Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Täällä kp16 ja juuri odottelen klinikan käytävällä että tsekattais tilanne kun ei ala ovista kuulua.Ja hei, täällä kp18 ja oviksen metsästys edelleen käynnissä. Taitaa tulla pitkä kierto!
Moi,
täällä kanssa yritys aloitettu justiinsa. Ollaan alle kolmikymppinen pari. E-pillerit loppui, mutta ei ovista bongattu ja ensimmäisiä kuukautisia odotellaan. Tiputteluvuotoa, joten kierto näyttäisi olevan aika sekaisin vielä. Toivottavasti se tästä tasottuisi. Haluaisin harrastaa säännöllisesti seksiä ja hieman enemmän kuin ennen pillereiden pois jättämistä. Ongelma on, että miestä ei huvita. Ei koe innokkuutta lapsen tekoon tai puuhasteluun, ajattelee että voidaan harrastella kerran kuukaudessa niin kyllä se sieltä sitten tulee kun tulee...
Saattaapi olla, että joudutaan odottelemaan plussaa jonkin aikaa....
Nyt oli pakko rekisteröityä ja liittyä keskusteluun, kun tuli niin omaa tilannetta kuvaava teksti vastaan! Olemme molemmat 30-vuotiaita ja ehkäisy (kuparikierukka) on jätetty pois tammikuussa, joten yrittäminen on periaatteessa aloitettu. Mun on kuitenkin vaikea mieltää tätä "oikeaksi" yrittämiseksi, kun mies haluaa ensin ottaa rennosti ja katsella jos lapsi saisi alkunsa siten. Ongelma on siinä, että harrastamme normisti seksiä 1-2 kertaa kuukaudessa ja sillä tahdilla ei kyllä vauvaa saada aikaseksi. Mietin jo etukäteen, että mitenhän mies suhtautuu siihen, kun seksikertoja pitäisi olla roimasti enemmän ja vieläpä juuri oikeaan aikaan eikä vain silloin kun sattuu huvittamaan, ja ahdistushan siitä nousi (mies on muutenkin haluttomampi kuin minä).
Mulla on tosi säännöllinen kierto, jota seutaan Flolla. Oma kärsimättömyys ja turhautuminen aina nousee, kun huomaan, että ovulaatio on päällä, mutta en saa miestä innostumaan. Phuuh.. nyt kuitenkin sovittiin, että aloitetaan kunnolla yrittämään kesäkuun alusta. Mulle oli tärkeetä saada joku aikaraja asialle, jotta vähissä olevat hedelmälliset vuodet ei vain vieri ohi tämmöisessä epämääräisessä yrityksessä.
Huh onpa ihana jakaa tää joillekin, jotka ymmärtää! Meidän kaveripiirissä usempi pari yrittää, mutta jostain mystisestä syystä asiasta ei puhuta naisten kesken, vaikka ollaan oltu ystäviä jo vuosien ajan. Itse kaipaan vertaistukea ja sitä, että voi käydä omia ajatuksia läpi, mutta ehkä muut kokevat asian liian intiimiksi jakaa. Kiva olla kuitenkin täällä!
Heipä hei kaikki. Olen lueskellut tätä ketjua jo aiemmin, mutta nyt oli pakko ottaa aktiivisempi rooli. Olen 30-vuotias, mies 35 v. Lapsesta on haaveiltu jo useampi vuosi, ja yritys laitettiin alulle viime kesänä. Tulinkin aika nopeasti raskaaksi, mutta se meni kesken kahdeksannella viikolla. Sen jälkeenkin olen enemmän ja vähemmän menettänyt mielenterveyteni ovulaatiotikkujen ja päivien laskemisen kanssa ja keskittymiskyky normaaleihin arkipäiväisiin asioihin on ihan surkea. Olen lukenut valtavasti kirjoja ja elänyt tässä yrittämisen kuplassa syksystä saakka.
