EloliirumLaarumit

Huomenia,
Täällä eilinen meni sit loppupäivältään ihan kivasti. Isäpuolen auto meni katsastuksesta läpi, ja mä papalta lainasin verenpainemittaria himaan. Kumma juttu et neuvolassa oli paineet kohollaan ja kotona ei sit taas yhtään. Pitää ens kerralla sanoa et mittaa ensin paineet ja sit vasta paino. [:D] Täällä illasta vähän jopa peittoakin heiluteltiin eli ihan kiva päätös illalle tuli.

Tänään aamulla sit heräsinkin puheluun Hyvinkäältä. Sanoivat että yleensä synnytystapa-arvio tehdään vasta rv 36-> mut ne on lähinnä huolissaan tosta lapsiveden määrästä. Laittoivat mulle tänään klo 11 peruutusajan. Ukko rupes heti marmattamaan että sillä on töitä ja vaikkamitä, sanoin et ois hei kiva jos mukaan lähtisit. Ei mua oikein huvita tota matkaa yksistään ajella, varsinkin jos sieltä pois päästessä on taas vähän herkässä tilassa [:@]

Meillä pimu aloitti tänään tokaluokan, ja vietiin neiti koululle klo 9. Oli vähän herkkistä mut sain pidettyä kyyneleet kurissa. Niillä loppuu tänään koulu jo klo 12.15 ni piti sit anopille soittaa josko ne ehtis neidin koulusta hakea. Uskoisin nimittäin et ei ihan silloin olla viel ehditty Hyvinkäältä kotiutua, ellei toi ukon rutju pistä mua sinne yksin menemään..

Nyt jotain aamupalaa, ennenkö Onni ihan täysin hermostuu [:)]
 
^^Eiköhän sellainen synnytyskertomus topicci oo ihan fiksu laittaa pystyyn, että toi lista pysyy listana. Ei se uni rytmi oo ainakaan mulla sekaisin, viimeistään kympiltä oltava sängyssä, mutta välistä vaan herään kesken unien, eikä tuu uni millään[:@] Siinä sitten pari tuntia ihmettelee ja mieluummin tulee tänne puliseen, et saa vähän ajatukset johonkin, niin saa taasen unen päästä kiinni.

PojanÄiti: mitens ois noi taru sormusten herrasta sen star wars sagan tilalle.. Saitkos sitä mustikka puuroa?

Taas sataa sataa ropisee! Ihanaa, et on näin viilee..
 
Mä varmaan nukun teidän muidenkin puolesta, nyt sellanen kausi jotta nukkuisin vaan koko ajan. Yöllä nukun sen 10tuntia, tietty vessassa hypäten noin 2-4x. Sit päivällä otan tytön kanssa päikkärit noin 1-2tuntia. Nukunkohan liikaa, nytkin muka väsyttää!! [>:]

Perhepedistä: mä en aio tätäkään tapausta viereen ottaa nukkuun. Pelkään myös, että päälle kääntyisin jos vauvan viereen otan tai vauva tippuisi jostain syystä sängyltä. Olisihan se välillä varmasti se helpompi ratkaisu ja vauvakin paremmin nukkuisi mutta pitää vaan jaksaa aina nostaa takas omaan petiin. Ja yritän yöllä imettää muualla kuin sängyssä jotta imetyksen jälkeen on pakko itsekin nousta että pääsee omaan petiin takas nukkuun.

Mä pidän tämän viikon hyväskä lakkoa, käyn päivittäin kävelemässä ja perjantaina näkee sit neuvolassa jotta jos se paino olisi pysynyt edes vähän paremmin kurissa. sen ajatuksen olen ottanut jotta nousee mitä nousee, sen eteen tehdään sitten töitä kun on sen aika mutta jos nyt vähän yrittää ainakin rajoittaa ettei tulisi niitä turhia kiloja vaan tulisi vaan ne pakolliset.

Jos nyt sais tämän takapuolen ylös tästä sohvalta ja suuntais tuonne ulos.....illalla mustikkaan, saas nähdä mitä siitäkin tulee.[:)] Ja mustaviinimarjat pitäis vielä jaksaa kerätä jotta sais mehut keitettyä.
 
