Ennenaikaiset supistukset

Oivoi, harkkasuppareita tuntuu tulevan vaan useemmin ja herkemmin kuin ennen. Koulussa istuessa se lähinnä tuskastuttaa kun muutenkin on hankalaa kun pitää paikoillaan istuskella. Enemmän mulle tuottaa murhetta se, että käveleminen vetää semmost kivuliasta juilinaa häpyluun kohdalta suoraan yläs kohti napaa ja se on niiiiin hanurista! :sad001
 
Mulla on just tota samaa juilintaa! Oli vähän hitaanpuoleinen ja tuskastuttava aamulenkki, kun lähti niin herkästi juiliin.
 
Joo, hain äsken esikoisen päiväkodista ja toi on joku 100m matka ja meinasin alkaa itkemään kun pääsin päiväkodin kulmalle kun sattui niin prklsti sen kävelemisen kanssa. Ei muuta ku panadolia naamariin ja hiukan lepoa että jaksaa päiväkodin pääsiäisriehaan mennä. Onneksi mun äiti tulee mun ja esikoisen kanssa sinne (mies ei pääse kun on taloyhtiön hallituksen kokous) nii hän saa sitten touhottaa menemään tuon likan kanssa :)
 
Jep jep, mun mielestä se alavatsan liitosvihlonta on paljon pahempaa kuin häntäluun päällä tai muualla lantiossa oleva sattuminen! Se todella tyssää matkanteon :/
 
Jooh, no selvisin pääsiäisriehasta panadolin kanssa ja mummi-ihminen hoiti suurimman lapsen perässä juoksemisen, vaik hänelläki jalka kipee :sad001 Mut helpompi se on mennä kipeän jalan kanssa kuin liitoskivun kun käveleminen on välillä ihan mahdotonta. Mut selvisin \o/ Ja osallistuin kuitenki rastien etsimiseen ja muuta! :)
 
Unohtui kirjottaa..

Oon siinä mielessä onnekas, et syön normaalisti niin vähän särkkäreitä että jopa panadol auttaa mun kipuihin! :Heartred
 
  • Tykkään
Reaktiot: JMT
Mulla oli eilen ekaa kertaa pieni huoli ku tuli yöllä muutama kova selkä suppari, joutu ihan keskittymään.. Onneksi loppu.. Tänään soitin terkkariin jotta pääsis lekurissa näyttää värkkiä ( neukku lekurille ei ole aikoja vapaana) eipä tullu takasin soittoa. Tänää huomasin et masu ois vähä laskeutunut.. Aamusta soittoa uusiksi :)
 
Mä havaitsin tos kahdel viimesellä kerralla kun ollaan "aviollisia velvollisuuksia" harrastettu et oma tuleminen aiheuttaa nykyään myös selän jomottelua eikä enää vaa pelkästää sitä et maha tulee pinkeeksi palloksi :O
 
Mullakin ruvennu tuleen harjoitussuppareita, jotka saattaa minimaalisen verran sattuakin. Mutta ei säännöllisesti eikä ne kestä kauaa. Missähän vaiheessa niistä pitäis huolestua..?
 
Mulla ollu kanssa muutaman viikon hieman tiukempia supistuksia. Pari viikkoo sitten rupesin hiukka itekin huolestuun, ku supistukset kesti kerralla 1-2 tuntia ja päivästä 5 tuntia saatto mennä supistuneena oloon. Ja sitte oli muutamia kivuliaita supistuksia päälle. Ny o kuitenkin helpottanu taasen, tosin oon ottanu iisisti viime aikoina ja meikäläisellä o jäätävä tappajalenssu menossa. Mulla on myös ollu jo keskiraskaudessa ilkeitä, kivuliaita supistuksia, mutta mitään ei o tapahtunut kohdunkaulalle. Mainittin näistä tiukemmista supistuksista keskiviikon neuvolassa, mutta ei ne ollu erityisen huolissaan, kuten en oikeestaan määkään, varsinkin kun eilisestä lähtien synnytystä ei enää edes yritettäis estellä (34+0 oli eilen).
 
mulla on nyt eilen ja tänää koko aamun supistellu, puolisen minuuttia kerrallaan muutaman minuutin välein. ylimääräsessä ultrassa viime viikolla lapsi vastas edelleen viikkoo isompaa mitä LA on, eli se ois nyt 33+ jotain eikä 32+. oli myös pää alaspäin, ja jotekin tuntuu että on aika alhaalla, kun pystyy hengittään ja pää painuu virtsarakkoon välillä niin tehokkaasti. mä uskon siis edelleen että mun laskettu aika ois viikkoo aiemmin, ku mitä annettu.

mä oon ihan fiiliksissä, kun jotenkin nyt alkaa tuntuun ettei tää niin kauan kestäkään enää, ja jotenkin tää kipu saa orientoitumaan siihen synnytykseen :) sais mun puolesta tulla jo muutaman viikon päästä niinku edellinenkin, menis niin helpolla :)!

hei kohta nää vauvat on valmiita, ja kyllä me selvitään tästä naiset :D
 
Mulla oli alkuyöstä kans pari supistusta, pikkuisen kipeää. Jotenkin ajattelin, että onpas ihan hyvä kun pystyn vähän näin orientoitumaan siihen, minkätyyppistä se kipu on. Hyviä rentoutus- ja mentaaliharjoittelumahdollisuuksia nämä :)
 
Kai täälläkin supisti yöllä? Harkkareita mutta niin että tuntui ikävältä=supistuksia? Viidesti sai nousta ylös vessaan kun vauva samaan aikaan rymisti menemään kun vatsa pingottui. Nukkumista on ikävä.
 
