Ennenaikaiset supistukset

Mullakin tuli eilen illalla ja yölläkin ekaa kertaa kipeitä supistuksia. :eek: Ihan vaan pari-kolme kappaletta ja varsin lievillä kivuilla, mutta kuitenkin selvästi erilaisia kuin aiemmat kovottelut. Menkkakipujahan mulla ei ikinä ole ollut, joten en osaa sanoa, oliko nämä menkkakipujen tyylisiä vai ei... Jos näitä alkaa enemmän olemaan niin pitänee jättää kävelylenkit ja siivoilut vähemmälle, en halua että tuo typykkä vielä tulee ulos. Saisi sinnitellä edes rv 36 paremmalle puolelle.

nennaemilia, mulla on kanssa iltaa kohden alakerta hellänä! Pitäis vissiin kokeilla aamuseksiä, josko se sujuisi vähemmillä kivuilla. Ilmeisesti paikat vaan pehmenee, joten ajatellaanhan positiivisesti, että siellä valmistaudutaan hurjaan koitokseen. :grin
 
kyl mulla on oikeet supparit lievimmillään niinkun menkkakipuja. tosin mulla tuntuu vaan etupuolella. sitten ne siitä voimistuu pikkuhiljaa synnytyksen aikana, sillee et ehtii tottua siihen fiilikseen.

ne kivuliaat supistukset selässä ja alavatsassa ei oo siis mun käsityksen mukaan enää harjotussupistuksia, jotka on niitä koko mahan kovettavia ja kivuttomia. mutta ei ne oikeetkaan supparit nyt maata kaada, jos menee ohi eikä muita oireita. jospa vaan tulee vauva vähän aiemmin vaikka :)
 
Hienoa, eilen illalla meni sohvalla istuminen pelkäksi puhisteluksi kun veti harkkasupparia harkkasupparin perään. Ihan pinkee maha koko ajan :D Ja sama nyt aamulla heti. Istun täs läppärin ääressä syömässä aamupalaa ja maha pinkeilee vähän väliä :D On tää kans. Mut en ressaa niin kauan ku ne ei oo kipeitä! :wink
 
Mulla kans maha välillä kova pitkiäkin aikoja, mutta kun ei oo kipeitä niin eihän niihin tarttenu ainakaan neuvolan mukaan mitenkään reagoida niin en oo huolissani :)
 
Taas nyt kun istun koneella ja ensin kärsinyt kivuista ja jomotuksista niin alkaa ponnistuttamaan..Tarvii muistaa kysyy vajaa kahenviikonpäästä et miks mua ponnistuttaa jo nyt neuvolantädiltä...
 
Minulla kans oli eilen sellainen ilta että harkkasupparia tuli harkkasupparin perään.. Sai maha kovana olla koko illan. Onneksi ei ollut kipeitä, epämukavia vaan. Toivottavasti tänään ei tulis nii paljon ☺
 
Nii... täällä kun oli tosta seksin harrastamisesta aikasemminkin puhe ja harkkasuppareista ja noin.. Noh, täällä se ongelma kyllä kulminoitui nyt siihen et kyl se toosa on sen verran hellänä aamusta jo et on turha ees koittaa mitään yhdyntää enää :/ Harmittaa ihan perkllllsti, mut näil nyt mennää :sad001 Koska siis tulipa testattua asento jos toinen, yhdes alkoi suppaamaan, toises tuntui et keuhkot repee ja jokaisessa muussakin vaan teki pääsääntöisesti kipeää... ja kosteudesta ei kyl ollu pulaa.. Voi perä.. hyvästi seksielämä lopullisesti ties kuin pitkäksi aikaa :angry1 *turhautunut*
 
Jos yhtään lohduttaa, niin täällä ei oo seksielämää ollut kuukausiin. Mies on aina raskausaikana ollut tosi arka (vaikka tietää, ettei aiheuta vauvalle mitään) heti kun alkanut maha kasvaa. Tällä kertaa siihen lisäksi miehen järjetön stressi ja masennus, niin heihei peittojen heiluttelut. Nyt oikeastaan odotan synnytystä kaikkein eniten sen vuoksi, että ois edes pieniä mahkuja saada jotain lämpöä. Onneksi tähän mennessä on joka kerta päästy toimiin jo pari viikkoa synnytyksestä.
 
Täälläkin mies on ollut hirveen arka, koska jännittää, että vauvalle tapahtuu jotain, vaikka siis järjellä ajateltuna tietää, että mitään vaaraa ei olekaan... että ihan yhden käden sormilla laskettavissa onpi nuo peitonheiluttelut tämän raskauden aikana :p Onneksi hellyyttä on muuten kyllä herunut yltäkylläisesti.
 
Mulla alkoi kovat häpyliitoskivut melkein heti kun raju pahoinvointi hellitti, eli täälläkin on naitu kuin pienet puput koko raskausaika :wink ehkä vauhdikkaampaa sitten taas joskus.
 
Meilläkin toki tuo "alku"raskauden pahoinvointi (eli suurinpiirtein viikolle 28) verotti peitonheiluttelua myös :shifty:
 
Kyllä sitä nyt vaan tarvis alkaa uskomaan ja luovuttaa osa kotitöistä tolle ukolle kun oli siten ihan pakko taas ite yrittää imuroida ja siitähän sitten alkoikin kipeet supparit ja olin aivan kuollu.. Pyörrytti koko ajan.. Jospa sitä nyt jatkossa vaan osais olla ite rauhallisemmin..

