Ensimmäisen kolmanneksen oireita

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja elaffy
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mullakin alkanu oksuilu aamuisin, tähän asti se oli vaan huonoo oloo aamusta iltaan... Ihan JIPPII ja jihuu huutaa mieli joka päivä

Pahoinvoinnin loppumista odottelen. Kauheeta kun jatkuvasti väsyttää ja oksettaa. Yrittää väkisin jaksaa päivät läpi kotona/töissä. :(

Ja nämä päänsäryt on aivan kamalia. Toissa päivänä meni migreeniin asti töissä ja sen jälkeen ei oo hetkeekään ollu niin ettei särkis päätä. :(

Voi kun kuulostaa kurjalta että monilla jatkuu nuo pahoinvoinnit vielä noin voimakkaina :oops: tämä n.12 vko on sellainen rajapyykki että silloin moni varmasti toivoo että paha olo helpottaisi ja pettymys on suuri kun niin ei käykään.

Mulla pahoinvointi on ollut sellaisissa rajoissa että oma toimintakyky on säilynyt joten kuten. En tiedä miten olisi käynyt jos olisin ollut töissä. Nyt olo on hieman ruvennut helpottamaan. Kakkosessa paha olo väistyi kokonaan viikolla 16, joten täytyy varmaan tässäkin raskaudessa vielä hieman odotella niitä parempia aikoja :)

Tuntuu ihan tyhmältä kirjoittaa tänne, tuntuu että kaikilla muilla on asiat paljon huonommin. :oops: Tänään 10+5 eikä oireina ole ollut muuta kuin väsymystä ja motivaationpuutetta urheiluun. Aamuisin monesti vähän ällöttävä olo aamupalan jälkeen, mutta muutaman kilometrin pyöräilymatkalla kouluun kaikki kuvotukset häviää. Viikon päästä ensimmäinen ultra- pelottaa että onko kaikki siellä hyvin kun olo on niin normaali.. :sad001

No mulla on ollu normaali olo jo jonkin aikaa. Eikä oo onneks tarvinnut kertaakaan oksentaa. Yhessä vaiheessa oli sitä, kun etos mut se jäi siihen etovaan oloon. Muuten on sit vaa rinnat ollut arat, väsymystä/saamattomuutta, pissalla täytyy rampata alvariinsa mut ei muuta mitää niin ihmeellistä.

Mullon ollu normi olo aikalailla koko ajan, pientä kuvotusta silloin tällöin, varsinkin jos ruokailujen väli pitenee. Ummetusta ja rintojen jo vaihtelevaa kipuilua... Melko oireetonta mutta kaikki hyvin oli pienellä <3 nyt rv11+6

Mulla alkaa etominen hellittää, pikaruokaa ei tosin voi edes ajatella vieläkään, tais jäädä elinikänen trauma, toivottavasti:D Olin siis viikot 5-7 jenkeissä, ja se hamppareitten ja kaiken paskan määrä jokapaikassa meinas aiheuttaa lievää huonovointisuutta:D Oksennus ei oo tullu kertaakaan, thankgod, Nyt tää iltaturvotuskan ei oo enää ihan niin karseeta, melko ahdistava olo on välil vieläkin, tulee mentyä ysiltä sänkyyn ku ei jaksa pyöriä ja huokailla. Alkaa löytyä jo energiaa kämpän perusteelliseen tyhjentämiseen ja siivoamiseen, kirpparikamojen kasailuun ja ruoanlaittoon. Elämä voittaa, vielä kun sais tietää et pienellä on asiat hyvin.

No tota turvotusta on :D ja sit vaik minkälaisia kipuja ja vihlomisia, pistoja jne. Mut ilmeisesti tähän hommaan kuuluu vaik minkämoiset jutut :D :) kun osaiskin olla jännittämättä ja pelkäämättä jokaista tuntemusta :D ehkä sit viikol 39 :P

Kiva etten ole ainut pahoinvoiva. Tsemppiä toisillekin! Tänään vasta kolmas aamupala pysyi mahassa. Töihin lähtö venyy ja vanuu, kun "aamutoimiin" menee niin kauan. Kokouksia ei uskalla sopia alkavaksi ennen ysiä, jottei tod. näk. yökkis enää niiden aikana. En kuitenkaan ole kuin sen yhden sairaalassa vietetyn päivän ollut saikulla. Varmaan kotona ollessa olo tuntuisi vielä pahemmalta, kun olisi aikaa ajatella asiaa. Mun äiti sanoi eilen, että hän ei muista mun synnyttämistä muttei hällä koskaan niin karsea olo ole ollut kuin mua oottaessa. Siitä alkaa kuitenkin jo olla 30 v. ja sitä ei kuulemma ole unohtanut, vaikka raskauksia hälläkin ollut jälkeeni kolme. Toivottavasti mulla ja muilla pahoinvoivilla menis pian ohi, enkä ole kertomassa myöhemmin samaa omalle lapsoselle. Nyt vkoja 13+3.

