Ennenaikaiset supistukset

Enemmän kauhulla odotan niitä muutenkin tulevia, mutta imetyksen aikana pahenevia jälkisupistuksia jotka kuulemma vaan pahenee useamman synnytyksen jälkeen.... Aijon kyllä ihan huolella keskittyä nyt siihen kivunhoitoon enkä kärsiä. Viljatyynyt yms. Onneks jälkivuoto on mulla ollu lyhyt. Kuukautiset sitten eri asia kun alkaneet aina heti kuukausi synnytyksestä säännöllisenä.
 
Älkää muistuttako jälkisuppareista!!! Ne oli jo kolmannen jälkeen jotain niin kaameeta, etten halua ajatella tulevaa :sad001 viimeks sain synnärillä lääkelasillisen burana 600 yöpöydälle, että sai säännöllisesti ottaa ennakoiden imetystä. Onneksi niistä oli hiukan apuakin. Muutaman kerran otin liian myöhään ja kätilöt naureskeli (siis hyväntahtoisesti) kun vitsailin kivuissani, että voisko saada uuden epin niihin jälkisupistuksiin.
 
Mulle on täysin vieras asia nuo jälki supistukset?? En tuntenut mitään esikoisesta? Vai onko pahoja vasta seuraavasta? En tuntenut yhtään mitään kun vauva oli ulkona.. edes istukkaa tai mitään siihen liittyvää en tuntenut :D vissiin olin vain niin sekaisin siitä mylläkästä :D
 
voi jälkisupistukset..ei mullakaan ollu ekasta ku pientä jomotusta, mutta tokasta tuli vielä 2 viikon päästä pahemmat kivut kun oli synnytyksessä.

pahin kohtaus kesti yli tunnin, ja todellakaan ei mikään lääke auttanu. pelkään enemmän niitä jälkisupistuksia, ku synnytystä, jos vaikka yksin lasten kaa kotona..:sad001 kysyn sairaalassa saisko jotain panacodia tms. niitä varten, koska en kuitenkaan pysty imettämään jos menee niin pahaksi.
 
Meillä oli tokan jälkeen kauhejjen yö, just tyyliin kaks viikkoa synnytyksestä. Oltiin mummolassa, esikoinen nukku meijän vieressä, pissas sängyn ihan märäksi (vaipan läpi), vauva ripuloi kopassa kaikki vaatteensa ja alusensa. Joku säikähdys juttu siinä tuli kun esikoinen ei sitten nukkunut koko yönä, vasta viiden aikaan rauhottu kahdeksi tunniksi, kun mies oli jo poistunut töihin (auraus hommiin). No tänä kyseisenä yönä en löytänyt yhdestäkään mummolan kaapistaan yhtään pilleriä, istuin vessassa ja valuttelin spidellä lämmintä vettä joka vähän helpotti. Kramppasin ja itkin ja siinä tilanteessa olisi pitänyt olla isällä pullo ja korviketta mukana kun yritti ilman tissiä hoitaa vauvaa... Niin siis siihen saakka kunnes puhelin soi ja piti töihin nousta.

Huh, nyt onneks tietää mitä voi ja tulee vastaan, eikä enää usko ekan vauva ajan "helpouteen" supistelujen osalta..

Eikä nyt ollu tarkoitus ketään pelotella! Oli vaan pakko purkaa sitä tunnetta, anteeksi, kukas noita haluis parin vuoden takaa muistaa...:inpain::sorry:
 
Joo, onneks miehellä on kesäloma kun vauva syntyy. Jos sattuu pahat kivut olemaan.
 
Mä en pahemmin noist jälkisuppareista kärsinyt kun olin sektion jälkeen niin hyvissä doupeissa :D Sen sijaan mulla oli ihan jäätävät ilmavaivat ja ne kuplat vaan mylläs tuol suolistossa. Sain sitten jotain nappia siihen vaivaan niin johan helpotti. Voi toki olla et kärsin sektiokivut ja jälkisupparikivut samoilla kertaa ja samoilla napeilla joten.. Noh, saas nähdä mitä tällä kertaa tulee.

Mulla on muutamia semmosia napakoita suppareita tullu et tuntuu selässä. Viimeks tänä aamuna tuli yks, mut ne on jääny siihen yhteen, korkeintaan kahteen, en oo stressannut.
 
Ekasta oli pientä jälkisupistelua (verrattavissa menkkakipuihin), tokasta ytympää (vastaavaa kuin ekat kivuliaammat supparit) ja kolmannesta helvetillinen kipu (samaa luokkaa kuin synnytyksen ollessa käynnistynt, mut ei onneks ihan niin kaameita kuin ne ihan kaikkein kipeimmät ennen puudutusta). Rli vielä on vähän varaa pahentua :/ Ja mulla tuli aina imetyksen yhteydessä. Sikäli kiva, kun ei muuten kiusannut. Toisaalta on kohtukin palautunut normikokoiseksi ja jälkivuoto loppunut nopeasti...mut on sen myös tuntenut.
 
Jälkisupparit, hämärä muisto. Ei paha, alkuun tosiaan minuakin sektion jälkeinen kipulääkitys suojannut.

Mua supistelee taas. Sain tuossa vihdoin rästiompelukset tulille, ennätin pari tuntia surruutella ja nyt alkoi taas. Aika tiukkaan tuntuu, en kärsikään istua keittiön tuolilla. Huomenna lääkäri ja josko sitä saisi vauvan syliin viikon, kahden sisään.
 
Takaisin
Top