Ensimmäisten yrittäjät

Carolana, ymmärrän fiiliksesi :( Täällä kanssa oli eilen negatiivinen dpo 12 ja tänään menkat alkoi. Tänä vuonna ei siis lasta meille suoda. Menkkojen mukaan tän päivän pohjalta jos tuleva kierto tärppäisi, niin laskettu aika olisi 1.1.2022 :-D Ärsyttää silleen, että niin monet ystävät saanut lapsen tänä vuonna/saamassa niin mietin ihan tyhmiä, että esim. muiden lapset menee kouluun paljon aiemmin ja valmistuu yms. Ihankuin sillä edes olisi väliä, mutta tuntuu että jää jonnekkin eri kelkkaan. Nää on näitä PMS- ihme ajatuksia taas.

Raastavaa on aina innostua jokaisesta kierrosta ja pettyä taas, nyt jotenkin pettymyskin on jo neutraalimpaa. Odotan vaan, että pääsisi seuraavaan kiertoon. Nyt vuosi yritystä yhden keskenmenon kanssa takana, onkohan julkisen kautta niin että pitää se vuosi tulla keskenmenostakin että pääsisi hoitoihin? Mitä kautta olette edenneet jos on hoitoja suunnitteilla? :) Anteeksi negailuni :oops:

Tuttuja tuntemuksia Carolina ja vautsivau.

Tänään tein negatiivisen testin ja menkkoja odottelen alkaviksi, että pääsisin laskemaan uutta kiertoa. Saunasiiderikin tuossa odottaisi korkkaamista mutta enpä taida uskaltaa ottaa jos ei vielä tänään ala vuoto. Harmillista kerrassaan. :wacky:

Kp27 selätetty, alkaa käydä sietämättömän jännittäväksi. :nailbiting:

Minä, joka ihmettelen tikuttelua, olen juossut tänään joka tuntemuksesta tarkistamaan, että nytkö ne menkat alko. :laughing002 Helpommalla varmaan pääsis, ku tekis vaan testin, kyllähän siinä nyt jo jotain näkyis, jos ois näkyäkseen. Ilmeisesti tykkään elää jännityksessä. :grin

Mä myötäjännäilen sun puolesta ja ymmärrän myös vessassa juoksemisen, itse harrastin sitäkin eilen menkkoja odotellessa :hilarious: Päivittelehän miten käy :angelic:

Kath ja vautsivau, oon pahoillani :(
Sudensylin, tuu kertomaan sitten miten kävi!

vautsivau, täällä on ihan samoja mietteitä. Oon miettinyt ihan samoja asioita, kuten toi että kaverien lapset alottaa koulun samaan aikaan. Joskus kauan sitten tyhmänä ajatteli et kaverin kans "hankitaan lapset" samaan aikaan ja voi mennä puistoon yhdes jne..

Tänäänkään ei ole mitään mainittavia oireita, josta vois raskautta epäillä, joten en oikein usko et on tärpännyt. En aio kuitenkaan heittää kirvestä kaivoon tän kierron osalta ennenkun uus kierto alkaa. Kalenteriin laitoin jo testipäivän ylös et sillon testaan. Toivottavasti menkat eivät alkais ja 2 viivaa tuliskin näkyviin ❤

On tää raskautuminen vaikeaa.

Täällä menossa dpo 12. Tein negan pari päivää sitten. Tänään kevyttä treeniä tehdessä tuntui kummallisia repäisyjä alavatsalla o_O testejä on kaapissa kaksi, molemmat viikkonäytöllisiä digejä mutta taidanpa tehdä huomenna aamulla niistä toisen. Tuleepahan selvyys. Tiistaina pitäis menkkojen alkaa, tosin keskenmenon jälkeen tullut vasta yhdet menkat niin en tiedä onko kierto miten sekaisin vielä.. siksi vähän mietityttää tuo digitestin teko mutta kyllä sen pitäis kai jo kp 27 melko todellista tulosta näyttää kun normaali kierto on 28-29.

