Ennenaikaiset supistukset

Voidepesuja voi toki aina tehdä, Aqualan L tai muu vesipitoinen kosteusvoide vaan saippuan sijaan käyttöön, myös niille limakalvoille jos niitä haluaa jollain erityisemmin pestä. :)
 
Tiiän.. Ei sais käyttää saippuaa mut mulla ei tuu puhdas olo jos en käytä saippuaa ja gynekologi on mulle tästä aina huomautellu..Tarvis varmaan ainaki yrittää vähentää kun pesen joka päivä saippualla... :sad001
 
Eieieieieiei missään nimessä saippuaa alakertaan. Huono juttu. Hankkikaa ees joku siihen tarkoitettu ph:lta sopiva pesuneste jos sinne tarttee jotai pesuainetta tuupata. Huh.

Ja joo, täälläkin hehkutetaan kestositeiden/pikkuhousunsuojien nimeen. Mulla ainakin on huomattavasti miellyttävämpää käyttää kestoja kuin kertiksiä. Oumaigaad, kohta joutuu taas kärsimään niistä naistenvaivoistakin.. Tarttee varmaan alkaa miettimään kupin keittoa tässä pikkuhiljaa.. tai josko hankkis vaikka ihan uuden ;D Kestositeitä oon hankkinu jo aikoja sitten, niit on varmaan jälkivuotoa ajatellen ihan ok määrä tuolla varastossa. Löysin koululaukkuja tyhjentäessäni jopa pari kertissidettä ja olin ihan Ö_Ö wtf, mitä nää on :D Kun ei jotenki raskausaivot pysyneet ollenkaan mukana :D
 
Eilen illalla oli eka kipeä supistus, tuntui selässä. Tietääpähän varautua siihen, että supistusten alkaessa ne tuntuu mahdollisesti selän puolella enemmän, niin ei hölmönä ihmettele, että mikäs kumma selkäkipu mulle iski :p
 
ennaemilia, mun oli pakko heittää kuppi mäkeen. Aivan mahtava esine ja idea. Ainoa hankaluus oli töissä runsas vuoto ja kuppi, sekä ei pesuallasta aina ihan joka vessakopissa.

Kärsin vuosia peräpukamista ja sitten tajusin, että liittyy kuppiin. Se vaan varmaan painoi jotenkin vaikka oli pienintä mallia. Vaiva loppui kun lopetin kupittelun. Harmittaa, se oli vaan niin hyvä ja toimiva muuten.

Pukamista huolimatta kuukuppia voin suositella!
 
Täällä kans sunnuntaista asti kipeitä supistuksia ollut. Pitkin päivää ja yötä niitä aaltomaisesti tulee. Neuvolalääkärin mielestä olen valmis jo synnyttämään jos niin käy. Sanoi viikolla kun tarkastuksessa kävin, että jos lähtö tulee, niin silloin pitää mennä. Tuntuu hurjalta, ettei tässä enää montaa viikkoa ole jäljellä. :D
 
Siis viikon ajan ollut jo kipeitä supistuksia. Huomasin että tänäänkin on sunnuntai. :D
 
Mulla ei onneks oo kupin kanssa ollut mitään ongelmia koskaan. Mun äiti sen sijaan kanssa valitteli et on niin runsas vuoto ettei voi kuppia käyttää kun tulee heti täyteen ja töissä vaikee. Mä en oo viel kokenut tilannetta jossa kuppi olis haastava käyttää. Mut kaikki välineet ei toki sovi kaikille. Mua vaan ällöttää niin paljon se tunne kun lorahtaa housuun että en oikeen välitä siteitä käyttää ellei oo niin sanotusti pakko..
 
Mäkin vannon kupin nimeen, siteitä en ole käyttänyt ollenkaan varmaan 8-9 vuoteen muuta kuin keskenmenon jälkivuodon yhteydessä. Enkä ollut muuten nyt muistanut ollenkaan, et täytyy synnytyksen jälkeen käyttää, ja vielä kesällä, hyihyihyi... Toivotaan et vuoto loppuu nopeasti!
 
Mun pitää varmaan tutkia vielä markkinat uudestaan ja etsiä pienin kuppi. Olisikohan Divan synnyttämättömien kuppi ollut tuo. Silloin kun tilasin, oli valittavana kaksi kokoa. Kuppi on mun mielestä järkevin vaihtoehto, kun sen oppi.

