Ensimmäisten yrittäjät

Noora, kiitos ja toivottavasti siellä tärppää.

Sudensylin, ei kannata heittää kirvestä vielä kaivoon. Voihan olla ettei näy vielä.
 
Samaa mietin, myötäjännityksessä elellään! :)

Millä mielin porukka on omien kiertojen vaiheista? Täällä taas menkat selättäneenä alkaa optimisti nostaa päätään pikkuhiljaa. Jospa nyt satsais stressitekijöiden minimointiin, nauttisi keväästä ja ihanasta yhdessäolosta miehen kanssa :) Tässä taas realisoitui että ihan hölmöltä tuntuu saada kaikki itselle heti nyt - yritän suhtautua siihen että ennätän valvoa öitä ja yösyöttöjä varmasti riittävästi kun sen aika tulee ja koitan satsata nyt meidän kahden kivaan yhdessäoloon :)
 
Kp31 meneillään, ei siis menkkoja vieläkään... Testejä en oo tehny enempää, ajattelin maanantaina kokeilla. En jotenkin jaksa uskoa, että raskaana olisin ja se ei testeissä näkyisi. o_O
 
Hyppään mukaan tähänkin ketjuun! Täällä 33v ensimmäistä lasta yrittävä :greet025 Meillä nyt vasta 2. yrityskerta menossa ja kaikki raskauteen ja yrittämiseen liittyvä on kovin uutta ja jännittävää.

Oon ite halunnut lasta jo pitkään ja ollaankin miehen kanssa "väännetty" asiasta moneen kertaan. Hän oli aina sitä mieltä, että kyllä haluaa lapsia, mutta joskus myöhemmin. Lopulta meinasi koko suhde mennä poikki, koska en itse halunnut enää odottaa ja olin valmis alottamaan yrittämisen vaikka sitten ihan yksin. Nyt kuitenkin miehenkin ajatukset ovat muuttuneet ja molemmat toivotaan kovasti, että raskaus onnistuisi.

Mulla kierto on todella epäsäännöllinen, mutta edelleen normaalin rajoissa. Viime kierrossa luulin jo homman tärpänneen, mutta menkat alkokin sitten 5pv odotettua aiemmin :smiley-ashamed004 Yritän metsästää ovulaatiota testeillä ja oman kehon tutkiskelulla ja jopa aamulämpöjä mittaillen. Jotenkin takaraivossa jyskyttää ajatus, että en mä varmaan ees voi tulla raskaaksi. En tiedä mistä se johtuu, vaikka yritystä takana vasta todella vähän...

Nyt kp11 menossa (tätäkin vaikea laskea, koska ennen menkkoja oli 3pv tiputteluvuotoa, niin en oikeen tiedä mistä päivästä pitäisi laskeminen alottaa :confused004), mutta ovistestit eilen ja toissapäivänä negat. Vuoto kuitenkin muuttunut jo valkuaismaisemmaksi. Katotaan mitä testi näyttää, kun tänään pääsen töistä kotiin. Miehen kanssa sovittiin, että pelataan varman päälle ja laitetaan peitto heilumaan niin usein kun vaan mahdollista näinä "hyvinä päivinä". :smiley-angelic002

Toivottavasti lähipäivinä testaavien testit näyttäis +++! :Heartbigred
 
Hyppään mukaan tähänkin ketjuun! Täällä 33v ensimmäistä lasta yrittävä :greet025 Meillä nyt vasta 2. yrityskerta menossa ja kaikki raskauteen ja yrittämiseen liittyvä on kovin uutta ja jännittävää.

Oon ite halunnut lasta jo pitkään ja ollaankin miehen kanssa "väännetty" asiasta moneen kertaan. Hän oli aina sitä mieltä, että kyllä haluaa lapsia, mutta joskus myöhemmin. Lopulta meinasi koko suhde mennä poikki, koska en itse halunnut enää odottaa ja olin valmis alottamaan yrittämisen vaikka sitten ihan yksin. Nyt kuitenkin miehenkin ajatukset ovat muuttuneet ja molemmat toivotaan kovasti, että raskaus onnistuisi.