Huomenta!

Uni tuli vasta joskus kahden aikaa yöllä, mutta en jaksanu koneella istua joten katselin siilien tuhinaa portailla[;)]
Heräsin vasta klo.8.20 ARMOTTOMAAN kuspis-hätään. Hyvä kun pääsin sängystä ylös, ja vessaan...HUH!

Selluliittipyllystä: Kyllä löytyy, ja mä nyt olen vähän tämmönen....mutta mä nautin siittä että mullakin on perse [:D] Ukkokin tykkää, kuulemma tosi Hot ja Seksy [:D] Olen oikeesti aika hoikkeliini, ja kärsiny siittä ihan lapsuudestani asti.

Synnytyskertomus-topic: Olikohan siittä jo juttua joskus? *Tirsk* On hyvä idea, niin ei mene muussit ja soossit sekasin[;)]

Ja sitten puuroilemaan, jos söis oikein tuhdin satsin ja kaikkea muutakin hörsötintä lisukkeena. Ens viikolla ei saa olla paino laskenu..
 
Mamma_76, samaan herättiin täälläkin ja teki melkein kipeää.. Yleensä herään yöllä monta kertaa vessaan mutten viime yönä herännyt kuin kerran yhdeltä ja sitten vasta aamulla niin aaaaaaaaaijaaaaaaaaaai [&:]

Selluliitista: Oikein ihasteltavaa katsottavaa takamukseni on [;)] Ja kyllähän siintä pääsee eroon, parhaiten liikunnalla ja kiinteyttävällä sellaisella. Mulla tuli reisiin silloin joskus hieman sitä ja nykyään ei ole niissä kohdissa yhtään. En usko niihin kuorintoihin (ellei suoriteta jotakin ihonalaista kuorintaa, jota ei voi edes tehdä [:D]) Ei minulla ainakaan kuorinnat ole sitä poistanut tai edes hidastanut sen tulemista [:-]

Jurputusta tulevasta mummista:
Öh, menee välillä hermot tuon tulevan mummin kanssa (lapsen isän äiti). Hän kun soittaa minulle niin hölöttää ja pölöttää, eikä itse saa koskaan suun vuoroa.. Ja aina hän kysyy mitä minä olen ostanut ja kertoo mitä hän on ostanut lapselle tai kotiin! Ja kun ei sitä ihmisen koko ajan tarvitse olla jotakin ostamassa [:'(] Myöskin ärsyttää, kun hänen mielestään kaiken pitäisi olla merkkituotteita, halvat ei käy.
Kertoi juuri pari päivää sitten, että oli huomannut ostaneensa "made in china-pyyhkeitä" ja heittänyt ne uuniin sen takia, koska olivat "varmasti" huonoja???????
Rasittavaa. "No kestääkö se muka vauvalla, eikö olisi parempi ostaa merkkituote!" ja tämä siis koskee jokaista tavaraa _kaikkea_ myöten. Itse olen suht tarkka rahan käytössä, enkä ymmärrä sellaista hullua törsäämistä, etenkään _jos ei ole varaa_.. Kun sanon, että tein kirpparilta löydön, kuulen sen äänestä, kuinka samalla nyrpistää nenäänsä ja varmasti ajattelee jotakin "HUONOA TAVARAA!". En minä ihan raivoissani tällä hetkellä ole, vaan tympii.. On aina tympineet ihmiset, jotka ovat hulluna materiaan ja osteluun.
Ja piti vielä lisätä, että on ok ostaa joskus itselleen jotakin kalliimpaa/hemmotella itseään sopivissa määrin.
Mutta joo, kaikki olemme erilaisia ja jokaiselle omat juttunsa.
(oli pitkä teksti, sorry!)
 
Huomentaa!

