Ensimmäisen lapsen odottajat

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kaffee
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mun päähän iski eilenillalla sellanen ajatus, että jospa tää kaikki on unta eikä siellä olekaan mtn vauvaa. Jotenkin niin epätodellinen olo! Tein aamulla sit taaas testin, mut jotenkin ei aivot vaan tunnu käsittelevän tätä tilannetta. Pitäs soittaa sinne neuvolaankin, mut jotenkin ei saa sitäkään tehtyy kun ei käsitä et siellä OIKEESTI on joku.
 
Hei! Täällä kanssa vastikään plussannut esikoista odottava. Rv taitaa olla 3+6??? Oon viisi testiä tehnyt ja kaikki plussia... silti en voi uskoa tätä todeksi. Vaikka olo on kyllä suurimmaksi osaksi sellainen että kyllä tässä raskaana ollaan.

Ja tuttua myös tuo vessapelko. Siis ei että pelkäisin vessoja vaan sitä verta.
 
Meilläkin eka tulossa.
Iloinen uutinen oli mutta samalla pelottaa jos menee kesken. Yksi keskenmeno myös täällä takana ja pelottaa kertominen vaikka haluaisi kaikille kertoa.
Täällä samoja tuntemuksia, joita mies ei oikeen ymmärrä. Joka kerta vessassa tuijottaa tuleeko verta ja kokeilee onko tissit vielä kipeät yms. Nyt myöskin kun joudun panacodia ottamaan niin pelotti aluksi vaikuttaako sekin. Mies myös oli sitä mieltä, että ei mennä varhaisultraan. Rahan tuhlausta hänestä ja meneejän se sieltä pois jos on mennäkseen...
Viikon ajan oon myös nähnyt painajaisia keskenmenoista :(
Ja hirvee turvotus! Iltaisin näyttää siltä ku ois jo puolessavälissä raskautta.
Tänään juuri alkoi 5 viikko eli 5+0
 
Täällä kans esikoisen odottaja ja jotenkin mieli hyppii koko ajan iloisesta odotuksesta, epäuskoon sekä pelkoon keskenmenosta. Nyt 5+2 ja ei mitään oireita kuin satunnainen rintojen aristelu. Olis kiva saada varmistusta ja kuulla jotain konkreettista sydämentykytystä. Eka neuvolakäynti vasta viikolla 8 ja sieltä lähete ultraan eli vasta ehkä viikolle 10. Ehkä pitää vaan luottaa sitten siihen että kaikki olis hyvin niin pitkään kun verta ei näy. Ja toisaalta eipä sille pysty paljon vaikuttamaankaan jos kesken menee.
 
Täällä myös ensimmäistä odotellaan, vaikkakin jo toinen raskaus menossa, viimeksi meni kesken viikolla 10+5. Vielä suht rauhallisin mielin, mutta kammolla odotan tuonne kymppiviikolle pääsyä :/ Tänään aattelin ensimmäisen neuvolan varata..

Mulla ollu aika perus oireita, tissit ollu tosi kipeet jo muutaman viikon, pahaa oloa, väsymystä ja viime viikolla menkkamaista kipua alavatsassa. Tohon kipuun kun yhdistettiin vielä runsas valkovuoto, niin tuli kyllä useaan otteeseen juostua paniikissa vessaan että nytkö se veren tulo alkoi :/

Toivottavasti pysyy kaikilla pikkuiset matkassa loppuun asti! ❤
 
En oo vieläkään saanu soitettuu neuvolaan. Argh! Mitä sinne soittaessakaan pitää oikein sanoa ja miljoona muuta kysymystä pyörii päässä. Onneks täältä voi lueskella että ei oo oireidensa ja mietteidensä kanssa yksin.
 
Sanot vaan että positiivinen testi tehty, se riittää :) Th kyselee loput :)
 
Mä sanoin tänään vaan että ensimmäinen neuvolakäynti pitäs varata ja sit se kyseli et oonko testin tehny, millon on ollu viimeset menkat jne :)
 
Alien&I, mä ajattelin huomenna jo soittaa neuvolaan. Vähän kyllä jännittää et mitä ne sanovat siellä :D
 
Täällä kans ensimmäinen. Neuvolassa kävin jo sydänäänet kuuntelemassa ja katsomassa tykytyksen, kun oli pelko, että onko siellä edes mitään kun hieman vuotoa oli. Kaikki kuitenkin oli hyvin:Heartred ens viikolla taas katotaan jos sais mittaa vielä vähän tarkemmaks kun oli pienempi mitä aluksi kuukautisista laskettuna. Eli ens viikolla se "oikea" ensimmäinen neuvola. Ja nyt siis viimesimmän ultran mukaan menossa 6+6 .
 
