Ensimmäisen kolmanneksen oireita

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja elaffy
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ikenien verenvuotohan kertoo aina tulehduksesta, eli huolellisempi harjaus ienrajoista ja hammasvälien jokapäiväinen puhdistus auttaa. Suussa oleva tulehdus on yhtä vaarallinen sikiölle (ja tietenkin äidillekin) kuin muutkin elimistön tulehdukset. Suusta on suora ns. Infektioportti elimistöön. Eli jos et ole aiemmin hoidattanut hampaita ja ikeniä kuntoon, niin nyt olisi korkea aika, ihan vauvankin hyvinvoinnin kannalta :)

Jos kärsii jalka- ja selkäsäryistä niin kannattaa ainakin tarkistaa kengät. Mulla ainakin ensimmäisen raskauden aikana ei kärsiny kävellä yhtään kengillä missä oli vähänkään korkoa. Muuten iski heti kauheat iskiaskivut.

Mulla yöt on tuskaa ku vasen pohje särkee niin etten pysty nukkuu. Oon joutunu melkeen joka yö hakee panadolia et se kipu helpottuu :/. Ennenki on ollu mut lähinnä sillon ku menkkojen pitäs alkaa. Nyt jatkuvaa varsinki ku on levossa.

Täällä viime yö meni kans valvoessa.. aivan järkky pääkipu! Pikkuhiljaa alkaa helpottaa. Hartiat tuntuu melko jumissa olevan niin varmaan siitä johtunee..

Mä nukun yöt kovin vaihtelevasti. Välillä nukun kuin tukki ja aamulla kipeistä painaumista vois päätellä et koko yön samassa asennossa. Välillä herään ja valvon tunteja. :grin

Onko kukaan muuten tietoinen et voiko kahvista tulla päänsärkyä? Mulla on täss viimeaikoina aamuisin ollut päänsärkyä, mut voiko edellisenä iltapäivänä juotu kahvikuppi vaikuttaa? Onneks nyt kun tää raskaus ei oo enää niin salainen ni ei tartte sitä kahvia väkisin juoda :)

Kai kofeiini voi aiheuttaa päänsärkyä, mut jos oot "kokenut" kahvinjuoja ni ei se varmaan sitä aiheita :) tai mistä sitä tietää, kropassa tapahtuu muutenkin muutoksia ni miksei vois reagoida myös kahviin erilailla :)

Rety
Hampaista huolehdin ihan yhtä hyvin ja samalla tavalla, kuin ennen raskautta ja silti vasta nyt raskauden aikana ikenet vuotaa. :)

Mulla aamusin särkee päätä jos en saa kahvia. Mut toisaalta mun hartiat on menny nyt niin juntturaan että seki aiheuttaa aivan kauheita päänsärkyjä. Onneksi kertaakaan ei oo menny migreeniin asti vielä.

Mä oon aivan hiton kiukkunen ja pinna ei kestä mitään. Koirat ärsyttää suurimmanosan ajasta ihan suunnattomasti.. :/

Mulla kans tulee pääkipiäksi jos en aamukahvia juo, väkisillä aamulla sen yhen kupin kulautan naamariin.. :)

Ikenet voi vuotaa verta raskausaikana yksinkertasesti siitä syystä, että verenkierto on vilkastunu aika huimasti ;) Ei siis kyse aina ienongelmista. Samasta syystä veri voi tulla nenästäkin.

Mulla kans pinna koko ajan kireellä. Ärsyttävää :mad: Mies ärsyttää ja mulla kans noi koirat.. Että voi olla hormonihöyrysen nartun kanssa sukset ristissä. Muuten tuntuu että oireet on kaikonnu, paitsi vessassa saa ravata joka välissä.

Täällä oireet alkaa hieman helpottaa :) Katotaan vaan niin ne palaa takas kohta :D Nyt siis rv 10+2 ja väsymys on helpottanut, samoin pahin pahoinvointi. Innolla odotan sitä energistä toista kolmannesta :D

Pahoinvoinnittomia päiviä nyt jo 4 ja toivottavasti jatkuu näin. :)

Kauhia olo vaan tästä kehvelin flunssasta. Vihdoinki ku alko olla virtaa tehä jotain niin sit sängynpohjalle kuumeen takia. :(

Freyja, minä myös ystävälle tuossa valitin, kun on huono olo ja väsyttää ja odotan jo sitä kuuluisaa seesteistä keskiraskautta. Ystävä siihen totesi, että odota vain. Eli minä varmaan vielä synnärilläkin sitä odottelen.

Tänään kyllä miehelle jo sanoin, että olen jo nyt ihan kypsä tähän hommaan. Väsyttää ja on huono olo ja tämä jatkuu vielä monta kuukautta ja pahenee vain loppua kohden. Enpä kyllä tiedä, haluanko enää koskaan olla raskaana. Ainakaan alussa tämä ei mitään herkkua itselleni ole..

Nyt yö vuorojen jälkeen on tuntenu olevasa raskaana kun alamaha painaa ja tuntuu semmonen ärsyttävä paine ajottain. :(

mulla kohtu selkeesti noussu ylös päin kun ei tartte enää vessalla kulkee ja vauvojen sydän äänet kuuluu ylempää mahalta ja selkeemmin. :) sen puoleen siis olo parempi. :)

Täällä ollut ny helpompi olla. Oon jaksanut tehdä asioita huomattavasti enemmän ja riittää taas 8-9 h unta yössä. Eilen kuvotti päivällä yhdessä vaiheessa mut muuten ei oo pahoinvointia ollut sen sunnuntaisen ykän jälkeen.

Jospa se tästä, siihen ainakin on vahva luotto :)

Takaisin