannalta parempi harrastaa seksiä samana päivänä kun ovistikku näyttää positiivista vai vasta päivä sen jälkeen? :smiley-ashamed005

Kysymys ovistikuista: Onko lopputuloksen kannalta parempi harrastaa seksiä samana päivänä kun ovistikku näyttää positiivista vai vasta päivä sen jälkeen? :smiley-ashamed005

Käsittääkseni paras olisi vähän ennen ja samana päivänä :) Toki myös seuraavana päivänä ehkä kannattaa vielä. Muut voi korjata, jos olen väärässä.

Sinänsä ei oo väliä mutta IMO ovisplussasta seuraava päivä ois ideaali. Ovisplussasta ovis tapahtuu 24-48 h sisällä tyypillisesti ja paras mahdollisuus on raskautua jos siittiöt on valmiiksi odottelemassa irronnutta munasolua.

Viime yönä heräsin siihen, että mun tisseissä oli ruuhkaa. :laughing001 Pidin niistä ite kiinni ja heräsin, kun miehenkin kourat saapu paikalle. :laughing002 Herättää pientä toiveikkuutta; kaikki muut "oireet" oon voinu selittää jollain muulla tai niitä on ollut ennenkin, mutta ikinä en oo ainakaan kiinnittäny huomiota, että rinnat ois turvonnu. Ja nää on valtavat. :wideyed:

No nyt on lupaavaa sudensyliin! Mikä kierron vaihe menossa ja onko testailuja tulossa? :D

Tänään kp 24. Yleensä mulla kierto 26 päivää tai päivän-kaks alle, todella harvoin yhtään yli, nyt Flo enteilee menkkoja kuitenki vasta sunnuntaille. :think005 Ovista en tikuttanu ja se onki sit voinu olla mitä vaan nettilaskurin tarjooman kp10 kohdalta aina Flon laskeman kp17 kohdalle. o_O Olojen puolesta luulen, että totuus on jossain siinä välissä. :grin

Mulle on tullut vähän yllätyksenä tämä täällä vallitseva testailuvillitys, mä en oikein ymmärrä, miksi sitä tehdään? :grin Oon kerran testannu ovistestejä (lähinnä, et mitä ne on) ja raskaustestin tuumasin tehdä vasta, kun menkat on myöhässä. Siihen asti mulle riittää tää oireiden ihmettely, en kaipaa haamujen ja viivanpaikkojen tulkintaa. :laughing002 Toki mulle tää yritys on niin uutta, et voi olla, et muutaman kuukauden yrityksen jälkeen voi itteeni alkaa tikut kiinnostaa enempi. :grin

Muokattu viimeksi:
Tänään kp 24. Yleensä mulla kierto 26 päivää tai päivän-kaks alle, todella harvoin yhtään yli, nyt Flo enteilee menkkoja kuitenki vasta sunnuntaille. :think005 Ovista en tikuttanu ja se onki sit voinu olla mitä vaan nettilaskurin tarjooman kp3 kohdalta aina Flon laskeman kp17 kohdalle. o_O Olojen puolesta luulen, että totuus on jossain siinä välissä. :grin

Mulle on tullut vähän yllätyksenä tämä täällä vallitseva testailuvillitys, mä en oikein ymmärrä, miksi sitä tehdään? :grin Oon kerran testannu ovistestejä (lähinnä, et mitä ne on) ja raskaustestin tuumasin tehdä vasta, kun menkat on myöhässä. Siihen asti mulle riittää tää oireiden ihmettely, en kaipaa haamujen ja viivanpaikkojen tulkintaa. :laughing002 Toki mulle tää yritys on niin uutta, et voi olla, et muutaman kuukauden yrityksen jälkeen voi itteeni alkaa tikut kiinnostaa enempi. :grin

Testailuvillitys riippunee varmaan vähän eri henkilöistä ja testaajien määrästä. Raskaustestien osalta on malttamattomia jotka haluaa tietää raskaudesta asap ja ovistestejä tehdään paljon kun kierrot on epätasaisia ja oviksen ajankohtaa ei tiedetä. Isolla foorumilla kun on paljon käyttäjiä, niin ei tarvita kuin kourallinen tyyppejä jotka tikkuja tekee niin se näyttää jo helposti villitykseltä. :D Ja toki kun täällä tykätään niitä testejä tiirailla, niin sekin villitsee kun tietää että täältä löytyy aina se joku joka niitä haluaa tutkia ja tulkita. :D
Mä teen ovistestit vaan koska poliklinikka niin määrää (koska ollaan hoidoissa), mutta jos olisi luomuyritystä niin en vaivautuisi koska tasan tiedän koska ovuloin. Raskaustestejä oli hauska tulkita ne pari ekaa hoitokiertoa, mutta nykyään kun kaikkiin testeihin tulee viivanpaikkaa niin ajattelin itsekin jättää tulkinnat viralliseen testipäivään ja teen silloinkin suoraan vaan digitestin. :)

Eikä oo siis tarkotus arvostella kenenkään toimintatapoja, lähinnä olin ihmeissäni, että tällastakin on ja onkohan mulla itsellä vauvakuumetta ollenkaan, kun en oo tullu aatelleeksikaan, että näinkin voisi menetellä. :smiley-ashamed004

Mä oon hurahtanut testailuun, koska kaikessa epävarmuudessa se tuntuu joltakin, mitä voin tehdä. Ja jos viivat ei vahvistukaan, osaa varautua tulevaan eri tavalla. Ensimmäisellä kerralla en tikuttanut ja keskenmeno tulikin sitten ihan yllärinä ja se tuntui ihan kamalalta