Mä päätin että soitan neuvolan ensi maanantaina. Silloin ois 5+5 meneillään. Tekis mieli odottaa sinne viikolle 7, ettei tarvitsisi soittaa taas ja perua ensimmäistä neuvolaa keskenmenon takia mutta pakko soittaa aiemmin tai jää ajat saamatta.
Mun mieskään ei keskenmenon satuttua viimeksi heti tajunnut tilannetta, ja nyt sanoi uskovansa vasta kun näkee onko siellä ketään ekassa ultrassa. Tähän asti plussan jälkeen olen itse ollut melko rauhallisin mielin, ehkä yllätin vähän itsenikin siinä. Tuo keskenmenosta kertominen vaan oli jotenkin niin rankka juttu viimeksi..
 
Sain soitettuu sinne neuvolaan vihdoin! 3.2 eka käynti sinne, tosin jo ens viikolla pitää käydä lääkärin kans jutteleen lääkityksistä kipuun + migreeniin raskauden aikana.

Mun omalääkäri on myös mun neuvolalääkäri, ensin olin vähän nihkeä ajatuksen suhteen mutta ehkä siitä on hyötyä ettei tarvii koko sairaushistoriaansa taas monelle uudelle ihmiselle avata.
 
Hurjalla jännityksellä ensimmäistä odotetaan,laskettu aika 3.9
Edellinen raskaus valitettavasti oli kohdunulkoinen joten tämä todellakin on enemmän kuin toivottu. Nyt on tutkittu jo viikolla 5 että raskaus on oikeassa osoitteessa. Viikolla 7 ultrattiin ja sydämen sykekkin havaittu
 
Onnittelut kaikille plussanneille! Toivottavasti kaikilla raskaus etenisi hyvin: :)

Satumaria, kuuluiko sydänäänet noin aikaisilla viikoilla neuvolassa dopplerilla? :O vau! Meidän neuvola ei varmastikaan edes suostuisi kokeilemaan niin aikaisin (ainakin viime raskaudessa oli viikoilla ~10 vielä nihkeitä edes yrittämään, joskin sitten suostui).

Keskenmenon pelko kulkee usein varmaankin monella matkassa mukana. Itse koin keskeytyneen keskenmenon viime vuonna viikolla ~11. Tällä kertaa jostain syystä mieli on yllättävän levollinen. Luulen että alintajuntaisesti ajattelen, että viimeksikin jäin ihan henkiin vaikka kkm olikin koettelemuksena tosi kamala. Silti, asia ei ole meidän käsissämme, ja pitää ottaa vastaan se mitä vastaan tulee. En toivo tietenkään keskenmenoa kellekään, mutta toisaalta haluan sanoa samalla että kyllä sellaisenkin kurjuuden kohtaamisesta selviää. <3 voimia siskot!
 
Kuului siis ihan sillä ultralaitteella:grin
Ja mullakin juuri tänään meni kesken.... Joten enää sitä ei tarvi ainakaan pelätä :/ joo ja ei voi onnistua myöskään toisella kertaa jos ei yritä... Toivoa ei menetetty vaikka nyt onkin ihan hajalla... Mut onnea kaikille muille ja toivotaan että kaikki menee hyvin!:Heartred
 
Voi Satumaria, suuret pahoittelut. :( toivon mukaan kaikki menee hyvin ja tärppäisi pian uudestaan! Itseäni ainakin km-tilanteessa auttoi kun ei vähätellyt omaa pahaa oloaan ja muisti puhua aiheesta juuri niin paljon kuin teki mieli. Tsemppiä! <3
 
Kiitos! Tää on varmaa parasta kun on muitakin jotka kokenut saman ja tuki minkä täältä saa. :Heartblue Ja muille ei vielä koko raskaudesta puhuttu juuri tän takia. Ja toisaalta parempi niin etteivät ala "kyttäämään" milloin uutta yritystä tai joko on raskaana. Saa rauhan tavallaan siihen uuteenkin yrittämiseen. :) ja ei tiedä muutenkaan mitä ois pitänyt odottaa kun ensimmäinen, että ei osaa odottaa oikein mitään. Kaikki vaan uutta ja ihmeellistä. Ja vastoinkäymiset kuuluu vaan elämään, minkä sille mahtaa.. Tästä vielä selvitään ja uusi yritys kun siltä tuntuu ja on mahdollista.:rolleyes:
 
Täällä ekaa odottava kanssa.. Mä plussasin päivä ennen uutta vuotta ja heti halusin käydä varmistamassa että kaikki olis ok.. Menkoista laskettuna mulla oli viime viikon torstaina 6+6 kun ultrattiin, ja siellä näkyi vain tyhjä sikiöpussi.. Eli selkeä tuulimuna kuulemma. Sain lähetteen sairaalaan että katsotaan vielä parin päivän päästä uusiks. Jaksoin reilu viikon sinnitellä, tänään aamulla ultrattiin ja lääkäri vaan totes että onhan siellä elämää ❤️ pienen pieni sydän siellä sykki. Ihmeen kaupalla siis ollaan taas odottamassa ❤️mä liityn nyt tänne syyskuun puolelle, kun lääkärin mukaan alkio on maksimissaan tänään 6+2, vaikka menkoista 8+0. Elikkä laskettuaika siis 7.9.16 ❤️ hihii!
 
Takaisin
Top