Mulla kierto on todella epäsäännöllinen, mutta edelleen normaalin rajoissa. Viime kierrossa luulin jo homman tärpänneen, mutta menkat alkokin sitten 5pv odotettua aiemmin :smiley-ashamed004 Yritän metsästää ovulaatiota testeillä ja oman kehon tutkiskelulla ja jopa aamulämpöjä mittaillen. Jotenkin takaraivossa jyskyttää ajatus, että en mä varmaan ees voi tulla raskaaksi. En tiedä mistä se johtuu, vaikka yritystä takana vasta todella vähän...

Nyt kp11 menossa (tätäkin vaikea laskea, koska ennen menkkoja oli 3pv tiputteluvuotoa, niin en oikeen tiedä mistä päivästä pitäisi laskeminen alottaa :confused004), mutta ovistestit eilen ja toissapäivänä negat. Vuoto kuitenkin muuttunut jo valkuaismaisemmaksi. Katotaan mitä testi näyttää, kun tänään pääsen töistä kotiin. Miehen kanssa sovittiin, että pelataan varman päälle ja laitetaan peitto heilumaan niin usein kun vaan mahdollista näinä "hyvinä päivinä". :smiley-angelic002

Toivottavasti lähipäivinä testaavien testit näyttäis +++! :Heartbigred

Taas mä komppailen sua, mut ihan pakko kommentoida, kun itellä on kans tuo ihan ihme ajatus takaraivossa, että jos mä en edes voikaan raskautua. o_O Mä oon nuoruudessani eläny vähän turhan huolettomasti ja silti onnistunu väistämään kaikki luodit, ni on vaan olo, että jotenkin se universumi mua vielä kurittaa, vaikka mitkään todelliset asiat ei siihen viittaa. :p
 
Taas mä komppailen sua, mut ihan pakko kommentoida, kun itellä on kans tuo ihan ihme ajatus takaraivossa, että jos mä en edes voikaan raskautua. o_O Mä oon nuoruudessani eläny vähän turhan huolettomasti ja silti onnistunu väistämään kaikki luodit, ni on vaan olo, että jotenkin se universumi mua vielä kurittaa, vaikka mitkään todelliset asiat ei siihen viittaa. :p

Se on niin outo tunne!!! Ja mulla myös tuo fiilis, että kyllä se universumi jossain vaiheessa lyö kapuloita rattaisiin! Mulle tuli jotenkin aivan yllätyksenä, miten pienellä todennäköisyydellä ja aikamarginaalilla sitä edes voi tulla raskaaksi kierron aikana. Että jos se hedelmöittyminen on muutenkin niin pienestä kiinni, niin miten se vois omalle kohdalle edes osua!

Jotenkin oon henkisesti enemmän valmistautunut keskenmenoihin (monella kaverilla ollut niitä useampi ja myös myöhäisemmän vaiheen kohtukuolemia parilla), mutta raskaaksi tuleminen tuntuu saavuttamattomissa olevalta unelmalta. Toivottavasti oon tämänkin asian kohdalla väärässä :laughing002
 
Se on niin outo tunne!!! Ja mulla myös tuo fiilis, että kyllä se universumi jossain vaiheessa lyö kapuloita rattaisiin! Mulle tuli jotenkin aivan yllätyksenä, miten pienellä todennäköisyydellä ja aikamarginaalilla sitä edes voi tulla raskaaksi kierron aikana. Että jos se hedelmöittyminen on muutenkin niin pienestä kiinni, niin miten se vois omalle kohdalle edes osua!