Meillä tuli marraskuussa vuosi täyteen yritystä (tai oikeastaan jo aiemmin mutta oli pieniä taukoja). Kävin ensin gynellä yksityisellä ja sieltä saatiin lähete kunnalliselle puolelle naistentautien polille lapsettomuushoitojen aloituskäynnille. Se käynti oli joulukuussa. Mies kävi sitä ennen siemennesteanalyysissa, molemmilla kaikki normaalisti. Ekalta käynniltä saatiin heti irroituspiikki ja keltarauhashormoni luteaalivaiheeseen, josta raskauduinkin heti. Keskenmeno tuli sitten viikolla 7. Nyt on tarkoitus, että mikäli en ole raskautunut, aloitetaan ovulaation induktio. Toivottavasti tästä kokemuksesta on pohtiville apua vaikka toki jokaisen polku on yksilöllinen :)

Kp28 - ei menkkoja vieläkään. Menkkajomotukset on voimistuneet niin, etten ainakaan kuvittele niitä enää. Mielestäni mulla ei yleensä oo ees ollu mitään kipuiluja ennen menkkoja, mutten tosiaan yhtään tiedä, että mitä oireita kuvittelen ja mitä en vaan oo ennen huomannu jne. Vaikka sillon pari vuotta sitten, kun menkat jäi pois 3kk ajaksi ja senkin jälkeen aina, kun on iskenyt epäilys vahingosta, oon tolkuttanu itelleni, et jatkossa kuuntelen itseäni tarkemmin ihan ilman syytäkin. No olenko kuunnellut - en. :hilarious:

Koko päivän on ollut myös hyvin "valuva" olo, oon ollu monta kertaa varma, että nyt ei voi olla muusta kyse ku menkoista, mutta ei. :smiley-ashamed004 Rintoja särkee ja jonkunlaista närästyksen tapaista ällöä oloa on ollut myös monta päivää.

Kävin kaupassa ja ostin raskaustestin jemmaan. Aion kyllä vielä ootella rauhassa, testaan sitten, ku Flo ilmottaa, et oon myöhässä. :p Sehän aina muutaman päivän siirtää sitä ennustettaan.

Antaas nyt kattoa sitten. Fiilikset on ristiriitaiset ja sahaa laidasta laitaan. Toisaalta pelottaa se pettymys, jos menkat nyt alkaa ja toisaalta en tiedä, oonko yhtään valmis, jos tää kävikin nyt näin äkkiä ja "helposti". :eek:

Mua kiinnostaiskin tietää/keskustella, et mitä te muut ensimmäisten yrittäjät tuumitte, minkälaisia asioita pyörii päässä? Miten ootte päätyny tähän, et nyt on aika? :grin :anyone

Voi jännittäviä aikoja teillä sudensylin, eleonoora ja carolana! Ja kath, vieläkö odottelet menkkoja? Ilmeisesti olette myös aika samoissa vaiheissa kiertoa kaikki. Toivotaan että jollakin täällä päässä tärppäisi! :)

Kiitos kun kerroit Eleonoora, täytyy kanssa pohtia tuon gynen kautta etenemistä yksityisesti jos ei tässä seuraavissa kierroissa ihmeitä ala tapahtumaan. Piti ihan googlata nuo irrotuspiikitkin, ihan uusi puoli tämä. Saatteko eleonoora nyt samat avut km:n jälkeen vai oliko nyt luomusti yritystä?

Mä olen kypsytellyt tätä perheasiaa jo jonkin aikaa ja ennenkuin sen itselle (ja miehelle) myönsin niin meni useampi kuukausi jännittäessä että haluaako vaiko eikö. Vuosi myöhemmin, kaipuu ja toivomus on kasvanut kyllä todella isoksi enkä olisi kuvitellutkaan vuosi sitten, että vieläkin sitä odottaa tulevaksi. Päässä pyörii jännitys siitä että onnistuuko tämä koskaan, mutta toisaalta myös se järki puoli että meidän aika tulee kyllä vielä. Elämäntilanteen puolesta myös perheenlisäys on "optimaalisin" töiden ja muiden asioiden näkökulmasta. Miten sinulla sudensylin? :)

Mua kiinnostaiskin tietää/keskustella, et mitä te muut ensimmäisten yrittäjät tuumitte, minkälaisia asioita pyörii päässä? Miten ootte päätyny tähän, et nyt on aika? :grin :anyone

