Ensimmäisen lapsen odottajat

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kaffee
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Raven, mukavia uutisia! Mäkään en tiennyt, että sydänäänet voivat kuulua noin aikaisin. Meillä on toinen ultra reilun viikon päästä, ja siinä vaiheessa on mittarissa kai 8+1, joten teoreettinen mahdollisuus kai olisi meilläkin kuulla, jos sopivia laitteita löytyy. Toisaalta se sydämen vilkutus ekassa ultrassa oli ihana näky!

Toki muakin välillä pelottaa, vaikka olen päättänyt uskoa, että tällä kertaa käy hyvin. Mun päätökset ei tätä asiaa ratkaise, mutta mulla on itellä näin parempi olla. Tässä ihmiset on kyllä tosi erilaisia.
 
Tosiaan neuvolan täti päätti ensin kokeilla ultrata vatsanpeitteiden päältä. En olisi uskonut koko raskautta näkyvän vielä muuten kuin vaginallisesti ultraamalla, minulla kun on näitä vatsanpeitteitä :,D Mutta kyllä siellä pieni möhkäle näkyi sydämineen kaikkineen ja tiheä sydämen jumputus :) <3
 
Eikai ne sydänäänet kuulukaan kovin aikaisin dopplerilla, mutta mulle gyne sanoi että ultrassa voi syke näkyä 6+ viikolta alkaen.
 
Raven, ei auta kuin toivoa että kaikki menee hyvin, todennäköisyydet on onneksi käsittääkseni meidän puolella, kun sykkeetkin kerran näkyvät! Jospa kaikki menis hyvin ja meistä tulis syksyllä äitejä :)
 
Täällä kans yksi esikoistaan odottava. Kaikki tuntuu vielä niin uskomattomalta... Eilen oli ultra yksityisellä, varasin ajan kun viikoista ei oltu varmoja. 6+5 oli eilen ja sydän siellä jo sykki :Heartbigred kovin väsyttää, eikä päivisin jaksaisi tehdä mitään töiden jälkeen.. Nyt peukut pystyssä että kaikki menee hyvin :)
 
Joo siis toi väsymys... Meillä on koko huusholli aivan sekaisin. Voin vain kuvitella kuinka paljon tämä kaikki käy mieheni hermojen päälle, kun minuakin asia stressaa. En vain yksinkertaisesti jaksa tehdä yhtään mitään, päivät menee sohvalla makoillessa. Olen itse ollut sairaslomalla nyt jo kohta viikon pahoinvoinnin vuoksi, pisin viikko ehkä koskaan.. -_- Tänään jaksoin täyttää tiskikoneen, hyvä minä... :D
 
Mulla oli aika kaameeta aamu ja ilta pahoinvointia ja töissä harrastin sala yrjöilyä ;) nyt vähän helpottunut ja hillitön unetus vaan ja unettomuus jatkuvan pissahädän takia... huomenna alkaa 9 viikko ja edelleen pelottaa keskenmeno syksyisen kohdun ulkoisen takia!
 
Raven täällä ihan sama juttu, saikulla oon ollu jo yli viikon pahoinvoinnin takia ja vielä ensi viikko olisi lepäiltävä. Tiistaina menen akupunktioon jospa siitä saisi jotain helpotusta. Ahdistaa jo valmiiksi ajatus siitä jos joutuu hakemaan toiset 2 viikkoa saikkua, mun pomo kun ei ole mikään maailman ymmärtäväisin ihminen :(
 
Mulla alkais ens ma 2kk työkokeilu, mut saikulla tässä ollaan ainakin ens viikko. Ehkä otettava sinne töihin yhteyttä, että tilanne on nyt tämä ja en usko pystyväni työkokeilua suorittamaan.
 
Huomenna pitäisi takaisin töihin. Hieman arveluttaa, miten kroppa reagoi yhtäkkiseen aamu(yö)heräämiseen, kun viikon saanut nukkua niin paljon kuin tarvii. Hieman kuitenkin helpottaa mieltä, että ainakin nyt esimiehet tietävät asiasta. :) Pitänee varmaan jo pikkuhiljaa ainakin lähimmille työkavereille kertoa, niin tietävät etten lusmuile laiskuuttani :,D
 
Ekassa ultrassa käyty, viikot täsmäs ja yksi tyyppi sieltä löytyi. Vahva syke ja napanuorakin näkyi. Terkkari arvioi että ois menossa 8+2 eli pari pvää vähempi ko aikasemmin arvioitu. Oli aika epätodellista katella sitä myttyä siitä ruudulta.
 
Alien&I, mulla tänään vähän samankaltaisia uutisia! Ultrassa kaikki hyvin, ja viikot päivää omaa arviota pidemmällä eli 8+2. Mua alkoi naurattaa, ja ruudulla kuva vain heilui. :joyful:
 
Ihania uutisia!! Onnea molemmille :) Mä en tiedä onko se mahdollista tuntea vielä mitään liikehdintää, mut tänään on tuntunut muutamaan otteeseen mahasta sellaista niinku olis elohiiri, mut tuolla sisällä. :D kellään muulla vastaavaa? Nyt 9+0
 
Joo en tiedä onko se edes mahdollista, mut ihmettelin sitä jo tuossa päivemmällä, luulin että puhelin värisi taskussa mutta ei näkynyt mitään saapuneita viestejä tmv. En oo kyllä ikinä ennen vastaavaa tuntenut. Pitääpä kysäistä neuvolassa ylihuomenna. :)
 
Kysäise, Raven! Väittäisin, että mulla on ollut vastaavaa pari viikkoa sitten. Ajattelin, että kohtu jotenkin elämöi.
 
Mulla tuntu kuopuksesta liikkeet 12+4 ja sekin on vielä ihan hirmuisen aikasin. Esikoisesta tunsin 15+.
 
Joo neuvolan tätikin meinas et tyyliin vk 16 aikaisintaan.. Jännä vaan kun ei ennen ole tuollaiselta tuntunut. Noh, eikait sillä ole oikeastaan väliä, voinhan mä itsekseni ajatella että se olis jotain pikku nykimistä :)
 
Raven mulla tuli tollanen elohiirituntemus kun aivastin. Mulla viikkoja vasta 7+3 eli en kyllä itse usko että olis mitään sikiön liikkeitä mitä tunsin
 
Mua kiinnostaisi kyllä edelleen tietää, mikä sen aiheuttaa. Johtuuko esim. verenkierrosta vai onko tuokin jokin venymiseen liittyvä juttu.
 
Takaisin
Top