Tämäpä! Ja sitte toisaalta niin paljon kuulee vahinkoraskauksista, kun kerta riitti tai vahinko kävi ehkäsynkin läpi. Samalla ite oot pari vuotta käyttäny "ehkäsynä" keskeytystä ja toisinaan (lähinnä juovuspäiten :smiley-angelic006) hyvä jos sitäkään ja mitään ei tapahu. :grin
 
Tervetuloa remmiin Palis :) Laskisin kp:t kunnon vuodosta, kuten Flo/Clue laskevat. Hyvä että sait miehen samoille linjoille, toivotaan paljon plussia tänne suunnille :love7
 
En tiiä lukeeko tästä ketjusta kaikki tota Raskaaksi 2021 -ketjua, ni päivitänpä tännekin, jos joku sattumalta miettii mun kohtaloa. laughing7

Oltiin jo aiemmin kaverin kanssa sovittu, että otetaan tänä viikonloppuna kuppia. Jouduin jo alkuviikosta kaverille sitten varottaa, että jos mulla ei oo menkkoja, ni alkoa en ota, vaikka testit nyt olikin ollu negatiivisia.

Kökkö viikko takana, eikä menkkoja vielä tänäänkään, ni päätin sitte aamulla testata ajatuksella, että nega sieltä tulee, että hittooks tässä menkkoja oottaa, että kuppia sitte vaan viikonloppuna.

Ni kappas keppanaa. Nyt oon ihan pihalla, eihän tätä voi uskoa todeksi. :wtf Ja mitä tuolla aiemmin just puhuttiin niistä oudoista peloista, että jos ei tuukaan raskaaksi... No nyt pelätään sitte, että on väärä positiivinen tai, että keskenhän tää jossain kohti menee. Ja voi pojat on vaikee olla hiljaa, ku tekis mieli kaikille kertoo...

Eniten mua varmaan hämmentää, kun täällä foorumilla on tutustunut tähän tikuttelukulttuuriin... Tuntuu hölmöltä, että toiset näkee jo tosi varhain viivanpaikkaa yms. ja itellä oli Rfsu:n early -testi ihan puhdas nega vielä kp30/26 (tänään siis kp33 ja testinä PC). :grin
 

Liitteet

  • IMG_20210326_054426.jpg
    IMG_20210326_054426.jpg
    12.7 KB · Katsottu: 106
En tiiä lukeeko tästä ketjusta kaikki tota Raskaaksi 2021 -ketjua, ni päivitänpä tännekin, jos joku sattumalta miettii mun kohtaloa. laughing7

Oltiin jo aiemmin kaverin kanssa sovittu, että otetaan tänä viikonloppuna kuppia. Jouduin jo alkuviikosta kaverille sitten varottaa, että jos mulla ei oo menkkoja, ni alkoa en ota, vaikka testit nyt olikin ollu negatiivisia.

Kökkö viikko takana, eikä menkkoja vielä tänäänkään, ni päätin sitte aamulla testata ajatuksella, että nega sieltä tulee, että hittooks tässä menkkoja oottaa, että kuppia sitte vaan viikonloppuna.

Ni kappas keppanaa. Nyt oon ihan pihalla, eihän tätä voi uskoa todeksi. :wtf Ja mitä tuolla aiemmin just puhuttiin niistä oudoista peloista, että jos ei tuukaan raskaaksi... No nyt pelätään sitte, että on väärä positiivinen tai, että keskenhän tää jossain kohti menee. Ja voi pojat on vaikee olla hiljaa, ku tekis mieli kaikille kertoo...

Eniten mua varmaan hämmentää, kun täällä foorumilla on tutustunut tähän tikuttelukulttuuriin... Tuntuu hölmöltä, että toiset näkee jo tosi varhain viivanpaikkaa yms. ja itellä oli Rfsu:n early -testi ihan puhdas nega vielä kp30/26 (tänään siis kp33 ja testinä PC). :grin

Omg, onnea!!!! Olipa ihana uutinen! Nyt se jännitys vasta alkaakin!!!