Täällä ehtinyt 1,5 vuoden yrityksen aikana pyöriä päässä kaikki mahdolliset ajatukset kauhusta epätoivoon, joskus sen takia että ei ole tärpännyt ja tärpin jälkeen sen takia että se tapahtui. Keskenmenon jälkeen vasta sitten ehdottiinkin puida että uskaltaako enää yrittää jos tapahtuu sama taas jne.. Ollaan miehen kanssa paljon tätä lapsiasiaa puitu ja mietitty että onhan tämä varmasti se mitä halutaan ja siihen päädytty, että kyllä. Ollaan oltu kohta 7 vuotta yhdessä ja ehditty kahdestaan jo olemaan joten meistä olisi hyvä aika, ollut jo tosiaan "kauan" sitten. Toisaalta on ollut myös hyvä asia se, että tärppiä ei tullut heti kun yritys aloitettiin, koska en ehkä olisi päätynyt tähän työpaikkaan jossa nyt olen ja näin olisi jäänyt löytymättä oma ala ja vakkaripaikka :) eli kaikessa on puolensa ja olen alkanut vihdoin luottaa siihen, että näin tämä on meille tarkoitettu ja tärppi tulee jos/kun on tullakseen :dummy::dummy1:

Voi jännittäviä aikoja teillä sudensylin, eleonoora ja carolana! Ja kath, vieläkö odottelet menkkoja? Ilmeisesti olette myös aika samoissa vaiheissa kiertoa kaikki. Toivotaan että jollakin täällä päässä tärppäisi! :)

Kiitos kun kerroit Eleonoora, täytyy kanssa pohtia tuon gynen kautta etenemistä yksityisesti jos ei tässä seuraavissa kierroissa ihmeitä ala tapahtumaan. Piti ihan googlata nuo irrotuspiikitkin, ihan uusi puoli tämä. Saatteko eleonoora nyt samat avut km:n jälkeen vai oliko nyt luomusti yritystä?

Hei kiva jos oli jotain hyötyä kun kirjottelin meidän kokemuksia :) suosittelen kyllä sitä gynellä käyntiä, itseä helpotti ainakin ihan se kun kuuli että kaikki on ok. Saatiin sieltä tosiaan ohje miehen siemennesteanalyysin varaamiseen ja ehdittiin siellä käydä ennen poliaikaa, niin oli kaikki ns. valmiina.

Miulla oli tähän kiertoon menkkojen alkuun verikokeet ja siellä selviteltiin hormoni- ja kilpirauhasarvoja, ne oli ok eikä sieltäkään löytynyt mitään syytä miksei tärppi ole käynyt. Soittelin silloin verikokeiden jälkeen meidän hoitavalle lääkärille ja hän neuvoi aloittamaan terolutit kaksi päivää ovulaation jälkeen. En kuitenkaan ollut satavarma tapahtuiko ovulaatio mikä päivä välillä kp 11-15 joten en niitä aloittanut, eli luomuna mentiin tämä kierto. Mikäli nyt kuukautiset alkaa, niin toisesta kiertopäivästä alkaen aloitan letrozolit, käyn ultrassa ja saan irroituspiikin, sekä todennäköisesti terolutit loppukiertoon. :) tämä selvinnee nyt parin päivän sisään, että mikä tilanne tulee olemaan.

Eletäänpä täällä jänniä hetkiä, toivon todella että kierrot päätyisivät plussaan :Heartred

Itselläni on sellainen tarina takana, että olen tiennyt jo hyvin nuoresta olevani valmis äidiksi. Kuitenkin koulutus oli myös itselleni tärkeää, joten äitiyshaaveet olivat sivussa. Olen seurustellut 6,5 vuotta mieheni kanssa ja viime vuonna viimein päätettiin alottaa tosissaan yritys kohti vanhemmuushaaveiden toteutumista. Itse olin tottakai siinä haaveessa, että raskaus onnistuisi samantien enkä osannut varautua siihen miten pahalta se sitten tuntuukaan kun aikaa kuluu :sad001 Meillä yritys ei ole kestänyt edes kovinkaan kauaa, mutta kyllä se silti kolahtaa ja kovaa kun menkat yllättävätkin.. onneksi kuiitenkin jaksaa pysyä positiivisena kun kumppani on niin hyvä tsemppaaja :)

Tsempityksiä teille kaikille pitkään yrittäneille. :Heartred Voin vaan kuvitella, miten kurjaa tuo kaikki on, itse oon vielä ihan vihree.

Mulla on ollut aina semmonen "punanen tupa ja perunamaa" -ajatus, että niin elämän kuuluu mennä. Kuuluu olla työ, talo, mies ja lapset. Mitä vanhemmaks on tullu, on ruvennu miettii, et haluaako sitä oikeesti vai onks se vaan, koska "näin kuuluu tehdä". Lopetin pillerit muista syistä ja puol vuotta siitä eteenpäin jäi menkat pois. Sillon tein ekaa kertaa ikinä raskaustestin. Ensin pelotti ihan helvetisti, mut jossain vaiheessa se käänty niin päin, et ku ei kerran kuulunu menkkoja, ni alko toivoa sitä plussaa. :grin Miehen kans juteltiin myöhemmin, hänkin myönsi, et oli salaa vähän harmittanu.