Tooosi kiva, meille (mulle ja vauvalle) on nähtävästi kehittynyt rytmi- meillä todennäköisesti ruokaillaan klo 1, klo 3 ja klo 8 ja klo 10.30. Ainakin nämä ajat ollaan vauvelin kanssa aktiivisia.
Eipä auta kuin hyväksyä, että nukkuminen on sitten tätä. Toisaalta..eipä mua kamalasti kyllä väsytäkkään vaikka näin on menty jo kuukausikaupalla.
Taidan lisätä 1*päikkärit,niin hyvä tästä tulee.

UNISTA: Meikäläinen sai viime aamuyöstä vauvansa+ kaksoset jonkun tuntemattoman naisen kanssa.
Siinä oli sitten pähkäilyä, kuinka ja koska ketäkin vauvaa hoidetaan[8|][8|][8|].
Mä vaan mietin siinä unessa, että "kuinka hitossa mulla on yhtäkkiä 5 lasta, joista 3 imeväistä"[:D]

Taas katkes ajatus- hmph!
 
Kipuilu vaa jatkuu ja nyt sit oli tos vähä aika sitten että ihan kylkee myöte jumalaton tuskan kipu. Nyt helpottanut onneksi, jonkin verran. No tänään se äippäpoli aika.

PojanÄiti: laita vähä vettä tänne hesaan. Ekasta raskaudessa mä oksensin ekat 4,5kk, mut ei ollut mitää näin tuskaista. Viikol 38+ jotain käynnistettiin kun lapsivettä oli vähän+mun olo nuutunut.

MilaMariaa: Jo on kummaa että hyvät pyyhkeet pitää polttaa!! Siis itsekkin olen tarkka rahasta ja kirpparilta, kavereilta saanut tai muuten halvalla hankkinut tavarat. Mua ei vois vähempää kiinnostaa onko vauvan vaate adidas vai made in hong kong.
Pojan kanssa totuin siihen että kaks viikkoa piti elää 15e jos ei ollut rahaa enempää. Olishan mun kiva mennä nyt parturiin, kun tukka kamalassa kunnossa, mutta ei kun ei oo silleen varaa. Joskus saatan hemmotel itteäni vaikka greippilimulla[:D] Yleensä se menee että pojalle ostan, miehelle ostan ja eläimille ostan jotain kivaa ja sitten itelleni jotain parilla eurolla.

Tääl yks BB vastustaja[:'(]
Minzkulille onnea... Kerro mitä sanoivat.
 
Tylsää[:D]

Jotenkin tää lepääminen on tosi vaikeeta, erityisesti, th viimeksi sanoi, että pitää levätä paljon[:D]

Vauvan rytmistä: jos sen voi liikkeiden perusteella päätellä, niin syöttöjä voisi olla 3, 6, 9, 12, 15, 20, 23, tai sitten masussa on adhd. Aika tarkkaan näyttäis 3h välein olevan mekkalaa. Iltapäivällä ja yöllä näköjään pidemmät tauot. En ookaan aikasemmin huomannut.

Milamariaa: mutsi on samanlainen kuin mummosi, että eikös tuo ole huonoa, jos ostan jotakin vaikka niitä pyyhkeitä ikeasta (mistä puolet meidän sisustuksestakin on[:D]) pitäisi ostaa jostakin stokkalta tms.. Toki ostaisin jos olisi rahaa. Huutonetistä se oli alkuun kanssa ihan kauhuissaan, että toisten vanhaa, eihän ne voi kestää ja on likasta ja vaikka vielä ja mitä. Nyt kun on nähnyt vaaville hankitut tavarat+ vaatekaapit jne., niin on todennut, että ei olisi uskonut, että saa niin paljon halvemmalla, kun kierrättää. Sanotaanhan sitä, että köyhän pitää ostaa kallista, kun on laadukkaampaa tai miten se meni, mutta aina niillä tuotteilla ei mun mielestä oon niin kauheasti eroa, paitsi se hinta tietty.