Mä oon kertonut aika monelle kaverille, että yritetään aktiivisesti ja aion myös kertoa, jos raskaudun ja jos menee kesken. En oo koskaan oikeen ymmärtänyt, et miksi näitä juttuja pitäis salailla, paitsi tietenkin itseään suojellakseen. Mulle kuitenkin jakaminen on tapa käsitellä asioita ja se helpottaa omaa ahdistusta, kun ei tartte pitää asioita sisällä ❤️

Mä suhtaudun näihin tikkuihin sellasella ajatuksella, että ne antaa suuntaa, mut eivät ole "se ehdoton totuus". Itellä tänään ekaa kertaa näytti ovistesti hailakkaa posiviivaa, eli siitä + flo apin ennustuksesta ja vuodon muutoksista päätellen uskon oviksen tapahtuvan tänä viikonloppuna (kp 13 tänään) . Laitettiin siis miehen kanssa peitto heilumaan heti kotiin päästyä ja sovittiin, että heiluttelut jatkuu päivittäin ainakin muutaman päivän ajan

Toivottavasti muillakin tärppäilee!!!
 
Tervetuloa remmiin Palis :) Laskisin kp:t kunnon vuodosta, kuten Flo/Clue laskevat. Hyvä että sait miehen samoille linjoille, toivotaan paljon plussia tänne suunnille :love7

Kiitos! Joo näin luinkin, että vasta kunnon vuoto lasketaan! Piti käydä päivittämässä omia aiempia kiertoja flo:ssa jälkikäteen
 
En tiiä lukeeko tästä ketjusta kaikki tota Raskaaksi 2021 -ketjua, ni päivitänpä tännekin, jos joku sattumalta miettii mun kohtaloa. laughing7

Oltiin jo aiemmin kaverin kanssa sovittu, että otetaan tänä viikonloppuna kuppia. Jouduin jo alkuviikosta kaverille sitten varottaa, että jos mulla ei oo menkkoja, ni alkoa en ota, vaikka testit nyt olikin ollu negatiivisia.

Kökkö viikko takana, eikä menkkoja vielä tänäänkään, ni päätin sitte aamulla testata ajatuksella, että nega sieltä tulee, että hittooks tässä menkkoja oottaa, että kuppia sitte vaan viikonloppuna.

Ni kappas keppanaa. Nyt oon ihan pihalla, eihän tätä voi uskoa todeksi. :wtf Ja mitä tuolla aiemmin just puhuttiin niistä oudoista peloista, että jos ei tuukaan raskaaksi... No nyt pelätään sitte, että on väärä positiivinen tai, että keskenhän tää jossain kohti menee. Ja voi pojat on vaikee olla hiljaa, ku tekis mieli kaikille kertoo...

Eniten mua varmaan hämmentää, kun täällä foorumilla on tutustunut tähän tikuttelukulttuuriin... Tuntuu hölmöltä, että toiset näkee jo tosi varhain viivanpaikkaa yms. ja itellä oli Rfsu:n early -testi ihan puhdas nega vielä kp30/26 (tänään siis kp33 ja testinä PC). :grin

Hurjasti onnea! :Heartpink
 
En tiiä lukeeko tästä ketjusta kaikki tota Raskaaksi 2021 -ketjua, ni päivitänpä tännekin, jos joku sattumalta miettii mun kohtaloa. laughing7

Oltiin jo aiemmin kaverin kanssa sovittu, että otetaan tänä viikonloppuna kuppia. Jouduin jo alkuviikosta kaverille sitten varottaa, että jos mulla ei oo menkkoja, ni alkoa en ota, vaikka testit nyt olikin ollu negatiivisia.

Kökkö viikko takana, eikä menkkoja vielä tänäänkään, ni päätin sitte aamulla testata ajatuksella, että nega sieltä tulee, että hittooks tässä menkkoja oottaa, että kuppia sitte vaan viikonloppuna.