Tuollon jo meillä oli molemmilla vakiduunit ja yhessäkin oltiin jo hetki oltu. Vuos sitte ostettiin talo ja mentiin kihloihin ja oikeestaan viime kesä oli jotenkin tosi hyvä meille. Mun kroppa sitten päätti alottaa vauvakuumeen, ihan hirveät ovispanetukset, näin paljon unia raskaudesta... laughing7 Oikeestaan ton väärän hälytyksen jälkeen lakattiin käyttämästä kumiakaan, keskeytetyllä mentiin ja tuon kesän aikana sitä vahinkoa alko oikein toivoa. Kumpikaan ei ollu oikein valmis tekemään sitä päätöstä, vaikka koko ajan puhuttiin, että "sitten joskus, kun on lapsia."

Mä oon sit varmaan se "kaduttaa enemmän jättää tekemättä ku tehä" -tyyppi tässä asiassa. Tavallaan pää on vähän jumissa siinä "sitten joskus" -maailmassa, mutta enpä tästä enää nuorene ja elämäntilannekin on enemmän kuin kohdallaan. :dontknow

Eikä saa ymmärtää väärin, koen kyllä olevani sen verran tolkku, että vaikka tällanen uus ja iso asia nyt hiukan jakaa ajatuksia, niin en mä tässä olis, jos en oikeasti tätä haluais. :grin

Mulla nyt kp3 menossa. Kyllä minullakin on vaihdellut tunteet kauhusta epätoivoon ja kaikkea mahdollista. Minä olen aina halunnut lapsen ja mies myös. Itselläni on vauvakuume ollut jo 10 vuotta, vaikka olen siis vasta 26. Koko ikäni olen hoitanut ja rakastanut muiden lapsia. Miehelle tuli vauvakuume vasta kun tapasi minut, vaikka oli myöskin aina tiennyt että haluaa lapsia. Tässä on asunto ostettu ja valmistuttu, miehellä on vakityö ja minä yritän kovasti säästää kaiken mikä jää palkasta yli. Kihloissa ollaan ja ensi vuonna mennään naimisiin. Tosi paljon puhutaan lasten kasvattamisesta ja parisuhteesta sitten kun on lapsia. Rakastetaan ihan pöljänä toisiamme. Mielestäni meillä on ihanteellinen tilanne.

Mutta sitä lasta ei vaan tule. Kohta tulee vuosi täyteen yrittämistä ja välillä minulla on ihan itkupäiviä kun pelottaa jos sitä lasta ei tule koskaan. Kavereitten babyshowereita pitäisi järjestää ja itkusilmäisenä tilailen bodyja ja teen vaippakakkuja. Mutta sitten tietenkin hymyilen ja onnittelen ja olen maailman onnellisin kavereitten lapsista. Itken sitten miehen kainalossa kun kukaan ei näe eikä kuule. Siksi täällä foorumilla.

Toiseen ketjuun kirjottelinkin aamulla. Täällä tosiaan kp29/26. Tein testin ja alkuun oli selkeä nega, myöhemmin alkoi näkyä viivanpaikkaa tms. Alavatsakivut, tissisäryt ja epätavallisen runsas vv jatkuu edelleen. Toki tein testin vasta toisella vessareissulla, pidätysaikaa oli 4h, mutta vetäsin siinä välissä kupin kahvia ja vajaan litran vettä. :grin Eli pienen pieni mahdollisuus on, että oli vaan niin lantrattuja hormoneja, ettei näkynyt testissä. En kyllä jaksa uskoa.

Noh, hain kaupasta Rfsu:n early -testin ja testaan sen kanssa heti aamulla.

