Ensimmäisen kolmanneksen oireita

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja elaffy
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla kans vaihtelevasti tulee valkovuotoa. Alkuun aina säikähti välillä et alkoiko vuotaa verta. Mut onneks sitä tulee vaan satunnaisesti :)

Mä oon taas kuiva ku Sahara :( ja vähän kutiaa paikat. Eli vanha ystäväni kaikissa raskauksissa on palannut: hiivasieni. Täytyy mennä tönöön illalla apteekkiin.

Mulla on kans valkovuotoa välillä reippaastikin. Kysyin neuvolalääkäriltä siitä ja hänenkin mukaansa täysin normaalia, ei syytä huoleen. :)

Se siitä paremmasta olosta :( Koko viikon ollut ihan hyvä fiilis, ei juurikaan pahoinvointia ja väsymyskin tuntui helpottaneen. Eikös sitten tänään poksumisen kunniaksi olla halailtu taas pönttöä ahkerasti sekä aamulla että illalla. Ja kahdet päikkäritkin piti nukkua. Tänään siis rv 11+0 joten odotan sitä hehkeää ja energistä keskiraskautta :D

Jep, mäkin oon viettänyt taas vaihteeksi puoli päivää vaakatasossa. Heti kun päätin tsempata ja nousta tekemään jotain, niin piti oksentaa vähän keittiön tiskialtaaseen. Mä en kyllä edes odota mitään hehkeää keskiraskautta, koska ei se ollut viimeksikään yhtään sen hehkeämpää kuin ensimmäinen kolmannes tai viimeinen. Mä taidan vaan kuulua niihin yksilöihin, joille raskaus ei yksinkertaisesti sovi.

Ja tänään vasta 10+4. Että vielä noin 30 viikkoa ylitsepursuavaa energisyyttä ja hehkua tiedossa. :angry7

Ilmaa vatta täynnä ollu koko päivän! Koko ajan ilma kiertää, ei mukavaa :/

Nyt on tainnut etominen hävitä. Aamulla on kyllä jäätävä nälkä, kun herää. Pitää siksi syödä aamupalaa heti. Pahin väsymyskin on jäänyt taakse, jipuu!!
Turvotuskin on laskemaan päin. Nyt jopa saisin tän masunalun piiloon jotenkin eikä ole sitä kaamean tukalaa oloa enää. Mutta nyt tuppaa närästämään -ihan uutta mulle. :rolleyes:

Pitikin mennä hehkuttamaan, että pahoinvointi on väistänyt. Noh, palasi takaisin. Olen oksentanut koko aamun, mikään ei pysy sisällä ja olo on jokseenkin heikko. Soitin töihin, että en ole tänään tulossa. Saikkua pitäisi nyt ainakin tälle päivälle hakea, mutta saanko sitä nyt neuvolasta vai mitä kautta? Neuvolan soittoaika on vasta klo 11-12. Ja millä verukkeella saikun laittavat, kun töissä ei raskaudesta vielä tiedetä, enkä ehkä kertoa haluaisi. Harmitti ihan törkeästi soittaa töihin ja sanoa, että tänään ei vain pysty. On ihan lintsariolo.. :(

Muokattu viimeksi:
Meillä ei ole järjestettynä sellaista, kun firmassa on kaksi ulkopuolista palkattua henkeä. Kokeilen varmaan sitä neuvolaa nyt ensimmäisenä. Omahoitajalle varmaan sitten käskevät soittaa, jos ei ole oikea osoite.

Elaffy: Jätä vaikka soittopyyntöä neuvolaan. Meillä ainakin vastaavat usein aika nopeastikin riippuen toki päivän kiireistä, mutta ei siis tarvitse välttämättä odotella sinne yhteentoista saakka.

Soitin hoitajalle terkkarin puolelle ja hän käski soittelemaan neuvolaan soittoajalla. Ei vaadi välttämättä edes käyntiä, mutta saa lääkärintodistuksen. Hyvä juttu, että näin selvisi. Minusta raskaus ei ole mikään sairaus, mutta kyllä vauvat silti pistävät näköjään kuuntelemaan omaa kroppaa.. Näin huono olo ei vielä olekaan tämän raskauden aikana ollut.

Hyvä että selvisi :)

Eihän se olekaan, mut kyl ne oireet joskus tuottaa päänvaivaa sen verran et on parempi levätä.

Mä jouduin eilen parin tunnin kestävän leffan aikana juoksemaan neljä kertaa pissalla.. Tää vessassa juoksemisen määrä on ihan järkyttävää jo nyt, mitä se sit on loppuraskaudesta. :D

Kaksi päivää kirjoitti nyt saikkua, yksi olisi riittänyt mielestäni. Ja uhkaili tiputuksella neuvolatäti, jos en saa nestettä pysymään sisällä. En ole nyt pariin tuntiin kokeillut edes, kun olo on sen verran kehno. Aamulla tuli vedet ja kaikki ylös.

Jos mikään ei pysy sisällä niin suosittelen kokeilemaan vichyä. Vaikka vain rkl kerrallaan. Siitä saa mineraaleja samalla, saa edes jotain pientä hyötyä, kuin pelkkää vettä yrittää. Tsemppiä ja toipumista!!<3

Mulla oli mun kaks vapaa (pe ja la) päivää kans tuommoisia että ei mikään pysyny sisällä. Kaikki vedestä lähtien vain ylös. Eilen sit oli ihan siedettevä olo kun ei yrittäny laittaakkaan suuhun muuta kuin kivennäis vettä. Olo alkaa vaan olla aika heikko mutta jospa tänään uskaltas jo syyä jotain. :)

Samarin voi myös auttaa pitämään nesteitä sisällä. Tsemppiä vaan muillekin pahoinvoiville! Mä oon pystynyt aika hyvin syömään tänään (kävin taas vahingossa Subissa, kun piti saada äkkiä verensokerit nousuun). Pari kertaa on vain tarvinnut ykäillä. Nyt taas sitten närästää niin, että näköä haittaa. o_O Lääkäri kirjoitti viime raskaudessa reseptit Zantaciin ja omepratsoliin, mutta eipä niistä kyllä mainittavaa hyötyä ollut. Onneksi loppuraskaudessa ei enää närästä.

Joo mikä tää juttu on että pahoinvointi palaa? Meni viikkoja ihan normioloilla ja unilla,nyt kauheet univaikeudet ja illat menee päätä pidellen sohvalla ku pahimmassa mahdollisessa krapulassa.

En tiiä. Itelläki oli muutama viikko tosi hyvät olot mutta nyt yht äkkiä taas ihan kauhiat olot ollu pari päivää. :( jospa tää kohta alkas helpottamaan.

Takaisin