Ni kappas keppanaa. Nyt oon ihan pihalla, eihän tätä voi uskoa todeksi. :wtf Ja mitä tuolla aiemmin just puhuttiin niistä oudoista peloista, että jos ei tuukaan raskaaksi... No nyt pelätään sitte, että on väärä positiivinen tai, että keskenhän tää jossain kohti menee. Ja voi pojat on vaikee olla hiljaa, ku tekis mieli kaikille kertoo...

Eniten mua varmaan hämmentää, kun täällä foorumilla on tutustunut tähän tikuttelukulttuuriin... Tuntuu hölmöltä, että toiset näkee jo tosi varhain viivanpaikkaa yms. ja itellä oli Rfsu:n early -testi ihan puhdas nega vielä kp30/26 (tänään siis kp33 ja testinä PC). :grin

ihanaa, onnea kovasti ja tarrasukkia!! :happy:

toivottavasti plussa-aalto leviäisi meille kaikille :angel5
 
Suuret onnittelut sudensylin! Aivan ihana että kääntyi noin :) kuppeihin tuleekin hieman pidempi tauko siispä :-D

Palis, oon samoilla linjoilla tosta että helpompi käsitellä kun puhuu avoimesti asioista tai siis omalla kohdalla toiminut hyvin. Ihanaa että on myös muita, tuntuu välillä että on niin hölösuu kun ei malta pitää omia asioita vaan ominaan. Mutta toisaalta miksi pitäisikään :D
 
Mä oon kertonut yrittämisestä vain yhdelle kaverille. Mutta hän on raskaana niin en ole voinut suruistani kertoa, ettei hän ajattelisi ettei voi fiilistellä omaa vauvaansa. Nyt varsinkin kun yritystä on jo takana kuukausia, olen tyytyväinen, etten ole muille kertonut.

Mies oli nähnyt viime yönä unta että meillä oli vauva ja hän säännöllisesti puhuu siitä kuinka haluaisi lapsen. Välillä tulee sellainen olo että eikö hän tiedä minun yrittävän ihan tosissaan. Vaikka kyllä hän tietää miten tärkeää lapsen saaminen minulle olisi. Mistähän tulee tämmöinen olo että se on mun syy ettei lasta tule? Vaikka tiedän että se ei ole kenenkään vika. Kummallista. :bag:
 
En tiiä lukeeko tästä ketjusta kaikki tota Raskaaksi 2021 -ketjua, ni päivitänpä tännekin, jos joku sattumalta miettii mun kohtaloa. laughing7

Oltiin jo aiemmin kaverin kanssa sovittu, että otetaan tänä viikonloppuna kuppia. Jouduin jo alkuviikosta kaverille sitten varottaa, että jos mulla ei oo menkkoja, ni alkoa en ota, vaikka testit nyt olikin ollu negatiivisia.

Kökkö viikko takana, eikä menkkoja vielä tänäänkään, ni päätin sitte aamulla testata ajatuksella, että nega sieltä tulee, että hittooks tässä menkkoja oottaa, että kuppia sitte vaan viikonloppuna.

Ni kappas keppanaa. Nyt oon ihan pihalla, eihän tätä voi uskoa todeksi. :wtf Ja mitä tuolla aiemmin just puhuttiin niistä oudoista peloista, että jos ei tuukaan raskaaksi... No nyt pelätään sitte, että on väärä positiivinen tai, että keskenhän tää jossain kohti menee. Ja voi pojat on vaikee olla hiljaa, ku tekis mieli kaikille kertoo...

Eniten mua varmaan hämmentää, kun täällä foorumilla on tutustunut tähän tikuttelukulttuuriin... Tuntuu hölmöltä, että toiset näkee jo tosi varhain viivanpaikkaa yms. ja itellä oli Rfsu:n early -testi ihan puhdas nega vielä kp30/26 (tänään siis kp33 ja testinä PC). :grin
Hurjan paljon onnea!:happy093:Heartred
 
Mä oon kertonut yrittämisestä vain yhdelle kaverille. Mutta hän on raskaana niin en ole voinut suruistani kertoa, ettei hän ajattelisi ettei voi fiilistellä omaa vauvaansa. Nyt varsinkin kun yritystä on jo takana kuukausia, olen tyytyväinen, etten ole muille kertonut.