Mun kierto on yleensä tosi säännöllinen, joten ottaa päähän ihan älyttömästi, et just kun päätetään ryhtyä tähän, alkaa kroppa pelleilemään. :banghead:

Voin myös hyvin samaistua tuohon kropan pelleilyyn! Ennen ollut säännölliset menkat 30pv ja nyt viime kierto yhtäkkiä 34. Myös rinnat on alkaneet kipeytyä ennen kuukautisia vaikka koskaan ei ole sellaista oiretta aiemmin ollut. Epäilen että oma mieli tekee tepposiaan kun kovasti toivoisi raskautta niin alkaa kuvittelemaan oireita :shifty:

Täällä kp 11. Ovis olisi varmaan tulossa ensi viikonloppuna mutta koska kierto vähän nyt vaihdellut enkä osannut ennustaa ovulaatiota viimeksi niin tikuttelen nyt oviksen. Saa nähdä miten käy :nailbiting:

Voimia yritykseen @Kath :Heartred

Täällä myös kierto aloitti pelleilyn yrityksen alettua. Ennen lähes kellontarkka 30pv ja nyt ollut pari viimeisintä 33pv ja 38pv (?!) :facepalm:
Ovis tulee myös ilmeisesti tosi myöhään, kerran tikuttanut ja kp20 tienoilla vasta o+.

yk5 käynnissä ja kp29, Flo ennustaa menkkoja huomiselle. Tässä kierrossa ei olla tikutettu ja peiton heiluttelukin jäi vähemmälle. Itsellä stressiä, joten kaikki kaikessa päätettiin miehen kanssa että pidetään pieni tauko. Ei sillä että olisi jo kovin kauaa yritystä takana, mutta itsellä vaikuttaa yleinen mieliala niin paljon kaikkeen.
Silti nyt muka löytänyt erilaisia oireita, juurikin noi kipeät tissit, vaikka väitän että ikinä ennen ei ole ennen menkkoja ollut vastaavia tuntemuksia :grin

Enkä muista olinko tähän ketjuun aiemmin kirjoittanut, lukenut kyllä muiden tekstejä, eli ekaa puuhataan täällä, kolmenkympin ”paremmalla” puolella. Itse olen 33v ja mies 30v :)

Eipä se negatiivinen nyt muuksi muutu. Voisko ne menkat nyt vaan alkaa, et pääsis uudelle kierrokselle... :arghh:

Ollaan menossa pienimuotoisille syntymäpäiväjuhlille tänään ja eilen illalla ärsyynnyin kun kokoajan on nälkä. Tein raskaustestin johon tuli hentoinen toinen viiva joten nyt piinaillaan kahta kauheammin, että mites käy.o_O Pelkään et testasin liian aikasin ja jos joku tuol on nii se tulee pois. En tiedä mikä mun kierto ees on. Edellinen oli tosiaan se joku +60 pv... :shifty: Viimesin ovis oli 9-10.3. joten onneks nyt ees se tiedossa.

Carolana, toivottavasti viiva vahvistuu! :angelic:

Sudensylin, toivottavasti tilanne selkiytyy jotenkin päin. Onko sulla oviksen ajankohta tiedossa? Jos se olisikin ollut myöhemmin ja plussaat myöhemmin?

En oo hetkeen tähän ketjuun kirjoitellut, oli talvilomaa (ja somelomaa) välissä. Ensi viikolla tulee vuosi yritystä täyteen joten takuulla olen heti soittelemassa että pääseekö hoitoihin :angelic:. Viime kierto oli mun kiertojen mittapuulla lyhyt (32 päivää kun normaalisti 34-57 päivää). Nyt menossa kp12 ja vähän ovismaisia merkkejä(?ehkä?), en tikuttele kun pco:n kanssa ovistikut eivät välttämättä näytä oikeaa tulosta ja tuottaa stressiä.

Carolana, toivottavasti viiva vahvistuu! :angelic:

Sudensylin, toivottavasti tilanne selkiytyy jotenkin päin. Onko sulla oviksen ajankohta tiedossa? Jos se olisikin ollut myöhemmin ja plussaat myöhemmin?

En oo hetkeen tähän ketjuun kirjoitellut, oli talvilomaa (ja somelomaa) välissä. Ensi viikolla tulee vuosi yritystä täyteen joten takuulla olen heti soittelemassa että pääseekö hoitoihin :angelic:. Viime kierto oli mun kiertojen mittapuulla lyhyt (32 päivää kun normaalisti 34-57 päivää). Nyt menossa kp12 ja vähän ovismaisia merkkejä(?ehkä?), en tikuttele kun pco:n kanssa ovistikut eivät välttämättä näytä oikeaa tulosta ja tuottaa stressiä.

Ei oo tarkkaa tietoo. Periaatteessahan oisin nyt viikon neljä alussa eli joku ihan pieni mahollisuus on, että vasta ens viikolla näkyis plussa - kai? En oikein usko.

Takaisin