Selluliittia: joo on[&o] En tosiaan jaksa nyt kauheammin keskittyä miettimään sen poistamista. Katsotaan sitten synnytyksen jälkeen kuinka kroppaan taas sopeutuu ja millaiseksi se muodostuu, ns. Babymoonin jälkeen. Kuukauden oon antanut jo itselleni aikaa olla vaan ja ihmetellä pikkuista. Toki vaunuilemassa käyn jne. mutta muuten oon ajatellut ottaa aikas löysästi ja vasta sitten alkaa miettiä ristiäisvaatteita ja becelin avulla pikkujoulumekkoon punkeamista[:D] Eiköhän se terveellinen ruokavalio+ liikunta ole kuitenkin kaikista luotettavin vaihtoehto, mutta tuskin niistä kuorinnoista haittaakan on.

Eilen siivosin meidän vaatehuoneen. Nyt ollaan 2kk asuttu tässä ja eilen sain viimeisen purettavaksi tarkoitetun pahvilaatikon purettua. Varastossa tietty on kaikenlaista vielä, yhdessä vaatesäkissä, missä on mun vaatteita lukee kesällä 2011, toivottavasti[:D]

Missäs Purri luuraa? Ei ookaan hetkeen kuulunut vai onko mulla mennyt vaan ihan ohitse, kun on niin kauheasti pulinaa.

Kuis Minzkulin reissu Hyvinkäälle meni?

Jo kolmas päivä ilman suklaata, vähänx mä oon hyvä. (Pullaa oon syönyt kyllä[:-]) Nyt nostan tän selluliittiahterini ylös ja suuntaan ulos, tai muuten mulle kasvaa varmaan juuret tähän penkkiin..

Moi!
 
I'm Back...

Hyvinkään reissu meni hyvin..
Pissa oli puhdas (tarkistivat protskut varuiksi)
Sisätutkimuksessa kaikki oli ok, lääkäri tosin totes et lantio on siinä rajoilla. (On muuten ollu eilen ja tänään aika kovakouraisia lekureita)
Ultrassa todettiin että lapsivettä on ihan riittävästi, keuhkot ja sydän toimii hyvin. Poika liikkuu hyvin.. Näytti meille persusta eli ei päästy kulkusia tutkailemaan.
Kooksi sanoi tällä hetkellä 2,4 kg
Mutta... Poika oli sit eilisestä kääntyny perätarjontaan.. Voihan rähmä. Ei ois ehkä pitäny eilen sitä lakanaa heilutella jos sen takia kääntyi..

Noh 2 viikon päästä on uus reissu Hyvinkäälle missä katsovat viel lantion, tarkistavat koon, ja katsotaan onko poika viel persus edellä. Jos on niin yritetään päältä kääntää. Toivottavasti muljuis takas nuppi alespäin [8|]

Eli kaikki ihan mukavasti [:D]
 
Mo

kaikkea ois pitäny tänään tehä mut niin kovat on nyt huimaukset ettei meinaa soffalta pystyä...[>:][>:]
Paineet olikin viimeksi 108/57 ja hemo tipahtanu 113. Toivottavasti illaksi helpottaa sillä on melkein pakko päästä ostamaan puutavaraa vauvan hyllyä varten. Ajattelin huomenna käydä verstaalla sen väkertämässä sain jo mitat ja piirustukset tehtyä, loput menee perstuntumalla.
Ajatuksissa oli myöskin tehdä hoitotaso pinniksen päälle, mutta kun kattelin että ne maksaa vaan reilut parikymppiä niin ehkäpä vaan ostan ja vaik sit tuunaan oman näköseks...

Rytmistä
meillä on ainakin tälläiset: Klo 8:oo, 12:oo, 16:oo Sit on epäselvää mut keskiyöllä 12-01 riehutaan ja yö vielä avoinna??? mä herään aina 4-5n aikaan mut vauva ei sillon liiku...

Äippäloma Justiinsa tajusin että olen lauantaista asti ollut lomalainen[:D][:D] HURRRRRRJAAA!!!!

