Ensimmäisen lapsen odottajat

Oliko teillä jotain lähetteitä tuonne verikokeisiin vai vain sähköiset lähetteet. Mulla oli sekä että ja jäin miettimään, että mitä jos ottivat vain sen paperilähetteen jutut.

No meillä on joka tapauksessa sikiöseulat istukkanäytteestä että sinällään kai tuo verikoe ei olisi edes välttämätön. Täytyy nyt kuitenkin ma vielä varmistaa ultrassa ja sitten tarvittaessa ehdin antamaan lisää verta.

Mulla tuo kolme putkea tuli ihan hujauksessa. Mulla on aina ollut suonet tosi pinnassa ja verikokeissa ei kauaa nokka tuhise että saadaan tarvittava määrä verta. Spr.lläkin ovat aina kehuneet hyväksi luovuttajaksi, kun verta tulee niin vauhdilla.
 
Lääkäri sanoi, että siitä verikokeesta selviää myös sikiön tilanteen lisäksi joku juttu äidistä (en kuollaksenikaan muista mikä), josta saattaa olla hyötyä raskauden aikana.
 
Ainakin veriryhmä katotaan. Ja ehkä se streptokokki, tai sit se oli niin, ettei sitä enää testata.
 
Veriryhmä ja vasta-aineet mulla ainakin katsottiin viime viikon näytteistä. Eli ne varmaan ainakin katsotaan.
 
Näetkö ton lähetteen Omakannasta, Jennyhannele? Miks mulla ei näy, epistä :D Näkyykö sulla ihan tuloksetkin siellä?
 
Minulla otettiin viisi tai kuusi putkea. Ja lähetteet oli pk-seudulla kaikki sähköisinä. Paperisena oli ainoastaan se lupalappu niihin hiv:in ynnä muiden säilömiseen(?). Mitäköhän edes olen mennyt lupaamaan, kun en muista lapun sisältöä. :angelic:
 
Joo nään, siltä päivältä kun olin neuvolassa näkyy sivussa "tutkimukset" ja siit klikkaamalla pääsee kattomaan. Ja joo osa tuloksista näkyy jo sielä, tulee sitä mukaan kun valmistuvat :)
 
Mulla näkyy kans tuolla kannassa nuo ja isosta osasta on jo kaikki vastauksetkin
 
Oon ollut huolimaton,
Meni roskiin pissapurkki ja putkelot, kyllähän ne saa labrassa uudestaan? Ja kauan lähetteet on voimassa, täytyykö soittaa uusimaan, jos mennyt umpeen? :nailbiting:
 
Lähete on voimassa kunnes vie ne pissat labraan. Pissat pitää antaa tietyllä viikolla eli rv 9+0-11+0 välisenä aikana. Uuden purkin ja putket saa kun vaan hakee, lähetteet menee sähköisenä niin niistä ei tartte ite huolehtia.

Jos näytettä ei tällä viikko välillä ole antanut niin seuraava mahdollisuus sen antamiseen on 15+0 - 16+6. Se pissanäyte on tärkeä osa, jotta saadaan laskettua se riskiluku, pelkkä ultrassa sikiöltä mitattnu niskaturvotus yksistään kun ei kerro mitään.
 
Ei minulla näy omakannassa vielä mitään muita, kun noi viime viikkoiset veriryhmät ja vasta-aineet. Onkohan minulta nyt otettu kaikki. Mikä se verikokeiden aikaraja olikaan? Kai ehdin vielä maanantaina... Viimeksi muistaakseni jouduin joka tapauksessa istukkabiopsian lisäksi labraan lisänäytteisiin.
 
9+0-11+0 ja jos ei sillä välillä ota niin seuraava mahdollinen on 15+0-16+6
 
Viveka, ei mullakaan mitään näy ja tästä huolestuneena soitin neuvolan neuvontapuhelimeen. Kaikki ok ja kaikki tarvittavat näytteet otettu! Mulle se th sanoi, että laittavat lähetteen ja tulokset kantaan "viivästetysti", ettei porukka lähtisi niitä itse tulkitsemaan ilman kokonaiskuvaa eli ilman ultratutkimusta.

Sitä en tiedä miksi osalla tämän ryhmän helsinkiläisistä tulokset näkyy - tai ainakin osa niistä. Ehkä kiinni omasta neuvolasta/neuvolatädistä?

Mutta siis ei huolta, vaikka mitään ei Omakannasta näkyisikään, näinkin voi tarkistussoittoni perusteella olla :)
 
Mullakin näkyy vaan perusveri jutut ja pissatuloksia. Ei toistaseks enempää. Omahoitajan täytyy kuitata nähdyksi ne ennenku ke tulee itelle näkyviin :)
 
Mä voisin laittaa kuvan mitä itellä siel näkyy valmiina, mutta en tänne julkiselle puolelle viitti. Lähinnä siel on valmiina perusjutut verestä ja pissasta.
 
Minullekkin annettiin tuo pissapurkki ja kaks putkiloa joihin sit imasta sieltä purkista. Keskipissasta puhuttiin nimenomaan ja kun niitä vein labraan niin labratäti sanoi heti että ei niitä voi samasta näytteestä ottaa että toinen pitää olla ihan alkuvirtsaa ja käski mut heti vessan uudestaan. Että näin taas meidän neuvolassa.. Muutenkin jäi paskanmaku suuhun ensin neuvolatädistä joka olis mieluusti lopettanut mun kaikki lisäravinteet paitsi raskaus-multivitan, sitten labratädistä joka valitti ettei minun tatuoidusta kyynärtaipeesta saa pistää, vaikka suoni oikein pullotti näkyvillä.
 
Mä kyselin tänään neuvolasta, että miten noi tulokset sit määräytyy. Kuulemma loput tulee sit postissa ultran jälkeen koska niitä ei voi pelkästää viitearvojen perusteella arvioida. Kai sit ultrassa jotenkin ne lasketaan yks-yhteen.
 
Sikiöseulonnoissa riskiluku lasketaan omalla ohjelmallaa. Siihen lukuun vaikuttaa tietyt arvot äidin verikokeessa, äidin ikä ja sikiöstä saatu niskaturvotusluku, ne kaikki yhdessä tekee riskiluvun. Koska tarvitaan nuo kaikki niin sen vuoksi tulos tulee vasta ultran jälkeen perästä joko soitolla tai kirjeellä, miten äiti on asian pyytänyt ilmoittamaan.
 
Takaisin
Top