Mulla eilen vauva oli jotenkin tosi kummallisessa asennossa ja olo oli todella tukala, kun ei meinannu ite taipua mihinkään suuntaan, kun vauva oli kokoajan edessä! Pelkäs, että tyyppi rutistuu :eek: Illalla ei meinannu saada unta, kun tyypillä oli hikka ja se jatku ja jatku vaan (tai sit väsyneenä vaan tuntu siltä...) tuolla melkein nivusessa asti silleen kutitellen. Yöllä sitten paino tonne rakkoon ja aina kun koitti nousta sängystä, niin tuntu, että vauva tulee vattasta läpi, kun oleili niin tossa "pinnalla" :confused: En ees tiedä monestiko kävin vessassa, mutta aamulla oli ihan järkky jano, kun oli pissiny kaikki nesteet pihalle yöllä :woot: Että olipahan vaikee eilinen! Tänään sitten oksettaa pitkästä aikaa ja närästää :shifty: Ihanata tää loppuraskaus, tuntuu tukalammaksi vaan tulevan :p
 
Mulla harkkasupistelee nyt vähän koko ajan, joka toinen liike saa vatsan kovettumaan.. Ja tänään joogassa oli vähän sellaista menkkatyyppistä pakotusta, ei kuitenkaan kouristeluja tai muuta, saattoi hyvin johtua myös väsymyksestä ja liitoksista. Toivottavasti ei vielä saa supistukset mitään aikaseksi kohdunsuulla, viikkoja vasta 32+2!
 
Mulla alkoi nyt illasta supistelut. Selässä tuntuu jomotukset. Ainakin sen verran vaikutusta, että maha ihan sekaisin. Kyllä mua vähän jännittää, että entäs jos tässä vaiheessa jo alkaisi jotain tapahtua. Tai vaikka tulevilla lähiviikoilla. Että miten ennätetään estämään supistukset, koska mä en voi synnyttää alakautta (aiemmat sektiot estää). Synnärille matkaa vajaa parisataa kilsaa. Kai niillä on ambulanssissa supistuksia estävää lääkettä??
 
auts!! tänään taas supistelee, suihkusta alko! ja tosiaan maha sekasin. ja nyt tuntuu jo kipeemmältä kun sunnuntaina.

lopetin unilääkkeet joita söin pari kk, kun oli niin kauhee turvotus niistä ja nälkä koko ajan. nyt parempi olo sen suhteen, ja toivon että lihominen lakkais, mutta en nuku ja supistelut alkoi samaan aikaan?!

mä kuitenkin otan tän supistelun itelleni "normaalina", kun viimeks samaa, en ressaa yhtään jollei tuu vuotoa.
 
Mulla on yöllä supistanu silleen et herään siihen ja sit pitää vaan liikkumatta puhista niin kauan et menee ohi. Mua koskee yöllä makaamisen jäliltä vähän joka paikkaan navan alapuolella niin siihen päälle vielä supistus aiheuttaa sen et tuntuu tosi ilkeelle...mut ne kun ei toistu ni en oo vielä huolestunut, kait nää edelleenki on jonkinlaisia harkkasuppareita. Yleensä päivällä vaan kovettuu maha mut iltaa kohti alkaa tuntuu vähän ilkeemmälle kun jomottelee paikkoja.
 
Mul tuntuu välil aika huikeina noi harkkasupparit kyl kans. Toisinaan ne ottaa jo tonne alaselkäänkin, mut pääasiassa kyse on vaan siitä että maha on pinkeä patarumpu. Alakerta on sit päivän loppupuolella jo aika hellänä. En oikeen tiiä mistä sekin sitten mahtaa johtua.

Eilen murehdin ja märehdin miehelle kun tekis mieli, mut paikat on nii kipeet ettei sit kuitenkaa toisaalta tee mieli. Harmittaa ja ärsyttää ja turhauttaa!
 
Mulla on kelju menkka olo. Makaan sohvalla vaikka ois hommiakin. Tänään on neuvola pitkästä aikaa ja musta tuntuu että oon lihonut hulluna edellisestä kerrasta. Turvotusta tuntuu olevan ihan reilusti jo. Mutta eikö menkka kivut vois raskaus aikaan pysyä pois, kun ne mulla kuitenkin alkaa heti synnytyksen jälkeen säännöllisesti. Ei tunnu supistuksilta, mutta kipu on selässä, mahassa ja jaloissa.
 
Takaisin
Top