Oma vauva Mulle on alkanu tulemaan jo tosi vahvoja mielikuvia nyytistä[:)][:)] Välillä oikein tunnen sen tuhisevan tossa olkapäällä... Oon myös omassa päässä alkanu kutsumaan sitä nimeltä ja käymään mielikuvituskeskusteluja kaverin kanssa. Nyt kun touhuan tota lapsenhoito nurkkausta niin näen itseni siellä vaippaa vaihtamassa ja lussuttelemassa vauvalle, Oon jo vauvalle tehny useamman öljyhieronnan ja laulattanu ja leikittäny pikkusta kovasti sängyn reunalla.
Myös partsilla vaavi on ottanu nokoset ja peuhannu lattialla... Thihihiii!!! Meneeks jo mielenterveysongelmien puolelle... mun oma mielikuvitusvauvva

Esikoista en osannu millään tavoin hahmottaa, kun synnytys vei suurimman osan huomiosta. Jotenkin tuntu et mennään synnyttämään ja vauva tulee sit omia aikojaan postissa tai jotain sinnepäin...[:D][:D][:D]

HaniMami Sain puuroa!![:D][:D][:D] ja pitääki kävästä anttilan dvd-osastolla jotain just lotrin tapasta hakemassa.
Pitäis joku neliosanen leffa-saaga kekkasta, sitten ois LA käsillä...

Mut nyt pyörtyilemään lisää ja pojille pöytä valmiiksi kun saapuvat, sitten eivät voi valittaa kun haluankin hetihetiheti lähteä kaupoille[;)][;)][;)]
 
PojanÄiti: Täälläkin kovasti mielessä käyn läpi vauvaa ja ajattelen usein miten pidän häntä sylissä ja pusuttelen jajajaja <3 [:)]
Ja onnea lomasta! [:)]

Tunsin tänään ensimmäistä kertaa menkkamaista kipuilua 10 min [&:] Vähän alkoi jänskättämään! Aloin jo pelkäämään, että kivut vaan kovenevat ja joudun jo näillä viikoilla synnyttämään.. Sitten ne lievenivät.
Taisin yöllä unenkin läpi tuntea jotakin kipuilua, kun näin unta että maha alkoi yhtäkkiä pienenemään ja olinkin jo synnyttänyt ajat sitten tai jotain muuta hämärää ja tunsin siinä mahan pienetessä samalla menkkakipua [:D]
(En tiedä olisiko pitänyt laittaa tämä tuonne synnytys mielessä-paikkaan, mutta se tuli nyt samalla tähän)

Väsymystä: Liikun nykyään usein psyykkauksen voimalla [:D] Olen oikeasti ollut tosi väsynyt pari päivää..Nytkin silmät seisovat päässä.

HAHHA: Oprahissa onkin tänään tuhlausta käsittelevä aihe menossa! Pitänee katsoa [:D]
 
Tytöt synty 9.8 noin kuuden aikaan. Koska tämän sivuston käyttö on vähän hankalaa niin kuvat ja tarkemmat tiedot heti kun pääsen koneelle eli kotiin. Viikkoja oli siis 36+1 ja molemmat oli noin 44cm ja 2100g. Nyt ovat sokeritiputuksessa ja tarkkailussa keskolassa, kaikki on heillä kuitenkin hyvin.
 
Heissan!

Paljon ootte pulissu, ja oon kyllä lukemassa käyny, mut nyt on vaan ollu nii paljon stressiä ja ketutusta ilmassa (siis mun puoleltani), että en oo jaksanu kommentoida mitään...

PojanÄiti

 
http://www.lahjatalo.fi/index.php?page=category&category_id=196&gclid=CM-Ky6-2r6MCFcQp3godPlvC5A

http://www.lahjanet.com/kummilahjat-c-26.html

http://www.lahjakoru.fi/-c-26.html?osCsid=4e70bec0b1b6cd1fd8897ba23ca9f25c

http://www.babylux.fi/product_catalog.php?c=72

Siinä nyt muutama linkki.. en oo pahemmin kattellu et mitä kaikkea sisältävät.. ekat sivut lähinnä vilkasin...
 
Voi Tiko on saanut vauvat!!! Ihanaa!!