Alkuun keskenmenon jälkeen taisi olla hormonitkin aika sekaisin, normaalit PMS-oireet ennen menkkoja oli tipotiessään ja ovulaatiota en saanut tikutettua. Kunnes nyt tässä kierrossa. Nyt on meneillään DPO 10 ja tein aamulla ensimmäisen raskaustestin. Ei tietoakaan viivasta. Sitten tajusin, että tein vahingossa testin herkkyydellä 25, kun olisi ollut kaapissa niitä herkempiäkin, raskauskeijun erittäin herkkiä. Suunnitelma oli testata uudelleen huomenna aamulla, tietenkin. No varmaan tässä vaiheessa moni jo arvaa, että en tietenkään malttanut odottaa huomiseen, vaan kun vessahätä seuraavan kerran tulin niin enkös vaan kaivanut testin esiin. Ei vieläkään mitään. Aikaa kului hetki ja jalat vei kuitenkin takaisin vessaan, johon tikun olin jättänyt pöydälle. Olin näkevinäni jo kaukaa haaleista haaleimman viivan ja nyt olen sitten eri valaistuksissa sitä tihrustellut ja koittanut napata kuvia. Edelleenkään en tiedä, onko se väriä ns. viivanpaikan vieressä vai haamuviiva, joka on oikeasti väärä positiivinen ja tämän takia ei saisi ohjeen mukaisen ajan jälkeen enää tikkuja tuijotella. Mies on sitä mieltä, että on mun rauhoituttava. En vaan tiedä miten. Kuva tietenkin ladattava myös tänne ihmeteltäväksi!
Joo mäkin tunnistan tuon yrityskuplan oirekuvan se vie täysin mennessään kyllä! Ja karoliina olen näkevinäni siinä jotain! Päivitä miten tuon kanssa käy, toivotaan vahvistumista :) Osaatko sanoa että tuliko testiajan puitteissa? Mulla on yks ilmaantunut testiajan jälkeen, joka osoittautui valeviivaksi. Jätin testin kylppäriin ja myöhemmin palatessa oli vahvistunut. Mutta myöskin dpo10 voi olla varhainen niin kaikki mahdollisuudet auki!
Täällä on taas valeraskaus ilmassa kaikenlaisia mukaoireita nyt kun oviskin bongautui ja ajoitukset osui kohdilleen oletetusti. Mahassa kuplii ja möyrii ja olo on kuin ilmapallolla, ilmaa kertyy vatsalle vaikka kuinka. Yleensä vatsa ei herkästi reagoi esim ruokaan tai muuhun. Dpo kuitenkin vasta 6 että pitää hengitellä vielä ja malttaa mielensä :-D
Kiitos viesteistä! Eilinen viiva tuli näkyviin (tai siis niin että minä sen huomasin) vasta testiajan jälkeen. Mutta tänään olin tietysti tarkempi, ja tämä kuva on otettu melko heti. Nyt tuli viivaa näkyviin selvemmin!!! Kemiallinen kyllä pelottaa, kun on vasta dpo 11 ja menkkojen pitäisi alkaa keskiviikkona.
Ja oireista vielä, alavatsatuntemuksia on ollut, rinnat hiukan turvonneet (ei kuitenkaan edes yhtä paljon kuin ennen keskenmenoa kuukautisia edeltävästi) mutta valkovuotoa on paljon! Ja itkuherkkyys aika tapissa
Olen samoilla linjoilla Citrus, edellisestä viisastuneena jättäisin myös kertomisen hieman myöhempään omalla kohdalla. Me luotettiin kanssa varhaisultraan 7 viikolla ja 9 kohdalla alettiin kertomaan. No, eipä kauankaan kun keskenmeno alkoi itsekseen ja oli kauheata seurata oman surun lisäksi perheen surua tai läheisten jännittämistä "ettei sano mitään väärin". Vaikka sai toisaalta tukeakin, mutta haluaisi ehkä hieman varovaisemmin tästedes edetä.