Ehdotuksia?
 
Mulla on Lunetten 2 koon kuppi ja oon kyllä tykännyt siitä. On mun mielestä sopivan pehmeä ja joustava.

Onneks mulla on noi kestositeet niin ei tartte kertissiteiden kanssa hillua tos kesän korvalla. Hiostavia ja pahanhajuisia, hyi helv...
 
Pitäisi nyt itsekin vihdoin tutustua kuukuppien maailmaan! Kauan pitänyt kokeilla, ehkäpä nyt, kun jää kotiin ja saa rauhassa opetella, niin riittää into. Tamponit ja ihan kauheita ja siteetkin melkosen yökkis kyllä.
 
Ohhoh ompas inhottavaa.. Alavatsassa todella inhottavaa juilintaa ja menkkakipumaista poltetta.. Alaselkäkin kipee. En uskaltanukkaa ruveta siivoomaan kun ihan istuminenkin tuntuu ikävältä. Millonhan tämmösestä pitäs olla huolissaan?? :eek:
 
Lepäile nyt. Jos se menee ohi eikä tule takaisin, lienee asiat ok. Mulla oli joku yö tuollaista. Ei oo sittemmin ollut.
 
Itse oon vannoutunut kuukupin käyttäjä. On niin idioottivarma ilman ohivuotoja myös yöllä ja uidessa. Mulla on ollut nyt vuosia Diva cup 1, mutt oo joutunut leikkaamaan siitä hännän veks, kun se tuli sen verran ulos että raapi virtsaputken suuta. Täytyy kyll vissiin päivittää kuppikoko isompaan synnytyksen jälkeen...
 
Mullakin on jatkuvasti semmoista menkkamaista jomotusta mutta ei ole onneks vielä kivuksi asti muuttunut. Kipuja odotellessa :D
 
Ihan turha viikonloppu. Erehdyin tekemään pihatöitä ja siihenhän se kosahti viikonlopun vietto sitten supisteluihin ja pakkolepoon. Yöt tuli valvottua sitten supistelun takia, nyt unirytmi sekaisin kiitos päiväunien. Pitäisi vissiin uskoa ja olevansa raskaana ja vielä loppuvaiheessa?

Että jos joku haluaa tulla meille ikkunoiden ja kylppärin pesuhommiin, niin tervetuloa.
 
Se on vaikee uskoo, ettei voi huhkia samanlailla kun ennen. Mutta eipä täälä muuten mitään tapahtuiskaan jos ei ite tekis, valitettavasti. Eilenkin koko päivän jaloillaan, niin kyllä illalla oli selkä ja jalat kipeenä. Tän päiväset supistukset ei kyllä johtunu mistään rehkimisestä, ihan rauhassa on oltu kyllä.
 
Meillä on ollu aina vauvoille tarkoitettua ainu pesuneatettä, että tarpeen tullen saanu pestyä hyvin ennen rasvaista jos vaikka ihottumaa.

Guangi Xi, oon miettinyt kans tota ikkunoiden pesuhommaa kun kylppärin pesu aiheutti aikamoiset supparit...
Olikohan ikkunanpesu kiellettyä sitten jossain vaiheessa raskautta? Kohdulle haitallista?

Muuten mies on viikkosiivoukset hoitanut mutta vessa ja kylppäri on mun hommaa....
 
Ei ikkunan pesu kai sen haitallisempaa ole kun muukaan liikunta/siivoilu, kunhan ei kylmety touhussa ja kuuntelee supistuksiaan. Myöskään kovin korkealle en lähtisi kiipeilemään putoamisriskin takia.

Mulla oli tänään vaihteeksi harvinaisen supistukseton päivä! Kävin tunnin kävelylenkilläkin ja vasta viimeiset 10 min supisteli vähän tuntuvammin. :) Muistakaahan äipät herkästi kysästä neuvolasta/synnäriltä jos supistuksiin liittyy kirkasta verenvuotoa tai epäily lapsiveden menosta. Muutoin vaan lepoa, lämpöä (suihku tai lämpötyyny) ja parasetamolia.
 
Takaisin
Top