Ymmärrän ihmetyksen ja samaistun että alkuvaiheessa kanssa en ihan tajunnut koko asiaa. No, nyt epätoivouskäyrä kasvaa ja päivät pitkät muiden juttuja lukiessa ne omatkin testihimot nousee :hilarious: Yleensä oon kanssa testannut vaikka jos menkat on päivän myöhässä ja kun on epäsäännöllinen kierto nyt ollut, niin aina ei pysy perillä miksi kierto venyy. Ovulaation oon löytänyt tikuilla paljon myöhemmäksi kuin se oletettu laskureiden mukaan :) Mutta aika näyttää, toivottavasti plussaksi kääntyy siellä :happy:

Tässä kierrossa kun oon taas pitkästä aikaa tutkinut ovulaatiota, niin on entistä suuremmalla hopulla testaamassa jo raskaustestejä kun "ajoitukset niin kohdillaan" ja tuntemukset muka "raskauteen viittaavat". Työtä oon itseni kanssa tehnyt et testaan aikaisintaan oviksen jälkeen 12 päivää myöhemmin. Halpoja raskaustestejä tuli tilattua kaappiin useampi niin siellähän ne möllöttää ja sormet syyhyää :D Onhan tää hullua kieltämättä

Ei mun mielestä hullua testailla. Jos jännitys käy sietämättömäksi niin minun on ollut helpompi vaan tehdä se testi ja todeta että negatiivinen on. Eipähän tarvi kuvitella raskausoireita ja turvotuskin johtuu siitä eilisestä pitsasta eikä raskaudesta.

Kp29, ei niin minkäänlaisia erikoisia tuntemuksia. Jännä nähdä, vaikuttaako km kiertoon vai ei, menkkojen pitäis alkaa lauantaina. Vaihteeksi joku rennompi vaihe meneillään, vuoden alussa yritys oli mielessä koko ajan, nyt oon keskittyny hiihtolatuihin ja kevätaurinkoon :D Jätin testitkin tilaamatta, ajattelin et ostan kaupasta, jos tulee jotain vakuuttavia raskausoireita. En halua muutenkaan testata liian aikaisin, yks keskenmeno vielä menee omassa mielessä sattuman piikkiin. Toinen, olkoonkin aikainen, varmaan aiheuttais sen romahduksen joka jäi nyt tulematta.

Mulla dpo14 tänään. On sellainen olo että ei tärpännyt, kävin sitten ostamassa kasan ovulaatiotestejä jo valmiiksi.:happy3 Jos nyt ens kierrosta alkaisin oikeasti tikuttaa niin olis paremmat mahdollisuudet. Gynellä kävin jokin aikaa sitten. Sanoi että kaikki pitäisi olla kunnossa ja ehdotti tikuttamista.

Mulla dpo14 tänään. On sellainen olo että ei tärpännyt, kävin sitten ostamassa kasan ovulaatiotestejä jo valmiiksi.:happy3 Jos nyt ens kierrosta alkaisin oikeasti tikuttaa niin olis paremmat mahdollisuudet. Gynellä kävin jokin aikaa sitten. Sanoi että kaikki pitäisi olla kunnossa ja ehdotti tikuttamista.

Mä ostin hirveän kasan tikkuja kun aloin turhautua siihen että joka kuukausi saa olla tilaamassa lisää. Sitten tärppäsi!

Mä meinasin luovuttaa tikutuksen suhteen kp18, mutta kp19 tuli vielä aamulla tunne, että pakko koittaa vielä josko sen oviksen bongaisin. Ja niimpä sieltä pärähti ovis niin viivatikkuun kuin digiinkin! Miten onnelliseks voikaan tulla, kun ekan kerran yrityksen aloittamisen jälkeen todistetusti ovuloi! Nyt dpo2 meneillään. Nyt ei auta kuin odotella :)

Kiva kun tänne on tullut muitakin uusia! Paljon positiivisia ajatuksia ja plussatuulia kaikille!

Oon pitänyt vähän hiljaiseloa täällä ja yrittäny olla stressaamatta. Ilmeisesti ovis bongattu kun ovistestiin tuli kaksi punaista ja paksua viivaa reilu viikko sitten. Tänään siten arviolta dpo9. Pari päivää oletetusta oviksesta jäi pyyhkiessä paperiin 2 päivänä vanhaa verta ja jotain limakalvoa? Luulin et menkat alkoi mut se loppu kun seinään sen 2 päivän jälkeen. Lisäks menkkaoireita ollut mahassa oviksesta lähtien paitsi ei tänään. Ei auta kun odotella. Ei noissa testeissä varmaa mitää näkyiskää ennenku menkat on myöhässä... Jotenki silti sellanen fiilis takaraivossa ettei varmaa taaskaa tärpänny hyvistä ajoituksista huolimatta ja joku diagnosoimaton endo vaan kiusaa. Väkisin täs alkaa miettii et mikä mus on oikein vikana ja miks toiset saa lapsia yhdellä yrittämällä ja esim lääkkeitä avuks. Meille vaan sanotaan et yrittäkää viel luomuna. Noh, jos ei ens kuussakaan tärppää niin lääkäri sano et laittaa lähetteen sit lapsettomuuspolille kun vuosi tulee yritystä täyteen.

Takaisin