Meillä on kyllä kans aikas hiljasta tuolla petipuuhissa mutta johtuu kyllä musta kun mulla on ihan yli herkkä ja kipee tuo alakerta niin mikään liukkarikaan ei auta vaan sattuu ja nyt ei löytyis kyllä enää asentoakaan..
 
Meil ei kyl oo koskaan ollu (siis kummallakaan kerralla) muuta estettä peitonheiluttelulle kuin se, et eka kerralla olin kuiva kuin sahara, siin ei mikkää liukkarit ja esileikit auttanut. Teki kyl mieli mut ei kostunu ni ei kostunut! Tällä kertaa alakerta on muuten niin hellänä et tekee kipeää. Meil oli alkuraskaudesta oikee semmosta pupuaikaa, et ohhoi, mul tuli kyl esikoisestakin semmonen et teki mieli _koko_ ajan.

Synnytyksen jälkeen taas mulla meni tosi kauan ennenkuin esikoisen jälkeen alkoi ees haluttaan ja ekat kerrat teki ihan hemmetin kipeää muutenkin :sad001 Ja en koe et valuvat tissit ois kauheen eroottiset :D
 
Sintti2014, meillä tismalleen samoin. Mutta eiköhän asia joskus normalisoidu, en jaksa stressata..
 
Mulla on puolet päivästä maha "kireä" ja kivikova. Eilenkin oli ihan tuskaa! Heti kun alko helpottamaan niin sit alko supistelemaan hullunlailla koko alkuyö :D Oli siinäkin taas. Mies ei ota mun kitisemistä enää kuuleviin korviikaan :D Kyllä sit kun mä oon pitkää hiljaa (eli en usein :D) niin sit se huutaa toisesta huoneesta "Kulta, onks kaikki hyvin?" :D
 
Tänään pitäis järkkäillä makkari uusiksi. Katsotaan nyt, miten tämä supistelupallura siihen suhtautuu... vai toljotanko vain avuttomana vierestä. Yritän tuossa nyt ensin vähän ruokaa laitella...
 
nennaemilia. Täällä on kans tuo sahara ollu molemmista ja nyt vielä kivut lisäks..Ei auta vaikka mitä voita laittais..Mulla vielä monesti illalalla kun tuun suihkusta ja pessy saippualla niin kuivattaa vissiin vielä lisää niin kirvelee käydä pissalla..
 
Nyt saarnaan.

Naiset, naiset. Ei saippuapesuja. No, okei ymmärrän, että etenkin jälkivuoto ja miksei menkatkin tuppaa tuoksahtamaan omaankin nenään ja tekee mieli saippuoida. Ja raskausaikana alakerta voi tuoksahtaa vähän erille, kiitos hormonien, valkovuodon, jne. Mut sen pesun voi hoitaa laimealla pH-ystävällisellä saippualla (vaikka Sebamed, Eucerin jne.) ja vain iholta/karvoituksesta muttei limakalvoilta. Vesipesu limakalvoille.

Kun käy suihkussa tai vaikka tekee vaan pikapesut alasuihkulla, niin siinähän sitä samalla kun kuivaa niin sipaisee ihoöljyä limakalvoille. Tai vaikka ärsyttämätöntä, tuoksutonta perusrasvaa. Bepanthenia, jos limakalvo rikki.

Aamupuuroon tai vaikka rahkan/myslin joukkoon lorauttaa vähän öljyä, saa hyviä voiteluita sisäisesti.

Vagi-C puikot, testatkaa jos tilanne äitynyt pahaksi. Saa myös voiteena varmaan. Hehkutin niitä jo jossain aiemmassa keskustelussa. Tekee hyvää emättimen pH:lle, kosteuttaa ja hoitaa. Limakalvo kiittää! Ihoöljyä liukkariksi seksiin. Juoda pitää paljon.

Pitäkää huolta! Ja sitä lantionpohjatreeniä kannattaa aloittaa nyt viimeistään. Ei tarvitse virtsankarkailusta sitten huolehtia palvelutalossakaan.

:)
 
Ps. Jos käyttää pikkuhousunsuojia ja on limakalvovaivaa, kannattaa kokeilla muuta merkkiä. Ei tuoksullisia! Mulla on itsellä kestositeitä jälkivuotoon, pienimpiä käytän välillä nyt pikkuhousunsuojina. Flanellia, ihanan pehmeitä. Muuten yritän olla ilman edes välillä, vaikka valkovuoto on aika melkoista (ei koskaan ole ollut muuten kuin raskaanaollessa). Alwaysin pikkuhousunsuojat on mun mielestä parhaalla liimalla varustettuja mutta esim. Libressen paljon parempia herkkäihoiselle.

Kannattaa myös miettiä onko alkkarivalinta sellainen mikä ärsyttää alapäätä. Mukavuudenhaluisuus on ajanut mut käyttämään Lindexin masun yli meneviä mamma-alkkareita, siis todellisia erotiikantappajia. Mieskin sanoi, että ei noita voi pikkuhousuiksi kutsua. Mutta eipä tuo mun alkkareiden kanssa naimisissa olekaan. Mitään muuta en kärsi pitää. Pelkkä ajatus pitsistä tai stringeistä ahdistaa.
 
Jeps, ikinä en ole alapäätäni saippualla pessyt. Joskus tosi harvoin sellaisella, mikä on nimenomaan siihen tarkoitettu. Silloin mulla varmaan oli joku alapäätulehdus.
 
Takaisin
Top