Mun äiti taas ei ole koskaan kahden raskautensa aikana voinut pahoin, niin kuin en minäkään näiden kahden raskauden aikana. Oksentaa ei oo tarvinnu kertaakaan, muuten kuin synnytyksen aikana :) . Olo on kaikin puolin hyvä ja välillä meinaa ihan unohtaa olevansa raskaana :D . Saamattomuus vaan vaivaa edelleen ja usein on pakko ottaa päikkärit, kun silmät menee vaan väkisin kiinni, vaikka nukun kyllä yöt ihan hyvin.

Mulla on alkanut itkukohtaukset tulee :D Eilenki mun mielestä mies vastas johonki kysymykseeni vähän tökerösti ja siitäkös sit aloin itkua vääntämään, tosin samalla nauraen ku tajusin mitä just teen. :D Tietyissä tilanteissa on joutunut vähän nieleskelemään kun on iskenyt itku fiilis ja ihan ilman syytä. :D

mulla kans ollu jonkun verran itkukohtauksia- viimeks eilen. syynä tietenkin sellainen asia kuin että minun sikspäkki ei enää näy :D eilen illalla se tuntu maailman isoimmalta asialta, nyt kyllä jo naurattaa.. :happy090

outoa että joskus noinkin pinnallinen asia tuntuu siltä että kaikki romahtaa, kun taas toisena hetkenä millään muulla ei oo väliä kunhan vauva olisi terve.

Mulla on kans itku herkässä ja kovin pienistä asioista. Varsinkin jos asiaan liittyy pieni lapsi tai lapset, mulla alkaa alahuuli väpättää hyvin herkästi. Kai tää kuuluu asiaan. :) Kuulin muutamalta mun kaverilta, joilla on lapsia, että heille itkuherkkyys oli jääny pysybäksi raskauden jälkeenkin! o_O :p

Täällä on kans jäänyt pillitys päälle edellisestä raskaudesta. :grin

Tänään huolestuttaa, kun en ole vielä voinut pahoin. :rolleyes: Sen sijaan maha on sekaisin ja vessassa on saanut rampata alvariinsa, kun tähän asti on lähinnä ollut päinvastaisia ongelmia.

Ja sarjassamme kummallisia raskausoireita: toinen korva on ollut lukossa jo kolmatta päivää. Liittyyköhän tää nyt jotenkin turpoaviin limakalvoihin?

Mininen: Mulla kans eilen meni korva välillä lukkoon. Jotenkin tuli flunssainen olo mut ei siltikään flunssaa.

Viikonloppu meni paremmin, väsymystä ei niin paljon ja ruokakin maistui. Ainoo vaan et eilen illalla taas tuli huono olo ja piti pönttöä halailla. Ei enää onneks niin paljoa pahoinvointia mut kuvotusta kyllä löytyy, varsinkin illalla. Tänään menossa 12+2 :)

No niin, tulihan se paha olo sieltä. :grin Olin jo paniikissa soittamassa neuvolaan, josko pääsisi sydänääniä kuuntelemaan. Mä nyt siis toiveikkaasti ajattelen, että pahoinvointi alkaisi hiljalleen hellittää kun eilen oli illallakin kohtalainen olo. Mutta eihän se yhtäkkiä saa loppua, kun sit mä panikoin että jokin on pielessä.:p

Sokeri rasitus takana päin ja vahva radi tuli. Huomen aamuna sit sairaalalle kuulemaan tarkempaa tuomiota. :( Kyllä pisti ketuttamaan. Pyysivät tekemään tältä päivältä ruokapäiväkirjan ja tähän mennessä kaikki oksennettu niin ei ainakaan pitäs tulla valitusta annoskoosta.

Freyja: Ei mullakaan ole ollut flunssaa ollenkaan tänä syksynä. Nyt kun oikein pinnistelin, niin muistin että sama vaiva oli välillä edellisessäkin raskaudessa. Kuulunee siis asiaan. Ja toivottavasti alkaa muuten muillakin huonovointisilla pian elämä voittaa. :)

Mä olen ollut nyt koko raskauden terveenä vaikka lapset ovat sairastaneet jo pariin otteeseen (kop,kop.....) viime raskaudessa oli kyllä ihan toisin. Mulla oli 2 oksennustautia ja ne oli kyllä ihan kamalia :confused:

Takaisin