Ensimmäisen lapsen odottajat

Raven: aika monta! :D Itse kävin alkuviikosta ja tuntui, että eikö se koskaan lakkaa vaihtamasta sitä näyteputkea toiseen!
 
Musta tuntuu nyt vähän pelottavalta, siis montako näytettä sulta Leijona83 otettiin? Multa se otti vain 3 :eek: eli varmaankin ne syfilis, hiv ja hepatiitti :O eikö pitäis ottaa sitä lapsen terveyden varmistamista varten kans jotain??? Apua, niitähän ei kai myöhemmin voi ottaa??
 
Mulla otettiin ehkä noin 5 kun oli ne perus raskausverikokeet ja ne seulontakokeet..
 
Ei mulla otettu viittä. Mulla otettiin vain kolme. :nailbiting: No kysyn maanantaina naistenklinikalla, sitten mun pitäisi vielä ehtiä noihin. Ja toisaalta mulla otettiin jo viime viikolla kaksi.
 
Mä soitin äitiysneuvolaan ja ne endin ihmetteli kans kun otettiin vain ne 3. Mut katsoi sitten koneelta sitä mihin ne mun tulokset tulee niin siellä oli kyllä laitettu kaikki valmiiks odottamaan tuloksia, et ilmeisesti ne voi sit ottaa useamman näytteen yhdestä putkesta. Hieman kuitenkin mietityttää edelleen, kun olen myös antanut siostumukseni näytteiden säilyttämiseen myöhempää mahdollista tarvetta varten et mistä ne sen veren sit repii. En ymmärrä miksei näin tärkeässä asiassa voida pelata varman päälle? :sad001
 
Kävin kans tänään ja kolme putkiloa otti.. En muista et viimeekskään enempää ois ottanu. Se spr:lle menevä putkilo oli aika iso, senhän ne kai säilyttää.
 
Multa otettiin kans viisi ja kaksi niistä oli isoa putkea, joiden täyttymiseen meni ikuisuus. Ei olis pitänyt antaa sitä suostumusta säilyttää niitä thl:llä. Muuten olisi otettu vain kolme.
 
Luulis et tuohonkin olis joku tietty ohje ja käytäntö, eikä vaan niin et se näytteen ottaja vaan päättää et nää saa riittää. Aina on se riski et jotain menee pieleen ja silloin olis ehkä hyvä olla vähän enempi sitä verta. Oon kyl vähän vihainen nyt. Suvussa downia ja kromosomipoikkeavuutta, joten seulat on mulle erittäin tärkeitä.
 
Uskoisin, että käytännöt ovat eri kunnissa erilaisia. Tuskinpa sitä kukaan yksilö päättää. Ymmärrän kyllä huolen, mutta kyllähän kolmesta putkesta saa tosi monta testiä.
 
Apua, tajusin just että huomenna on enää 2vkoa nt-ultraan. Ja neuvolassa sanottiin että 2vkoa ennen pitäs käyä verikokeissa yms. Jaiks! Taidan lähtee aamulla jonotteleen labraan mummojen kanssa :D
 
Mä kävin eilen labrassa ja multa taas otettiin 4 putkiloo verta, 1 niistä oli iso.. Ja siihen päälle pissatestit. Kaks viikkoa täälläkin ekaan ultraan, ei jaksais millään odottaa :)
 
Apua, ei ollut tarkoitus pelotella ketään mun kommentilla. Mulla on kilpirauhasen vajaatoiminta myös, joten se varmaan lisää putkimäärää! Ottivat kaikki mahdolliset siihen liittyvät kokeet. Mutta oli niitä putkia 5-7 kyl, en laskenut tarkemmin.

Ennemminkin herää kysymys, että mitä ylimääräistä ne on musta päättäneet tutkia :D Ja tosiaan kuten joku tuolla sanoikin, että samasta putkesta voi mennä useampi näyte, joten ei varmasti ole kenelläkään syytä huoleen!
 
Huuiii mäkin huomenna menossa labraan! Ehkä näistä selvitään :D tänään tosiaan oli eka neuvola ja oikein mukava täti oli vaikka kerroinki että isä tilanne on aina epävakaa :) onneksi näin, koska mulla oli kauheet ennakkoluulot et ne vaan syyttelee ja tuomitsee :D
 
Multa otettiin ainakin myös maksajuttuja, en tiiä kuuluuko ne vakiona vai ei.
 
Takaisin
Top