Mies oli nähnyt viime yönä unta että meillä oli vauva ja hän säännöllisesti puhuu siitä kuinka haluaisi lapsen. Välillä tulee sellainen olo että eikö hän tiedä minun yrittävän ihan tosissaan. Vaikka kyllä hän tietää miten tärkeää lapsen saaminen minulle olisi. Mistähän tulee tämmöinen olo että se on mun syy ettei lasta tule? Vaikka tiedän että se ei ole kenenkään vika. Kummallista. :bag:

:sad001 toi on kyl todella ikävä fiilis. Toivottavasti mies vaan puhuu asiasta, koska se on mielen päällä ja unelmissa. Usein sitä itse on se oma pahin vihollisensa ja aivot tulkitsee muiden puheisrmta sen, mitä itse eniten pelkää. Varsinkin, kun epävarmuus kasvaa ajan kuluessa.

Mä puhun miehelle tosi avoimesti kaikesta tähän yrittämiseen liittyvästä. Käytiin läpi niin kivinen tie ennen kuin alettiin yrittämään, että koen tosi tärkeeksi, et hän on myös täysin kartalla siitä missä mennään.

Esim eilen juteltiin tosi avoimesti niistä omista huolista, mitä lapsen saantiin liittyy ja miten se muuttaa meidän elämää. Ollaan aiemmin matkusteltu paljon, harrasttetaan molemmat paljon erilaisia urheilulajeja ja ollaan aiemmin käyty paljon ulkona, festareilla, road tripeillä jne. Eli eletty villiä ja vapaata nuoruutta :wacky: Toivotaan, että voidaan lapsen kanssa myös jatkaa seikkailemista, vaikka se hyvin erilaista varmasti onkin.

Nyt itellä kp14, kaikki ovistestit näyttänyt negaa ja vuoto ei oikeen koskaan kehittynyt valkuaiseksi asti. Tässä kierrossa ei myöskään ole ollut mitään muita merkkejä oviksesta... Eli en tiedä yhtään missä tän kierron kanssa mennään, ehkä jäi ovis väliin :dead: peittoa on heiluteltu, eli yritystä on ollu :) onneksi tästä ei itelle oo tullut vielä stressiä, mielenkiinkolla seurailen näitä kehon merkkejä.
 
Tuttu fiilis, että kohdistaa ne negatiiviset ajatukset itseen kun naisena myös raskaus koskettaa vahvemmin. Mutta samoilla linjoilla Paliksen kanssa. Varmasti se toive on niin suuri että helposti aiheuttaa molemminpuolin suuria tunnetiloja.

Palis, kuinka pitkä kierto sulla on yleensä? Mulla esim ovis venyy aina sinne 19-21 kp paikkeille, jospa sullakin vähän myöhäisempi? :)
 
Yrityksestämme tietää muutama läheisempi ystävä, joille säännöllisesti päivitän tilannetta.
Kummankin perheen puolelta on jo pidemmän aikaa tullut vihjailua, että eikös nyt jo ja kyllä pitää alkaa pian jo yrittämään. Meni melkein kaksi vuotta että sain miehen ymmärtämään että nyt pitää toimia :smiley-ashamed004

Sovittiin ettei kerrota tuleville isovanhemmille yrityksen aloittamisesta, vaan infotaan sitten kun pulla on uunissa. Itse alan olla jo siinä pisteessä yk6, että omalle äidille tekisi mieli kertoa ja kysellä miten nopeasti hänellä on raskaudet alkaneet.
Anopille ei parane mainita mitään, koska sitten ei ole hetken rauhaa. Voin kuvitella miten sieltä tullaan antamaan kaikenmaailman poppakonstit ja asentovinkit, voi sitä stressin määrää siinä kohtaa :laughing002
 
Takaisin
Top