Täällä ollaan vetästy 1h 50min reipas kävelylenkki (ihan normi lenkki vielä[:)]).
Mut hei- haloo! toi valkovuodon määrä[:'(][:'(][:'(] Joutuu pitämään pikkuhousunsuojaa jatkuvasti. Ei tykkää.
Mä siis joudun jo ottamaan erillisiä ilmakylpyja pimpalle[:D][:D]

Mutta ny toi ukkeli tossa haluaa mut seurax kattomaan Gravenia- joten eiku fysiopallon päälle rullailemaan tv:n eteen.

Palaan taas!

Voi Tiko- onnittelut vielä sinne!!
 
[:D][:(][:)] Voi Tiko!! Mahtaa olla ihana fiilis!! Mulla aivan kyyneleet tirahti!

*****************************************************

Täällä on jotenkin levoton olotila, kun ystävälläni jo tiputtelee lapsvettä ja supparitkin on valvotellut.Passittivat vielä kotiin odottelemaan....Kumpikohan meistä on ekana?!!!

Mulla on välillä omituisia tuntemuksia, lieviä suppareita ja ristiselän pakotusta.Tässä illasta tuli taas limasta vessakäynnillä.. Mutta koittanut tänään ottaa sillai iisisti, minkä nyt tuolta mummilta olen kyenyt pitämään itseni kurissa [&:] Tuo ylenpalttinen hössöttäminen on niin perseestä, ja stressaa mua. Ja vaikka anoppikin sille on sanonut,että nyt lopettaa...äh! Ei vaikutusta... *huokailua* [&o]

Olen ihan tajuttoman väsynyt, mutta kun menen sänkyyn, tuntuu kuin sydän pomppisi rinnasta, tutisuttaa ja asiat alkaa pyörimään päässä. Napero on ollut tänään hiljaisempi illasta, mitä normaalisti. Meillä kun iltavilli alkaa klo.20.30, toivottavasti kaikki on kunnossa. *pitikö nyt sitäkin alkaa miettimään?[&o]*

Onneks mies on nyt Suomen puolella, ja soittelee mulle pitkin päivää. Jo pelkkä äänen kuuleminen rauhottaa...pitää muistaa sanoa sille [:)] Tulee sillekkin parempi mieli, kun miettii tuolla rekan nupissa meitä aivan liiaksikin...

Sainpahan tänään toisenkin lapsukaiseni kotiin, kylläpä on ihanaa...Huomenna tosin eivät taida mammasta tykätä meidän jässikät, kun pistän ne puunaamaan huoneensa katosta lattiaan .(Jos olis sellanen pirullinen irvistys hymiö, laittaisin sen, tai edes pikkupiru [;)])

Oma Vauva: Juu, ette ole ainoita jotka on sekoamassa. Tänäänkin kun tason asettelin pinnikseen paikalle, ja siihen sitten sen pehmusteen ja ja ..naperohan siinä jo heilutteli jalkojaan, ja mietin että onkohan nuo vaipat tuohon pikkuisen pyllyyn sopivia. Sieluni silmissä näin jopa vihertävän kakan ja kiukkuiset pullukka posket ähisemässä nälkää...*Huokailua* Mitenköhän tässä nyt oikein malttaa odotella, isikin on ihan täpinöissään[:)]
 
vaaaauuuuu, alkaakohan mammankin synnytys lähestyä jo kun näyttäis siltä [;)][;)][:)] kuulemma ennen synnytystä on ihan levottomat jalat, levottomat jalat ... [:D]
hitsi vieköön .. nyt niitä vauvoja sit alkaa sadella!!
Niiiin ihanaaa.. ilmottele sit heti jos jotain tapahtuu, täällä jännätään jo sunkin puolesta [:)]
 
Jestas,
täällähän alkaa olemaan jänniä paikkoja jo [:D]

Kävin avaamassa tonne synnytysjutuille oman topicin, niin saadaan sinne kaikki stoorit kasattua..

Meillä on tää koko päivä potkittu ja nyrkkeilty aivan valtavasti.. Ihan niinku Onnikin olis ihmeissään asennostaan pää ylhäällä.. Pitää mennä sänkyyn kontilleen jos vaikka mahtuis jässikkä kääntymään oikeeseen suuntaan..
 
Takaisin
Top